Dat lukt dan niet echt, dat genieten, want het ene na het andere topic over die huisgenoot.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:09 schreef AgentS het volgende:
[..]
Verzekeringen, eten, verzorging, reiskosten... ik wil ook een beetje kunnen genieten. Met 850 heb ik echt weinig overm
Ja dat is wel een terechte klacht inderdaad. Alsof je in een of andere gare huurwoning gaat zitten als je 3k netto hebtquote:Op maandag 20 juli 2020 16:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het gaat vaak niet om kunnen, het gaat om mogen. In de commerciële verhuur hanteren ze vaak gewoon een inkomenstoets van 3,5-4 * huur < maandsalaris.
Blijft niet enorm veel over inderdaad, maar voor mij een makkelijke keuze. Liever iets meer betalen om buiten tokkiegebied te wonen. Maarja, als je dan aan het eind van de maand nog 50 euro over hebt om wat leuks mee te doen is het ook een beetje jammer.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:09 schreef AgentS het volgende:
[..]
Verzekeringen, eten, verzorging, reiskosten... ik wil ook een beetje kunnen genieten. Met 850 heb ik echt weinig overm
Nou, die gek is nu wel weg, van deze heb ik geen last maar vraag me gewoon af hoe dat werkt.quote:Op maandag 20 juli 2020 17:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat lukt dan niet echt, dat genieten, want het ene na het andere topic over die huisgenoot.
Dan nog is hij geen partij in de relatie tussen schuldeiser en schuldenaar. Welk belang heeft de deurwaarder om actief contact te gaan onderhouden met verhuurders en huisgenoten van een schuldenaar?quote:
Ik ken 40'ers & 50'ers die nog op kamers wonen/leven en schulden hebben, dus zo gek is dat niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hou voor de zekerheid maar alvast goed bij wat van jou is bonnetjes en al zover mogelijk.
30’ers en nog zo leven trouwens.. eeuwige student ofzo or what?
Moet dat er wel zijnquote:Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef baskick het volgende:
Zou loonbeslag niet veel effectiever zijn dan de inboedel van een studentenflat ten gelde te gaan maken?
Dat laatste was precies m'n punt. Inkomen is er vast gezien eerdere opmerking over werkenden i.c.m. schulden.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet dat er wel zijn![]()
Maar de inboedel veilen zal niet snel gebeuren hoor. Kost meer dan het oplevert
Dat het voorkomt maakt het niet minder gek afwijkend van verwachtingen die mensen hebben.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:39 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Ik ken 40'ers & 50'ers die nog op kamers wonen/leven en schulden hebben, dus zo gek is dat niet.
Prima tip. Ik zou ook geen risico willen lopen.quote:Op maandag 20 juli 2020 15:57 schreef trein2000 het volgende:
Mocht je waardevolle spullen hebben die van jou zijn maar niet dagelijks nodig zou ik die even elders onderbrengen. Dat is niet strafbaar of illegaal, maar wel het voorkomen van gedoe.
Zeker, beslag op loon of uitkering is ook waar een deurwaarder voor gaat. Een goede tweede is beslag op je bankrekening.quote:Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef baskick het volgende:
Zou loonbeslag niet veel effectiever zijn dan de inboedel van een studentenflat ten gelde te gaan maken?
[..]
Dit is pertinent onwaar.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een gerechterlijke uitspraak kan de deur opengemaakt worden en het huis leeggehaald worden. Je zult met aankoopbonnetjes moeten bewijzen wat jouw spullen zijn.
Gedeelde spullen worden ook opgehaald, want aan een halve stoel of halve tafel heeft niemand iets aan. Je huisgenoot heeft daarna een schuld aan jou van de halve waarde van de inbeslag genomen gedeelde goederen. Maar deze is uiteraard niet inbaar.
Als ik jou was zou ik direct verhuizen.
Onzin.quote:Op maandag 20 juli 2020 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom mijn advies: direct verhuizen, eerder gistereen dan vandaag. Ik snap zowiezo niet hoe je het volhoud met zo iemand in 1 huis.
Bij een ontruiming op rechtelijke uitspraak halen ze het hele huis leeg, behalve als je erbij bent met bewijzen wat van jou is. Ben je er niet bij, dan is alles weg.
Terugkrijgen kan, maar dat kost meerdere dagen en waarschijnlijk moet je het zelf ophalen.
Nou nou dat zou ik maar even niet doen. Dikke kans dat de aanwezige hulpofficier daar niet zo blij van wordt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:56 schreef incel het volgende:
Als het jou spullen zijn mogen ze dit niet meenemen. Ze mogen ook niet op jouw kamer komen. Proberen ze dat wel dan heb je gewoon het recht om jou en jouw eigendommen te verdedigen.
Je mag echt niet zomaar in iemands kamer komen en zijn eigendommen meenemen hoor. Is tegen de grondwet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou nou dat zou ik maar even niet doen. Dikke kans dat de aanwezige hulpofficier daar niet zo blij van wordt.
Bovendien mogen ze best op de kamer van TS komen.
Spullen meenemen en betreden zijn twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef incel het volgende:
[..]
Je mag echt niet zomaar in iemands kamer komen en zijn eigendommen meenemen hoor. Is tegen de grondwet.
Wat maakt het die deurwaarder nou uit? Die wil gewoon geld, prima als dat via via van de schuldenaar zelf komt. Die openbare verkoop is niet bedoeld als 'straf' ofzoquote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:52 schreef HMS het volgende:
Die deurwaarder wist ook wel dat tie in de maling werd genomen door een stel studenten, maar die kon daar ook niets aan doen.
Het was eigenlijk wel duidelijk dat de schuldenaar in deze het geld ws voor een groot gedeelte zo contant kon ophoesten. Maar dat deed tie niet. Dus wordt er een toneelstukje opgeveord. Stomme is dat dat toneelstukje, daar zitten ook kosten aan en die komen er gewoon bij. tenzij je echt van de radar verdwijnt.quote:Op maandag 27 juli 2020 12:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat maakt het die deurwaarder nou uit? Die wil gewoon geld, prima als dat via via van de schuldenaar zelf komt. Die openbare verkoop is niet bedoeld als 'straf' ofzo
Precies, die deurwaarder vindt het allemaal prima want van het eerste deel van die cash wordt zijn salaris betaaldquote:Op maandag 27 juli 2020 15:29 schreef HMS het volgende:
[..]
Het was eigenlijk wel duidelijk dat de schuldenaar in deze het geld ws voor een groot gedeelte zo contant kon ophoesten. Maar dat deed tie niet. Dus wordt er een toneelstukje opgeveord. Stomme is dat dat toneelstukje, daar zitten ook kosten aan en die komen er gewoon bij. tenzij je echt van de radar verdwijnt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |