Dat van die lange dagen maken bij Tesla is algemeen bekend. Een van de vele bronnen:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:50 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Bron dat ze systematisch overwerken en 100 uur per week draaien? Bij SpaceX staat bijvoorbeeld in de contracten dat overwerk erbij hoort. Als ze de lancering van een raket bijvoorbeeld twee uur moeten uitstellen, dan kan je als technicus van het lanceerplatform (ik noem maar even wat) niet zeggen: het is 17:00 uur, mijn tijd zit erop en nog veel plezier met de lancering.
Hij piepte niet dat Tesla dicht moest. Waar hij boos om was, en in mijn ogen ook terecht, is dat hij de fabriek niet mocht openen. In heel California werden de maatregelen versoepeld maar van een 1 of ander tutje van de county mocht het niet. Hij had een uitgebreid plan met maatregelen gemaakt om veilig te kunnen werken in fabriek. De door Tesla getroffen maatregelen zijn strenger dan in welke fabriek dan ook die wel open mocht.
mijn hele direkte familie is allemaal doodsbang om auto te rijden , voor hen is autonoom rijden een uitkomstquote:Op dinsdag 21 juli 2020 09:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En door het coronavirus neemt (in ieder geval tijdelijk) het draagvlak voor het openbaar vervoer af.
China is een ander werelddeel dan de USA , als je een wereldspeler wilt zijn op auto fabriek en dat moet voor de massa dan zul je op ieder continent een Giga moeten hebben ,quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:17 schreef BertV het volgende:
waarom die bouwdrift telkens weer?
Kun je niet nu al in een "trein-modus" meerdere tesla's / andere autonoom rijdende auto's kort achterelkaar laten rijden voor minder luchtweerstand?
Hij is zeker een visionair. Maar als dat alles was geweest dan had hij het niet gered. Zijn personeel is in staat zijn ideeën te realiseren, maar daar staat men niet zo vaak bij stil vind ik. Zelfde geld voor elk ander succesvol zaken persoon. Die zijn echt niet helemaal zelf zo rijk geworden, maar ze strijken wel met de faam.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij is op z'n minst een non-conformist en die mensen heb je nodig voor verandering. Achteraf zal blijken of hij een gekkie was of dat wij dat waren.
Maar wat gebeurt er met de Tesla auto's, op het moment dat er wel gewoon bijtelling, BPM en MRB moet worden betaalt? Hoeveel leaserijders gaan er dan een auto nemen waar ze 70k voor moeten aftikken? Want dat moment gaat natuurlijk wel komen.quote:Op maandag 20 juli 2020 23:50 schreef Marsenal het volgende:
Ik hoor dat vaker, dat het ‘alleen maar dankzij subsidie is’ maar dat is toch juist het hele idee, dat het daarom zo goed haalbaar was?
BPM is tegenwoordig op basis van CO2 uitstoot, dus dat zal niet zo hoog uitvallenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er met de Tesla auto's, op het moment dat er wel gewoon bijtelling, BPM en MRB moet worden betaalt? Hoeveel leaserijders gaan er dan een auto nemen waar ze 70k voor moeten aftikken? Want dat moment gaat natuurlijk wel komen.
Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
BPM is tegenwoordig op basis van CO2 uitstoot, dus dat zal niet zo hoog uitvallen
Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.quote:MRB zal in de toekomst vervangen worden door een kilometerheffing, aangezien brandstofaccijnzen straks ook geen nut meer hebben (aangezien je thuis kan laden).
Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.quote:Kijkend naar de grote merken; ze zetten vrijwel allemaal vol in op EV's dus schaalgrootte en gedeelde platforms zal zeker effect gaan krijgen.
Autonoom rijden zal tot gevolg hebben dat het stoere van het autorijden afgaat en men meer gebruik aza maken van een oproepbare deelauto , wie heeft er nog echt een auto nodig?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.
Het is niet uit te sluiten dat het in de toekomst verandert. Voorlopig zit er geen BPM op auto's met minder dan 1 gram CO2 uitstoot per kilometer.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de Staat het een goed idee vindt om geen BPM meer te ontvangen als we allemaal 100% electrisch rijden? Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Ze? Wie?quote:Dat roepen ze al jaren. En die accijnzen wordt straks gewoon geheven op verbruikte electriciteit. Ook als je die zelf opwekt. Want die miljarden kan de Nederlandse Staat niet missen. Jij staat wel lekker realistisch in de wereld.
[..]
Het is vrij normaal dat merken, standaarden en technieken overleven die de consument het meest aanspreken.quote:Precies. Dus Tesla wordt straks uit de markt gedrukt door betrouwbare auto's die gemaakt zijn door mensen die er wel verstand van hebben. En service leveren.
.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.quote:
Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden. Eventueel met of zonder spitstarieven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is niet uit te sluiten zeker dat het in de toekomst verandert.
Noem eens 1 reden waarom de overheid dat niet zou doen? Ze hebben nog steeds geld nodig. En dat ga jij ophoesten.quote:- dan zou je ook accijns op elektriciteit betalen als je geen auto hebt
Tesla is fucked....quote:Het is vrij normaal dat merken, standaarden en technieken overleven die de consument het meest aanspreken. de juiste prijs-kwaliteit verhouding hebben.
Misschien. En misschien niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden.
Ja kilometerheffing is dan ook een stuk eenvoudiger , de auto kan die zelf opgevenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
.... betekent niet dat de Staat ineens miljarden aan belastingen kan missen. Uit de lengte of de breedte gaan wij die gewoon ophoesten.
Stoer doen , een persoon die iedereen bewondert afzeiken dat is stoerquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:54 schreef Marsenal het volgende:
Dan zal Tesla met een goed idee moeten komen, dat is niet vreemd ofzo. Ik vind die Musk ook maar een halve gek, maar dat bedrijf dat staat, en er werken heel veel mensen die op heel veel problemen goede oplossingen kunnen verzinnen. Ik snap niet waarom daar zoveel haat naar is.
Ik stel nergens dat de overheid het geld niet nodig heeft. Dat lees je echt verkeerd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Noem eens 1 reden waarom de overheid dat niet zou doen? Ze hebben nog steeds geld nodig. En dat ga jij ophoesten.
[..]
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoals gezegd, autorijden gaat straks per kilometer beprijsd worden. Eventueel met of zonder spitstarieven.
BPM levert per jaar 2,3 miljard Euro op, we rijden 110.500.000.000 km per jaar.
Het lijkt me niet zo ingewikkeld om in te zien dat dat met gemak per kilometer verrekend kan worden.
Zonnepanelen zijn niet gratis, daarnaast leveren ze vrijwel niets op in de winter.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook
een van de voordelen die Musk aanvoert is dat autogebruik gratis zal worden ivm solar energie
Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
Ja kilometerheffing is dan ook een stuk eenvoudiger
Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?
Dat denk jij. Het is geen gegeven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik leg alleen uit dat er een andere manier komt om dat geld te innen.
Maar dat wordt het niet. Of je nu voor de energie of voor de afstand moet betalen, betalen zul je.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef michaelmoore het volgende:
een van de voordelen die Musk aanvoert is dat autogebruik gratis zal worden ivm solar energie
Tja de VVD is de vroempartij hequote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom wordt er dan al decennia lang over gesproken en is het nog steeds niet ingevoerd?
dat dusquote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat geen partij het tot nu toe aangedurfd heeft.
We hadden in ~2009 al een systeem klaar voor kilometerheffing.
Op het moment dat accijnzen wegvallen heeft de overheid geen keuze meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |