Dat gebeurt toch ook al met dna-testen? Dat als je iets op je kerfstok hebt, de politie je DNA afneemt. Of je dat wil of niet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar mensen met geweld dwingen om dingen aan hun lichaam te laten doen, vinden veel mensen een (flinke) brug te ver.
Ja maar dan ben je wel veroordeeld.. Mensen worden ook met geweld in de gevangenis gezet/gehouden.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook al met dna-testen? Dat als je iets op je kerfstok hebt, de politie je DNA afneemt. Of je dat wil of niet.
Dwingen. Is toch logisch.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe wil je anders iemand testen die niet meewerkt?
Dan moet het wel voor een relatief zwaar delict zijn waar iemand minimaal voor vier jaar de bak in moet.quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook al met dna-testen? Dat als je iets op je kerfstok hebt, de politie je DNA afneemt. Of je dat wil of niet.
Dat is bijgesteld. Ook lichtere zaken inmiddels:quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan moet het wel voor een relatief zwaar delict zijn waar iemand minimaal voor vier jaar de bak in moet.
https://www.rijksoverheid(...)ek-bij-veroordeeldenquote:Een voorlopig-hechtenis-misdrijf is meestal een misdrijf waarop een gevangenisstraf van 4 jaar of meer staat. Maar de afnameplicht van DNA geldt ook voor een aantal misdrijven met een lagere maximale gevangenisstraf.
Ik wel.quote:
Nee. Ik ben daar niet voor. Maar wel dat je dan bijv een 14 daagse quarantaine als alternatief moet doen.quote:Op woensdag 15 juli 2020 21:34 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik wel.
Want zo kan men achterhalen wie wel en niet COVID heeft. Is heel simpel. Zo voorkomt men verspreiding.
Dat noemen ze TTI . Is al enkele maanden oud. Sinds maart 2020 dook dit fenomeen op. En nu probeerd men dat te handhaven. Simpel toch.
Jawel. Maar dan moet je eerst iemand gedwongen opnemen. En dat is aan strenge regels gebonden.quote:Op woensdag 15 juli 2020 16:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is op dit moment volgens mij nog niet mogelijk om mensen gedwongen te testen.
Eveneens aan strenge regels gebonden, het systeem gaat dat niet trekken.quote:Op woensdag 15 juli 2020 22:56 schreef capricia het volgende:
Nee. Ik ben daar niet voor. Maar wel dat je dan bijv een 14 daagse quarantaine als alternatief moet doen.
Dus de easy way out? Omdat het systeem het niet trekt.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eveneens aan strenge regels gebonden, het systeem gaat dat niet trekken.
Mensen van overheidswege interneren zonder rechterlijke toetsing doen alleen bananenrepublieken. Dat is gewoon een harde grens die je niet over moet willen gaan.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus de easy way out? Omdat het systeem het niet trekt.
Vind persoonlijk dat Rutte/NL het goed doet door de verantwoordelijkheid bij het individu te leggen.
Uiteindelijk gaat het daarom..ieder systeem is te misleiden. Het gaat om de acties van iedereen als individu.
Mensen moeten de ernst inzien.
Dan houd je individuele verantwoordelijkheid over.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen van overheidswege interneren zonder rechterlijke toetsing doen alleen bananenrepublieken. Dat is gewoon een harde grens die je niet over moet willen gaan.
Je zou het wel in individuele gevallen kunnen doen. Als je reden hebt om aan te nemen dat mensen zich onverantwoord gaan gedragen oid.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan houd je individuele verantwoordelijkheid over.
Met die viruswaanzin wappies.
Word ik niet blij van.
Hopelijk laait het niet op.
Ooit gedacht aan (moeder)dieren die mogelijk onderling tussen fokkerijen verhandeld/vervoerd worden? en fokkerijen die van dezelfde eigenaar zijn?quote:Op woensdag 15 juli 2020 20:15 schreef Za het volgende:
Mysterieuze besmettingen bij 24 nertsenbedrijven.
Inmiddels zijn bij dieren van 24 nertsenbedrijven corona vastgesteld. Het is onbekend hoe ze het virus hebben opgelopen, medewerkers zijn niet besmet evenmin mensen in de omgeving.
Het zou dus echt zomaar kunnen dat bunzings of anders spul nu covid verspreiden. Op het nieuws niets hierover.
Ja. En dat geeft heel veel maatschappelijk debat.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zou het wel in individuele gevallen kunnen doen. Als je reden hebt om aan te nemen dat mensen zich onverantwoord gaan gedragen oid.
Mss tijd om die hele fokkerij vaarwel te zeggen. Dieren in van die kleine kooitjes. Voor hun vacht.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ooit gedacht aan (moeder)dieren die mogelijk onderling tussen fokkerijen verhandeld/vervoerd worden? en fokkerijen die van dezelfde eigenaar zijn?
Die einddatum bestaat al 15 jaar ofzo.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mss tijd om die hele fokkerij vaarwel te zeggen. Dieren in van die kleine kooitjes. Voor hun vacht.
Ik vind het triest.
Ja. En nu weer 'binnenkort' las ik.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die einddatum bestaat al 15 jaar ofzo.
Over 4 jaar was het afgelopen geloof ik. 2024.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En nu weer 'binnenkort' las ik.
Wat een ellende. Schaam je diep als boer.
Ik ben geen dierenactivist maar dit is wel heel triest.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Over 4 jaar was het afgelopen geloof ik. 2024.
ik ben er ook niet voor hoor al is het gewoon verplaatsing van het probleemquote:Op woensdag 15 juli 2020 23:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En nu weer 'binnenkort' las ik.
Wat een ellende. Schaam je diep als boer.
Ik ken ze niet, nooit geweest.quote:Op woensdag 15 juli 2020 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben geen dierenactivist maar dit is wel heel triest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |