abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194085856


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @onlogisch @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194085951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:55 schreef Arizona het volgende:
Bijna 80% van de positief geteste personen heeft het opgelopen opgelopen door gezin en familie. En de aantallen zijn in absolute zin ook erg laag. Dus gelukkig heel weinig besmettingen in horeca, bedrijven en samenscholingen buiten. Dit geeft de burger moed.
Dit is quatsch. De meeste besmettingen gebeuren idd onderling bij de gezinnen maar er is altijd een eerste die het virus buitenshuis oploopt. En dit komt gedeeltelijk door het loslaten van de maatregelen
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:45:42 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194085999
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:42 schreef wodca het volgende:

[..]

Dit is quatsch. De meeste besmettingen gebeuren idd onderling bij de gezinnen maar er is altijd een eerste die het virus buitenshuis oploopt. En dit komt gedeeltelijk door het loslaten van de maatregelen
De vraag is dus hoeveel mensen er rondlopen die besmettelijk zijn op het moment.
pi_194086002
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:42 schreef wodca het volgende:

[..]

Dit is quatsch. De meeste besmettingen gebeuren idd onderling bij de gezinnen maar er is altijd een eerste die het virus buitenshuis oploopt. En dit komt gedeeltelijk door het loslaten van de maatregelen
Het percentage van besmettingen buiten familiaire kring daalt nog steeds.
pi_194086019
Hoeveel dagen/weken nog tot mondkapjes in NL verplicht wordt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194086050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:47 schreef RipCity het volgende:
Hoeveel dagen/weken nog tot mondkapjes in NL verplicht wordt.
Totdat de eerste grote stijging plaatsvindt gok ik.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:49:15 #7
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194086052
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:42 schreef wodca het volgende:

[..]

Dit is quatsch. De meeste besmettingen gebeuren idd onderling bij de gezinnen maar er is altijd een eerste die het virus buitenshuis oploopt. En dit komt gedeeltelijk door het loslaten van de maatregelen
Van de pak hem beet 500 besmettingen van afgelopen week zijn er dus slechts 100 mensen die het buitenshuis hebben opgelopen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194086094
Voor het eerst baby besmet in baarmoeder

In Frankrijk is voor het eerst een baby geboren die in de buik van zijn moeder besmet raakte met het coronavirus. De moeder van de baby kreeg covid-19 in de laatste drie maanden van haar zwangerschap.

Ze werd in Parijs in het ziekenhuis opgenomen en daar constateerden artsen dat haar baby niet helemaal in orde leek. Met een keizersnede werd het jongetje ter wereld gebracht en onderzocht. In zijn bloed en de vloeistof in zijn longen werd het coronavirus aangetroffen. De baby kreeg een paar dagen later een ontsteking in zijn hersenen, maar is daarvan volledig en zonder hulp van medicijnen hersteld.

In dit geval bestond er volgens de artsen geen enkele twijfel over de besmetting met het coronavirus. Eerder bestond al wel het vermoeden dat baby's het virus in de buik van hun moeder konden oplopen, omdat ze binnen 30 uur na de geboorte besmet bleken te zijn. Doordat er in deze gevallen direct na de geboorte geen tests waren uitgevoerd op het bloed, het longvocht en de placenta, bleef het bij vermoedens.

Volgens de Parijse kinderarts Daniele De Luca zullen baby's er in de meeste gevallen geen schade van ondervinden en hoeven zwangere vrouwen niet ongerust te zijn.


Deze jongen heeft mij toch een verhaal over pakweg 12/13 jaar in de klas bij geschiedenis.
pi_194086095
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-thuis-op~a1f18d18/

Ik vind dat het wel weer vreemd wordt gebracht in het nieuws, het nieuws lijkt me niet dat de meeste besmettingen thuis plaats vinden. Dat lijkt me nogal logisch als je met meerdere gezinsleden onder één dak woont.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194086111
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:45 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Het percentage van besmettingen buiten familiaire kring daalt nog steeds.
Als dat zo is dan valt het inderdaad mee.... maar de vraag is of die 400 die het thuis hebben gekregen ook niet gewoon vrolijk toch met die klachten de straat op zijn gegaan :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:54:22 #11
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194086114
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:52 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-thuis-op~a1f18d18/

Ik vind dat het wel weer vreemd wordt gebracht in het nieuws, het nieuws lijkt me niet dat de meeste besmettingen thuis plaats vinden. Dat lijkt me nogal logisch als je met meerdere gezinsleden onder één dak woont.

Het probleem is vooral dat steeds meer mensen het buiten de deur oplopen, dat duidt erop dat mensen het allemaal minder serieus nemen...
Er zijn 534 besmettingen, daarvan heeft 80% het in huiselijke kring opgelopen (gezin of familie), dus dan zijn er in een week maar een goeie 100 mensen die het buitenshuis hebben opgelopen. Dat zijn toch mooie lage getallen?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194086128
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:54 schreef Arizona het volgende:

[..]

Er zijn 534 besmettingen, daarvan heeft 80% het in huiselijke kring opgelopen (gezin of familie), dus dan zijn er in een week maar een goeie 100 mensen die het buitenshuis hebben opgelopen. Dat zijn toch mooie lage getallen?
Ja zo had ik het in eerste instantie niet gelezen... de vraag is wel hoe het zich gaat ontwikkelen :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194086142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:47 schreef RipCity het volgende:
Hoeveel dagen/weken nog tot mondkapjes in NL verplicht wordt.
Ik hoop dat het OMT het hoofd koel houdt en zich niet laat verleiden tot een dusdanig advies. Normaal zijn ze zo van de cijfertjes dus laat ze in zo'n geval dan ook maar bewijzen dat iets toevoegt.
I'll give you something to do
pi_194086158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja zo had ik het in eerste instantie niet gelezen... de vraag is wel hoe het zich gaat ontwikkelen :Y
Je weet in elk geval vrij zeker dat veel van de versoepelingen (nog steeds) geen aandeel hebben gehad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194086169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik hoop dat het OMT het hoofd koel houdt en zich niet laat verleiden tot een dusdanig advies. Normaal zijn ze zo van de cijfertjes dus laat ze in zo'n geval dan ook maar bewijzen dat iets toevoegt.
Ik zit me wel af te vragen of je met die mondkapjesplicht de aantallen mensen in theaters, bioscopen, concertzalen en stadions zou kunnen verhogen zonder al te veel risico? Dan zou ik het best het overwegen waard vinden als je kijkt naar de cultuursector die volledig onderuit gaat.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194086193
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zit me wel af te vragen of je met die mondkapjesplicht de aantallen mensen in theaters, bioscopen, concertzalen en stadions zou kunnen verhogen zonder al te veel risico? Dan zou ik het best het overwegen waard vinden als je kijkt naar de cultuursector die volledig onderuit gaat.
Of je zorgt voor meer IC artsen en zorgt ervoor dat je capaciteit hebt om meer risico op te vangen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:59:47 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194086200
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:54 schreef Arizona het volgende:

[..]

Er zijn 534 besmettingen, daarvan heeft 80% het in huiselijke kring opgelopen (gezin of familie), dus dan zijn er in een week maar een goeie 100 mensen die het buitenshuis hebben opgelopen. Dat zijn toch mooie lage getallen?
ik vind dat wel een vreemde theorie, mensen die huisgenoten besmet hebben het toch eerst ergens anders opgelopen?
pi_194086203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:54 schreef Arizona het volgende:

[..]

Er zijn 534 besmettingen, daarvan heeft 80% het in huiselijke kring opgelopen (gezin of familie), dus dan zijn er in een week maar een goeie 100 mensen die het buitenshuis hebben opgelopen. Dat zijn toch mooie lage getallen?
Ehh nee. Zo werkt dat niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:01:33 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194086230
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind dat wel een vreemde theorie, mensen die huisgenoten besmet hebben het toch eerst ergens anders opgelopen?
Tenzij ze een nerts als huisdier hebben.
pi_194086232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind dat wel een vreemde theorie, mensen die huisgenoten besmet hebben het toch eerst ergens anders opgelopen?
Dat komt uit BCO, als je daar aangeeft ook elders geweest te zijn, dan wordt de besmetting daar (of onder overig) geregistreerd en niet onder Thuis setting.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:01:39 #21
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194086233
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehh nee. Zo werkt dat niet.
Hoe werkt het dan wel?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194086234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind dat wel een vreemde theorie, mensen die huisgenoten besmet hebben het toch eerst ergens anders opgelopen?
Het zegt iets over de verhoudingen 4x grotere kans dat je het van een huisgenoot krijgt dan van iemand buiten je woning.

Uiteraard ook die kant op geskewed vanwege de maatregelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194086243
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:01 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hoe werkt het dan wel?
Misschien lees ik je tekst als een taalpurist, maar je zegt "buitenshuis" cq, buitenlucht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:03:21 #24
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194086260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misschien lees ik je tekst als een taalpurist, maar je zegt "buitenshuis" cq, buitenlucht.
Ja, inderdaad.
https://www.vandale.nl/gr(...)enshuis#.Xw27HSgza70
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194086270
quote:
Okay je bedoelt "niet in een huis" of "niet thuis" of.... buitenlucht?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:05:25 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194086290
Ik vind deze cijfers helemaal niet zo schrikbarend eerlijk gezegd.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:05:53 #27
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194086296
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Okay je bedoelt "niet in een huis" of "niet thuis" of.... buitenlucht?
Ik bedoel, niet in een huis.

Een kantoor of sportschool is ook buitenshuis.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194086301
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:05 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik bedoel, niet in een huis.

Een kantoor of sportschool is ook buitenshuis.
Okido :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194086320
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zit me wel af te vragen of je met die mondkapjesplicht de aantallen mensen in theaters, bioscopen, concertzalen en stadions zou kunnen verhogen zonder al te veel risico? Dan zou ik het best het overwegen waard vinden als je kijkt naar de cultuursector die volledig onderuit gaat.
Als dan afstandsregels soepeler kunnen zou ik dat ook geen rare oplossing vinden. Ik zie alleen voetbalsupporters of festivalbezoekers niet hun mondkapje netjes om houden dus denk dat dat maar voor een deel van de sector gaat lukken.
I'll give you something to do
pi_194086380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:07 schreef galantis het volgende:

[..]

Als dan afstandsregels soepeler kunnen zou ik dat ook geen rare oplossing vinden. Ik zie alleen voetbalsupporters of festivalbezoekers niet hun mondkapje netjes om houden dus denk dat dat maar voor een deel van de sector gaat lukken.
Ik ga niet met een mondkapje in de bioscoop zitten, net zo min ik met een mondkapje naar een voetbalwedstrijd (doe ik toch al niet) of festival ga. En ik denk dat ik niet alleen ben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194086476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ga niet met een mondkapje in de bioscoop zitten, net zo min ik met een mondkapje naar een voetbalwedstrijd (doe ik toch al niet) of festival ga. En ik denk dat ik niet alleen ben.
Ik denk dat er zat mensen zijn die dat wel een acceptabele oplossing vinden... zeker als je hier wellicht nog een jaar mee te maken gaat hebben
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 16:26:22 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194086642
Toch wel een kleine uitbraak in Rotterdam lijkt het erop.
Van vandaag de cijfers op gemeenteniveau.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194086669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zit me wel af te vragen of je met die mondkapjesplicht de aantallen mensen in theaters, bioscopen, concertzalen en stadions zou kunnen verhogen zonder al te veel risico? Dan zou ik het best het overwegen waard vinden als je kijkt naar de cultuursector die volledig onderuit gaat.
Dat zou één van de redenen kunnen zijn waarom steeds meer landen mondkapjes verplichten. Ze weten dat mensen de andere maatregelen (afstand houden, thuis blijven, contacten vermijden, handen wassen) steeds minder zullen opvolgen, en dat voor theaters etc. een halve of 1/3 bezetting economisch niet vol te houden is.
Mondkapjes kunnen een alternatief zijn, en het is een maatregel die je kan afdwingen (met boetes), je bent (in vergelijking met bvb handen wassen, thuis blijven als je je ziek voelt etc) veel minder afhankelijk van de "vrijwillige medewerking" van de bevolking.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194086683
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik denk dat er zat mensen zijn die dat wel een acceptabele oplossing vinden... zeker als je hier wellicht nog een jaar mee te maken gaat hebben
Ik vind het ook een acceptabele oplossing. Maar verwacht niet dat dit werkt tijdens concerten waar ook allang niet meer gestagedived mag worden en dit ook nog steeds gebeurt. :D
pi_194086703
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind het ook een acceptabele oplossing. Maar verwacht niet dat dit werkt tijdens concerten waar ook allang niet meer gestagedived mag worden en dit ook nog steeds gebeurt. :D
Je kunt de vloer in concertzalen ook nog verplichte zitplaatsen maken, dan kunnen er in ieder geval meer mensen binnen en is dat ook makkelijker te handhaven dan wanneer iedereen hutjemutje staat inderdaad.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194086721
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Je kunt de vloer in concertzalen ook nog verplichte zitplaatsen maken, dan kunnen er in ieder geval meer mensen binnen en is dat ook makkelijker te handhaven dan wanneer iedereen hutjemutje staat inderdaad.
Dit is nog geen realistisch scenario voor de toekomst van de concertzalen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194086747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit is nog geen realistisch scenario voor de toekomst van de concertzalen.
Eens, maar dan kun je in ieder geval wel al flink opschalen naar 70/80% van de normale capaciteit lijkt me... zijn we toch weer een paar stappen verder.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194086832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eens, maar dan kun je in ieder geval wel al flink opschalen naar 70/80% van de normale capaciteit lijkt me... zijn we toch weer een paar stappen verder.
Maar er zullen nooit 70/80% komen met een dergelijke beperking. Zeker niet met prijzen die 100-200% hoger liggen dan voorheen (dat zie je nu al bij sommige zit initiatieven)

Plus wat je eenmaal invoert, hef je niet zomaar weer op.

Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen, meer kunnen we niet doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:42:04 #39
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194086840
Waarom moet men overal direct boetes opleggen.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:46:37 #40
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194086890
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:42 schreef AlwaysConnected het volgende:
Waarom moet men overal direct boetes opleggen.
Omdat mensen zich anders niet aan de regels houden. Kijk maar om je heen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194086910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:26 schreef Momo het volgende:
Toch wel een kleine uitbraak in Rotterdam lijkt het erop.
Van vandaag de cijfers op gemeenteniveau.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opeens weer tientallen positieve testen in één weekeinde in Rotterdam
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:48:43 #42
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194086921
Israël volle bak begonnen aan de Tweede Golf:

quote:
In Israël zijn maandag 1681 nieuwe coronabesmettingen geteld. Dat is het hoogste aantal op een dag sinds het begin van de uitbraak. Het aantal geteste personen bedroeg maandag 25.825, 6,5 procent daarvan bleek het virus bij zich te dragen.

Bij het begin van de pandemie sloot Israël al vroeg zijn grenzen en nam het tal van andere maatregelen. Het aantal besmettingen bleef daardoor laag. Nadat in mei de lockdown was versoepeld, raakten weer meer mensen besmet en nu heeft het land te maken met een tweede golf.

Minister van Volksgezondheid Levi zegt dat de regering er alles aan doet om een nieuwe lockdown te vermijden, maar hij sluit niet uit dat die er zal komen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)dan-vorige-week.html

De eerste lockdown was in Israël erg succesvol, maar nadat ze alles tegelijk weer open gooiden liep het aantal besmettingen weer razendsnel op. Het kan toch niet lang meer duren voordat het weer op slot gaat zou je zeggen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 16:49:24 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194086935
quote:
Hopelijk zijn alle familieleden en hun omgeving zo verstandig om voorlopig zich zelf in quarantaine te plaatsen. En niet van ja maar Anita heeft dit weekend haar verjaardag.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:49:53 #44
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194086941
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik vind deze cijfers helemaal niet zo schrikbarend eerlijk gezegd.
De weekcijfers/situatie hier binnen NL? Ik ook niet. Verre van, vind dat we het erg goed onder controle lijken te hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:50:07 #45
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194086944
quote:
quote:
,,Concluderend: op plekken waar mensen weer bijeenkomen zonder de 1,5 meter in acht te nemen, komen langzamerhand weer uitbraken voor’’, stelt een woordvoerder. ,,Het blijft dus belangrijk om afstand te bewaren.’’
Voor de mensen die nog steeds twijfelen aan het nut van de anderhalvemeter samenleving.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194086988
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Hopelijk zijn alle familieleden en hun omgeving zo verstandig om voorlopig zich zelf in quarantaine te plaatsen. En niet van ja maar Anita heeft dit weekend haar verjaardag.
Laat die mensen toch lEkKeR lEvEn. :')
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:53:57 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194086992
Reuters twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 12:00:00 Singapore's economy plunges into recession as GDP plummets 41.2% in second quarter https://t.co/BHm2nTMWKt https://t.co/ofJM8zJgj8 reageer retweet
wel maar 26 doden
pi_194087032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
Israël volle bak begonnen aan de Tweede Golf:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)dan-vorige-week.html

De eerste lockdown was in Israël erg succesvol, maar nadat ze alles tegelijk weer open gooiden liep het aantal besmettingen weer razendsnel op. Het kan toch niet lang meer duren voordat het weer op slot gaat zou je zeggen.
Wat doen ze daar anders dan hier? Geen anderhalve meter regel?
blablablabla
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:57:50 #49
14505 OProg
A Life in Music
pi_194087053
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat doen ze daar anders dan hier? Geen anderhalve meter regel?
Alles in 1 klap open gooien. Zelfs weer evenementen en als klap op de vuurpijl orthodoxen die weer massaal met onder andere verschillende grote gezinnen samen religie gaan bedrijven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:00:38 #50
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194087099
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat doen ze daar anders dan hier? Geen anderhalve meter regel?
Een meter dacht ik, maar vooral heel veel mensen die zich er niet aan houden. Onder meer in synagoges, maar ook gewoon in restaurants, musea en andere openbare plekken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')