abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:25:27 #151
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_194190180
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:09 schreef Belg het volgende:
In Belgie staat een tweede golf voor de deur....Nederland zal snel volgen
Die mogen jullie houden; ik hoef geen Volkswagen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_194190354
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:26 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als het goed is heb ik het vaccin niet nodig :Y) . Ik heb het al gehad en ik weet exact wat de complicaties echt inhouden. En ik heb het bijna aan mijn moeder doorgegeven, die het waarschijnlijk niet overleeft zou hebben.
Ik ben dus realist en spreek uit ervaring.

Gelukkig krijgt dit niet iedereen, maar men moet dit ook niet onderschatten. En dat doen veel wel. Men voelt zich onsterfelijk, maar weten eigenlijk niet wat corona echt met je doet of hoe gevaarlijk het kan zijn.

En we weten nog steeds heel weinig van Covid-19 op langere termijn. Afgezien we steeds meer ondervinden en ontdekken, wat niet verwacht was of bedacht was.
En als het echt 20% complicaties zijn. Dan hebben we het wel over flinke aantallen van de milde infecties.
Ik voel me helemaal niet onsterfelijk. Maar ik neem het risico voor lief.
Net zo goed wanneer je dat doet wanneer je een sigaret rookt of een glas alcohol drinkt.

Of met 300 over de Authobahn raast.

Krijg ik het? Prima. Sterf ik eraan? Prima.
Steek ik een ander aan? Dan was je er zelfs ook deels schuld aan want je was bij me in de buurt. Wil je geen risisco lopen blijf je maar thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 12:44:23 ]
pi_194190361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:31 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha je noemt mij dom en dan maak je zelf zo'n opmerking. Prachtig om te zien hoe corona iedereen verandert in dwazen. Maar goed ik denk dat half Nederland al niet eens meer in het ziekenhuis mag liggen volgens jouw redenatie :')
Inderdaad ja :D Maar dan heet het beestje niet Corona en is het anders....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 12:44:03 ]
pi_194190449
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Bedankt voor de waarschuwing, we nemen het mee naar achteren.
Het zijn types zoals jij die ervoor zorgen dat we een tweede golf krijgen.

Pure laksheid

:r
pi_194190507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Je weet niet zeker of je immuun bent en blijft, als je corona hebt gehad.
Klopt, maar als je niet immuun blijft was het virus sowieso al te zwak om uberhaupt wat te doen. Als je gewoon verdiept in hoe virussen werken is het allemaal heel logisch en dat maakt dit virus echt niet anders.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:52 schreef Belg het volgende:

[..]

Het zijn types zoals jij die ervoor zorgen dat we een tweede golf krijgen.

Pure laksheid

:r
Voel je jezelf nou beter door het plaatsen van zo'n opmerking? Ik zie dit namelijk heel vaak. Typisch dwazen gedrag, altijd de schuld afschuiven op iemand anders ook al heb je gewoon ongelijk. Er is niets laks aan zinloze regels op te volgen voor een virus dat bijna helemaal verdwenen is. Als er weer een tweede golf komt dan kunnen we dan altijd weer bepalen wat de noodzakelijke stappen zijn. Voor zover de statistieken nu zijn het toch vooral risicogroepen die ernstige klachten hebben of eraan dood gaan, dus een soort lockdown waarbij gezonde mensen door blijven werken zou een oplossing zijn. Er moet gewoon wat zakelijker naar gekeken worden dan al dat emotionele gejank. Kijk naar het grootje plaatje. Er zijn 1000en ziektes die mensen kunnen krijgen en nog een veelvoud aan manieren om te sterven.

Maar goed om maar op hetzelfde niveau te blijven: door types zoals jij is deze hele wereld veranderd in een jank en klaag maatschappij vol met mietjes die er alles voor willen geven om zelf een zo veilig soort leven te willen hebben waarin ze niet gekwetst kunnen worden of vroegtijdig kunnen overlijden :r
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:04:09 #156
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_194190576
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Er zijn 1000en ziektes die mensen kunnen krijgen en nog een veelvoud aan manieren om te sterven.
Het verschil is dat dit een besmettelijke ziekte is zonder geneesmiddel tot op heden.
Daarom moeten meteen de weinige rotte appels uit de mand gehaald worden. Niet de vele goede appels aan de kant leggen want dan heb je aan beide niks.
Wie dit leest is gek
pi_194190844
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:42 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik voel me helemaal niet onsterfelijk. Maar ik neem het risico voor lief.
Net zo goed wanneer je dat doet wanneer je een sigaret rookt of een glas alcohol drinkt.
Je neemt nu gewoon domme risico's, die je niet moet nemen.
En met een sigaret of alcohol neem je hele andere risico's. Daarmee verspreid je niet direct een virus. Niet te vergelijken

quote:
Of met 300 over de Authobahn raast.
Er zijn er maar heel weinig die de kwaliteiten hebben om met 300 over de Authobahn te rijden. 300 rijden is niet zo lastig, met 300 snel een actie kunnen nemen vereist kwaliteiten die maar heel weinig personen hebben.
Ofwel men is gewoon dom bezig en een risico voor overige. Wel een mooie vergelijking met je eigenlijk acties.

quote:
Krijg ik het? Prima. Sterf ik eraan? Prima.
Steek ik een ander aan? Dan was je er zelfs ook deels schuld aan want je was bij me in de buurt. Wil je geen risisco lopen blijf je maar thuis.
En zo blijft het virus dus bestaan en levens eisen. Gewoon omdat sommige niet slim genoeg zijn om basis maatregelen, die echt niet zo lastig zijn, te volgen.
pi_194190927
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:29 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Je neemt nu gewoon domme risico's, die je niet moet nemen.
En met een sigaret of alcohol neem je hele andere risico's. Daarmee verspreid je niet direct een virus. Niet te vergelijken
[..]

Er zijn er maar heel weinig die de kwaliteiten hebben om met 300 over de Authobahn te rijden. 300 rijden is niet zo lastig, met 300 snel een actie kunnen nemen vereist kwaliteiten die maar heel weinig personen hebben.
Ofwel men is gewoon dom bezig en een risico voor overige. Wel een mooie vergelijking met je eigenlijk acties.
[..]

En zo blijft het virus dus bestaan en levens eisen. Gewoon omdat sommige niet slim genoeg zijn om basis maatregelen, die echt niet zo lastig zijn, te volgen.
Wie ben jij om een ander of zijn acties dom te noemen?
pi_194191228
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wie ben jij om een ander of zijn acties dom te noemen?
Dat is tegenwoordig discussie voeren. Iedereen die niet met hun mening deelt is dom :') Dat zie je op social media ook heel veel gebeuren. Je krijgt bijna altijd twee teams. Zwart of wit, links of rechts, brexit of geen brexit, thuisblijven of doorgaan met leven. :O
Facts don't care about your feelings
pi_194191271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik voel me helemaal niet onsterfelijk. Maar ik neem het risico voor lief.
Net zo goed wanneer je dat doet wanneer je een sigaret rookt of een glas alcohol drinkt.

Of met 300 over de Authobahn raast.

Krijg ik het? Prima. Sterf ik eraan? Prima.
Steek ik een ander aan? Dan was je er zelfs ook deels schuld aan want je was bij me in de buurt. Wil je geen risisco lopen blijf je maar thuis.
Niet iedereen wil zo graag dood zoals jou. Toch een kleine moeite om in je elleboog te hoesten, wat afstand te houden en de dingen die je in een publieke ruimte aanraakt schoon te maken? Als je daarmee kunt voorkomen dat de zwakkeren er aan kapot gaan dan is dat toch niet zoveel moeite?
Wat stel je dan voor dat zwakkeren zich compleet afsluiten van de maatschappij en niks meer kunnen ondernemen?
pi_194191272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig discussie voeren. Iedereen die niet met hun mening deelt is dom :') Dat zie je op social media ook heel veel gebeuren. Je krijgt bijna altijd twee teams. Zwart of wit, links of rechts, brexit of geen brexit, thuisblijven of doorgaan met leven. :O
Precies ja. Maar het is wel gelijk een zwaktebod natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:06 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Na gebruik ook je sleutels even ontsmetten.

Past ook totaal niet in mijn straatje. Moet ik de user dan ook maar dom noemen?
pi_194191310
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:02 schreef colivo het volgende:

[..]

Niet iedereen wil zo graag dood zoals jou. Toch een kleine moeite om in je elleboog te hoesten, wat afstand te houden en de dingen die je in een publieke ruimte aanraakt schoon te maken? Als je daarmee kunt voorkomen dat de zwakkeren er aan kapot gaan dan is dat toch niet zoveel moeite?
Wat stel je dan voor dat zwakkeren zich compleet afsluiten van de maatschappij en niks meer kunnen ondernemen?
Ik wil niet graag dood. Liever niet zelfs, maar als ik alle risico's op overlijden wil uitsluiten kan ik maar beter in bed blijven liggen.

Afstand houden zijn 2 partijen voor nodig natuurlijk. Normaal sta ik ook niet in iemand z'n nek te hijgen, maar als jij naast me komt zitten op het terras ga ik echt niet opschuiven. Als ik in een winkel ergens sta, en iemand komt op me afgelopen ga ik echt niet de andere kant op springen.

Er is nog een hele wereld tussen Befehl ist Befehl en mensen in het gezicht hoesten.
pi_194191343
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dan alle mensen die roken ook uitsluiten. En die te ongezond eten. Etc.
Van mij mag iedereen roken en ongezond eten. Daar ga je helemaal zelf dood aan, je steekt er niemand anders mee aan en je houdt er geen virus in stand wat weer nieuwe slachtoffers eist die er niet om gevraagd hebben.
pi_194191345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:02 schreef colivo het volgende:

[..]

Niet iedereen wil zo graag dood zoals jou. Toch een kleine moeite om in je elleboog te hoesten, wat afstand te houden en de dingen die je in een publieke ruimte aanraakt schoon te maken? Als je daarmee kunt voorkomen dat de zwakkeren er aan kapot gaan dan is dat toch niet zoveel moeite?
Wat stel je dan voor dat zwakkeren zich compleet afsluiten van de maatschappij en niks meer kunnen ondernemen?
:') de argumenten worden triester en triester. Er zijn al zat onderzoeken geweest waarin te vinden is dat je bijna niet kan krijgen door dingen aan te raken. Als je dat toch al doet dan kun je dat weer voorkomen door met je handen niet je smoel aan te raken. Als je dat er niet voor over hebt interesseert het je blijkbaar niet genoeg. Maar nee, alle schuld moet weer op de ander geschoven worden. Ik moet als een mongooltje alles wat ik heb aangeraakt ff gaan schoonmaken anders heb ik de doden van al die zwakkeren op m'n geweten :') flikker toch ff gauw op.
Facts don't care about your feelings
pi_194191353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:08 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Van mij mag iedereen roken en ongezond eten. Daar ga je helemaal zelf dood aan, je steekt er niemand anders mee aan en je houdt er geen virus in stand wat weer nieuwe slachtoffers eist die er niet om gevraagd hebben.
Je weet dat meeroken ook schadelijk is toch?

En je had toch over het krijgen van zorg? Dat is niet heel consistent met deze stelling.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 14:12:11 ]
pi_194191385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:08 schreef JanGroen het volgende:

Van mij mag iedereen roken en ongezond eten. Daar ga je helemaal zelf dood aan, je steekt er niemand anders mee aan en je houdt er geen virus in stand wat weer nieuwe slachtoffers eist die er niet om gevraagd hebben.
Roken kunnen andere last van hem, drank zorgt voor slachtoffers en vernieling, ongezond eten voor extra hoge ziektekosten en voorzieningen waar iedereen aan mee betaalt (en daardoor harder moet werken). Het heeft dus wel degelijk een verbinding met de hele maatschappij, net zoals een virus dat ook heeft. Als jij bang bent voor die corona dan doe je een ding voor je smoel en handschoenen om, prima. Zal mij aan me reet roesten als jij er zo wil bijlopen in het openbaar. Ik ga het niet doen, tenzij er statistieken komen dat het virus zo erg is dat iedereen 50% kans heeft om eraan te sterven, dan draag ik ook een maanpak.
Facts don't care about your feelings
pi_194191393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Roken kunnen andere last van hem, drank zorgt voor slachtoffers en vernieling, ongezond eten voor extra hoge ziektekosten waar iedereen aan mee betaalt (en daardoor harder moet werken). Het heeft dus wel degelijk een verbinding met de hele maatschappij, net zoals een virus dat ook heeft. Als jij bang bent voor die corona dan doe je een ding voor je smoel en handschoenen om, prima. Zal mij aan me reet roesten als jij er zo wil bijlopen in het openbaar. Ik ga het niet doen, tenzij er statistieken komen dat het virus zo erg is dat iedereen 50% kans heeft om eraan te sterven, dan draag ik ook een maanpak.
Precies. Je aanvaard het risico. Wordt het risico hoger kan het zo zijn dat je andere maatregelen neemt.
Dat is niet alleen bij Corona zo.

Als het risico op longkanker kleiner was, zou ik ook lekker een sigaretje roken.
pi_194191428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. Je aanvaard het risico. Wordt het risico hoger kan het zo zijn dat je andere maatregelen neemt.
Dat is niet alleen bij Corona zo.

Als het risico op longkanker kleiner was, zou ik ook lekker een sigaretje roken.
Precies, waarom denk je dat iedereen ineens homo, bi etc. is? Aids is al zo goed als genezen >:)
Facts don't care about your feelings
pi_194191497
Ik doe ook niet meer mee aan corona.

Ik heb het al gehad, stelde niet veel voor.

Gelukkig zitten er op het terras/kroeg geen 70 plussers dus kun je inderdaad lekker je gang gaan.

Nederland kan nog wel besluiten om weer alles dicht te gooien, alleen gaat niemand zich daar toch aan houden. Bovendien klapt de economie dan echt. Ik denk dat dat op den duur gevaarlijker is dan een virus die alleen in principe oudere/zwakke mensen raakt.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:29:00 #170
141482 Q.
JurassiQ
pi_194191593
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:39 schreef incel het volgende:

Wat mij betreft is dit forum ook niet echt meer nodig
Eens.
For great justice!
pi_194191659
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:29 schreef Q. het volgende:

[..]

Eens.
Ik heb de indruk dat je van een aantal mensen hun huidige houvast gaat afpakken als je dat doet.
pi_194192010
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:37 schreef F.Sinatra het volgende:
Wie ben jij om een ander of zijn acties dom te noemen?
Als het te complex voor iemand is, om basis preventieve maatregelen niet uit te voeren? Of er over na te denken, wat de impact van je keuzes kunnen zijn?
Als je gemist hebt, wat we de afgelopen maanden mee gemaakt hebben?

Hoe wil je het anders noemen?
Het is nu ook niet dat je slim bezig bent, toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is tegenwoordig discussie voeren. Iedereen die niet met hun mening deelt is dom :') Dat zie je op social media ook heel veel gebeuren. Je krijgt bijna altijd twee teams. Zwart of wit, links of rechts, brexit of geen brexit, thuisblijven of doorgaan met leven. :O
Nee, absoluut niet. Maar als je basis maatregelen niet kunt begrijpen, dan ben je gewoon dom bezig. Het is nu niet zo dat corona weg is?

Je kunt heel goed maatregelen uitvoeren, zonder al te veel impact. Zodat het dagelijks leven zoveel mogelijk door gaat.
Maar het zoals met 300 over de duitse snelweg rijden, of handen wassen, of inzien dat het misschien niet zo slim is om uit hetzelfde flesje te drinken en mis je gewoon hoe snel corona infecties kunnen verspreiden door gewoon domheid.

Je bent dan gewoon niet slim bezig, of wou jij het anders benoemen?

Ik ben niet voor een lockdown, ik wil ook graag dat de horeca open blijft.
Maar als we de verantwoordelijkheid niet aan kunnen, dan zijn gewoon weer harde maatregelen nodig, waar niemand op zit te wachten.
Ofwel een paar verkloten het voor de rest.

Als Corona te snel weer verspreid, gaan er vanzelf weer maatregelen komen, die iedereen liever niet wilt. Want dat is slecht voor de economie.

We hebben het zelf in de hand en blijkbaar is het meer interessant genoeg. De mens staat niet bekend om zijn lange termijn geheugen, dat laten we momenteel weer goed zien.
pi_194192023
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:39 schreef incel het volgende:
Ik zie dit forum opeens staan en bedenk me nu opeens oja corona was er paar maanden geleden. Je hoort er eigenlijk niks meer van. In de supermarkt kan je gewoon doorlopen en vanmiddag op 't terras ook nergens meer die 1.5m waanzin.

Zijn er hier nog van die laatbloeiers die mee blijven doen of heeft iedereen nu wel zoiets van lekker boeiend allemaal?

Wat mij betreft is dit forum ook niet echt meer nodig
nee het was mode een paar maanden geleden, is nu wel overgewaaid. nu is BLM in de mode.
pi_194192214
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:09 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je weet dat meeroken ook schadelijk is toch?

En je had toch over het krijgen van zorg? Dat is niet heel consistent met deze stelling.
Ik rook nergens mee hoor. Als iemand rookt waar hij / zij dat mag loop ik weg.
pi_194192432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:57 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Als het te complex voor iemand is, om basis preventieve maatregelen niet uit te voeren? Of er over na te denken, wat de impact van je keuzes kunnen zijn?
Als je gemist hebt, wat we de afgelopen maanden mee gemaakt hebben?

Hoe wil je het anders noemen?
Het is nu ook niet dat je slim bezig bent, toch?
[..]

Nee, absoluut niet. Maar als je basis maatregelen niet kunt begrijpen, dan ben je gewoon dom bezig. Het is nu niet zo dat corona weg is?

Je kunt heel goed maatregelen uitvoeren, zonder al te veel impact. Zodat het dagelijks leven zoveel mogelijk door gaat.
Maar het zoals met 300 over de duitse snelweg rijden, of handen wassen, of inzien dat het misschien niet zo slim is om uit hetzelfde flesje te drinken en mis je gewoon hoe snel corona infecties kunnen verspreiden door gewoon domheid.

Je bent dan gewoon niet slim bezig, of wou jij het anders benoemen?

Ik ben niet voor een lockdown, ik wil ook graag dat de horeca open blijft.
Maar als we de verantwoordelijkheid niet aan kunnen, dan zijn gewoon weer harde maatregelen nodig, waar niemand op zit te wachten.
Ofwel een paar verkloten het voor de rest.

Als Corona te snel weer verspreid, gaan er vanzelf weer maatregelen komen, die iedereen liever niet wilt. Want dat is slecht voor de economie.

We hebben het zelf in de hand en blijkbaar is het meer interessant genoeg. De mens staat niet bekend om zijn lange termijn geheugen, dat laten we momenteel weer goed zien.
Wie heeft het over te complex? Er is niets complex aan. Maar er zijn wel meer niet complexe regels waar mensen zich niet aan houden. Maar ik heb het idee hier tegen een muur te praten.

En over nadenken over je keuzes ken ik er nog wel een paar joh. Zo kun je hele epistels vol schrijven met de gevolgen van bepaalde individuele keuzes.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 15:29:19 ]
pi_194192509
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:10 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Ik rook nergens mee hoor. Als iemand rookt waar hij / zij dat mag loop ik weg.
Je kunt zelfs de gevolgen ondervinden door op hetzelfde terrasstoel kussen te gaan zitten waar net een roker zat. Maar je snapt zelf de strekking van het verhaal ook wel lijkt me.

Je geeft aan dat YBN geen zorg moet krijgen omdat hij zich onverantwoord gedraagt (in jouw ogen). Vervolgens zeggen zowel YBN als mezelf dat je dan rokers (bijvoorbeeld) ook moet uitsluiten van zorg. Daarna begin jij over iets anders....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 15:33:37 ]
pi_194192856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:21 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik doe ook niet meer mee aan corona.

Ik heb het al gehad, stelde niet veel voor.

Gelukkig zitten er op het terras/kroeg geen 70 plussers dus kun je inderdaad lekker je gang gaan.

Nederland kan nog wel besluiten om weer alles dicht te gooien, alleen gaat niemand zich daar toch aan houden. Bovendien klapt de economie dan echt. Ik denk dat dat op den duur gevaarlijker is dan een virus die alleen in principe oudere/zwakke mensen raakt.
Waarom denk je dat niemand zich er aan gaat houden? De vorige keer ging toch alles netjes dicht?
pi_194193253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:57 schreef Rolfieo het volgende:

Nee, absoluut niet. Maar als je basis maatregelen niet kunt begrijpen, dan ben je gewoon dom bezig. Het is nu niet zo dat corona weg is?

Je kunt heel goed maatregelen uitvoeren, zonder al te veel impact. Zodat het dagelijks leven zoveel mogelijk door gaat.
Maar het zoals met 300 over de duitse snelweg rijden, of handen wassen, of inzien dat het misschien niet zo slim is om uit hetzelfde flesje te drinken en mis je gewoon hoe snel corona infecties kunnen verspreiden door gewoon domheid.

Je bent dan gewoon niet slim bezig, of wou jij het anders benoemen?

Als er werkelijk een supervirus aan de gang was is het niet slim... maar dat is het hele punt dat ik probeer te maken. Dat hele 1.5m, handen wassen, quarantaine, mondkapjes gedoe kun je ook ieder jaar gaan invoeren voor de normale griep en dan kan ik je 100% zeker garanderen dat we er wel een paar levens mee kunnen redden als er een griep periode heerst. Maar dat doen we ook niet want dat zou veel te extreem zijn voor die paar levens. Snap je waar ik heen wil? Met corona is dat hetzelfde... toen het op z'n hoogtepunt was waren er maatregelen nodig, nu niet meer dus gaan we ook niet preventief of wat dan ook lekker dat hele 1.5m gelul aanhouden. Het is namelijk niet nodig. Ja het kan terugkomen. Of niet... en dan komt er weer een heel ander virus langs. Dat gaat ook zeker een keer gebeuren, we hebben al genoeg soorten zien langskomen.

Als we allemaal de snelheden op wegen met 50% verlagen en alle fietsen uitrusten met zijwieltjes en helmen verplicht stellen kunnen we ook weer wat levens redden. Snap je hoe "niet slim" dit is? Maar dit is wel waar voor mijn gevoel heel veel mensen heen willen 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_194193436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Als er werkelijk een supervirus aan de gang was is het niet slim... maar dat is het hele punt dat ik probeer te maken. Dat hele 1.5m, handen wassen, quarantaine, mondkapjes gedoe kun je ook ieder jaar gaan invoeren voor de normale griep en dan kan ik je 100% zeker garanderen dat we er wel een paar levens mee kunnen redden als er een griep periode heerst. Maar dat doen we ook niet want dat zou veel te extreem zijn voor die paar levens. Snap je waar ik heen wil? Met corona is dat hetzelfde... toen het op z'n hoogtepunt was waren er maatregelen nodig, nu niet meer dus gaan we ook niet preventief of wat dan ook lekker dat hele 1.5m gelul aanhouden. Het is namelijk niet nodig. Ja het kan terugkomen. Of niet... en dan komt er weer een heel ander virus langs. Dat gaat ook zeker een keer gebeuren, we hebben al genoeg soorten zien langskomen.

Als we allemaal de snelheden op wegen met 50% verlagen en alle fietsen uitrusten met zijwieltjes en helmen verplicht stellen kunnen we ook weer wat levens redden. Snap je hoe "niet slim" dit is? Maar dit is wel waar voor mijn gevoel heel veel mensen heen willen 8)7
Ik snap je logica heel goed. Maar het punt is, dat corona er nog steeds is, en heel snel kan groeien en met alles een flinke vertraging zit. Eventuele maatregelen kosten nog veel meer tijd voordat het resultaat echt zullen zien.

De enige redenen waarom het momenteel geen killer virus is, is door de maatregelen die we de afgelopen tijd gedaan hebben. En als we zo doorgaan, worden de maatregelen gewoon weer strenger. Zo simpel is het. De overheid gaat dan gewoon ingrijpen, omdat we de verantwoordelijkheid niet aan kunnen. En gelijk hebben ze, als we deze verantwoordelijkheid niet aankunnen, dan maar maatregelen terugdraaien. Helaas voor vele beroepen is dat dan maar weer pech hebben.

Mensen snappen nog steeds niet hoe snel het virus kan verspreiden en hoeveel impact het virus op iemand zijn even kan het hebben. Daar zit hem het gevaar in.
We denken te veel in IKKE en niet WIJ en ons geheugen werkt alleen maar heel kort.

Deze week hebben we al een verdubbeling van vorige week. En dit is van 2 weken geleden. Dat kan betekenen volgende week 2000 en die week daarop 4000,voordat je mogelijk effect gaat zien van de verantwoordelijkheid die man dan misschien heeft genomen. Zonder heel veel bijzonderheden, en dan moeten de meeste nog terug komen van vakanties.

Een tweede golf gaat ook komen, dat is niet te voorkomen. We kunnen alleen voorkomen dat die niet te groot/hoog wordt. Maar met de huidige "vrije vogels" heb ik daar niet heel veel vertrouwen in dat we dit laag houden.
Het zal niet zo hoog worden als in Maart/April, dat verwacht en hoop ik niet.
Kwestie van tijd voordat maatregelen weer aangetrokken worden, met al het gezeur wat er bij komt kijken.

En voor veel mensen is het nog steeds "een ver van hun bed show".
pi_194193618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:52 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik snap je logica heel goed. Maar het punt is, dat corona er nog steeds is, en heel snel kan groeien en met alles een flinke vertraging zit. Eventuele maatregelen kosten nog veel meer tijd voordat het resultaat echt zullen zien.

De enige redenen waarom het momenteel geen killer virus is, is door de maatregelen die we de afgelopen tijd gedaan hebben. En als we zo doorgaan, worden de maatregelen gewoon weer strenger. Zo simpel is het. De overheid gaat dan gewoon ingrijpen, omdat we de verantwoordelijkheid niet aan kunnen. En gelijk hebben ze, als we deze verantwoordelijkheid niet aankunnen, dan maar maatregelen terugdraaien. Helaas voor vele beroepen is dat dan maar weer pech hebben.

Mensen snappen nog steeds niet hoe snel het virus kan verspreiden en hoeveel impact het virus op iemand zijn even kan het hebben. Daar zit hem het gevaar in.
We denken te veel in IKKE en niet WIJ en ons geheugen werkt alleen maar heel kort.

Deze week hebben we al een verdubbeling van vorige week. En dit is van 2 weken geleden. Dat kan betekenen volgende week 2000 en die week daarop 4000,voordat je mogelijk effect gaat zien van de verantwoordelijkheid die man dan misschien heeft genomen. Zonder heel veel bijzonderheden, en dan moeten de meeste nog terug komen van vakanties.

Een tweede golf gaat ook komen, dat is niet te voorkomen. We kunnen alleen voorkomen dat die niet te groot/hoog wordt. Maar met de huidige "vrije vogels" heb ik daar niet heel veel vertrouwen in dat we dit laag houden.
Het zal niet zo hoog worden als in Maart/April, dat verwacht en hoop ik niet.
Kwestie van tijd voordat maatregelen weer aangetrokken worden, met al het gezeur wat er bij komt kijken.

En voor veel mensen is het nog steeds "een ver van hun bed show".
Ik waardeer de moeite die je doet. Het zal helaas niet helpen, er zijn gewoon teveel mensen die nog steeds niet snappen of niet willen zien waardoor het de laatste 2 maanden juist goed is gegaan, die stupide vergelijkingen maken om het virus te bagatelliseren, of die gewoon simpelweg te dom zijn om in iets langere termijn te denken. Dat is de reden dat de tweede golf er vroeg of laat gewoon komt, met alle gevolgen van dien waarna dezelfde personen vast weer het hardst klagen over de maatregelen en de effecten daarvan.
pi_194193685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef elplato het volgende:
Ik waardeer de moeite die je doet. Het zal helaas niet helpen, er zijn gewoon teveel mensen die nog steeds niet snappen of niet willen zien waardoor het de laatste 2 maanden juist goed is gegaan, die stupide vergelijkingen maken om het virus te bagatelliseren, of die gewoon simpelweg te dom zijn om in iets langere termijn te denken. Dat is de reden dat de tweede golf er vroeg of laat gewoon komt, met alle gevolgen van dien waarna dezelfde personen vast weer het hardst klagen over de maatregelen en de effecten daarvan.
Thx. Dan ligt het dus niet aan mij, dat sommige het gewoon niet willen snappen.
pi_194193897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef elplato het volgende:

[..]

Ik waardeer de moeite die je doet. Het zal helaas niet helpen, er zijn gewoon teveel mensen die nog steeds niet snappen of niet willen zien waardoor het de laatste 2 maanden juist goed is gegaan, die stupide vergelijkingen maken om het virus te bagatelliseren, of die gewoon simpelweg te dom zijn om in iets langere termijn te denken. Dat is de reden dat de tweede golf er vroeg of laat gewoon komt, met alle gevolgen van dien waarna dezelfde personen vast weer het hardst klagen over de maatregelen en de effecten daarvan.
Dat gebeurt in beide 'kampen'.

Edit: laat ook maar, geen zin hierin. Iets met een goudvis willen leren praten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 17:25:53 ]
pi_194194117
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat gebeurt in beide 'kampen'.

Edit: laat ook maar, geen zin hierin. Iets met een goudvis willen leren praten.
Gezien elke post van je bol staat van de kromme redenaties en beweringen vanuit onderbuikgevoelens lijkt het me inderdaad ook beter dat je het niet probeert.
pi_194194162
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat gebeurt in beide 'kampen'.

Edit: laat ook maar, geen zin hierin. Iets met een goudvis willen leren praten.
Een goudvis, die denkt hoe de wereld er uitziet, maar nog niet verder gekomen is, dan zijn kom.
pi_194194229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:41 schreef elplato het volgende:

[..]

Gezien elke post van je bol staat van de kromme redenaties en beweringen vanuit onderbuikgevoelens lijkt het me inderdaad ook beter dat je het niet probeert.
De ironie. Diegene die zichzelf iedere post opnieuw diskwalificeert. Blijf in je waan, toedels :W

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 17:50:56 ]
pi_194194233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Een goudvis, die denkt hoe de wereld er uitziet, maar nog niet verder gekomen is, dan zijn kom.
De aannames doen het weer goed. Precies de bevestiging van mijn post. Danku!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 17:52:35 ]
pi_194194402
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

De aannames doen het weer goed. Precies de bevestiging van mijn post. Danku!
Klopt inderdaad. De goudvis kijkt nooit verder dan zijn kom en ziet daarom niet wat er werkelijk speeld.

Ofwel: Precies de bevestiging van mijn post. Danku!
pi_194194441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:03 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. De goudvis kijkt nooit verder dan zijn kom en ziet daarom niet wat er werkelijk speeld.

Ofwel: Precies de bevestiging van mijn post. Danku!
Fijn dat je jezelf een spiegel kan voorhouden. Dat is stap 1, herkenning.

Voordat je andere als dom wegzet zou ik even kijken hoe je 'speeld' schrijft. Komt ook niet bijster slim over. En als jij denkt dat je andere als dom kan bestempelen....

Maar weet je, je verdient m'n verdere aandacht niet met je misplaatste reacties en kortzichtigheid. Ik ben wel weer de wijze hier, dat blijkt.

Bedankt voor je mooie bevestigingen van bepaalde stereotyperingen en ik wens je een fijn, corona vrij, leven toe verder.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 18:10:47 ]
pi_194194732
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:07 schreef F.Sinatra het volgende:
Fijn dat je jezelf een spiegel kan voorhouden. Dat is stap 1, herkenning.

[q]Voordat je andere als dom wegzet zou ik even kijken hoe je 'speeld' schrijft. Komt ook niet bijster slim over. En als jij denkt dat je andere als dom kan bestempelen....
Weet je limitaties. Taal is niet mijn sterkste punt. Kom ik ook gewoon voor uit. Is trouwens een leuke als je vriendin journalist is.
Ik heb andere specialiteiten waarin ik goed ben.

quote:
Maar weet je, je verdient m'n verdere aandacht niet met je misplaatste reacties en kortzichtigheid. Ik ben wel weer de wijze hier, dat blijkt.
Tha kortzichtigheid... Is maar wat je gemist hebt de afgelopen maanden. En eigenlijk de getallen die vandaag naar voren komen. Flinke stijgingen. Maar natuurlijk niets aan de hand..... Gewoon doorgaan en gegevens negeren.

quote:
Bedankt voor je mooie bevestigingen van bepaalde stereotyperingen en ik wens je een fijn, corona vrij, leven toe verder.
Helaas niet meer mogelijk. Ik val volgens sommige onder de "uitzondering". Ik heb een corona fallback, en loop momenteel bij de dokters hiervoor. Was trouwens ook geen risico groep.

Je zou eens met de longartsen moeten gaan praten, dan begrijp je namelijk wat Corona eigenlijk kan beteken voor je, en ze werkelijk nog geen idee hebben waaraan het ligt, of wat de mogelijkheden zijn. Afgezien iedereen die daar langs komt, dezelfde klachten heeft, nadat corona al maanden weg was/is.

Dus ja.... Ik weet hoe gevaarlijk corona zijn zijn voor iemand en wordt heel geďrriteerd hoe gemakkelijk men er even mee omgaat omdat het maar een "griepje" is. De gevolgen kunnen gewoon groot zijn.

En ik ben nog "mild" met mijn symptomen.

Dus ik hoop dat jij niet mijn milde symptomen van corona krijgt.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:45:01 #190
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_194194857
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:39 schreef incel het volgende:
Ik zie dit forum opeens staan en bedenk me nu opeens oja corona was er paar maanden geleden. Je hoort er eigenlijk niks meer van. In de supermarkt kan je gewoon doorlopen en vanmiddag op 't terras ook nergens meer die 1.5m waanzin.

Zijn er hier nog van die laatbloeiers die mee blijven doen of heeft iedereen nu wel zoiets van lekker boeiend allemaal?

Wat mij betreft is dit forum ook niet echt meer nodig
Not sure if troll
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:25:39 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_194195469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Weet je limitaties. Taal is niet mijn sterkste punt. Kom ik ook gewoon voor uit. Is trouwens een leuke als je vriendin journalist is.
Ik heb andere specialiteiten waarin ik goed ben.
[..]

Tha kortzichtigheid... Is maar wat je gemist hebt de afgelopen maanden. En eigenlijk de getallen die vandaag naar voren komen. Flinke stijgingen. Maar natuurlijk niets aan de hand..... Gewoon doorgaan en gegevens negeren.
[..]

Helaas niet meer mogelijk. Ik val volgens sommige onder de "uitzondering". Ik heb een corona fallback, en loop momenteel bij de dokters hiervoor. Was trouwens ook geen risico groep.

Je zou eens met de longartsen moeten gaan praten, dan begrijp je namelijk wat Corona eigenlijk kan beteken voor je, en ze werkelijk nog geen idee hebben waaraan het ligt, of wat de mogelijkheden zijn. Afgezien iedereen die daar langs komt, dezelfde klachten heeft, nadat corona al maanden weg was/is.

Dus ja.... Ik weet hoe gevaarlijk corona zijn zijn voor iemand en wordt heel geďrriteerd hoe gemakkelijk men er even mee omgaat omdat het maar een "griepje" is. De gevolgen kunnen gewoon groot zijn.

En ik ben nog "mild" met mijn symptomen.

Dus ik hoop dat jij niet mijn milde symptomen van corona krijgt.
Keelpijn en lichte verhoging voor een dag. Dat zijn milde symptomen. Jij hebt het zwaarder getroffen maar 90% gewoon niet.

Snap best dat je het zwaar hebt maar je klopt het wel behoorlijk buiten proportie op middels jouw eigen referentiekader.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_194195847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Keelpijn en lichte verhoging voor een dag. Dat zijn milde symptomen. Jij hebt het zwaarder getroffen maar 90% gewoon niet.

Snap best dat je het zwaar hebt maar je klopt het wel behoorlijk buiten proportie op middels jouw eigen referentiekader.
Mijn klachten vallen helaas gewoon onder de lichte symptomen. Zwaar is meestal flinke koorts / ziekenhuis opnames.
Ik heb het wel langer gehad dan de gemiddelde "milde" besmetting. Maar mijn klachten waren gewoon heel licht. Zo licht zelfs, dan ik nu geen antistoffen meer heb volgens de huidige testen.

De categorie die deze langere klachten heeft, hebben vaak exact dezelfde symptomen gehad, allemaal milde symptomen gehad.

En ik ben ook geen voorstander van een nieuwe lockdown of zware maatregelen. Maar personen die gewoon de basis maatregelen negeren, daar kan ik niet zoveel mee.

En ik besef gelukkig dat niet iedereen deze klachten heeft. Gelukkig niet.

Maar de huidige langdurige klachten, bestaan zijn meestal 3 maanden oud. Er zit dus een flinke vertraging in. En hoeveel mensen hier nu exact last van hebben is ook nog onbekend. Dit is een vrij nieuw fenomeen van Corona. Maar er zijn er meer die er last van hebben, dan de meeste denken of dat we nu denken te weten.
pi_194195852
Grappig, ik ben er 'mentaal' helemaal klaar mee. Het is verwerkt. Done.

Waar ik het in eind januari / begin februari nog zeer serieus nam en zelfs al begon te hamsteren na het zien van de beelden uit China, doet het me nu om de een of andere reden niks meer. Ik denk dat veel mensen dit wel herkennen, vooral als ik het gedrag zie van de mensen om me heen.

Ik stopte met sportschool nog voordat het RIVM ze dichtgooiden. Ik had een voorraad eten in huis, al lang voordat anderen begonnen te hamsteren. Ik sprak niet meer met andere mensen af behalve mijn ouders. Ik las dagelijks updates en zat er 'bovenop'.

En nu is het klaar. Zo zal het in alle 'crisissituaties' wel gaan in het leven denk ik. Alles wordt normaal. Ik houd uiteraard nog steeds mijn afstand indien mogelijk en indien ik klachten zal krijgen zal ik absoluut niet anderen gaan lopen besmetten, ik ben geen lul, maar ik neem wel weer een stuk meer risico's.

Ga gewoon naar de sportschool, wekelijks ergens uit eten of een drankje doen, etc. Ook in de supermarkt loop ik een stuk vrijer rond. Alsof het niet meer bestaat eigenlijk.

Nou gaan er op dit moment ook erg weinig mensen aan dood in Nederland, dus dat helpt zeker mee. Wellicht dat in de winter, als de cijfers omslaan, er weer een 'dreigende' ondertoon in mijn bewustzijn op komt zetten.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:52:55 #194
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_194197856
Mensen zijn ook slecht in het serieus nemen voor dingen die ze niet kunnen zien. Zie ook klimaat...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_194198008
Waarom moeten mensen perse elke week uit eten of uit drinken ? Of naar het buitenland op vakantie.
Sla het over.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:09:10 #196
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_194198126
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:50 schreef matigeuser het volgende:
Grappig, ik ben er 'mentaal' helemaal klaar mee. Het is verwerkt. Done.

Waar ik het in eind januari / begin februari nog zeer serieus nam en zelfs al begon te hamsteren na het zien van de beelden uit China, doet het me nu om de een of andere reden niks meer. Ik denk dat veel mensen dit wel herkennen, vooral als ik het gedrag zie van de mensen om me heen.

Ik stopte met sportschool nog voordat het RIVM ze dichtgooiden. Ik had een voorraad eten in huis, al lang voordat anderen begonnen te hamsteren. Ik sprak niet meer met andere mensen af behalve mijn ouders. Ik las dagelijks updates en zat er 'bovenop'.

En nu is het klaar. Zo zal het in alle 'crisissituaties' wel gaan in het leven denk ik. Alles wordt normaal. Ik houd uiteraard nog steeds mijn afstand indien mogelijk en indien ik klachten zal krijgen zal ik absoluut niet anderen gaan lopen besmetten, ik ben geen lul, maar ik neem wel weer een stuk meer risico's.

Ga gewoon naar de sportschool, wekelijks ergens uit eten of een drankje doen, etc. Ook in de supermarkt loop ik een stuk vrijer rond. Alsof het niet meer bestaat eigenlijk.

Nou gaan er op dit moment ook erg weinig mensen aan dood in Nederland, dus dat helpt zeker mee. Wellicht dat in de winter, als de cijfers omslaan, er weer een 'dreigende' ondertoon in mijn bewustzijn op komt zetten.
Toch enigszins begrijpelijk dat mensen dat zo zien. Want hoelang duurt het voordat het vaccin er is? We kunnen nu ook niet eeuwig in de 'crisissituatie' zitten ook al is voorzichtigheid geboden. Er is weliswaar goed nieuws binnengekomen over de verschillende vaccinaties maar we zijn er nog niet.

Er gaan trouwens nog zeker mensen dood aan corona, maar ik geloof ook dat het gemuteerd is en milder, minder dodelijk. Ook al is het nog steeds gevaarlijker vergeleken met bv. de griep.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:10:38 #197
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194198161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:02 schreef macca728 het volgende:
Waarom moeten mensen perse elke week uit eten of uit drinken ? Of naar het buitenland op vakantie.
Sla het over.
Dat jij daar geen behoefte aan hebt, dat kan. Zo heb ik werkelijk waar geen behoefte om in de drukke binnenstad van een stad te lopen en dan te gaan winkelen, sterker nog, de Corona tijd was ideaal, juist toen kon ik door een heel rustig Amsterdam lopen.

Maar iedereen moet je wel in zijn waarde laten, als iemand elke week een drankje wil doen of uit eten wil gaan moet die persoon dat echt zelf weten, daar is helemaal niets mis mee.
Ook bij vakanties in het buitenland, waarom moet je hier blijven, ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt waar je vakantie viert, daarnaast, als je er hard voor werkt moet je er ook van kunnen genieten.

Ik heb wel een beetje genoeg van een kleine groep extremisten die vindt dat je alles maar moet laten onder het mom van Corona. Nee, Corona is niet het killer virus, Corona is een bedreiging, zo zijn er wel meer. Mijn ouders genieten ook van het leven, hebben direct al gezegd, wij gaan ons niet opsluiten, wij gaan gewoon naar buiten in plaats van zich in huis op te sluiten. Gelijk hebben ze.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:13:58 #198
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_194198207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat jij daar geen behoefte aan hebt, dat kan. Zo heb ik werkelijk waar geen behoefte om in de drukke binnenstad van een stad te lopen en dan te gaan winkelen, sterker nog, de Corona tijd was ideaal, juist toen kon ik door een heel rustig Amsterdam lopen.

Maar iedereen moet je wel in zijn waarde laten, als iemand elke week een drankje wil doen of uit eten wil gaan moet die persoon dat echt zelf weten, daar is helemaal niets mis mee.
Ook bij vakanties in het buitenland, waarom moet je hier blijven, ik denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt waar je vakantie viert, daarnaast, als je er hard voor werkt moet je er ook van kunnen genieten.

Ik heb wel een beetje genoeg van een kleine groep extremisten die vindt dat je alles maar moet laten onder het mom van Corona. Nee, Corona is niet het killer virus, Corona is een bedreiging, zo zijn er wel meer. Mijn ouders genieten ook van het leven, hebben direct al gezegd, wij gaan ons niet opsluiten, wij gaan gewoon naar buiten in plaats van zich in huis op te sluiten. Gelijk hebben ze.
Terecht. Over de feesten van jongeren kan je nog discussiëren maar een uitlaatklep is ook belangrijk. Desnoods doe je een feestje en blijf je goed uit de buurt van oudere mensen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_194200374
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Terecht. Over de feesten van jongeren kan je nog discussiëren maar een uitlaatklep is ook belangrijk. Desnoods doe je een feestje en blijf je goed uit de buurt van oudere mensen.
Natuurlijk hoef je niet binnen te blijven, niet in het stadium waarin de verspreiding zich nu bevindt. En ik snap ook dat jongeren weer eens een feestje willen vieren. Maar voor al deze dingen geldt nog wel: doe het met verstand, want uiteindelijk heb je niet alleen de groep kwetsbaren maar ook jezelf er mee indien de verspreiding teveel toeneemt. En dat risico is helaas nog zeer reëel.
Mensen die moedwillig bv weer drukke ruimten opzoeken waar te weinig ruimte is of weer handen geven zijn niet alleen dom bezig, maar schofferen ook degenen die beroepsmatig of privé het flink voor hun kiezen hebben gehad of kunnen gaan krijgen.
pi_194200395
Doe er ook niks meer mee. Het is ook maar een griepje uiteindelijk. Enige wat ik er van merk is dat ik nog steeds thuis werk en niet meer naar een club of iets kan. Verder geniet ik weer lekker. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')