abonnement Unibet Coolblue
pi_194467221
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Aiciu op 08-08-2020 23:47:29 ]
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_194467234
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Aiciu op 08-08-2020 23:47:16 ]
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_194469754
Valt nog weinig over te zeggen natuurlijk of Pirlo een goede keus gaat zijn.
Maar of Juve nou de juiste plek is om dat te gaan testen? Zeker niet een Juve dat niet in zijn beste periode zit en toch richting minstens halve finale CL zou moeten gaan.
Competitie winnen dat zal elke trainer wel lukken, maar daar gaat het niet meer om.
pi_194470769
Pirlo _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:04:02 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194471674
Blijft vreemd dat emotie management in het voetbal al is het een leuke keuze Pirlo
pi_194471775
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
Blijft vreemd dat emotie management in het voetbal al is het een leuke keuze Pirlo
Voor een foto van Pirlo en Ronaldo in de wijngaarden zou ik het wel doen.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 22:36:05 #132
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195189822
Jerdy Schouten houdt zich weer prima staande bij Bologna. Schouten in Oranje.
pi_195193438
In Nederland ben je enkel met een goede techniek al een goede speler. In Italië wordt veel meer gevraagd. Goede zaak dat regelmatig Nederlandse spelers de overstap maken naar de Serie A zodat ze vaardigheden aanleren die ze in Nederland nooit zouden meekrijgen.

quote:
De topscout die Atalanta Bergamo een Nederlandse enclave bezorgde

Gabriele Zamagna scout graag in eredivisiestadions op zoek naar spelers die nog betaalbaar zijn voor de bescheiden Italiaanse club Atalanta Bergamo.

Bart Vlietstra 21 september 2020

Sam Lammers is de derde Nederlander en de vijfde eredivisiespeler die in korte tijd verhuist naar Atalanta Bergamo, een provincieclub die de laatste jaren bijna stiekem in de Italiaanse top is geïnfiltreerd als een politieman tussen de maffia. Vorig seizoen geraakte de club tot op de drempel van de halve finale van de Champions League. PSV ontvangt, inclusief bonussen, 10 miljoen euro voor de 23-jarige spits die pas zesmaal scoorde voor PSV en vorig seizoen goeddeels miste door een zware knieblessure.

Voor Atalanta-begrippen is dat best een fors bedrag. La Dea (De Godin) is op on-Italiaanse wijze opgeklommen. Geen dure, ervaren aankopen, geen opportunisme, geen puissant rijke suikerooms uit Azië, maar de revolutionaire trainer Gian Piero Gasperini, uitstekende jeugdopleiding en een superieur scoutingapparaat.

Best begrijpelijk dus dat Lammers alsnog onder volgens PSV gemaakte mondelinge afspraken over contractverlenging uit wilde komen toen Atalanta zich meldde. Hans Hateboer en Marten de Roon werden bij Atalanta Oranje-international en de halve Nederlander Robin Gosens debuteerde recentelijk voor het Duitse elftal. Na een onopvallend bestaan in de eredivisie worden ze op de straten van Bergamo aanbeden door voetbalfans.

Het trio kostte gezamenlijk nog geen 2,5 miljoen euro. Nu is er meer geld in kas. Al staat de 10 miljoen voor Lammers in geen verhouding tot de uitgaven van Inter (75 miljoen voor Lukaku) en Juventus (117 miljoen voor Ronaldo) voor hun spitsen.

Atalanta blijft relatief bescheiden investeren met de gedachte dat spelers die nog naam moeten maken, gretiger en plooibaarder zijn dan gearriveerde vedettes. En zodoende ook passen in het principe dat alle spelers gelijk zijn en dus net zo hard moeten werken.

Met werken begint alles bij Atalanta. De voorbereiding onder Gasperini is berucht, vertelde Hateboer al eens. ‘We gingen wekenlang de bergen in, je liep tot je niet meer kon, en verder. Ik vroeg me de eerste keer echt af waar ik mee bezig was.’ Nooit wordt er gelachen op de training die verder bol staat van tactisch onderricht. Maar zie: Gosens en Hateboer zijn gewilde sneltreinen op de flanken geworden. De Roon is als Spiderman; duikt overal op, kleeft overal aan vast.

Die nijverheid zit verankerd in de hele club. De scouts van Atalanta reizen de hele wereld over om bruikbare, betaalbare spelers uit en te na door te lichten.

Het is voor hen een sport geworden om te ‘scoren’ met een totaal onbekende, voor Italianen, onuitsprekelijke naam.

Topscout Gabriele Zamagna delegeert niet, maar daalt liever zelf af naar stadions in onder meer Nederland. Hij noteerde de laatste jaren maar een eredivisiemissertje: Lennart Czyborra van Heracles speelde amper en werd al na een halfjaar doorverkocht aan Genoa. Naar verluidt met 1 miljoen euro winst trouwens.

Je pikt Zamagna er niet zo makkelijk uit op de tribunes. Hij draagt geen Gucci-, Versace- of D&G-trui of -pak, maar een simpele anorak boven een afgedragen spijkerbroek.

De man die tijdens een scouttrip in Nederland vaak aan zijn zijde opduikt, wordt vaker herkend. David Endt is voormalig perschef en teammanager van Ajax, en veel geraadpleegd kenner van het Italiaanse voetbal. Ze zijn aan elkaar voorgesteld door de vermaarde AC Milan-coach Arrigo Sacchi, Endt gidste Zamagna 25 jaar geleden voor het eerst naar wat eredivisiewedstrijden. Ze werden snel vrienden door hun gedeelde passie.

‘Gabriele heeft een bredere manier van kijken naar voetbal,’ vertelt Endt. ‘In Nederland zien we iemand met een goede techniek of een snelle dribbel en zeggen: goh, die is goed. Gabriele kijkt naar wat voor de Serie A belangrijk is: een uitstekende mentaliteit, met fysieke en tactische groeimogelijkheden. Hij kijkt door het dunne laagje van technisch vermogen heen. In Nederland wordt een softe versie van topvoetbal gespeeld, in Italië heb je iedere week een veldslag.’

Daarbij moeten spelers betaalbaar zijn. ‘Bij Ajax kijken heeft voor hem geen zin, laat staan bij internationale topclubs. Ik weet nog dat hij Wesley Sneijder op zijn zestiende zag. ‘Ik ben verliefd op deze speler. Maar ik weet dat ik kansloos ben,’ vertelde hij me.’

Zamagna had Lammers al langer op het oog. Zian Flemming van Fortuna Sittard staat bijvoorbeeld ook hoog op zijn lijst. Endt: ‘Nederlandse spelers passen zich makkelijk aan, dat is een groot voordeel.’

Endt kent de Nederlandse voetbalwereld goed. ‘Ik heb nog tegen de vader van Hateboer gespeeld, dan volg je zijn zoon automatisch. Hans speelde bij Groningen al een beetje in de rol zoals nu bij Atalanta, de hele flank bestrijkend. Hij zat bij Jong Oranje. In Nederland proefde je toch twijfels, Gabriele had die niet.’

Vijfmaal keken ze bij Heerenveen naar De Roon. ‘Marten speelde geen enkele keer iemand voorbij, ging niet diep, gaf niet die steekpass. Maar Gabriele zei: hij dekt wél in zijn eentje de ruimtes af die anderen openlaten. Hij geeft de bal soms een ros en is altijd aanspeelbaar.’

Voordat Zamagna afreist heeft hij zijn huiswerk al gedaan of laten doen door een van de vele bureauscouts van Atalanta die overal ter wereld via onlinekanalen wedstrijden bekijken. Er zijn overal tipgevers, al wordt Endts advies niet altijd opgevolgd. ‘Gabriele zei: wat vind je van Gosens? Ik zei: mwoh, modale speler bij Heracles. Hij zei: ik wil hem toch zien, want volgens mij past hij goed bij ons.’

Atalanta is een voorbeeldclub in Italië. Endt: ‘Ze hadden altijd al een reputatie van talent opleiden, nu heeft iedereen natuurlijk de mond vol van de scouting. Willen andere clubs ze echt pijn doen dan moeten ze mannen als Zamagna weghalen.’
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:05:32 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195193481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In Nederland ben je enkel met een goede techniek al een goede speler. In Italië wordt veel meer gevraagd. Goede zaak dat regelmatig Nederlandse spelers de overstap maken naar de Serie A zodat ze vaardigheden aanleren die ze in Nederland nooit zouden meekrijgen.
[..]

pasta al dente?
  dinsdag 22 september 2020 @ 09:07:14 #135
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195193515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:03 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In Nederland ben je enkel met een goede techniek al een goede speler. In Italië wordt veel meer gevraagd. Goede zaak dat regelmatig Nederlandse spelers de overstap maken naar de Serie A zodat ze vaardigheden aanleren die ze in Nederland nooit zouden meekrijgen.
[..]

Oja, nu zijn waterdragers als Hateboer en De Roon weer opeens de oplossing.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:09:39 #136
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195195383
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

pasta al dente?
Is gewoon niet alleen Italië. Zowat elke speler die naar het buitenland gaat geeft aan dat in Nederland niet serieus wordt/werd getraind; ook de spelers in bijvoorbeeld de fysiek sterkere Belgische competitie. Wijnaldum zei als Newcastle speler: "in Nederland trainen ze niet." De Vrij werd door Feyenoord verboden wat aan krachttraining te doen en persoonlijke ontwikkeling (lees dat De Correspondent artikel).

Probleem is dat wanneer je als club twee keer per dag wil gaan trainen, dat dan gelijk de zaakwaarnemers gaan piepen. Want in o.a. China, Turkije en de zandbak is het leuk poen scheppen met bijna helemaal geen training.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:21:49 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195195552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is gewoon niet alleen Italië. Zowat elke speler die naar het buitenland gaat geeft aan dat in Nederland niet serieus wordt/werd getraind; ook de spelers in bijvoorbeeld de fysiek sterkere Belgische competitie. Wijnaldum zei als Newcastle speler: "in Nederland trainen ze niet." De Vrij werd door Feyenoord verboden wat aan krachttraining te doen en persoonlijke ontwikkeling (lees dat De Correspondent artikel).

Probleem is dat wanneer je als club twee keer per dag wil gaan trainen, dat dan gelijk de zaakwaarnemers gaan piepen. Want in o.a. China, Turkije en de zandbak is het leuk poen scheppen met bijna helemaal geen training.
lekker actueel weer, zouden ze in NL bij de topclubs nog steeds zo weinig doen, bij Ajax iig niet.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:24:29 #138
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195195594
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

lekker actueel weer, zouden ze in NL bij de topclubs nog steeds zo weinig doen, bij Ajax iig niet.
Daarom schreef ik ook "werd/wordt".

Spelers kunnen pas zinnige dingen zeggen als ze een tijdje weg zijn. Hoewel een Cyriel Dessers onlangs hetzelfde zei (ja, speelt niet bij de top van het land), en Ruud Vormer (al langer weg) ook.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:35:48 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195195845
twitter
pi_195234444
twitter
pi_195237948
Ook Zlatan heeft inmiddels corona
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 26 september 2020 @ 19:31:34 #142
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195271902
De Roon weer uitstekend vandaag

Trainen in Nederland is een lachertje. Is veel beter nu.

https://www.vi.nl/pro/ove(...)n-van-een-controleur

https://www.vi.nl/pro/ove(...)van-atalanta-bergamo
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195291330
Waar is ac milan mee bezig :? :? :? Ze hebben het lastig tegen een kelder kandidaat.
speak only if it improves the silence.
pi_195352198
Wat een goal van Hansie Hateboer _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 21:24:21 #145
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_195353237
Het staat inmiddels 1-4, maar het ook net zo goed 6-4 kunnen staan, Lazio laat echt veel kansen liggen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_195353679
Sammie
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_195411460
Geen Juve tegen Napoli morgen waarschijnlijk
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_195412800
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:25 schreef TLC het volgende:
Geen Juve tegen Napoli morgen waarschijnlijk
twitter

Juve gaat voor de 3-0. En terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2020 21:31:52 ]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:32:55 #150
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195412843
Justin Kluivert zijn carrière volgt de Kishna route :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')