Overalquote:
Zwitserland volgt misschien ook nog wel @kwiwi :quote:
Hoop het nietquote:Op donderdag 16 juli 2020 07:59 schreef crv het volgende:
[..]
Zwitserland volgt misschien ook nog wel @:kwiwi :
Het hele leven is op het moment Kquote:
Schijnveiligheidquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:04 schreef Koen66 het volgende:
maar wat is de reden dat dat in div landen opeens een dingetje is die mondkapjes?
fors stijgend aantal besmettingen
Truequote:Op donderdag 16 juli 2020 08:07 schreef crv het volgende:
[..]
Schijnveiligheid
Ze weten gewoon niet meer wat te doen om toch de economie te laten opstarten / draaien terwijl het virus zijn werk afmaakt
je verwacht het niet hequote:Op donderdag 16 juli 2020 08:06 schreef UitStraling het volgende:
Money money money
https://www.nu.nl/algemee(...)minneapolis-aan.html
Nazi partijquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
je verwacht het niet he
Binnenkort zal de hele BLM bende ook wel omkoopbaar zijn met geld
Kraaltjes en spiegeltjes.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:10 schreef Koen66 het volgende:
[..]
je verwacht het niet he
Binnenkort zal de hele BLM bende ook wel omkoopbaar zijn met geld
Teveel mondkapjes ingekocht die ze niet verkocht kregen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:04 schreef Koen66 het volgende:
maar wat is de reden dat dat in div landen opeens een dingetje is die mondkapjes?
fors stijgend aantal besmettingen
quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Teveel mondkapjes ingekocht die ze niet verkocht kregen?
Zelfde als duitsland geloof ik, hb ook nog niet alle detailsquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:16 schreef Koen66 het volgende:
maar @:crv, wat worden de regels in Frankrijk? Buiten verplicht altijd een mondmasker op?
quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Teveel mondkapjes ingekocht die ze niet verkocht kregen?
Eng eng engquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:13 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nah ze hebben meer bewezen marxistische gedachtes
zelfs Nederland zal wel volgenquote:Op donderdag 16 juli 2020 07:59 schreef crv het volgende:
[..]
Zwitserland volgt misschien ook nog wel @:kwiwi :
maar in voor Duitsland zie ik nergens dat het buiten verplicht isquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:18 schreef crv het volgende:
[..]
Zelfde als duitsland geloof ik, hb ook nog niet alle details
Beperkt aantal mensen bij “evenementen, afstand houden,
Nogalquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:22 schreef crv het volgende:
[..]
Nogal
Ik zal wel weer als rascist weggezet worden maar ik krijg juist door dat continue gejank en discussie een hekel aan die lui die menen uit hun idealisme alles te kunnen vernielenIk ook. Ik kots erop, en flink ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder wrijving geen glans
Buiten niet maar binnen welquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:22 schreef Koen66 het volgende:
[..]
maar in voor Duitsland zie ik nergens dat het buiten verplicht is
Alleen in OV, winkels, restaurants (behalve aan tafel)
Verswaren zoek ik toch liever zelf uitquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zie mezelf niet gaan shoppen met zo'n ding op. Lang leve thuisbezorgd.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:22 schreef crv het volgende:
[..]
Nogal
Ik zal wel weer als rascist weggezet worden maar ik krijg juist door dat continue gejank en discussie een hekel aan die lui die menen uit hun idealisme alles te kunnen vernielenwie niet . als iets een self-fulfilling prophecy is dan is het wel racisme, praat en zeik er genoeg over en de racsisme klagers krijgen vanzelf gelijk, mensen worden racistisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Same shit, different day
SC hopper present
paar weken terug in Duitsland in supermarkt mondkapje op. Ik was het halverwege de winkel al zwaar zatquote:
Ballerinaquote:
Precies en je moet het continue afdoen om je verstaanbaar te maken, vervolgens zit je overal met je klauwen aan.......,quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:25 schreef Koen66 het volgende:
[..]
paar weken terug in Duitsland in supermarkt mondkapje op. Ik was het halverwege de winkel al zwaar zat
🥐☕quote:
Ik vond het in Duitsland niet zo’n ramp. Of het echt helpt is een tweede natuurlijk. Maar als die krengen in heel Europa verplicht worden, zal Nederland wel volgen. Ik hoop alleen niet dat je ook op straat zo’n ding op moet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zie mezelf niet gaan shoppen met zo'n ding op. Lang leve thuisbezorgd.
Nee ik eet de dag opquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zou een boterham eten en de dag met rust laten
Hoeveel kilo ben je al aangekomen ?quote:
Nou beter toch dan :pquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou goed, dit is toch een kutdag. Hele dag vergaderen
Alle dagen zijn kut.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou goed, dit is toch een kutdag. Hele dag vergaderen
Wat een mondkapje nou precies is doen ze daar ook niet meer moeilijk over. Zoveel mensen gezien die gewoon even shirt over het gezicht trekken en dan naar binnen lopen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:25 schreef Koen66 het volgende:
[..]
paar weken terug in Duitsland in supermarkt mondkapje op. Ik was het halverwege de winkel al zwaar zat
Budaquote:
quote:
Naar citroenquote:
QFTquote:
Azijnquote:
quote:
Visluchtquote:
Ik zag vooral Nederlanders die zich nergens in hadden verdiept en/of overal schijt aan hadden gewoon zonder mondkapje restaurants binnen banjeren.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:35 schreef engine het volgende:
[..]
Wat een mondkapje nou precies is doen ze daar ook niet meer moeilijk over. Zoveel mensen gezien die gewoon even shirt over het gezicht trekken en dan naar binnen lopen.
Dat wordt lang niet overal geaccepteerdquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:35 schreef engine het volgende:
[..]
Wat een mondkapje nou precies is doen ze daar ook niet meer moeilijk over. Zoveel mensen gezien die gewoon even shirt over het gezicht trekken en dan naar binnen lopen.
Die heb ik afgelopen vrijdag ook gezien toen we uit eten gingen in duitslandquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zag vooral Nederlanders die zich nergens in hadden verdiept en/of overal schijt aan hadden en gewoon zonder mondkapje restaurants binnen banjerden.
Schnipoquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:40 schreef crv het volgende:
[..]
Die heb ik afgelopen vrijdag ook gezien toen we uit eten gingen in duitsland
Morgen waarschijnlijk weer
Ja en jaquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Schnipo
Blijft opmerkelijk hoe goedkoop uit eten in Duitsland is
Hier is het wat duurder, maar komt door de zwitsersquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik betaalde 17 euro voor een giga-jägerschnitzel met friet en salat, glas bier en kop koffie
quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:41 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Schnipo
Blijft opmerkelijk hoe goedkoop uit eten in Duitsland is
Ik merk hetquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik haal er de laatste tijd vrij weinig plezier meer uit.
Maar is dat oorzaak of gevolg?quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:47 schreef engine het volgende:
[..]
Omdat mensen ook nog vaker dan 1x in het jaar uit eten gaan.
Misschien allebei een beetjequote:Op donderdag 16 juli 2020 08:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar is dat oorzaak of gevolg?
De hoge kunst van lekker en zorgeloos leven is juist op de dagen dat het allemaal wat minder lijkt de dag bij de strot te grijpen en om hem met een glimlach dwingen wat minder donker te zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik merk hetEn ik herken het wel enigszins.
Buiten Nederland is het de gewoonste zaak voor mensen die werken om smiddags warm te etenquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar is dat oorzaak of gevolg?
op het moment elke dag dus niet makkelijkquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De hoge kunst van lekker en zorgeloos leven is juist op de dagen dat het allemaal wat minder lijkt de dag bij de strot te grijpen en om hem met een glimlach dwingen wat minder donker te zijn.
Het kan alleen nog maar beter wordenquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:53 schreef RockNijntje het volgende:
Wanneer de werkdag om 7u al begon met gezeik, stop hoor.
Das waar, veel rotter kan het nietquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:54 schreef engine het volgende:
[..]
Het kan alleen nog maar beter worden
Jup, in Hongarije lunchen mensen ook in restaurants. Maar avondmaaltijden zijn daar ongeveer net zo duur als in Duitsland. Waarmee Duitsland nog steeds bizar goedkoop is.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:53 schreef crv het volgende:
[..]
Buiten Nederland is het de gewoonste zaak voor mensen die werken om smiddags warm te eten
Dagschoten in Fr kost een tientje in duitsland is het iets duurder
We hebben ruzie met Googlequote:Op donderdag 16 juli 2020 08:54 schreef engine het volgende:
[..]
Het kan alleen nog maar beter worden
Haha klopt welquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De hoge kunst van lekker en zorgeloos leven is juist op de dagen dat het allemaal wat minder lijkt de dag bij de strot te grijpen en om hem met een glimlach dwingen wat minder donker te zijn.
Mijn vroegere Israëlische collega, psycholoog, heeft letterlijk tegen me gezegd dat ik de kunst van leven niet zo goed verstaquote:Op donderdag 16 juli 2020 08:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat heeft ie nu weer gedaan?quote:
Vind de Duitse keuken dan ook eigenlijk 3x niks.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Jup, in Hongarije lunchen mensen ook in restaurants. Maar avondmaaltijden zijn daar ongeveer net zo duur als in Duitsland. Waarmee Duitsland nog steeds bizar goedkoop is.
Als je jezelf bewust bent van een sombere inborst kun je jezelf er tegen wapenen toch?quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn vroegere Israëlische collega, psycholoog, heeft letterlijk tegen me gezegd dat ik de kunst van leven niet zo goed versta
Ik noem dat niet eens restaurant-eten maar bistro-eten.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind de Duitse keuken dan ook eigenlijk 3x niks.
Als je de friet en schnitzel/wurst/gulasch eenmaal zat bent blijft er niks over.
Daarom ook zo goedkoop, lopende band werk.
Een app van ons krijgt al heel lang slechte reviews omdat er bugs in zitten en die bugs hebben we al lang opgelost maar Google approved de nieuwe versie van de app al maandenlang niet, ze negeren het gewoon. Dus mensen kunnen niet bij die nieuwe versie en blijven problemen ervaren. Nu hebben we al zes keer iets ingediend wat ze dwingt er nog eens naar te kijken, wat ze ook telkens negeerden. Op de laatste is nu gereageerd met allerlei kritiek over voor ons onbekende zaken, blijkt dat ze de verkeerde app gereviewed hebben, eentje die niet eens van ons is en voor Android TV is in plaats van Android Mobilequote:
Maar die hirshi ali was toch zelf jaren terug een van de aanstichters eevan ?quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:59 schreef Budapestenaar het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-de-afrekencultuur
Waar mag ik tekenen?
Onzin, ook genoeg restaurants waar je andere dingen kunt krijgen, maar dan moet je een treetje hoger.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je de friet en schnitzel/wurst/gulasch eenmaal zat bent blijft er niks over.
Gek, Hirsi is weggepest uit Nederland juist door die varkenskop met haar lodderoog.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:04 schreef crv het volgende:
[..]
Maar die hirshi ali was toch zelf jaren terug een van de aanstichters eevan ?
Zou nu ook wel spare ribs lustenquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:06 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Onzin, ook genoeg restaurants waar je andere dingen kunt krijgen, maar dan moet je een treetje hoger.
Ik vond gisteren een Duits tapasrestaurant in Berlijn, die hadden nog verrassende dingen hoorquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
verdonk?quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gek, Hirsi is weggepest uit Nederland juist door die varkenskop met haar lodderoog.
misschien de eerste bladzij van het menu eens omslaan ?quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ik wist ook meteen over wie dit gingquote:
Mja, jezelf wapenen tegen hoe je intrinsiek bent is niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je jezelf bewust bent van een sombere inborst kun je jezelf er tegen wapenen toch?
Nederlanders denken trouwens vaak dat ze met klagen en mopperen hun ziel reinigen maar eigenlijk zwemmen ze daardoor in de azijn.
Nee, absoluut niet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:04 schreef crv het volgende:
[..]
Maar die hirshi ali was toch zelf jaren terug een van de aanstichters eevan ?
Jawel, voor Chuck "UitStraling" Norris is alles eenvoudigquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:07 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, jezelf wapenen tegen hoe je intrinsiek bent is niet zo eenvoudig.
de retail zal de zwakkere winkels verliezen ja.quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Doodsteek voor veel winkels denk ik
boksquote:
In grotere steden ook wel goed gegeten.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:07 schreef crv het volgende:
[..]
misschien de eerste bladzij van het menu eens omslaan ?
En enkele collega's van me blijven maar zeggen hoe ze niet geloven in de invloed van corona op bedrijven en dat de bazen skeerneuzen zijn omdat ze de werklaptops enkele maanden hebben uitgesteld, wat onvergeefbaar isquote:In een maand tijd zijn er in Nederland 74.000 werklozen bij gekomen. De werkloosheid loopt daarmee nog steeds hard op. In juni waren er 404.000 Nederlanders werkloos, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek. In maart waren dat er 273.000.
Flashquote:
Ben ik ookquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:10 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En enkele collega's van me blijven maar zeggen hoe ze niet geloven in de invloed van corona op bedrijven en dat de bazen skeerneuzen zijn omdat ze de werklaptops enkele maanden hebben uitgesteld, wat onvergeefbaar is. Wees blij dat je een baan hebt man.
Ook in de kleinere plaatsen kun je vaak wel wat anders etenquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In grotere steden ook wel goed gegeten.
In de kleinere plaatsen heb hé dit of pizza.
Jij bent niet mijn collega voor zo ver ik weet...quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Over een jaar ben jij echt wel zo'n dikke Nefertiti
Ja maar het is niet zo groot allemaal, stel je had een leuke zonnige stranddag voor de boeg maar het is regenachtig druilerig weer dan ga je toch lekker spontaan ergens bij een open haard jezelf vermaken, heeft toch geen zin om een dag te laten stelen van je leven door zoiets triviaals als het weer.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:07 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, jezelf wapenen tegen hoe je intrinsiek bent is niet zo eenvoudig.
Eens maar er zijn er die je dat niet aan het verstand krijgtquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar het is niet zo groot allemaal, stel je had een leuke zonnige stranddag voor de boeg maar het is regenachtig druilerig weer dan ga je toch lekker spontaan ergens bij een open haard jezelf vermaken, heeft toch geen zin om een dag te laten stelen van je leven door zoiets triviaals als het weer.
de kunst van het leven is werken tot je er dood bij neervalt toch? anno 2020..quote:Op donderdag 16 juli 2020 08:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mijn vroegere Israëlische collega, psycholoog, heeft letterlijk tegen me gezegd dat ik de kunst van leven niet zo goed versta
Idd, matige houding datquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:10 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En enkele collega's van me blijven maar zeggen hoe ze niet geloven in de invloed van corona op bedrijven en dat de bazen skeerneuzen zijn omdat ze de werklaptops enkele maanden hebben uitgesteld, wat onvergeefbaar is. Wees blij dat je een baan hebt man.
Zo klinkt het alsof werken een terminale vorm van kanker is.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:14 schreef mschol het volgende:
[..]
de kunst van het leven is werken tot je er dood bij neervalt toch? anno 2020..
zonder werk geen geld, zonder geld geen huis, eten en dus leven
het is iig een niet zomaar weg te halen gezwel.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zo klinkt het alsof werken een terminale vorm van kanker is.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zo klinkt het alsof werken een terminale vorm van kanker is.
je praat buiten beeldquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagsie
Ik ookquote:
alweer? Malieveld?quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De boeren gaan woensdag los jongens.
Ik adem mijn werk, daagt me dagelijks uit, haalt het beste uit me, dwingt me om dingen in het leven serieus te nemen en messcherp te zijn, ik voel me als een vis in het water en beslaat het complete scala van nederigheid tot euforie, enige wat ik mis is balans.quote:
ik vind mijn werk ook prima, maar evt iets anders vinden is niet zo makkelijk als dat jij doet voorkomen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ook. Als je werk doet dat je niet leuk vindt moet je wegwezen.
Lekker zo houden ook danquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik ook. Er is hier regelmatig gezeik met klanten, maar daar moet ik meestal gewoon even om
'en of lachen omdat het iets bizars is. Ik ben nooit eindverantwoordelijk, dus het zal me nooit echt raken
.
ze gaan oogsten wat ze gezaaid hebben?quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waar een wil is...quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:25 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind mijn werk ook prima, maar evt iets anders vinden is niet zo makkelijk als dat jij doet voorkomen.
en het helpt dat je je werk leuk vind hoor maar het blijft een noodzakelijk kwaad, ik kan tig veel leukere dingen bedenken
En een fatsoenlijk salaris, maar dat is als supermarkt manager nauwelijks te doen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik adem mijn werk, daagt me dagelijks uit, haalt het beste uit me, dwingt me om dingen in het leven serieus te nemen en messcherp te zijn, ik voel me als een vis in het water en beslaat het complete scala van nederigheid tot euforie, enige wat ik mis is balans.
Ik vrees van niet.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:26 schreef mschol het volgende:
[..]
ze gaan oogsten wat ze gezaaid hebben?
Zo klopt diequote:Op donderdag 16 juli 2020 09:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik adem mijn werk, daagt me dagelijks uit, haalt het beste uit me, dwingt me om dingen in het leven serieus te nemen en messcherp te zijn, ik voel me als een vis in het water , enige wat ik mis is nederigheid.
Doe ik vooralsnog ook zeker. Ik heb tijdens personeelsgesprekken wel eens de cliché vraag gekregen waar ik mezelf binnen dit bedrijf zie over vijf jaar. Ik heb toen eerlijk geantwoord dat ik het voor nu nog wel even prima vind als developer en ik er niet aan zou moeten denken om richting projectleider te gaanquote:
nee hoor, daar is de markt te verziekt (lees: hoofdzakelijk deadlines, deadlines, deadlines) voor.quote:
Ik ben gezegend met mijn werk. Ik hoef eigenlijk niet te werken maarja om nu al met pensioen te gaan is ook zo iets.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:30 schreef mschol het volgende:
[..]
nee hoor, daar is de markt te verziekt (lees: hoofdzakelijk deadlines, deadlines, deadlines) voor.
wat hoequote:Op donderdag 16 juli 2020 09:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hoef eigenlijk niet te werken
Ik vind het totaal niet van toepassing op de huidige situatie.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:14 schreef crv het volgende:
[..]
Eens maar er zijn er die je dat niet aan het verstand krijgt
Idem, had op mijn 2e al genoeg centjes om nooit meer te hoeven werken maar goedquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik ben gezegend met mijn werk. Ik hoef eigenlijk niet te werken maarja om nu al met pensioen te gaan is ook zo iets.
Oud geldquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Idem, had op mijn 2e al genoeg centjes om nooit meer te hoeven werken maar goed
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het totaal niet van toepassing op de huidige situatie.
Simpele ziel.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Juist wel toch?
Corona is die regenachtige dag, ga lekker op vakantie in minder druk gebied maak lol
[..]
Zeker nu de quarantaine even opgeheven is is er echt geen kut aan de hand, paar landen die nog lastig te bezoeken zijn en een mondkapje op in de trein, nou boehoe zeg wat is het leven toch zwaar en naarquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij staat buiten in de regen te sippen
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gooit een gebraden varken vanaf een meter of tien afstand in haar mondje.
Ik heb ook een aantal contacten die alle probleempjes in hun leven op dit moment wijten aan corona. In het begin was dat zeker valide, maar nu bijna alles weer mogelijk is vind ik hen echt een stel clownsquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zeker nu de quarantaine even opgeheven is is er echt geen kut aan de hand, paar landen die nog lastig te bezoeken zijn en een mondkapje op in de trein, nou boehoe zeg wat is het leven toch zwaar en naar
Ja wat dat betreft zijn het dezelfde mensen die nu kakelen over racisme, ja boehoe ik krijg geen kansen in het leven omdat ik zwart ben, nee dat is omdat je lui en dom bent.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:54 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal contacten die alle probleempjes in hun leven op dit moment wijten aan corona. In het begin was dat zeker valide, maar nu bijna alles weer mogelijk is vind ik hen echt een stel clowns. Ze zien hun vrienden weer net zo vaak als voorheen, maar "oh nee ik ben zo depressief omdat ik door corona mijn vrienden niet meer kan zien." Pak verdomme de wortel van de problemen aan in plaats van maar alles en iedereen de schuld te geven zodat je niets hoeft te doen.
Ik heb het hier uiteraard niet over mensen die nu bijvoorbeeld zonder werk thuis zitten, ik kan echt wel begrijpen dat dat verder gaat dan even 'een regenachtige dag' en dat je na enkele weken/maanden echt niet meer weet wat je in godsnaam moet gaan doen en gek wordt van jezelf.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft zijn het dezelfde mensen die nu kakelen over racisme, ja boehoe ik krijg geen kansen in het leven omdat ik zwart ben, nee dat is omdat je lui en dom bent.
Eeuwig zonde ook want racisme bestaat wel degelijk maar een groepje kanslozen kaapt het debat voor eigen gewin.
Yup, maar je wordt uiteraard meteen voor racist uitgemaakt als je zoiets zegt. Er zijn natuurlijk ook wel nuances. Ik vind het allemaal maar lastig. Ik ben zelf nogal alternatief, tolerant, accepterend en open-minded, maar als een een donkere crimineel die wordt aangehouden door de politie gaat roepen "jullie zijn racisten omdat jullie mij oppakken!" terwijl hij/zij net 500 mensen gescamd heeft voel ik toch wel een bepaalde frustratie of woede. Ineens is het dan geen argument meer dat een blanke persoon exact dezelfde behandeling zou krijgen en gaan we hier discussies over voeren in plaats van dat we echt onderdrukte (donkere) mensen helpen. Net als dat we nu discussies hebben over hoe je geen reaction gifs van donkere mensen mag sturen, terwijl donkere mensen zelf zeggen van "gebruik deze plaatjes alsjeblieft, wij vinden dit niet beledigend en vinden het zelfs grappig, we willen niet dat erasing (volgens mij is er nog geen Nederlandse term voor) een ding wordt".quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja wat dat betreft zijn het dezelfde mensen die nu kakelen over racisme, ja boehoe ik krijg geen kansen in het leven omdat ik zwart ben, nee dat is omdat je lui en dom bent.
Eeuwig zonde ook want racisme bestaat wel degelijk maar een groepje kanslozen kaapt het debat voor eigen gewin.
Klikt fok wegquote:Op donderdag 16 juli 2020 09:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:02 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Een app van ons krijgt al heel lang slechte reviews omdat er bugs in zitten en die bugs hebben we al lang opgelost maar Google approved de nieuwe versie van de app al maandenlang niet, ze negeren het gewoon. Dus mensen kunnen niet bij die nieuwe versie en blijven problemen ervaren. Nu hebben we al zes keer iets ingediend wat ze dwingt er nog eens naar te kijken, wat ze ook telkens negeerden. Op de laatste is nu gereageerd met allerlei kritiek over voor ons onbekende zaken, blijkt dat ze de verkeerde app gereviewed hebben, eentje die niet eens van ons is en voor Android TV is in plaats van Android Mobile.
Ik ga nog heel eventjes moeite doen maar daarna is dit echt niet meer mijn probleem hoor.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn er geen mensen op fok die bij de aivd werken ofzo?
Ik geloof dat dat hele racisme debat van buitenaf geregeld en gefinancierd word. Tenminste heb ik verdenkingen.
O zeker, daar heb ik verder ook niet zo'n probleem mee. Maar voor mij is het glas eerder half leeg dan half vol. Dat is iets dat ik weet van mezelf en waar ik mezelf ook vaak op aanspreek. Maar het gaat niet vanzelf.quote:Op donderdag 16 juli 2020 09:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar het is niet zo groot allemaal, stel je had een leuke zonnige stranddag voor de boeg maar het is regenachtig druilerig weer dan ga je toch lekker spontaan ergens bij een open haard jezelf vermaken, heeft toch geen zin om een dag te laten stelen van je leven door zoiets triviaals als het weer.
Er bellen zo twee mannen in zwarte pakken met oortjes bij je aan. HE KNEW TOO MUCH!!!!!!quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn er geen mensen op fok die bij de aivd werken ofzo?
Ik geloof dat dat hele racisme debat van buitenaf geregeld en gefinancierd word. Tenminste heb ik verdenkingen.
Dan ben ik op vakantiequote:Op donderdag 16 juli 2020 09:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja het is erg makkelijk en simpel om een ander als racist weg te zetten tegenwoordig terwijl je dan juist zelf racistisch bent, dom gedrag.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:06 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Yup, maar je wordt uiteraard meteen voor racist uitgemaakt als je zoiets zegt. Er zijn natuurlijk ook wel nuances. Ik vind het allemaal maar lastig. Ik ben zelf nogal alternatief, tolerant, accepterend en open-minded, maar als een een donkere crimineel die wordt aangehouden door de politie gaat roepen "jullie zijn racisten omdat jullie mij oppakken!" terwijl hij/zij net 500 mensen gescamd heeft voel ik toch wel een bepaalde frustratie of woede. Ineens is het dan geen argument meer dat een blanke persoon exact dezelfde behandeling zou krijgen en gaan we hier discussies over voeren in plaats van dat we echt onderdrukte (donkere) mensen helpen. Net als dat we nu discussies hebben over hoe je geen reaction gifs van donkere mensen mag sturen, terwijl donkere mensen zelf zeggen van "gebruik deze plaatjes alsjeblieft, wij vinden dit niet beledigend en vinden het zelfs grappig, we willen niet dat erasing (volgens mij is er nog geen Nederlandse term voor) een ding wordt".
En dan ben je ineens als super tolerent anti-racistisch persoon een racist omdat je vindt dat de discussie zich op het verkeerde focust![]()
.
Voor mij is het verschil tussen zwart en wit op dit moment groter dan ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Ik voel me door sommige mensen nu juist af en toe gedwongen om 'zwarte' mensen maar te negeren en ontlopen, terwijl ik het grootste deel van mijn leven niet eens zag dat er iets anders wasquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja het is erg makkelijk en simpel om een ander als racist weg te zetten tegenwoordig terwijl je dan juist zelf racistisch bent, dom gedrag.
Herkenbaar wel, ik merk voor het eerst op dat ik in sommige meetings de enige blanke ben, boeit me nog steeds niet maar het valt me voor het eerst van mijn leven op.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Voor mij is het verschil tussen zwart en wit op dit moment groter dan ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Ik voel me door sommige mensen nu juist af en toe gedwongen om 'zwarte' mensen maar te negeren en ontlopen, terwijl ik het grootste deel van mijn leven niet eens zag dat er iets anders was. Waar zijn we dan mee bezig, vraag ik me af.
In de zak naar Spanjequote:Op donderdag 16 juli 2020 10:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Er bellen zo twee mannen in zwarte pakken met oortjes bij je aan. HE KNEW TOO MUCH!!!!!!
Misschien is dat de bedoeling wel.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Voor mij is het verschil tussen zwart en wit op dit moment groter dan ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Ik voel me door sommige mensen nu juist af en toe gedwongen om 'zwarte' mensen maar te negeren en ontlopen, terwijl ik het grootste deel van mijn leven niet eens zag dat er iets anders was. Waar zijn we dan mee bezig, vraag ik me af.
Hij zei mannen in zwarte pakken, geen zwarte mannen in pakken.quote:
Hoe gaat dat dan?quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien is dat de bedoeling wel.
Shame on me, maar heb het racismedebat gekeken en daar lieten ze cijfers zien dat zwarte mensen racistischer zijn dan blanke
*Even aluhoedje op*quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hij zei mannen in zwarte pakken, geen zwarte mannen in pakken.
Tsja, ik weet het allemaal gewoon echt niet meerquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Herkenbaar wel, ik merk voor het eerst op dat ik in sommige meetings de enige blanke ben, boeit me nog steeds niet maar het valt me voor het eerst van mijn leven op.
Dat US eens een keer een besefmomentje zou krijgen komt op zich heul niet verkeerd uit hoorquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:27 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het allemaal gewoon echt niet meer. Maar dat US en ik en waarschijnlijk nog vele anderen ineens besefmomentjes hebben of zich zo voelen kan haast niet de bedoeling geweest zijn. Alle beelden van voormalig slavenhandelaren moeten naar beneden gehaald worden, maar ondertussen gaan we terug de tijd in en wordt de segregatie steeds groter.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat US eens een keer een besefmomentje zou krijgen komt op zich heul niet verkeerd uit hoor
Blankquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef Lospedrosa het volgende:
We zijn in ons hart allemaal racisten. Zwart en blank
Neem laptop meequote:Op donderdag 16 juli 2020 10:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Shit, we hadden Leonos nog niet verteld dat zijn verlof was ingetrokken.
De mens is wel zo gewired dat je je eigen groep altijd beter vindt. Alleen kun je je dus afvragen hoe je die eigen groep definieert. Voor mij is dat niet persé op kleur, maar meer op gedeelde normen en waarden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:29 schreef Lospedrosa het volgende:
We zijn in ons hart allemaal racisten. Zwart en blank
Dat zie je hier al prima terug in de opmerkingen en voorbeelden die men hier maakt. Ben daar echt schijtziek van. het is ook gewoon te dom.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:25 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik ben zelf journalist geweest, maar verwijt mijn beroepsgroep dat ze vooral aandacht hebben voor de extreme meningen. Daardoor dragen ze heel erg bij aan het polariseren van het debat. Want ik denk dat de meerderheid van de mensen (van alle kleuren) veel genuanceerder en gematigder denkt.
Ja weet ik. Misschien is het ook wel te serieus om grapjes te maken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:30 schreef RockNijntje het volgende:
Ik verwees uiteraard naar zijn eerdere post waarin hij noemt dat hij zich ineens bewust is dat hij de enige blanke in een ruimte vol donkere personen is, terwijl dat voor de hele discussie niet het geval was.
Het vlakt wel weer af over een tijdje, onderschat de gevolgen van de pandemie niet onder de armen (dus zwarte bevolking) in de VS, daar is racisme echt nog zwaar aan de orde, hier nemen ze er een loopje mee vooral en is het een farce om er zo hard in mee te gaan op de VS manier.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:27 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Tsja, ik weet het allemaal gewoon echt niet meer. Maar dat US en ik en waarschijnlijk nog vele anderen ineens besefmomentjes hebben of zich zo voelen kan haast niet de bedoeling geweest zijn. Alle beelden van voormalig slavenhandelaren moeten naar beneden gehaald worden, maar ondertussen gaan we terug de tijd in en wordt de segregatie steeds groter.
Weet je nog wat er gebeurde toen Johan Derksen zoiets zei?quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:32 schreef UitStraling het volgende:
Hier hebben we de plooien van het verleden glad te strijken slechts
Ik ben het extreem felle debat inmiddels ook wel beu. Van links en van rechts. Daar schieten we niks mee op, want zoals Nijn terecht aangeeft wordt de verdeeldheid in de samenleving alleen maar groter door alle mensen die claimen dat hun mening de enige ware mening is.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat zie je hier al prima terug in de opmerkingen en voorbeelden die men hier maakt. Ben daar echt schijtziek van. het is ook gewoon te dom.
Wat is er dom, dat iemand zijn mening of gevoelens verkondigd?quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dat zie je hier al prima terug in de opmerkingen en voorbeelden die men hier maakt. Ben daar echt schijtziek van. het is ook gewoon te dom.
ze doet zelf ook mee aan de extremen. Lees maar terug.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben het extreem felle debat inmiddels ook wel beu. Van links en van rechts. Daar schieten we niks mee op, want zoals Nijn terecht aangeeft wordt de verdeeldheid in de samenleving alleen maar groter door alle mensen die claimen dat hun mening de enige ware mening is.
Dit is dom:quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat is er dom, dat iemand zijn mening of gevoelens verkondigd?
quote:Ja wat dat betreft zijn het dezelfde mensen die nu kakelen over racisme, ja boehoe ik krijg geen kansen in het leven omdat ik zwart ben, nee dat is omdat je lui en dom bent.
Snap sowieso niet zo goed waarom de pigmentwaarde in je huid van belang zou zijn of je iemand maf of niet. De persoonlijkheid en gedrag bepaalt of ik iemand aardig of een paardenlul vind en alles daar tussenin.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:34 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben het extreem felle debat inmiddels ook wel beu. Van links en van rechts. Daar schieten we niks mee op, want zoals Nijn terecht aangeeft wordt de verdeeldheid in de samenleving alleen maar groter door alle mensen die claimen dat hun mening de enige ware mening is.
Ja dat bedoelde ik met de opmerking dat het debat hier gekaapt is door kanslozen, een mening of een grapje is al heel snel racisme en dan denk ik goh ga eens kijken in Nigeria, Thailand of China wat ze daar weten van de vrijheid van meningsuiting, ik denk zelfs dat we die tijdelijk verloren zijn al.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je nog wat er gebeurde toen Johan Derksen zoiets zei?
O, dat heb ik niet gezien?quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ze doet zelf ook mee aan de extremen. Lees maar terug.
. Ik vind het allemaal maar lastig. Ik ben zelf nogal alternatief, tolerant, accepterend en open-minded, maar als een een donkere crimineel die wordt aangehouden door de politie gaat roepen "jullie zijn racisten omdat jullie mij oppakken!" terwijl hij/zij net 500 mensen gescamd heeft voel ik toch wel een bepaalde frustratie of woede. Ineens is het dan geen argument meer dat een blanke persoon exact dezelfde behandeling zou krijgen en gaan we hier discussies over voeren in plaats van dat we echt onderdrukte (donkere) mensen helpen. Net als dat we nu discussies hebben over hoe je geen reaction gifs van donkere mensen mag sturen, terwijl donkere mensen zelf zeggen van "gebruik deze plaatjes alsjeblieft, wij vinden dit niet beledigend en vinden het zelfs grappig, we willen niet dat erasing (volgens mij is er nog geen Nederlandse term voor) een ding wordt".quote:
Moeizaamquote:
Hier hebben we het al vaker over gehad, wat je meekrijgt ligt aan je omgeving en is dus voor iedereen anders. Ik hoor in mijn omgeving veel felle en extremistische geluiden, dus voor mij is dat het beeld wat ik van de discussie heb. Dat betekent helemaal niet dat ik het er mee eens ben. Wat het voor mij wel betekent is dat ik heel erg hoop dat zulke gedachtegangen niet gangbaar worden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ze doet zelf ook mee aan de extremen. Lees maar terug.
Het is echt alles wat ik niet probeer te zijn dus als het zo overkwam wil ik dat graag héél snel rectificeren.quote:
Je claimt dat je nuance kent, uit die post kan ik dat niet opmaken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:39 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hier hebben we het al vaker over gehad, wat je meekrijgt ligt aan je omgeving en is dus voor iedereen anders. Ik hoor in mijn omgeving veel felle en extremistische geluiden, dus voor mij is dat het beeld wat ik van de discussie heb. Dat betekent helemaal niet dat ik het er mee eens ben. Wat het voor mij wel betekent is dat ik heel erg hoop dat zulke gedachtegangen niet gangbaar worden.
[..]
Het is echt alles wat ik niet probeer te zijn dus als het zo overkwam wil ik dat graag héél snel rectificeren.
Ik kom toch op tegen racisme of lees je niet helemaal goed?quote:
Wat ik net quote van je is racismequote:Op donderdag 16 juli 2020 10:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kom toch op tegen racisme of lees je niet helemaal goed?
Ga eens kijken op een BLM manifestatie, ik denk dat 90 procent werkeloos is of van subsidie leeft en hun eigen onkunde, onwil en ongeluk verbergt achter racisme.
En daardoor staan ze in de weg van echt racisme want die zit verborgen in het feit dat de discussie juist moet gaan over gelijke kansen ongeacht geslacht, geaardheid en huidskleur.
Maar dat is toch ook precies het punt dat ze wil maken?quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je claimt dat je nuance kent, uit die post kan ik dat niet opmaken.
zeker niet omdat je met zon extreem voorbeeld aan komt zetten. Je weet toch zelf ook dat dat een extreem iets is wat niet representatief is voor het daadwerkelijke probleem?
nee, ze neemt dan zon extreem onzinnig voorbeeld wat we niet serieus moeten nemen, voelt dan frustratie en woede.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook precies het punt dat ze wil maken?
Het lukt mij niet om een keuze menuutje te maken in htmlquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch een interessante discussie op de donderdag ochtend. Beter dan wat eten we voor lunch en poepgenot.
Volgens mij is hier niemand die claimt dat dat niet zo is, tochquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:45 schreef bitterbal het volgende:
Het is een feit dat donkere mensen DAADWERKELIJK racsime ondervinden in Nederland. Kan je vervelend vinden of onzinnig of omdat ze lui zijn maar het is zo.
Nee joh helemaal niet toch, feit is wel dat je als blanke spitsroeden moet lopen en dat er daardoor alleen al een een scheve mono-discussie ontstaat.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:42 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Wat ik net quote van je is racisme
nee maar door met een neger te komen die 500 man heeft neergeschoten, opgepakt wordt en claimt dat dat vanwege zijn huidskleur is downplay je het daadwerkelijke probleem. Deze neger moet namelijk zijn smoel houden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:46 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Volgens mij is hier niemand die claimt dat dat niet zo is, toch?
Er is ook niemand die dat ontkent. Maar het gesprek wordt nu op oneigenlijke argumenten gevoerd,quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:45 schreef bitterbal het volgende:
Het is een feit dat donkere mensen DAADWERKELIJK racsime ondervinden in Nederland. Kan je vervelend vinden of onzinnig of omdat ze lui zijn maar het is zo.
Ja wat dat betreft zijn het dezelfde mensen die nu kakelen over racisme, ja boehoe ik krijg geen kansen in het leven omdat ik zwart ben, nee dat is omdat je lui en dom bent.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee joh helemaal niet toch, feit is wel dat je als blanke spitsroeden moet lopen en dat er daardoor alleen al een een scheve mono-discussie ontstaat.
Oepsquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Shit, we hadden Leonos nog niet verteld dat zijn verlof was ingetrokken.
Volgens mij heb je de post niet helemaal goed gelezenquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:47 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar door met een neger te komen die 500 man heeft neergeschoten, opgepakt wordt en claimt dat dat vanwege zijn huidskleur is downplay je het daadwerkelijke probleem. Deze neger moet namelijk zijn smoel houden.
. Ik vind het allemaal maar lastig. Ik ben zelf nogal alternatief, tolerant, accepterend en open-minded, maar als een een donkere crimineel die wordt aangehouden door de politie gaat roepen "jullie zijn racisten omdat jullie mij oppakken!" terwijl hij/zij net 500 mensen gescamd heeft voel ik toch wel een bepaalde frustratie of woede.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:48 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de post niet helemaal goed gelezen.
Kloptquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:49 schreef Budapestenaar het volgende:
Volgens mij zeggen Bitterbal en Rocknijn precies hetzelfde. Maar ik kan het mis hebben. Al had ik hoge cijfers voor begrijpend lezen dus ik vermoed van niet
Ja ik heb dit idee ook al de hele tijd.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:49 schreef Budapestenaar het volgende:
Volgens mij zeggen Bitterbal en Rocknijn precies hetzelfde. Maar ik kan het mis hebben. Al had ik hoge cijfers voor begrijpend lezen dus ik vermoed van niet
Weet je waar wij een probleem mee hebben, met naar binnen kijken en dingen ontlopen en de grote vraag "is de donkere bevolking van Nederland nu achtergesteld door racisme of door eigen onkunde en onwil?"quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:45 schreef bitterbal het volgende:
Dat is precies het punt dat ze wil maken.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:50 schreef bitterbal het volgende:
waarom dat voorbeeld? Begrijp het niet? Niemand neemt dat toch serieus in het debat?
K lees het niet zo maar goed dan lees ik het verkeerd als dat zo isquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:51 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is precies het punt dat ze wil maken.
Ja nou dit is waar het werkelijk om gaat en wat mij betreft het enige punt.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:50 schreef bitterbal het volgende:
waarom niet de donkere succesvolle man die altijd in zijn dure auto word aangehouden en dan terecht zegt dat dit is vanwege zijn kleur?:P
Ik wil verder niet namens Nijn spreken, maar dat is hoe ik het lees.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
K lees het niet zo maar goed dan lees ik het verkeerd als dat zo is
Dan is die MAAR niet op de goede plaatsquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik wil verder niet namens Nijn spreken, maar dat is hoe ik het lees.
De strekking van de post is dat ik het jammer vindt dat sommige donkere mensen het meteen op racisme gooien als ze straffen krijgen voor daden die ze gepleegd hebben. Een blanke persoon zou dezelfde straf hebben gekregen. Zo staat het in het wetboek of heeft de rechter het bepaalt. Wie de billen brandt moet op de blaren zitten. Ik word altijd een beetje boos dat racisme daarvoor misbruikt wordt, dan denk ik "nee, jij hebt gewoon de wet overtreden, daar hoor je voor gestraft te worden".quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:50 schreef bitterbal het volgende:
waarom dat voorbeeld? Begrijp het niet? Niemand neemt dat toch serieus in het debat?
DIT IS PRECIES WAT IK BEDOEL!!!quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:52 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
De strekking van de post is dat ik het jammer vindt dat sommige donkere mensen het meteen op racisme gooien als ze straffen krijgen voor daden die ze gepleegd hebben. Een blanke persoon zou dezelfde straf hebben gekregen. Zo staat het in het wetboek of heeft de rechter het bepaald. Wie de billen brandt moet op de blaren zitten. Ik word altijd een beetje boos dat racisme daarvoor misbruikt wordt, dan denk ik "nee, jij hebt gewoon de wet overtreden, daar hoor je voor gestraft te worden".
Het had net zo goed wildplassen in het park kunnen zijn, maar dat voorbeeld kwam even niet in me op.
quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dan is die MAAR niet op de goede plaats
Ik lees het goed!quote:
Overigens is het zo dat donkere mensen vaker zwaarder worden gestraft voor hte zelfde feit.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:52 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
De strekking van de post is dat ik het jammer vindt dat sommige donkere mensen het meteen op racisme gooien als ze straffen krijgen voor daden die ze gepleegd hebben. Een blanke persoon zou dezelfde straf hebben gekregen. Zo staat het in het wetboek of heeft de rechter het bepaalt. Wie de billen brandt moet op de blaren zitten. Ik word altijd een beetje boos dat racisme daarvoor misbruikt wordt, dan denk ik "nee, jij hebt gewoon de wet overtreden, daar hoor je voor gestraft te worden".
Het had net zo goed wildplassen in het park kunnen zijn, maar dat voorbeeld kwam even niet in me op.
In Nederland?quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Overigens is het zo dat donkere mensen vaker zwaarder worden gestraft voor hte zelfde feit.
is onderzoek naar gedaan.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In Nederland?
Kan me niet voorstellen, volgens mij roep je maar wat.
Ik wel, in de VS zelfs, maar toen werd ik niet neergeknuppeld.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:54 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben zelf nog nooit aangehouden met mijn prachtige witte huid en lange blonde haren.
Nergens heb ik dat feit ontkent.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:56 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Overigens is het zo dat donkere mensen vaker zwaarder worden gestraft voor hte zelfde feit.
Ja zoals ik al zei, kan me niet voorstellen dat dit klopt, in de VS geloof ik het meteen, daar klopt het zelfs voor rijk en arm maar met dat land hebben wij geen reet te maken.quote:
Maar ipv dat je erkent dat er een probleem is heb je het weer over de extremen. Zo haal je de aandacht van het probleem weg en gaat het alleen nog maar over extreme.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:57 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Nergens heb ik dat feit ontkent.
Ja maar dat land mag je niet meetellen, maakt de discussie hier ook troebel en belachelijk.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wel, in de VS zelfs, maar toen werd ik niet neergeknuppeld.
Ja en volgens mij is dat precies wat Nijn wil zeggen. Dat dit soort kwesties het echte debat vertroebelen.quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:55 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ik lees het goed!
Ipv met daadwerkelijke problemen te komen komt er een absurd voorbeeld. Dat is het echte probleem dus downplayen.
Er is een probleem! JA maaaaar die ene neger die 500 mensen heeft gescamd zegt ook dat het rascisme is.
Ben ook wel eens in Frankrijk staande gehouden door een agent die alleen Frans sprakquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar dat land mag je niet meetellen, maakt de discussie hier ook troebel en belachelijk.
De strekking van de post is dat ik het jammer vindt dat sommige donkere mensen het meteen op racisme gooien als ze straffen krijgen voor daden die ze gepleegd hebben. Een blanke persoon zou dezelfde straf hebben gekregen. Zo staat het in het wetboek of heeft de rechter het bepaalt. Wie de billen brandt moet op de blaren zitten. Ik word altijd een beetje boos dat racisme daarvoor misbruikt wordt, dan denk ik "nee, jij hebt gewoon de wet overtreden, daar hoor je voor gestraft te worden".quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:00 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja en volgens mij is dat precies wat Nijn wil zeggen. Dat dit soort kwesties het echte debat vertroebelen.
https://www.trouw.nl/nieu(...)are-straf~ba15e0ae2/quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:01 schreef UitStraling het volgende:
Waarom zet de rijkspolitie mij nooit aan de kant en mijn zwarte collega's wekelijks?
Dat is de enige vraag die je jezelf hoeft te stellen aangaande het racismedebat in Nederland.
De rijkspolitie bestaat niet meer.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:01 schreef UitStraling het volgende:
Waarom zet de rijkspolitie mij nooit aan de kant en mijn zwarte collega's wekelijks?
Dat is de enige vraag die je jezelf hoeft te stellen aangaande het racismedebat in Nederland.
stopm voorbeeld misschien, heeft minder met rascisme te maken maar wel met Profiling... (of lees discrimiatie)quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:54 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben zelf nog nooit aangehouden met mijn prachtige witte huid en lange blonde haren.
waar gaat de volgende reis heen fles ?quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zolang het hierover gaat durf ik hier in ieder geval helemaal niks meer te zeggen. Prettige dag allemaal
sorry bitterbal maar dit vindt ik net zo'n zwak voorbeeld. dit is toch net zo goed slachtofferrol.of begrijp ik je verkeerd ?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:03 schreef bitterbal het volgende:
Het kan ook niet anders met een verleden waarbij gedacht werd dat de donkere mens minder was. Het is geheel logisch
Het gaat niet alleen over donkere mensen. Iedereen heeft vooroordelen, ook over Belgen, Duitsers, mensen met rood haar of mensen met een grote neus. En donkere mensen hebben zelf ook weer vooroordelen. Dus je slaat het nu zelf ook wel erg plat.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:03 schreef bitterbal het volgende:
Het kan ook niet anders met een verleden waarbij gedacht werd dat de donkere mens minder was. Het is geheel logisch
belachelijk gewoonquote:Op donderdag 16 juli 2020 11:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben ook wel eens in Frankrijk staande gehouden door een agent die alleen Frans sprak
Speciaal voor Los:quote:Op donderdag 16 juli 2020 10:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch een interessante discussie op de donderdag ochtend. Beter dan wat eten we voor lunch en poepgenot.
Je ontkent de geschiedenis nu?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:06 schreef crv het volgende:
[..]
sorry bitterbal maar dit vindt ik net zo'n zwak voorbeeld. dit is toch net zo goed slachtofferrol.of begrijp ik je verkeerd ?
Ging hier toch over racisme?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:07 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over donkere mensen. Iedereen heeft vooroordelen, ook over Belgen, Duitsers, mensen met rood haar of mensen met een grote neus. En donkere mensen hebben zelf ook weer vooroordelen. Dus je slaat het nu zelf ook wel erg plat.
Mja ik reed ook wel 70 km/h te hard dus ergens was het wel terechtquote:
Ja het ging er toch over of wat?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ga wat anders doen. De groenten
Zijn ook allemaal van die eindeloze discussies waar ik me niet aan waagquote:Op donderdag 16 juli 2020 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zolang het hierover gaat durf ik hier in ieder geval helemaal niks meer te zeggen. Prettige dag allemaal
Zwarte kindjes in een kooitje tentoongesteld enzo.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja het ging er toch over of wat?
Is toch gewoon feitelijk zo dat men vroeger dacht dat de donkere medemens minder was
Tot de zestiger jaren dacht ik nog in belgie te zien.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zwarte kindjes in een kooitje tentoongesteld enzo.
Vanuit schaamte misschien.quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Tot de zestiger jaren dacht ik nog in belgie te zien.
MAar zelfs het erkennen is al een heel groot probleem
waarom? Het is toch een logisch gevoel van een manier van denken die ons heel lang is aangeleerd.quote:
Gelukkig doet niemand dat hier (op dit moment dan)quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee dit is niet dom. Wat dom is net doen alsof het neit zo is.
K moet eerst door 3 posts van je hee worstelen met argumenten die er niet toe doen en zelfs het daadwerkelijke probleem downplayen?quote:Op donderdag 16 juli 2020 11:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Gelukkig doet niemand dat hier (op dit moment dan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |