abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194154115
Ok ik wilde dit dus eerder al vertellen maar kwam er niet door door een ban die ik weer eens had hier op fok.

Waar die hele site om gaat is dat er iemand een begin track maakt, die is dan beschikbaar voor iedereen en de hele volgende ook weer.
Ok moet eerlijk zeggen het is nog al lastig te begrijpen want snapte er ook eerst niks van.

Nou voordeel voor jullie ik weet het nu wel ongeveer en je kunt alles evan ook luisteren gratis, want ja hij is wel betaald, als je wil meewerken eraan, maar het is een relatief klein bedrag als je het vergelijkt met wat live amateur je kost.

Username daar is e-m voor daar trouwens voor mij net als op youtube btw.

Nou check it out, het is echt wel het meest geinige wat ik kon vinden en heel internationaal ook wel.

Dus luister even naar paar die ik ermee deed na verschillende andere remix die andere weer deden of ik op hun heb er tweetjes die wel redelijk werkten.

https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-194589.php

Je moet je er echt in verdiepen maar zijn ook akkoorden sheets enzo dan ook marked op tijdlijn. Dus ok leuk idee voor wie met sequenties werkt .

Nog een andere,
https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-194243.php

Of
https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-194124.php

Ik weet het snapte er ook geen reet van eerst, maar kijk naar de tab remix en dan krijg je ze in volgorde wat is gedaan, er komen dus wel verschillende versies uit elk nummer en van elke opzet (template)

Ik weet ook nog niet alles, maar check beet out er staat van alles op btw van klassiek tot rock metal etc.

En ik denk echt dat dit op het moment eigenlijk het beste platform is wat wel werkt om iets goed uit te krijgen nog muzikaal.

Vragen als je iets niet snapt aan me he? Ik ben daar helemaal niet mee in verband want betaal mijn lidmaatschap even 3 maanden om het te proberen, maar ben er redelijk positief over wel tot nu toe en aardige community ook wel.
Do what you love, love what you do!
pi_194154201
Moet eerlijk zeggen, ik weet niet hoe het allemaal weer zit, maar vooral in de remix tabblad kun je vinden wie wat of wie weer heeft heeft gedaan.

Nou deze kwam er als als laatst uit van mij, daar zou je dus oo voor kunnen gaan en er wat nieuws op inspelen. Het is allemaal in tempo gehouden, maar voor wie het durft het is de moeite waard om er een paar tientjes voor uit te geven. Het initiatief is onwijs wel het goeie idee. ?

Of maak wat https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-194217.php
pi_194154317
Dit is het originele iets opzetje van mij, De rest is allemaal in remixes wat iedereen mag doen https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-194188.php

En daar komt het voorgaande uit dus, ok org nr van mij maar mag iedereen mee doen wat ie wil. Zie remix tap in hoeverre dat is gedaan btw succes.
pi_194186211
pi_194186302
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:23:07 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194190773
Nooit van gehoord grappig idee wel online jammen, maar haalt het denk ik niet met echt jammen met vrienden. Volensmij is de charme van jammen het live idee en dat je er samen in groeit.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194200119
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Nooit van gehoord grappig idee wel online jammen, maar haalt het denk ik niet met echt jammen met vrienden. Volensmij is de charme van jammen het live idee en dat je er samen in groeit.
Klopt en is ook zo. Maar ok dit komt in de buurt zeg maar van want zijn allemaal ok muzikanten en er komen leuke tracks uit zo. Ik jam ook liever live. Maar van alle sites die ik heb geprobeerd is deze wel de beste, Gezellige users ook. Natuurlijk internationaal allemaal. Dus ok moet nog wat Frans gaan begrijpen.
Het is omdat het betaald is als je mee wil doen.maar filters er een hoop no no's dus gelijk uit. Ik durf echt wel te zeggen dat dit de meest beste site is voor online jam enzo.
pi_196035111
Loopt voor geen meter hier dit weer eens, maar toch heb ik er wel wat leuke projectjes uit gehaald en liedjes.

Niks nou totaal bijzonder maar wel om met muzikanten over de hele wereld te doen zonder ze eerst eenst te kennen. Komt nu alweer wat leuks uit ondanks andere die er al eerder waren internationaal. Niemand hier die dat ook wel eens checked?
  Moderator woensdag 4 november 2020 @ 10:32:29 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196046129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:00 schreef kree het volgende:
Loopt voor geen meter hier dit weer eens, maar toch heb ik er wel wat leuke projectjes uit gehaald en liedjes.

Niks nou totaal bijzonder maar wel om met muzikanten over de hele wereld te doen zonder ze eerst eenst te kennen. Komt nu alweer wat leuks uit ondanks andere die er al eerder waren internationaal. Niemand hier die dat ook wel eens checked?
We hebben hier ook ooit het Fokkers maken muziek forum gehad liep ook niet heel erg. Mensen aanzetten om iets anders te doen dan kijken/lezen is sowieso erg lastig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196046318
quote:
88s.gif Op woensdag 4 november 2020 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

We hebben hier ook ooit het Fokkers maken muziek forum gehad liep ook niet heel erg. Mensen aanzetten om iets anders te doen dan kijken/lezen is sowieso erg lastig.
Weet het heb ook nog wel eens toetsenisten topic geprobeerd. Ook gestrand helaas
pi_196046371
Het gekke is er zitten best veel mensen op fok! Die toch wel gitaar spelen of piano. Of anders.
Maar het loopt nooit echt erg. Helaas trouwens want zelfs zo via fok zou je leuke tracks kunnen bouwen.
Dat wikiloops werkt wel goed hele interface ernaar etc. Maar het idee is gewoon iemand upload een track met bepaald tempo en idee en andere mixen hun versie erin en doen het weer opnieuw uploaden.

Dat kan dus ook gratis hier zo zonder problemen. Maarja het loopt niet hier op 1 of andere manier ;)
pi_196046426
Laatste even die is bijgewerkt daar door iemand
https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-202278.php

Niet te happy over de drum's maar is een sax speler geloof ik. Maar het intro is wel goed erbij gemaakt bij het ideetje van mij
Gaat natuurlijk niet perce om er een top nr uit te halen. Dus ok op basis van basis van zeg maar komt er altijd wel wat uit. Nu is deze van gister dus wellicht komt er nog wel wat meer uit denk.
Haha het muzikale ideetje kwam wel van mij en nu lijkt het net of ik het uit de maat speel door die extra drums.
Maar heb hem totaal straight ingespeeld met metronoom op de 4/4 en in 95bpm Maargoed details. Gaat om de fun vooral
Was al wazig ideetje van me hoor en nooit echt geweten wat er nu meer mee te doen dus ok gooi het op wikiloops.com Haha Altijd anderen met inspiratie daar

Beetje after halloween enzo haha net te laat intro past er wel bij als je dat nog 10x herhaald

[ Bericht 15% gewijzigd door kree op 04-11-2020 10:55:15 ]
pi_196081004
Nou ok toch nog een nieuwe aanvulling op mijn opzetje, Wel weer leuk gedaan, fransman dit keer :P

https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-202358.php

Blijf het toch een leuk idee vinden, helaas is ie wel betaald die site. Niet veel en misschien is het ook wel beter want over het algemeen zitten er wel ook alleen beetje goeie muzikanten. Ik kan me er aardig mee vermaken.

Ff geen inspiratie nu om weer gelijk wat nieuws te beginnen. Maar zijn er genoeg waarop je kunt aanvullen.
Allemaal geen dure zooi voor nodig. Doe het met een midi keyboard en garageband op de ipad.

Het is voorgaande inloaden meespelen en opnieuw uploaden weer. En maar zien wat er van komt. Grappige is het kan soms allerlei kanten opgaan die je eigenlijk niet eerder had verwacht ervan. Dat maakt het wel leuk/

Aanrader wel voor als je beetje online iets wil maken, die site werkt redelijk ok. Ook met akkoorden erbij zetten en markers, hoewel op ipad lukt dat niet maar zet ik ze los zonder de markers.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')