quote:Op maandag 20 juli 2020 11:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar hebben ze al mondkapjes die bijna volledig poreus zijn. Om zodoende officieel een mondkapje te dragen.
Opvallende move wel.. vraag me af wanneer Nederland mee gaat in dit. Hoor van collega's die net terug zijn uit Spanje dat daar het beleid ook alweer strenger wordt qua dragen van mondkapjes. De angst zit er daar nog goed in..quote:Op maandag 20 juli 2020 11:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, maar het zou eigenlijk pas op 1 augustus ingaan. Dat heeft men nu vervroegd vanwege de fors stijgende aantallen besmettingen.
Schattig, de questquote:Op maandag 20 juli 2020 09:27 schreef torentje het volgende:
[..]
https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a26086118/griep-winter/
Dan lees het bijgevoegde artikel maar eens. Want dan kletsen veel bekende mensen ook maar wat.
Het zal ongetwijfeld een veiliger gevoel zijn, maar ik zou liever zien dat ze de mondkapjes achter de hand hadden gehouden in die landen voor als er echt een 2e golf komt. Nu heb je geen troefkaart meer achter de hand.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallende move wel.. vraag me af wanneer Nederland mee gaat in dit. Hoor van collega's die net terug zijn uit Spanje dat daar het beleid ook alweer strenger wordt qua dragen van mondkapjes. De angst zit er daar nog goed in..
Jawel, het opnieuw sluiten van openbare plekken die zorgen voor een snellere verspreiding.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld een veiliger gevoel zijn, maar ik zou liever zien dat ze de mondkapjes achter de hand hadden gehouden in die landen voor als er echt een 2e golf komt. Nu heb je geen troefkaart meer achter de hand.
Wat ik las maar jij weet dat ongetwijfeld beter is dat het leven zich daar primair buiten af speelt.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
de leefomstandigheden zullen van grotere invloed zijn en de regering maakt er een zooitje van
dat klopt wel maar in de favela's zitten ze wel op en in elkaar dus dan kan het wel hard gaanquote:Op maandag 20 juli 2020 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat ik las maar jij weet dat ongetwijfeld beter is dat het leven zich daar primair buiten af speelt.
Mondkapjes zijn totaal geen troefkaart als het aantal besmettingen weer op blijft lopen zul je passende maatregelen moeten treffen en grenzen weer moeten sluiten.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld een veiliger gevoel zijn, maar ik zou liever zien dat ze de mondkapjes achter de hand hadden gehouden in die landen voor als er echt een 2e golf komt. Nu heb je geen troefkaart meer achter de hand.
Nu mondkapjes dragen kan die 2e golf wellicht wel (grotendeels) voorkomenquote:Op maandag 20 juli 2020 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkigquote:Op maandag 20 juli 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu mondkapjes dragen kan die 2e golf wellicht wel (grotendeels) voorkomenAnyway, Nederland wordt zo langzamerhand een outsider qua mondkapjes beleid binnen de EU.
90% van de besmettingen vinden plaats op plekken waar geen mondkapjesplicht is dus nee, daar mee voorkom je geen tweede golf mee.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu mondkapjes dragen kan die 2e golf wellicht wel (grotendeels) voorkomenAnyway, Nederland wordt zo langzamerhand een outsider qua mondkapjes beleid binnen de EU.
Goh.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
90% van de besmettingen vinden plaats op plekken waar geen mondkapjesplicht is dus nee, daar mee voorkom je geen tweede golf mee.
Dus op meer plaatsen gaat er dan een mondkapjes plicht komen om de economie toch door te laten draaien en de infectie getallen binnen de perken te gaan houden.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
90% van de besmettingen vinden plaats op plekken waar geen mondkapjesplicht is dus nee, daar mee voorkom je geen tweede golf mee.
Wedden dat de besmettingen in die landen niet ineens significant dalen door het invoeren van de mondkapjes?quote:Op maandag 20 juli 2020 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus op meer plaatsen gaat er dan een mondkapjes plicht komen om de economie toch door te laten draaien en de infectie getallen binnen de perken te gaan houden.
Juist alleen daarmee stop je het virus dus niet.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus op meer plaatsen gaat er dan een mondkapjes plicht komen om de economie toch door te laten draaien en de infectie getallen binnen de perken te gaan houden.
De echt significante dalingen hebben we alleen voor elkaar gekregen door mensen maanden thuis te laten zitten. Dat lijkt me toch een slecht vervolg als we dit dadelijke weer moeten gaan herhalen.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wedden dat de besmettingen in die landen niet ineens significant dalen door het invoeren van de mondkapjes?
Waarom niet? Het is bewezen dat het verspreiding verminderd. Het is niet de perfecte oplossing, maar helpt wel.quote:Op maandag 20 juli 2020 11:59 schreef _serial_ het volgende:
Wedden dat de besmettingen in die landen niet ineens significant dalen door het invoeren van de mondkapjes?
De mondkapjes die mensen over het algemeen dragen doen precies kont tegen aerosollen. Als die berhaupt al een rol spelen.quote:Op maandag 20 juli 2020 12:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bewijs het omgekeerde maar dat mondkapjes geen bewezen invloed hebben op verminderde aerosolen verspreiding.
Verminderd is nogal discutabel. Onder perfecte omstandigheden kan het een positieve rol spelen, als je je shit verder niet op orde hebt en massa's toeristen binnenhaalt en de kroegen gewoon opengooit zonder anderhalve meter in acht te nemen gaan mondkapjes je ook geen stap verder helpen.quote:Op maandag 20 juli 2020 12:17 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is bewezen dat het verspreiding verminderd. Het is niet de perfecte oplossing, maar helpt wel.
Nogal kort door de bocht, heb je daar bewijs voor?quote:Op maandag 20 juli 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
[..]
De mondkapjes die mensen over het algemeen dragen doen precies kont tegen aerosollen. Als die berhaupt al een rol spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |