abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 17:10:17 #76
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194178840
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:09 schreef AgentS het volgende:

[..]

Verzekeringen, eten, verzorging, reiskosten... ik wil ook een beetje kunnen genieten. Met 850 heb ik echt weinig overm
Dat lukt dan niet echt, dat genieten, want het ene na het andere topic over die huisgenoot.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194178851
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Het gaat vaak niet om kunnen, het gaat om mogen. In de commerciële verhuur hanteren ze vaak gewoon een inkomenstoets van 3,5-4 * huur < maandsalaris.
Ja dat is wel een terechte klacht inderdaad. Alsof je in een of andere gare huurwoning gaat zitten als je 3k netto hebt :')

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:09 schreef AgentS het volgende:

[..]

Verzekeringen, eten, verzorging, reiskosten... ik wil ook een beetje kunnen genieten. Met 850 heb ik echt weinig overm
Blijft niet enorm veel over inderdaad, maar voor mij een makkelijke keuze. Liever iets meer betalen om buiten tokkiegebied te wonen. Maarja, als je dan aan het eind van de maand nog 50 euro over hebt om wat leuks mee te doen is het ook een beetje jammer.
  maandag 20 juli 2020 @ 17:29:05 #78
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_194179104
Toen bij mij in het pand iemand betalingsachterstanden had, organiseerde de deurwaarder een openbare verkoop op locatie. Er werd dus niets leeggehaald, er kwam een aanplakbiljet op de deur en een advertentie in de krant met een lijst van de inboedel.

Als jouw huisgenoot in dezelfde situatie komt, en de deurwaarder dezelfde aanpak kiest, heb je tijd genoeg om in te grijpen.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_194179128
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat lukt dan niet echt, dat genieten, want het ene na het andere topic over die huisgenoot.
Nou, die gek is nu wel weg, van deze heb ik geen last maar vraag me gewoon af hoe dat werkt.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 19:30:54 #80
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194181026
Zorg sowieso even voor naambordjes bij de aparte wooneenheden, dus een van jou bij jouw kamer en van je huisgenoot bij zijn kamer. Juridisch niet veelzeggend maar in de praktijk kan het verschil maken. Heb ik ook ooit gedaan in een vergelijkbare situatie.
pi_194181048
Zou loonbeslag niet veel effectiever zijn dan de inboedel van een studentenflat ten gelde te gaan maken?

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:55 schreef AgentS het volgende:

[..]

Het witgoed etc is zijn eigendom.
Dan nog is hij geen partij in de relatie tussen schuldeiser en schuldenaar. Welk belang heeft de deurwaarder om actief contact te gaan onderhouden met verhuurders en huisgenoten van een schuldenaar?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194181160
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hou voor de zekerheid maar alvast goed bij wat van jou is bonnetjes en al zover mogelijk.

30’ers en nog zo leven trouwens.. eeuwige student ofzo or what?
Ik ken 40'ers & 50'ers die nog op kamers wonen/leven en schulden hebben, dus zo gek is dat niet.
ADHD-C
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 20 juli 2020 @ 19:49:48 #83
408813 crew  trein2000
pi_194181317
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef baskick het volgende:
Zou loonbeslag niet veel effectiever zijn dan de inboedel van een studentenflat ten gelde te gaan maken?
Moet dat er wel zijn ;)
Maar de inboedel veilen zal niet snel gebeuren hoor. Kost meer dan het oplevert
zie email 27 oktober
pi_194183465
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moet dat er wel zijn ;)
Maar de inboedel veilen zal niet snel gebeuren hoor. Kost meer dan het oplevert
Dat laatste was precies m'n punt. Inkomen is er vast gezien eerdere opmerking over werkenden i.c.m. schulden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194183488
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:39 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Ik ken 40'ers & 50'ers die nog op kamers wonen/leven en schulden hebben, dus zo gek is dat niet.
Dat het voorkomt maakt het niet minder gek afwijkend van verwachtingen die mensen hebben.
pi_194183648
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:57 schreef trein2000 het volgende:
Mocht je waardevolle spullen hebben die van jou zijn maar niet dagelijks nodig zou ik die even elders onderbrengen. Dat is niet strafbaar of illegaal, maar wel het voorkomen van gedoe.
Prima tip. Ik zou ook geen risico willen lopen.

TS, wat een vervelende situatie. Ik heb helaas geen idee wat je rechten hierin zijn.
pi_194186606
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef baskick het volgende:
[..]

Zeker, beslag op loon of uitkering is ook waar een deurwaarder voor gaat. Een goede tweede is beslag op je bankrekening.

Beslag op spullen (met uitzondering misschien van een auto), heeft total geen zin, want levert echt niks op, en is veuls te veul werk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:52:24 #88
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_194191957
Vroeger wel meegemaakt bij de buren in hun studentenhuis. Daar had iedereen wel een eigen huisnummer op de kamer en er was een gemeenschappelijke keuken etc. Allereerst, ze komen niet zomaar leeghalen. Dat gebeurt alleen bij een ontruiming als de huur is opgezegd vanwege achterstand.

Wat er wel kan gebeuren is een openbare verkoping. Dan komt de deurwaarder, na een uitspraak, de inboedel veilen. Dat gebeurt ter plaatse, in je huis. Eerst komt die beste deurwaarder beslag leggen, wat neer komt op een beschrijving van inboedel zoals er is om te verkopen. Bij dat beslag kan je al aangeven dat er zaken zijn die gezamenlijk zijn. Zo te horen heb je meerdere huisgenoten, dus alles wat gemeenschappelijk is moet je dan of bij de veiling aangeven dat het gemeenschappelijk is. Meerdere bewoners met 1 keuken en 1 woonkamer was indertijd een reden om die huisraad daar niet te beschrijven en te veilen. Staat daar een mooie gameboy of TV, ja dan zal er wel doorgevraagd worden bij het beslag/veiling. Dus dan wel een bonnetje of een internet-bestelling kunnen overleggen.

Zijn zooi zal dus in beslag worden genomen en er komt een aankondiging van de verkoop. Ik zou zorgen dat je daar bij bent, gewoon om te zorgen dat er niet alsnog zooi van jou wordt verkocht. En dan komt de deurwaarder met een opkoper en die biedt voor alles ongeveer niets. Die gaat echt niet met oude zooi slepen, een inboedel is vaak niet veel waard. Dus die biedt ws alleen op dat wat waarde heeft (in zijn ogen)

Mooie is, bij zo een verkoop kan je zelf ook bieden. Wel handje contantje alles (dus, zorg voor geld op zak). Die opkoper biedt elke keer heel weinig, en jij kan op dat moment ook iets meer bieden. Gaat die opkoper echt niet overheen als het oude meuk is. Zo ging de buurman er ook in. Huisgenoot was stroman, had veel contant op zak van de andere huisgenoot van wie de inboedel werd geveild (achterstallige RDW). Die bood voor bijna alles net wat hoger dan de opkoper, en rekende alles af. Dat geld was het zwarte geld van schuldenaar, die zo probeerde de zaak te redden. Punt is, brengt een veiling niet genoeg op, dan blijft de schuld wel staan.

Was indertijd wel een mooi gezicht. Deurwaarder komt met een opkoper. Er komen nog wat andere studenten kijken voor de wasmachine (maar die werd niet geveild want die was gezamenlijk, daar was geen bonnetje voor nodig indertijd, gewoon genoeg huisgenoten die dat riepen) en de veiling begon. Opkoper in een spijkerbroek, deurwaarder zoals gewoon en 1 huisgenoot strak in het pak. En die kocht alles op waar de opkoper ook wel iets voor wilde geven. Die deurwaarder wist ook wel dat tie in de maling werd genomen door een stel studenten, maar die kon daar ook niets aan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HMS op 21-07-2020 15:31:11 ]
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:56:15 #89
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194191997
Als het jou spullen zijn mogen ze dit niet meenemen. Ze mogen ook niet op jouw kamer komen. Proberen ze dat wel dan heb je gewoon het recht om jou en jouw eigendommen te verdedigen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:15:52 #90
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194192307
Ts jouw spullen nemen ze niet mee. Zelfs als je ouders in de schulden zouden zitten en je bent inwonend kind boven de 18 blijven ze van de spullen af in kind zijn kamer.
Tevens is je kamer jouw gehuurde deel en heeft deurwaarder daar niets te zoeken, zelfde als je huisbaas daar niets te zoeken heeft mits toestemming. Dus als deurwaarder bevel heeft om huis leeg te halen zal het in eerste instantie gaan om spullen in zijn kamer en daarna mss in de gedeelde ruimte.
Wat de deurwaarder zelfs als eerste doet is betalingsregeling treffen met je huisgenoot. Reageert hij daar niet op dan kan de deurwaarder beslag laten leggen op zijn loon. Dit zijn stappen die altijd nog eerder komen dan spullen verkopen.

Meegemaakt bij een ander.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_194192325
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Gedeelde spullen worden ook opgehaald, want aan een halve stoel of halve tafel heeft niemand iets aan. Je huisgenoot heeft daarna een schuld aan jou van de halve waarde van de inbeslag genomen gedeelde goederen. Maar deze is uiteraard niet inbaar.

Als ik jou was zou ik direct verhuizen.
Dit is pertinent onwaar.
pi_194192334
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.

Bij een ontruiming op rechtelijke uitspraak halen ze het hele huis leeg, behalve als je erbij bent met bewijzen wat van jou is. Ben je er niet bij, dan is alles weg.
Terugkrijgen kan, maar dat kost meerdere dagen en waarschijnlijk moet je het zelf ophalen.
Onzin.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 15:32:11 #93
408813 crew  trein2000
pi_194192506
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:56 schreef incel het volgende:
Als het jou spullen zijn mogen ze dit niet meenemen. Ze mogen ook niet op jouw kamer komen. Proberen ze dat wel dan heb je gewoon het recht om jou en jouw eigendommen te verdedigen.
Nou nou dat zou ik maar even niet doen. Dikke kans dat de aanwezige hulpofficier daar niet zo blij van wordt.
Bovendien mogen ze best op de kamer van TS komen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:32:46 #94
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_194192513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou nou dat zou ik maar even niet doen. Dikke kans dat de aanwezige hulpofficier daar niet zo blij van wordt.
Bovendien mogen ze best op de kamer van TS komen.
Je mag echt niet zomaar in iemands kamer komen en zijn eigendommen meenemen hoor. Is tegen de grondwet.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 15:35:53 #95
408813 crew  trein2000
pi_194192551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef incel het volgende:

[..]

Je mag echt niet zomaar in iemands kamer komen en zijn eigendommen meenemen hoor. Is tegen de grondwet.
Spullen meenemen en betreden zijn twee verschillende dingen.
Maar art. 444 en art. 444a Rv.
Anders wordt onttrekken wel heel makkelijk hè.
zie email 27 oktober
pi_194276984
Net kwam er een brief van de gerechtsdeurwaarder. Ondertussen rookt hij wel pakjes sigaretten en wiet á 10 euro. Ach, ik hou mijn spullen op slot en ga genieten van de shitshow als ze komen.
  maandag 27 juli 2020 @ 12:23:44 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194278328
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:52 schreef HMS het volgende:
Die deurwaarder wist ook wel dat tie in de maling werd genomen door een stel studenten, maar die kon daar ook niets aan doen.
Wat maakt het die deurwaarder nou uit? Die wil gewoon geld, prima als dat via via van de schuldenaar zelf komt. Die openbare verkoop is niet bedoeld als 'straf' ofzo :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 27 juli 2020 @ 15:29:20 #98
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_194280425
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat maakt het die deurwaarder nou uit? Die wil gewoon geld, prima als dat via via van de schuldenaar zelf komt. Die openbare verkoop is niet bedoeld als 'straf' ofzo :D
Het was eigenlijk wel duidelijk dat de schuldenaar in deze het geld ws voor een groot gedeelte zo contant kon ophoesten. Maar dat deed tie niet. Dus wordt er een toneelstukje opgeveord. Stomme is dat dat toneelstukje, daar zitten ook kosten aan en die komen er gewoon bij. tenzij je echt van de radar verdwijnt.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  maandag 27 juli 2020 @ 15:31:16 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194280443
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:29 schreef HMS het volgende:

[..]

Het was eigenlijk wel duidelijk dat de schuldenaar in deze het geld ws voor een groot gedeelte zo contant kon ophoesten. Maar dat deed tie niet. Dus wordt er een toneelstukje opgeveord. Stomme is dat dat toneelstukje, daar zitten ook kosten aan en die komen er gewoon bij. tenzij je echt van de radar verdwijnt.
Precies, die deurwaarder vindt het allemaal prima want van het eerste deel van die cash wordt zijn salaris betaald ;).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194282049
Huur je een kamer van de huisbaas, of huren jullie gezamenlijk op één naam? Als je gezamenlijk huurt, maak zsm een afspraak met een advocaat / rechtshulpverlener en vraag advies. Als je gezamenlijk op jouw naam huurt, laat dan nu alles vallen en maak direct een afspraak met een advocaat.

Je weet niet wat de deurwaarder komt doen neem ik aan? Ik zat een keer in zo'n situatie in een studentenwoning met een huisgenoot die de huur niet betaalde. Hij was er ook vrijwel nooit, hij zat altijd bij vriendinnetjes. Het enige bezoek dat er voor hem kwam waren deurwaarders, dus toen er weer een deurwaarder aan de bel trok heb ik de deurwaarder binnengelaten en hij vertelde wat er aan de hand was, en wanneer er ontruimd zou worden. Ze hebben toen zijn kamer leeggehaald en op slot gezet. Zijn inboedel werd gewoon op straat gezet. Het was ze niet om het geld te doen, puur om de ontruiming.

Als het om een geldvordering gaat kunnen ze wel moeilijk gaan doen als jullie het hele huis/appartement samen huren, want dan moet jij aantonen wat van jou is. Dat levert heibel op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')