abonnement Unibet Coolblue
pi_194122933
Nu ik steeds minder gebruik maak van mijn traditionele desktop ben ik opzoek naar een torrent oplossing die volledig in de cloud gehost wordt. Natuurlijk zijn er een hoop open source pakketten die je zelf moet installeren op een VPS maar ik ben opzoek naar een wat meer solide product.
pi_194122948
Je hoeft niet het wiel opnieuw uit te vinden, wat je zoekt is een seedbox.
pi_194122950
Google Drive
pi_194124574
https://www.fossmint.com/best-cloud-torrent-service-providers/

Maar zou dan nog eerder gaan voor een VPS die je zelf inricht.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_194124869
Is een NAS dan geen optie voor torrentjes? Druk je die mooi weg in de meterkast. Je zit alleen met een eenmalige aanschaf van een paar honder eu.
pi_194124921
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:26 schreef descon het volgende:
Is een NAS dan geen optie voor torrentjes? Druk je die mooi weg in de meterkast. Je zit alleen met een eenmalige aanschaf van een paar honder eu.
Of dit uiteraard. Heb zelf een server/nas gebouwd die ik in de meterkast heb staan. En ben er tot nu toe heel tevreden mee. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_194125584
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Of dit uiteraard. Heb zelf een server/nas gebouwd die ik in de meterkast heb staan. En ben er tot nu toe heel tevreden mee. :)
Vind die seedboxen best prijzig worden als je wat meer opslag wil. Dan kan een NAS in je meterkast al snel uit.
pi_194125643
Een raspberry pi icm een usb schijf met deluge als client (met webinterface) en een always on vpn, en kodi om je media te bekijken. Werkt hier uitstekend.
pi_194125655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:39 schreef descon het volgende:

[..]

Vind die seedboxen best prijzig worden als je wat meer opslag wil. Dan kan een NAS in je meterkast al snel uit.
Ik kwam op dezelfde prijs uit als een Synology NAS met dezelfde opslag. Maar dan sneller geheugen, betere processor en meer vrijheid qua OS. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_194200548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 09:26 schreef descon het volgende:
Is een NAS dan geen optie voor torrentjes? Druk je die mooi weg in de meterkast. Je zit alleen met een eenmalige aanschaf van een paar honder eu.
Ik heb gewoon een raspberry pi als torrent-server, werkt perfect en 35 euro
pi_194200573
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 10:43 schreef Farenji het volgende:
Een raspberry pi icm een usb schijf met deluge als client (met webinterface) en een always on vpn, en kodi om je media te bekijken. Werkt hier uitstekend.
En hoe doe je dat als je geen linux tech kennis hebt?
pi_194202618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:47 schreef osodevo het volgende:

[..]

En hoe doe je dat als je geen linux tech kennis hebt?
Dan ga je dat leren. Denk je dat ik met die kennis geboren ben? Er zijn genoeg howto's en tutorials.
pi_194203282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:47 schreef osodevo het volgende:

[..]

En hoe doe je dat als je geen linux tech kennis hebt?
Als je het heel simpel wil hebben kun je Raspian (besturingssysteem) installeren, een harddrive mounten en DockSTARTer (makkelijk script om docker images te installeren. Maar er staan zo enorm veel guides op het internet (voorbeeld).
Uitvinder van de biersmiley.
pi_194203986
Het probleem met een eigen torrent client thuis is dat het nogal een belasting is voor je upload en daarmee je latency. De voorkeur gaat daarom ook uit naar een seedbox in een datacenter omdat ik dan gewoon de files kan binnenhalen zonder dat ik met een hoop mensen verbonden ben waardoor de kwaliteit van mijn eigen internetverbinding achteruitgaat.
pi_194204348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:25 schreef osodevo het volgende:
Het probleem met een eigen torrent client thuis is dat het nogal een belasting is voor je upload en daarmee je latency. De voorkeur gaat daarom ook uit naar een seedbox in een datacenter omdat ik dan gewoon de files kan binnenhalen zonder dat ik met een hoop mensen verbonden ben waardoor de kwaliteit van mijn eigen internetverbinding achteruitgaat.
Je kan de upload/download limiteren, dan merk je er niet heel veel van.
pi_194204790
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:25 schreef osodevo het volgende:
Het probleem met een eigen torrent client thuis is dat het nogal een belasting is voor je upload en daarmee je latency. De voorkeur gaat daarom ook uit naar een seedbox in een datacenter omdat ik dan gewoon de files kan binnenhalen zonder dat ik met een hoop mensen verbonden ben waardoor de kwaliteit van mijn eigen internetverbinding achteruitgaat.
Je upload kan je limiteren en geloof met sommige clients ook per tijdsvlak instellen.

Met bijvoorbeeld een Synology NAS kan je makkelijk je eigen torrents hiervan draaien en heb je ook geen gezeik met maximaal dataverkeer. De kleinere varianten kan je ook makkelijk kwijt in je meterkast.

Heb je al naar de seedbox gekeken kwa kosten ?
pi_194204804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:25 schreef osodevo het volgende:
Het probleem met een eigen torrent client thuis is dat het nogal een belasting is voor je upload en daarmee je latency. De voorkeur gaat daarom ook uit naar een seedbox in een datacenter omdat ik dan gewoon de files kan binnenhalen zonder dat ik met een hoop mensen verbonden ben waardoor de kwaliteit van mijn eigen internetverbinding achteruitgaat.
Daarom usenet ipv torrents. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_194206856
Ja maar het is ook een beetje lullig als je enkel aan het leechen bent en vrijwel niets seed. Daarnaast gaat je ratio ook omlaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')