abonnement Unibet Coolblue
pi_194076139
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Volgens mij is dat normaal. We hireb vooralsnog weinig van mensen die opnieuw besmet zijn.
Hier en daar incidenten naar dat zijn ooj twijfelgevallen.
De kans dat er na zo een korte tijd al iemand voor een tweede keer besmet raakt is natuurlijk heel klein. Dan zou diegene helemaal aan het begin van de epidemie besmet geraakt moeten zijn, ziek geworden, hersteld, x aantal maanden voordat de antistoffen zijn verdwenen nog een keer besmet raken.
  maandag 13 juli 2020 @ 22:48:34 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194076825
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Two months after infection, COVID-19 symptoms persist | Almost 90 percent still have at least one symptom long after the virus has gone.

https://www.reddit.com/r/(...)on_covid19_symptoms/
quote:
ben7337
136 points ·
5 hours ago

Of note, this is 90% of hospitalized patients from a study of 147 people who had an average age of 57. It is not a randomized sample nor does it account for those who weren't hospitalized or those who were undiagnosed/tested

aham42
23 points ·
3 hours ago

I noted this elsewhere as well. The "sample" was self-enrolling as well. Who is more likely to enroll in a study? Someone who is healthy and normal? Or someone who is experiencing ongoing symptoms?
En ook in de link:
quote:
And that's about all the data the researchers have. The study has a number of potential issues. The study population is smaller than anyone would like, and the participants were asked to recall the symptoms they had while hospitalized, instead of having their symptoms pulled from their medical records. Plus, some of the COVID-19 symptoms surveyed for--such as headaches--are pretty generic and could have a variety of causes.
https://arstechnica.com/s(...)19-symptoms-persist/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194076971
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:52 schreef capricia het volgende:
In Engeland wordt verwacht dat ze morgen te horen krijgen ook verplicht mondkapjes te moeten dragen in winkels. Beetje zoals België.

bbclaurak twitterde op maandag 13-07-2020 om 19:01:43 After PM said you should wear masks in shops, ministers may confirm as early as tomorrow that face coverings will become compulsory in England - more on @:BBCNews now reageer retweet
Ik denk dat onze regering hiermee komt als de getallen richting het najaar weer oplopen. Dat is nog iets wat ze nu achter de hand houden en dat is slim.
pi_194077027
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:21 schreef Jazeg het volgende:

[..]

De kans dat er na zo een korte tijd al iemand voor een tweede keer besmet raakt is natuurlijk heel klein. Dan zou diegene helemaal aan het begin van de epidemie besmet geraakt moeten zijn, ziek geworden, hersteld, x aantal maanden voordat de antistoffen zijn verdwenen nog een keer besmet raken.
True maar we horen die verhalen ook nog niet echt uit Aziatische landen.
Waar ik benieuwd naar ben is, als je ziek wordt voor een tweede keer, kan je dan even ziek of zieker worden dan de eerste keer?

Antistoffen zijn misschien weg maar je t cellen herkennen het virus dan wel en zou het makkelijker moeten kunnen verslaan?

Ik heb niet zo veel met die doomsday clickbait artikelen waarin allerlei insinuaties worden gedaan waarna je in het artikel zelf erachter komt dat het op weinig gebaseerd is of het onderzoek pril.

Voorlopig wens ik het overigens wel nog steeds zo lang mogelijk te vermijden.
pi_194077071
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:59 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk dat onze regering hiermee komt als de getallen richting het najaar weer oplopen. Dat is nog iets wat ze nu achter de hand houden en dat is slim.
Idd, daarom snap ik de Belgen niet. Dat is overkill in de huidige situatie.

Wel beter omdat alvast aan te kondigen zodat men erop kan voorbereiden.
  maandag 13 juli 2020 @ 23:04:24 #107
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194077078
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:52 schreef capricia het volgende:
In Engeland wordt verwacht dat ze morgen te horen krijgen ook verplicht mondkapjes te moeten dragen in winkels. Beetje zoals België.

bbclaurak twitterde op maandag 13-07-2020 om 19:01:43 After PM said you should wear masks in shops, ministers may confirm as early as tomorrow that face coverings will become compulsory in England - more on @:BBCNews now reageer retweet
Blij dat ik die vakantie geannuleerd heb :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_194077262
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Idd, daarom snap ik de Belgen niet. Dat is overkill in de huidige situatie.

Wel beter omdat alvast aan te kondigen zodat men erop kan voorbereiden.
Inderdaad. Als Rutte slim is, kondigt hij rond september aan dat deskundigen denken dat het in het najaar mis kan gaan en dat iedereen in de komende weken moet zorgen dat ze ingesteld zijn op het dragen van een mondkapje. Rutte zegt dan: "We kunnen de bedrijven dichtdoen of een mondkapje dragen, ik kies dat laatste". En zo zeilen we richting het najaar. Het najaar wordt echt kut, dus hopelijk hebben we dan een vette worst voor onze neus hangen van een vaccin wat bijna gereed is.
pi_194077526
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Inderdaad. Als Rutte slim is, kondigt hij rond september aan dat deskundigen denken dat het in het najaar mis kan gaan en dat iedereen in de komende weken moet zorgen dat ze ingesteld zijn op het dragen van een mondkapje. Rutte zegt dan: "We kunnen de bedrijven dichtdoen of een mondkapje dragen, ik kies dat laatste". En zo zeilen we richting het najaar. Het najaar wordt echt kut, dus hopelijk hebben we dan een vette worst voor onze neus hangen van een vaccin wat bijna gereed is.
Denk dat grote groepen mensen wat dingen omver gaan blazen gaan we overdreven veiligheid berperkingen opvoeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194077528
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Inderdaad. Als Rutte slim is, kondigt hij rond september aan dat deskundigen denken dat het in het najaar mis kan gaan en dat iedereen in de komende weken moet zorgen dat ze ingesteld zijn op het dragen van een mondkapje. Rutte zegt dan: "We kunnen de bedrijven dichtdoen of een mondkapje dragen, ik kies dat laatste". En zo zeilen we richting het najaar. Het najaar wordt echt kut, dus hopelijk hebben we dan een vette worst voor onze neus hangen van een vaccin wat bijna gereed is.
Hoe weten we zo zeker dat het najaar zo'n ramp wordt? We doen nu ook nagenoeg alles. Alleen omdat het kouder is?

Zijn er landen waar het nu herfst/winter is geworden en het ineens hard gaat?

Sowieso wel eens wat betreft voorzorgsmaatregelen. Ook met ziekenhuizen, aparatuur, scholen, verzorgingstehuizen. Men moet zich voorbereiden op een eventuele tweede golf ipv denken dat klaar is. Zekere voor het onzekere nenen.
pi_194077572
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Inderdaad. Als Rutte slim is, kondigt hij rond september aan dat deskundigen denken dat het in het najaar mis kan gaan en dat iedereen in de komende weken moet zorgen dat ze ingesteld zijn op het dragen van een mondkapje. Rutte zegt dan: "We kunnen de bedrijven dichtdoen of een mondkapje dragen, ik kies dat laatste". En zo zeilen we richting het najaar. Het najaar wordt echt kut, dus hopelijk hebben we dan een vette worst voor onze neus hangen van een vaccin wat bijna gereed is.
Dat het najaar kut wordt is helemaal niet met zekerheid te zeggen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194077641
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe weten we zo zeker dat het najaar zo'n ramp wordt? We doen nu ook nagenoeg alles. Alleen omdat het kouder is?

Zijn er landen waar het nu herfst/winter is geworden en het ineens hard gaat?

Sowieso wel eens wat betreft voorzorgsmaatregelen. Ook met ziekenhuizen, aparatuur, scholen, verzorgingstehuizen. Men moet zich voorbereiden op een eventuele tweede golf ipv denken dat klaar is. Zekere voor het onzekere nenen.
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat het najaar kut wordt is helemaal niet met zekerheid te zeggen.
Misschien wordt het najaar fantastisch, maar gezien de algemene tendens van luchtwegvirussen denk ik dat het gewoon kut wordt. We zullen zien.
pi_194077716
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]


[..]

Misschien wordt het najaar fantastisch, maar gezien de algemene tendens van luchtwegvirussen denk ik dat het gewoon kut wordt. We zullen zien.
Ik ben echt heel benieuwd hoe het zich in de VS gaat ontwikkelen. Torenhoog aantal dagelijkse besmettingen, maar de zorg overspoelt niet. Dat past precies in de tendens dat het virus in kracht aan het afnemen is qua gevaarlijkheid, waar al wat geluiden over zijn vanuit de medische wereld.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194077745
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben echt heel benieuwd hoe het zich in de VS gaat ontwikkelen. Torenhoog aantal dagelijkse besmettingen, maar de zorg overspoelt niet. Dat past precies in de tendens dat het virus in kracht aan het afnemen is qua gevaarlijkheid, waar al wat geluiden over zijn vanuit de medische wereld.
Neejoh, er wordt gewoon 30x meer getest....
Dan wordt de gemiddelde geconstateerde besmetting logischerwijs gewoon minder indrukwekkend van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194077759
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben echt heel benieuwd hoe het zich in de VS gaat ontwikkelen. Torenhoog aantal dagelijkse besmettingen, maar de zorg overspoelt niet. Dat past precies in de tendens dat het virus in kracht aan het afnemen is qua gevaarlijkheid, waar al wat geluiden over zijn vanuit de medische wereld.
Ook vrij weinig doden daar he ondanks obesity en aantal gevallen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194077830
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:39 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ook vrij weinig doden daar he ondanks obesity en aantal gevallen?
Verhoudingsgewijs wel ja.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194078051
Ik ga vrijdag op vakantie naar Duitsland en Oostenrijk. *O*

Ff kijken of het allemaal zo tragisch is als men beweerd.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_194078149
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is ook in Nederland doorgedrongen dus. Blijft schokkend slecht nieuws.
Tegen de laatste zijn vaccin gehad heeft moet de eerste het alweer krijgen
pi_194078413
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maandelijkse coronaprik. w/
Als het moet...
  dinsdag 14 juli 2020 @ 01:07:11 #120
3542 Gia
User under construction
pi_194078469
Je hoort steeds: 'zodra er nieuwe gevallen bekend worden, moet contactonderzoek gedaan worden.'

Eind februari werd het eerste geval bekend, contactonderzoek gedaan, maar, bleek achteraf, het was het al onder de bevolking.

Nu staan veel steden weer op 0.
Maar, komt er één nieuw geval, dan zit je net als in februari. Je weet niet hoeveel meer er zijn.
pi_194078522
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben echt heel benieuwd hoe het zich in de VS gaat ontwikkelen. Torenhoog aantal dagelijkse besmettingen, maar de zorg overspoelt niet. Dat past precies in de tendens dat het virus in kracht aan het afnemen is qua gevaarlijkheid, waar al wat geluiden over zijn vanuit de medische wereld.
Wel meer doden en mensen in het ziekenhuis in de voorbije week:
Ma 29 juni- Zo 5 juli: 3480 doden
Ma 6 juli - Zo 12 juli: 4930 doden

EricTopol twitterde op maandag 13-07-2020 om 16:17:36 There's no need any longer to try and explain divergence of the case and fatality curves.
There is a need for explaining why there's no adequate response, unacceptable testing capacity and turnaround times, lack of PPE, #stayhome in key states, and a surrender #SARSCoV2 strategy https://t.co/sUlRFiIb4A reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 14 juli 2020 @ 02:06:06 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194078704
Wat een Butterfly effect...

https://www.reddit.com/r/(...)71_people_after_one/

A woman unwittingly infected at least 71 people with coronavirus after using the lift in her tower block, researchers believe.

The traveller returned to her home in Heilongjiang province, China, from a trip to the United States on 19 March – eight days after the area last reported any new Covid-19 cases.

She did not have any symptoms of the disease and tested negative for the virus, but self-isolated at home alone anyway, researchers wrote in the Chinese Centres for Disease Control and Prevention’s journal Emerging Infectious Diseases.

The woman had not taken the lift with anyone else – but her downstairs neighbour used it at some point after her.

On 29 March the downstairs neighbour’s mother and her boyfriend, who had visited her flat, attended a party with another group of people. Then, on 2 April, one of that group suffered a stroke and was taken to hospital; however, at this point there was no obvious connection between him and the traveller and he was not tested for coronavirus.

Researchers later concluded that the traveller must have contaminated the lift in her building. Her downstairs neighbour is thought to have contracted the virus while using it, before infecting her mother and mother’s boyfriend when they visited her home. The couple then infected the stroke patient and his two sons at the party.

The two sons took it in turns caring for their father, who was moved to a different hospital on 6 April. The stroke patient and his sons all later tested positive and researchers discovered they had infected 28 people in the first hospital, including five nurses and one doctor. They went on to infect another 20 people in the second hospital.

The boyfriend of the downstairs neighbour’s mother displayed Covid-19 symptoms and became the first case in the cluster to test positive for the disease.

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 14-07-2020 02:21:54 ]
pi_194078750
Antilichamen uit lama's hebben aangetoond dat ze het SARS-CoV-2-virus neutraliseren in laboratoriumtests.

In een paper gepubliceerd in Nature Structural & Molecular Biology , heeft een team van Britse wetenschappers aangetoond dat gemanipuleerde nanobodies uit een bibliotheek van lama-bloedcellen stevig binden aan het spike-eiwit van het SARS-CoV-2-virus, waardoor het wordt geblokkeerd om menselijke cellen binnen te komen en het stoppen van infectie.

Ze screenen nu antilichamen van Fifi, een van de 'Franklin-lama's' van de University of Reading, genomen nadat ze was geïmmuniseerd met onschadelijke gezuiverde viruseiwitten. Het team onderzoekt voorlopige resultaten die aantonen dat het immuunsysteem van Fifi andere antilichamen heeft geproduceerd dan de reeds geïdentificeerde, waardoor cocktails van nanobodies tegen het virus kunnen worden getest.
https://medicalxpress.com(...)ise-covid-virus.html
pi_194078808
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoe weten we zo zeker dat het najaar zo'n ramp wordt? We doen nu ook nagenoeg alles. Alleen omdat het kouder is?

Zijn er landen waar het nu herfst/winter is geworden en het ineens hard gaat?

Sowieso wel eens wat betreft voorzorgsmaatregelen. Ook met ziekenhuizen, aparatuur, scholen, verzorgingstehuizen. Men moet zich voorbereiden op een eventuele tweede golf ipv denken dat klaar is. Zekere voor het onzekere nenen.
Australie? Victoria zit behoorlijk in de lift met hun tweede golf...
pi_194078940
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 02:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat een Butterfly effect...

https://www.reddit.com/r/(...)71_people_after_one/

A woman unwittingly infected at least 71 people with coronavirus after using the lift in her tower block, researchers believe.

The traveller returned to her home in Heilongjiang province, China, from a trip to the United States on 19 March – eight days after the area last reported any new Covid-19 cases.

She did not have any symptoms of the disease and tested negative for the virus, but self-isolated at home alone anyway, researchers wrote in the Chinese Centres for Disease Control and Prevention’s journal Emerging Infectious Diseases.

The woman had not taken the lift with anyone else – but her downstairs neighbour used it at some point after her.

On 29 March the downstairs neighbour’s mother and her boyfriend, who had visited her flat, attended a party with another group of people. Then, on 2 April, one of that group suffered a stroke and was taken to hospital; however, at this point there was no obvious connection between him and the traveller and he was not tested for coronavirus.

Researchers later concluded that the traveller must have contaminated the lift in her building. Her downstairs neighbour is thought to have contracted the virus while using it, before infecting her mother and mother’s boyfriend when they visited her home. The couple then infected the stroke patient and his two sons at the party.

The two sons took it in turns caring for their father, who was moved to a different hospital on 6 April. The stroke patient and his sons all later tested positive and researchers discovered they had infected 28 people in the first hospital, including five nurses and one doctor. They went on to infect another 20 people in the second hospital.

The boyfriend of the downstairs neighbour’s mother displayed Covid-19 symptoms and became the first case in the cluster to test positive for the disease.
Daarom vind ik wc's en liften zo'n probleem voor flats, kantoorpanden,fabrieken, verenigingen etc.
Zat plekken waar veel mensen er masaaal gebruik van maken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 07:18:24 #126
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194078954
Denken jullie nog veel aan corona in het dagelijkse leven?

Ik eigenlijk amper.. als ik het nieuws toevallig hoor dan nog wel.

Ook merk ik dat eigenlijk niemand zich meer houdt aan de maatregelen.

Wat fijn is dat zeg.. weer normaal doen met zn allen :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194078999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:18 schreef DonDruiper het volgende:
Denken jullie nog veel aan corona in het dagelijkse leven?

Ik eigenlijk amper.. als ik het nieuws toevallig hoor dan nog wel.

Ook merk ik dat eigenlijk niemand zich meer houdt aan de maatregelen.

Wat fijn is dat zeg.. weer normaal doen met zn allen :)
Wat fijn zeg, mensen zoals jij die hun kop in het zand steken en doen alsof de pandemie weer voorbij is, terwijl we pas in de beginfase zitten.
pi_194079054
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:18 schreef DonDruiper het volgende:
Denken jullie nog veel aan corona in het dagelijkse leven?

Ik eigenlijk amper.. als ik het nieuws toevallig hoor dan nog wel.

Ook merk ik dat eigenlijk niemand zich meer houdt aan de maatregelen.

Wat fijn is dat zeg.. weer normaal doen met zn allen :)
Nog steeds gespreksonderwerp nummer 1 binnen het bedrijf, iedereen draagt mondkapjes in het OV en moet nog steeds voor heel veel dingen reserveren. Dus nee, het is nog steeds enorm zichtbaar in het dagelijks leven. Gelukkig zijn wel de lege straten en het panisch aan de 1,5 meter houden verdwenen.

Maar je snapt dat gewoon je kop in het zand steken en schreeuwen dat het weg is niet gaat helpen he? Bereid je nou maar voor dat we de rest van het jaar met deze ellende zitten en maak er wat moois van.
pi_194079155
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Nog steeds gespreksonderwerp nummer 1 binnen het bedrijf, iedereen draagt mondkapjes in het OV en moet nog steeds voor heel veel dingen reserveren. Dus nee, het is nog steeds enorm zichtbaar in het dagelijks leven. Gelukkig zijn wel de lege straten en het panisch aan de 1,5 meter houden verdwenen.

Maar je snapt dat gewoon je kop in het zand steken en schreeuwen dat het weg is niet gaat helpen he? Bereid je nou maar voor dat we de rest van het jaar met deze ellende zitten en maak er wat moois van.
Waar exact SCHREEUWT hij dat het weg is?
Go hard or go home
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:04:28 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194079165
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Waar exact SCHREEUWT hij dat het weg is?
Is een beetje de uitdrukking, vingers in je oren en hard 'ik hoor niks' schreeuwen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_194079202
Zelfs het VK verplicht mondkapjes in winkels. Begrijp eerlijk gezegd niet waarom dat in Nederland niet gebeurt.
pi_194079234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Is een beetje de uitdrukking, vingers in je oren en hard 'ik hoor niks' schreeuwen.
Bullshit natuurlijk.
Het lult gewoon heel makkelijk om mensen woorden in de mond te leggen en om het heel dramatisch te maken. Dan lees je dus niet en ben je zelf de grootste infantiele schreeuwer. Zo dom.
Go hard or go home
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 juli 2020 @ 08:14:44 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194079252
Last heb ik er in het dagelijks leven in elk geval niet van: het is bijna overal minder druk, zeker in en rond de treinen, en dat is allemaal wel lekker. Ook een restaurant zit maar half gevuld bijvoorbeeld, heerlijk. Gemiddeld zo'n vier man fysiek aanwezig op het werk in plaats van twintig tot dertig, top.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194079263
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zelfs het VK verplicht mondkapjes in winkels. Begrijp eerlijk gezegd niet waarom dat in Nederland niet gebeurt.
In allerlei landen, zoals ook het VK, gooiden ze veel winkels in het begin ook verplicht op slot. Dat hebben wij ook niet gedaan en dat lijkt allemaal geen significante gevolgen voor de cijfers te hebben gehad.
Blijkbaar spelen winkels als men zich verder een beetje aan de regels houdt niet zo'n heel belangrijke rol.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 08:20:30 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194079302
pi_194079335
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:12 schreef Noek het volgende:

[..]

Bullshit natuurlijk.
Het lult gewoon heel makkelijk om mensen woorden in de mond te leggen en om het heel dramatisch te maken. Dan lees je dus niet en ben je zelf de grootste infantiele schreeuwer. Zo dom.
Nee hoor, was referend naar een aantal users hier op het forum die de realiteit onder ogen zien lastig vinden. Of je nou zegt "corona is done" "ik doe weer lekker alles zoals eerst" "laten we weer lekker leven".

Het komt zo ontzettend naief over, bijna kinderlijk gewoon. Als ik maar hard genoeg dram dan is het zo. Probeer gewoon te accepteren dat het komende half jaar niet alles zoals normaal zal zijn. Scheelt teleurstellingen.
pi_194079496
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:52 schreef capricia het volgende:
In Engeland wordt verwacht dat ze morgen te horen krijgen ook verplicht mondkapjes te moeten dragen in winkels. Beetje zoals België.

bbclaurak twitterde op maandag 13-07-2020 om 19:01:43 After PM said you should wear masks in shops, ministers may confirm as early as tomorrow that face coverings will become compulsory in England - more on @:BBCNews now reageer retweet
Inmiddels is bekend dat dit verplicht gaat worden, en jawel, pas vanaf 24-7, doe het dan gewoon niet. 8)7

Bron : https://www.bbc.com/news/uk-politics-53397617
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194079528
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:59 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ga vrijdag op vakantie naar Duitsland en Oostenrijk. *O*

Ff kijken of het allemaal zo tragisch is als men beweerd.
Ben nu in Oostenrijk. Heb het gevoel dat ze er hier nog gemakkelijker mee omgaan dan in NL. Terrassen zitten vol, mensen staan broederlijk naast elkaar aan de bierstube. In supermarkten loopt echt alles en iedereen door elkaar. In Duitsland was wel als je ergens naar binnen ging een mondkapje verplicht. In Oostenrijk nog nergens een verplichting tegengekomen.
pi_194079750
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 02:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat een Butterfly effect...

https://www.reddit.com/r/(...)71_people_after_one/

A woman unwittingly infected at least 71 people with coronavirus after using the lift in her tower block, researchers believe.

The traveller returned to her home in Heilongjiang province, China, from a trip to the United States on 19 March – eight days after the area last reported any new Covid-19 cases.

She did not have any symptoms of the disease and tested negative for the virus, but self-isolated at home alone anyway, researchers wrote in the Chinese Centres for Disease Control and Prevention’s journal Emerging Infectious Diseases.

The woman had not taken the lift with anyone else – but her downstairs neighbour used it at some point after her.

On 29 March the downstairs neighbour’s mother and her boyfriend, who had visited her flat, attended a party with another group of people. Then, on 2 April, one of that group suffered a stroke and was taken to hospital; however, at this point there was no obvious connection between him and the traveller and he was not tested for coronavirus.

Researchers later concluded that the traveller must have contaminated the lift in her building. Her downstairs neighbour is thought to have contracted the virus while using it, before infecting her mother and mother’s boyfriend when they visited her home. The couple then infected the stroke patient and his two sons at the party.

The two sons took it in turns caring for their father, who was moved to a different hospital on 6 April. The stroke patient and his sons all later tested positive and researchers discovered they had infected 28 people in the first hospital, including five nurses and one doctor. They went on to infect another 20 people in the second hospital.

The boyfriend of the downstairs neighbour’s mother displayed Covid-19 symptoms and became the first case in the cluster to test positive for the disease.
De titel van dit bericht suggereert dat 71 mensen in de lift besmet zijn. Het is één persoon die via de lift besmet is en vervolgens de overige 70 besmet heeft. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194079764
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ben echt heel benieuwd hoe het zich in de VS gaat ontwikkelen. Torenhoog aantal dagelijkse besmettingen, maar de zorg overspoelt niet. Dat past precies in de tendens dat het virus in kracht aan het afnemen is qua gevaarlijkheid, waar al wat geluiden over zijn vanuit de medische wereld.
Je volgt het nieuws in de VS niet heel goed heb ik zo het idee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194079770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Inmiddels is bekend dat dit verplicht gaat worden, en jawel, pas vanaf 24-7, doe het dan gewoon niet. 8)7

Bron : https://www.bbc.com/news/uk-politics-53397617
Je kunt niet zomaar een ingrijpende maatregel nemen, denk ik. Mensen moeten tijd hebben om e.e.a. te regelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194079776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zweden _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194079811
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zweden _O-
-edit: laat maar-

[ Bericht 11% gewijzigd door DireStraits7 op 14-07-2020 09:18:39 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 09:12:38 #144
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194079823
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

België is er ook klaar mee, lijkt het. En in Spanje gaan ze ook de goede kant op... Je zou zeggen dat die Spanjaarden wel beter zouden weten.
Het is cumulatief he
pi_194079842
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Het is cumulatief he
Ah, ik las iets van 'in de week van 10 juli'. Dan is het logischer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 09:20:21 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194079952
teamlooopings twitterde op maandag 13-07-2020 om 18:08:10 #Efteling: “Wij houden ons aan de maatregelen van het RIVM, jij ook?”
Publiek: “Nee.” https://t.co/LgpWyTDX56 reageer retweet
Social distancing zit er steeds minder in. Dat merk je aan alles, hoop dat we dat niet terug zien in onze cijfers.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:22:39 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194080000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:20 schreef Momo het volgende:
teamlooopings twitterde op maandag 13-07-2020 om 18:08:10 #Efteling: “Wij houden ons aan de maatregelen van het RIVM, jij ook?”
Publiek: “Nee.” https://t.co/LgpWyTDX56 reageer retweet
Social distancing zit er steeds minder in. Dat merk je aan alles, hoop dat we dat niet terug zien in onze cijfers.
Klopt. Bijna niemand is er nog mee bezig.

Ik vermoed geen enorme problemen zolang het testen en contactonderzoek blijft draaien. Als de app er zo is zal dat nog beter worden, ook al gebruikt niet iedereen hem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:24:10 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194080022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:46 schreef Berto het volgende:

[..]

Ben nu in Oostenrijk. Heb het gevoel dat ze er hier nog gemakkelijker mee omgaan dan in NL. Terrassen zitten vol, mensen staan broederlijk naast elkaar aan de bierstube. In supermarkten loopt echt alles en iedereen door elkaar. In Duitsland was wel als je ergens naar binnen ging een mondkapje verplicht. In Oostenrijk nog nergens een verplichting tegengekomen.
Oostenrijk had direct aan het begin in maart wel een mondkapjes-plicht in winkels dacht ik. Toen was het ook nog wel te begrijpen. Maar zoals de Belgen er nu nog mee aan komen zetten, gevalletje kalf en put.
pi_194080062
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:20 schreef Momo het volgende:
teamlooopings twitterde op maandag 13-07-2020 om 18:08:10 #Efteling: “Wij houden ons aan de maatregelen van het RIVM, jij ook?”
Publiek: “Nee.” https://t.co/LgpWyTDX56 reageer retweet
Social distancing zit er steeds minder in. Dat merk je aan alles, hoop dat we dat niet terug zien in onze cijfers.
Nogal suggestieve foto's dit want dit is bij de ingang (buiten) en direct na de ingang waar je door die poorten moet. Waarschijnlijk ook nog eens gemaakt op het moment dat het park open gaat 's ochtends. Geen wonder dat mensen daar wat dichter bij elkaar staan dan. In de rest van het park zal er voldoende ruimte zijn om afstand te houden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194080149
Parken en stranden zijn volgens mij drukker geweest dan dit en hebben niet voor problemen gezorgd, denk juist dat dit soort plekken voor nu nog te doen zijn. Een volle concertzaal of bioscoop straks in november is een veel groter risico.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')