Alles zo'n beetje.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Wat is er politiek aan?
Ze benaderen de strijd tegen racisme als een belangenkwestie van een specifieke groep en niet als een universele waarde. Dat zie je heel duidelijk in de communicatie die ze hanteren: het gaat daarin steeds over "andere groepen" zoals politiemensen of blanke mensen. Als je tegenstellingen en de belangen van een specifieke groep benadrukt dan ben je met politiek bezig.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bron?
Wat is er politiek aan?
Zo gaat dat bij mensenrechtenkwesties he? Logischerwijs ook. Opkomen voor groepen die niet achtergesteld worden is niet nodig.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze benaderen de strijd tegen racisme als een belangenkwestie van een specifieke groep en niet als een universele waarde. Dat zie je heel duidelijk in de communicatie die ze hanteren: het gaat daarin steeds over "andere groepen" zoals politiemensen of blanke mensen. Als je tegenstellingen en de belangen van een specifieke groep benadrukt dan ben je met politiek bezig.
It's all in the name: Black Lives Matter en niet All Lives Matter.
Is het logisch? In een debat over discriminatie wil je juist de verschillen uitlichten? Ik vind ALM ook beter dan BLM.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zo gaat dat bij mensenrechtenkwesties he? Logischerwijs ook.
Dat heb ik net uitgelegd. En het gaat hier niet om opkomen voor groepen die achtergesteld worden maar juist om het proberen achter te stellen van andere groepen. Cancel culture, KOZP en termen als "white privilege" zijn daden tegen die andere groep. Wat BLM doet is daarmee niet puur gericht op het "opkomen voor groepen die achtergesteld worden" maar meer op het aanvallen van andere groepen. Pure politiek dus.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo gaat dat bij mensenrechtenkwesties he? Logischerwijs ook. Opkomen voor groepen die niet achtergesteld worden is niet nodig.
Ontgaat me nog steeds wat er nou politiek aan is...
we dwalen wel een beetje af hier, het gaat om F1, de Nederlandse situatie is niet zo relevant.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat heb ik net uitgelegd. En het gaat hier niet om opkomen voor groepen die achtergesteld worden maar juist om het proberen achter te stellen van andere groepen. Cancel culture, KOZP en termen als "white privilege" zijn daden tegen die andere groep. Wat BLM doet is daarmee niet puur gericht op het "opkomen voor groepen die achtergesteld worden" maar meer op het aanvallen van andere groepen. Pure politiek dus.
Ze delen in hun benadering trouwens wel wat met partijen als PVV. Die vinden ook dat alles de schuld is van een bepaalde groep.
Mee eens. Ik haakte eigenlijk aan zonder te hebben gezien waar deze discussie vandaan kwam.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
we dwalen wel een beetje af hier, het gaat om F1, de Nederlandse situatie is niet zo relevant.
o.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:04 schreef opgebaarde het volgende:
en in de f1 dan
Omdat we het normaal vinden dat de behandeling van en mannen vrouwen anders is. Niet per de in racing maar in het dagelijkse leven.
En omdat we begrijpen dat er veel minder vrouwen dan mannen racen en dat (ook..) hierdoor het aantal supertalenten zeer klein is. Veel kleiner dan bij de mannen.
Ojee je snapt het niet. Nevermind.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat wij blanken gewoon te slecht zijn, kut voor je. Niet zo gek want het is een heel populaire goedkope en vooral toegankelijke sport in achterstandswijken. Daarom is de aanwas erg groot.
Je ziet bij een aantal sporten dat die vooral bij een bepaalde groep populair zijn.
Golf. Vooral blanken (en meteen rijke blanken)
Hockey. Vooral blanken
Gymnastiek. Vooral blanken
Zeilen. Vooral blanken.
Autoracen. Vooral blanken
Kan jij wel op zo'n malle manier verongelijkt gaan doen, dat maakt je vooral heel lelijk.
Edit: niet per se aan jou maar Iedereen heeft vooroordelen en iedereen maakt beslissingen gebasseerd op het uiterlijk. Dit überhaupt uitsluiten is heel erg dom
Ik vond het al zo gek dat je begon over "die logica". Geen idee uit welke duim je die zoog.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:47 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ojee je snapt het niet. Nevermind.
mercedes moet zich niet met dit soort dingen inlaten. alsof dat hun doelgroep isquote:
Mooi dat je rondloopt met een hashtag BLM of equality oid moet kunnen maar andere statementszoals dat T shirt moeten ze maar in hun eigen tijd doen. Ze zijn er bekend genoeg voor om dan ook aandacht te krijgen. En ik kan prima zelf googlen.quote:Op zondag 27 september 2020 10:18 schreef opreis het volgende:
https://the-race.com/form(...)aylor-top-on-podium/
Mag dus niet meer, geen verrassing
https://m.gpupdate.net/nl(...)e-erger-dan-kritiek/quote:Ricciardo over racisme: "Stilte erger dan kritiek"
Ricciardo is blij dat de wereld opener is geworden over racisme, iets waar hij zelf in het begin ook moeite mee had. "Zelfs gewoon praten over Black Lives Matter en refereren aan een zwart persoon als een zwart persoon. Dingen hardop zeggen, ik had het daar in het begin van het jaar niet makkelijk mee. Als je eenmaal over dit soort onderwerpen gaat praten, of we het nu hebben over racisme of over je geestelijke gezondheid, het is best lastig. Je stelt jezelf namelijk bloot aan kritiek en negatieve feedback. Vooral waar het gaat om racisme. Een groot probleem is het zwijgen en dat is wat ik probeer te ontmoedigen: als je een stem hebt laat 'm dan horen."
gaap. mag hij nu Hamilton een keer inhalen oid? wat een slapjanusquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://m.gpupdate.net/nl(...)e-erger-dan-kritiek/
WLM.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
https://m.gpupdate.net/nl(...)e-erger-dan-kritiek/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |