en ze vergeet de helftquote:
Ze geeft gewoon de officiële cijfers. Schijnbaar is de VS een topic waard mbt Covid, terwijl daar veel minder doden zijn per 1 miljoen inwoners.quote:Op maandag 13 juli 2020 14:41 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
en ze vergeet de helft
352 op de 1miljoen, dat is wat geregistreerd staat ja, ze vergeten daarbij te vertellen dat de oversterfte niet meegeteld is.... wie weet is dat in belgie wel
Nogmaals, je hebt niet alle cijfers, en je weet niet wat er wel/niet getest is en landen zijn niet met elkaar te vergelijkenquote:Op maandag 13 juli 2020 14:45 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ze geeft gewoon de officiële cijfers. Schijnbaar is de VS een topic waard mbt Covid, terwijl daar veel minder doden zijn per 1 miljoen inwoners.
Ik heb gewoon de officiële cijfers (met linkjes), wat jij daar verder bij wil verzinnen moet je zelf weten. Landen zijn prima met elkaar te vergelijken. België heeft meer dan dubbel het aantal doden per 1 miljoen inwoners, dat jij dit verder oké vindt: soit.quote:Op maandag 13 juli 2020 14:50 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Nogmaals, je hebt niet alle cijfers en landen zijn niet met elkaar te vergelijken
Als je alleen al kijkt naar de verwachte aantal doden van week 11t/m19 dan waren dat er 27.000, er zijn er echter 36.000 overleden, een deel van die 27.000 is overleden aan corona (en zou hoe slecht ook, toch al sterven) het verschil tussen 27k en 36k is naar verwachting volledig toe te schrijven aan corona.
Stel dat van die 27k er 6k overleden zijn aan corona, naast die 9k die boven op de verwachting lag, 15.000 dus in totaal dan zitten we al boven je gemiddelde van belgie.
Als Nederland vanaf dag 1 alles 100% had getest dan hadden wij waarschijnlijk boven aan het lijstje gestaan van meest besmette landen. Punt is, dat hebben we niet gedaan, dus die cijfers kun je niet met elkaar vergelijken
De cijfers zijn niet te vergelijken, mijn buurman, zijn vrouw en zijn oudste zoon hadden corona verschijnselen, zijn vader had het ook, zijn broer ook en is in Italie geweest zijn vrouw had lichte klachten.quote:Op maandag 13 juli 2020 14:51 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de officiële cijfers (met linkjes), wat jij daar verder bij wil verzinnen moet je zelf weten. Landen zijn prima met elkaar te vergelijken. België heeft meer dan dubbel het aantal doden per 1 miljoen inwoners, dat jij dit verder oké vindt: soit.
Zijn de testcriteria altijd gelijk geweest? Zijn de definities gelijk? Dat kun je echt zo niet zeggen.quote:Op maandag 13 juli 2020 14:51 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de officiële cijfers (met linkjes), wat jij daar verder bij wil verzinnen moet je zelf weten. Landen zijn prima met elkaar te vergelijken. België heeft meer dan dubbel het aantal doden per 1 miljoen inwoners, dat jij dit verder oké vindt: soit.
Gestopt met lezen.quote:Op maandag 13 juli 2020 14:58 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
mijn buurman, zijn vrouw en zijn oudste zoon hadden corona verschijnselen, zijn vader had het ook, zijn broer ook en is in Italie geweest zijn vrouw had lichte klachten.
De doden zijn hetzelfde, die zijn namelijk dood. En veel ook (in België). Waarom is daar geen ophef over?quote:Op maandag 13 juli 2020 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn de testcriteria altijd gelijk geweest? Zijn de definities gelijk? Dat kun je echt zo niet zeggen.
Ik hou het gewoon bij de officiële cijfers, volgens mij zitter we hier niet in ONZ of TRU met verzonnen verhaaltjes?quote:Op maandag 13 juli 2020 15:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lees toch maar ff. Hij heeft namelijk volkomen gelijk.
Dit topic kan wel naar bnw of onzin toe als je als TS stopt met lezen van onderbouwde kritiek.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:03 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ik hou het gewoon bij de officiële cijfers, volgens mij zitter we hier niet in ONZ of TRU met verzonnen verhaaltjes?
Koploper in de wereld met het aantal doden per 1 miljoen inwoners, maar "ze doen het heel redelijk". Oké....quote:Op maandag 13 juli 2020 15:06 schreef tstile het volgende:
Officiele cijfers zijn ook onzin. Belgen zijn in sommige dingen heel correct en dat zou met de corona administratie ook best zo kunnen zijn.
Ze houden prima afstand in Belgie dus ik denk dat ze het al met al heel redelijk doen.
twitter:vanranstmarc twitterde op maandag 13-07-2020 om 10:55:47Het weekgemiddelde stijgt nu al 5 dagen in kleine stapjes tot 90 nieuwe Covid19 gevallen per dag. Echter, de laatste dagen komen er telkens >130 nieuwe gevallen bij. We mogen niet in slaap gewiegd worden, want dit gaat de verkeerde richting uit. Meer aandacht is broodnodig! reageer retweet
Dat hoor ik al maanden. En toch is België nog steeds koploper. Maar schijnbaar is dat niet zo erg die doden en blijkbaar is het alleen errugggg als het om Trump gaat.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De VS is net aan een inhaalslag begonnen, over een maandje staan die misschien wel gelijk met Belgie.
quote:Op maandag 13 juli 2020 15:03 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ik hou het gewoon bij de officiële cijfers, volgens mij zitter we hier niet in ONZ of TRU met verzonnen verhaaltjes?
Je wilde dit topic puur aanmaken om te trollen over de VS? Lijkt me slotjeswaardig dan.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:14 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Dat hoor ik al maanden. En toch is België nog steeds koploper. Maar schijnbaar is dat niet zo erg die doden en blijkbaar is het alleen errugggg als het om Trump gaat.
Je bedoelt dat de doden in het ene land erger zijn omdat de President niet lief is, en dat meer dan dubbel het aantal doden in een kutlandje moet worden verzwegen. De mensen zijn wel dood he? Best een topic waard.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]maar die officiële cijfers zijn per land anders door ander testbeleid en definities. Hoe moeilijk kan het zijn? Daar is niks verzonnen aan.
Je snapt het niet hè? Ook in Nederland hadden we veel meer doden. Alleen die waren niet positief getest dus zijn geen coronadode. Zijn die mensen minder dood?quote:Op maandag 13 juli 2020 15:19 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de doden in het ene land erger zijn omdat de President niet lief is, en dat meer dan dubbel het aantal doden in een kutlandje moet worden verzwegen. De mensen zijn wel dood he? Best een topic waard.
Ah en gaat het topic over de VS dan ook dicht? Dat is dan ook een troll.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je wilde dit topic puur aanmaken om te trollen over de VS? Lijkt me slotjeswaardig dan.
Als je serieus wilt kijken naar waarom België zo'n hoog sterftecijfer heeft, dan kunnen we het bijvoorbeeld hebben over de wijze waarop coronasterfte geteld wordt en hoe dat zich verhoudt tot oversterfte.
Dit topic gaat over België, misschien kun je ontopic reageren?quote:Op maandag 13 juli 2020 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je snapt het niet hè? Ook in Nederland hadden we veel meer doden. Alleen die waren niet positief getest dus zijn geen coronadode. Zijn die mensen minder dood?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |