abonnement Unibet Coolblue
pi_194050564
Ik heb twee weken geleden een opgevoerde puch maxi s gekocht.
Wanneer ik deze op wilde starten bleef de zuiger hangen. Ik draaide dan de bougie eruit, kneep de koppeling in en liep een paar meter met het gevolg dat de zuiger het gewoon weer deed. Vervolgens draaide ik de bougie erin en kon ik de brommer gewoon starten. Sinds gister werkt het trucje echter niet meer en blijft de zuiger vast zitten. Weet iemand waarom de zuiger vast zit bij het opstarten en wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt
Mvg Niek Bruinen.
pi_194050844
Koppeling versleten of strakker zetten, dat bougieverhaal slaat natuurlijk nergens op.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Forum Admin zondag 12 juli 2020 @ 13:43:42 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_194051217
Je zuiger zit niet vast want als dat echt zo was dan start hij helemaal niet meer. Er zit zeker een 70cc cilinder op? Dan is het gewoon compressie waar je "doorheen" moet duwen. Gewoon een goed aanloopje nemen dan pas je koppeling inknijpen en dan flink duwen op het zadel met je kont zodat je achterwiel niet slipt. Kan je doen door er op te springen al rennend.
Verder vooral van je bougie afblijven want die heeft hier niets mee te maken.

Je klinkt ietwat onervaren dus pas wel een beetje op met die brommer. Uit ervaring weet ik dat vooral de remmen van die puchjes niet gemaakt zijn voor hogere snelheden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 12-07-2020 13:55:31 ]
  Forum Admin zondag 12 juli 2020 @ 14:51:49 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_194052187
Oh en je weet hopelijk dat je brommix moet tanken? Anders zit je zuiger binnenkort wel permanent vast. :)
  Forum Admin zondag 12 juli 2020 @ 18:32:54 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_194056557
Hmmm. Er is mij ingefluisterd dat we niet over opgevoerde brommers mogen praten. Slotje dan maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')