abonnement Unibet Coolblue
pi_194045339
Gebruik de handle woordkunstenaar en je bent gevrijwaard.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194045448
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Deze uitspraak zou zó maar van Hitler afkomstig kunnen zijn, ik heb zelden weerzinwekkendere haatzaaierij gelezen dan dit. Bah! Goed dat deze nazi's veroordeeld zijn. Het begint met mensen minkukels noemen en eindigt met concentratiekampen... :'(
Dit is satire, toch?

Verder..zulke dingen in het openbaar uiten op internet is niet slim..het is ook niet erg vriendelijk en eigenlijk zinloos. Dat mensen de moeite nemen om aangifte te doen vind ik ook twijfelachtig, dat politie en justitie niks beters te doen hebben verbaast mij en zo'n rechter zal ook wel helemaal woke zijn. Debiel circus.
pi_194045809
quote:
Suriname is een vergaarbak van waardeloze minkukels
valt wel mee toch. Racismetechnisch dan
pi_194046054
Ik vind het feit dat je hier straf voor kan krijgen sneuer dan de opmerkingen.
pi_194046125
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:45 schreef Gruj0 het volgende:
Met 41 en 49 jaar zou je denken dat je iets na al die jaren in je hersenpan hebt weten te kweken. Deze idioten bewijzen het tegendeel. :N
Precies.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194046200
Hoger beroep want vrijheid van meningsuiting.
  zondag 12 juli 2020 @ 01:10:58 #57
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194046259
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:06 schreef Nober het volgende:
Hoger beroep want vrijheid van meningsuiting.
Greet wordt dagelijks bestookt met doodsbedreigingen via internet. Politie doet er niks mee. Dit zijn slechts beledigingen dus de vraag is waarom hier wel iets mee wordt gedaan.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194046284
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik dit absoluut niet goedkeur, maar ons rechtssysteem heeft wel wat beters te doen dacht ik zo. :{
  zondag 12 juli 2020 @ 01:16:39 #59
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194046345
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:12 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik dit absoluut niet goedkeur, maar ons rechtssysteem heeft wel wat beters te doen dacht ik zo. :{
Lijkt me dat doodsbedreigingen wel iets belangrijker zijn. Dat is per definitie strafbaar. Belediging is nogal subjectief.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194046353
Een boete van 150 euro voor een delict waar een maximale gevangenisstraf op staat van een half jaar. Deze mannen mochten van mij best een paar dagjes de brom in.
  zondag 12 juli 2020 @ 01:18:15 #61
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194046359
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:17 schreef CapoCan het volgende:
Een boete van 150 euro voor een delict waar een maximale gevangenisstraf op staat van een half jaar. Deze mannen mochten van mij best een paar dagjes de brom in.
Ach flikker op man.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194046431
Selectieve verontwaardiging is hip in 2020.
pi_194046464
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:16 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Lijkt me dat doodsbedreigingen wel iets belangrijker zijn. Dat is per definitie strafbaar. Belediging is nogal subjectief.
Doodsbedreigingen zijn zeker wel wat anders dan beledigingen maar die eerste heb ik in dit verhaal even gemist? :?
  zondag 12 juli 2020 @ 01:28:44 #64
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194046501
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:25 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Doodsbedreigingen zijn zeker wel wat anders dan beledigingen maar die eerste heb ik in dit verhaal even gemist? :?
Even iets omhoog lezen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194046756
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:49 schreef Nikonlover het volgende:
'Suriname is een vergaarbak van waardeloze minkukels'
vs

quote:
10s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:33 schreef AchJa het volgende:

Akwasi blijft trots

De 32-jarige is er ontzettend trots op dat hij een donkere huidskleur heeft en refereert daarbij naar een oude, door hem geschreven, tekst. “In 2008 schreef ik een tekst genaamd ‘Sorry dat ik zwart ben’. Ik bedoelde dat sarcastisch, aangezien je eigenlijk vereerd zou moeten zijn dat ik zwart ben. Je zou vereerd moeten zijn dat je in dezelfde ruimte als mij mag ademen, because I’m black. Want ik kom van excellentie. Ik kom van koningen en koninginnen, daar komt Mitchell (Esajas, red.) ook vandaan, daar komt iedereen die zwart is vandaan. Dat mogen mensen weten, maar op het moment dat dat verzwegen wordt in de geschiedenis en er alleen maar wordt gesproken over een slachtofferrol, dan moet je dat benoemen!” De rapper wil deze boodschap graag overbrengen via zijn kunst en hoopt zo mensen te verbinden.

AXED

_O-
Waarom is het ene kwalijk en zelfs strafbaar en het andere kennelijk bon ton? :? 8)7
  zondag 12 juli 2020 @ 02:04:10 #66
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194046816
Hoe kun je je nou beledigd voelen door iets dat op fb gepost wordt?

Stel je bent echt zo kwetsbaar. Zou je dan van zo'n site lid willen zijn waar iets mogelijk gepost kan worden dat zo immens veel pijn doet dat er een bedrag van 300 euro nodig is om de pijn te compenseren? Dat ontwijk je dan toch?

Stel dat er 300 euro van je gejat zou kunnen worden. Zou jij dan fb willen? Waarschijnlijk niet. Waarom dan wel als er je iets kan "overkomen" dat blijkbaar net zo veel schade doet als die 300 euro?

Ik zal je zeggen waarom? Het is namelijk niet zo. Een woord kan nooit 300 euro schade doen. De "slachtoffers" willen er een slaatje uit slaan.

:N
  zondag 12 juli 2020 @ 02:11:02 #67
117098 Hathor
Effe niet
pi_194046846
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 00:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het feit dat je hier straf voor kan krijgen sneuer dan de opmerkingen.
Zeker gezien het feit dat dit soort opmerkingen op platforms zoals facebook gewoon dagelijkse kost zijn. Wees dan ook consequent en beboet iedereen die zich laatdunkend uit over een ander, ik heb wel eens ergere verwensingen naar me toe geslingerd gekregen op social media dan wat er in de OP staat. Maar goed, ik ben wit en vier geen moksi meti, dus dan kom je op de tweede plaats.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 12 juli 2020 @ 02:13:47 #68
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194046862
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:01 schreef Eendenkooi het volgende:
Voor iedereen die trouwens demonstratie minded is

Tweede demonstratie in Dordrecht zondag voor vrijheid van meningsuiting
Wacht eens even. Dit gaat me te snel.

Mensen willen demonstreren voor vrijheid van meningsuiting en recht om te demonstreren.

En BLM houdt dan een tegendemonstratie? Willen ze dan zeggen dat ze tegen vrijheid van meningsuiting en het recht om te demonstreren zijn?
  zondag 12 juli 2020 @ 02:17:04 #69
117098 Hathor
Effe niet
pi_194046881
quote:
10s.gif Op zondag 12 juli 2020 01:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

vs
[..]

Waarom is het ene kwalijk en zelfs strafbaar en het andere kennelijk bon ton? :? 8)7
Nou, in het tweede geval lijkt me serieus sprake van een gestoorde persoonlijkheid, dus dan heb je al snel zoiets van laat maar, die arme jongen heeft het al moeilijk genoeg. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik nooit in dezelfde ruimte als die Afrikaanse lamzak zit zodat ik niet dezelfde lucht hoef in te ademen, het zou wel eens besmettelijk kunnen zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194046891
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:04 schreef Ixnay het volgende:
Hoe kun je je nou beledigd voelen door iets dat op fb gepost wordt?

Stel je bent echt zo kwetsbaar. Zou je dan van zo'n site lid willen zijn waar iets mogelijk gepost kan worden dat zo immens veel pijn doet dat er een bedrag van 300 euro nodig is om de pijn te compenseren? Dat ontwijk je dan toch?

Stel dat er 300 euro van je gejat zou kunnen worden. Zou jij dan fb willen? Waarschijnlijk niet. Waarom dan wel als er je iets kan "overkomen" dat blijkbaar net zo veel schade doet als die 300 euro?

Ik zal je zeggen waarom? Het is namelijk niet zo. Een woord kan nooit 300 euro schade doen. De "slachtoffers" willen er een slaatje uit slaan.

:N
Een boete is iets anders dan een schadevergoeding, de aangever wil daar ook helemaal niet per se een slaatje uit slaan maar waarschijnlijker zien dat de dader/overtreder gestraft wordt voor diens vermeende overtreding.
  zondag 12 juli 2020 @ 02:19:50 #71
117098 Hathor
Effe niet
pi_194046898
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:13 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wacht eens even. Dit gaat me te snel.

Mensen willen demonstreren voor vrijheid van meningsuiting en recht om te demonstreren.

En BLM houdt dan een tegendemonstratie? Willen ze dan zeggen dat ze tegen vrijheid van meningsuiting en het recht om te demonstreren zijn?
Je hebt het verkeerd gelezen. BLM doet een demo en die andere groep is de tegendemo zeg maar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 12 juli 2020 @ 02:22:06 #72
117098 Hathor
Effe niet
pi_194046906
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

“Zelfs”? Op FOK! is dat toch eerder de standaard. Je moet hier qua racisme e.d. wel heel ver gaan voor er een keer ingegrepen wordt.
Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar je kan hier voor veel minder al een ban krijgen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194046919
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, in het tweede geval lijkt me serieus sprake van een gestoorde persoonlijkheid, dus dan heb je al snel zoiets van laat maar, die arme jongen heeft het al moeilijk genoeg. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik nooit in dezelfde ruimte als die Afrikaanse lamzak zit zodat ik niet dezelfde lucht hoef in te ademen, het zou wel eens besmettelijk kunnen zijn.
In tegendeel, als één van de twee duidelijk een raciale supremacist is en héél enge uitspraken doet dan is het Akwasi wel: hij is zwart en stamt dus af van excellentie, mensen die niet zwart zijn stammen dus niet af van die excellentie en moeten zich vereerd voelen dat zij in dezelfde ruimte als hij mogen ademen. (Wie niet ademt die gaat dood..)

Dit soort uitlatingen is op geen enkele manier goed te praten, vul er maar eens blank, arisch, herrenvolk, etc. in en je zult al snel een haast fysieke weerzin voelen.

Ondertussen zou Suriname "een vergaarbak van waardeloze minkukels" noemen in theorie bijvoorbeeld gefrustreerd commentaar kunnen zijn op de huidige politieke stand van zaken daar met president Desi Bouterse sinds 2010. :')
  zondag 12 juli 2020 @ 02:36:12 #74
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194046961
quote:
14s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

In tegendeel, als één van de twee duidelijk een raciale supremacist is en héél enge uitspraken doet dan is het Akwasi wel: hij is zwart en stamt dus af van excellentie, mensen die niet zwart zijn stammen dus niet af van die excellentie en moeten zich vereerd voelen dat zij in dezelfde ruimte als hij mogen ademen. (Wie niet ademt die gaat dood..)

Dit soort uitlatingen is op geen enkele manier goed te praten, vul er maar eens blank, arisch, herrenvolk, etc. in en je zult al snel een haast fysieke weerzin voelen.

Ondertussen zou Suriname "een vergaarbak van waardeloze minkukels" noemen in theorie bijvoorbeeld gefrustreerd commentaar kunnen zijn op de huidige politieke stand van zaken daar met president Desi Bouterse sinds 2010. :')
Zo zou een hooghartige elite ghanees 't ook noemen.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194046982
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:28 schreef AchJa het volgende:
Uit de uitspraak:
[..]

Ik verwacht dergelijke voortvarendheid nu ook als het over KK-kaas, hoeren, sissen, kechs, kanker joden, kanker homo's etc. gaat. Dat lijken mij ook "onnodig grievende beledigingen" toch?
quote:
waarmee hij tevens in negatieve zin het beeld van een groep mensen heeft aangetast.
Kan je iets in positieve zin aantasten?

Daarnaast nog een paar schrijffouten elders in de tekst.

De rechtbank maakt taalfouten. Is dat niet ernstig?
pi_194047673
Ik vind “minkukel” nogal meevallen. Dat is gewoon een mening. Gaat wel erg ver om dat te vervolgen. Haast eng.

Opmerkingen mbt Apenheul kunnen niet door de beugel natuurlijk.
pi_194047882
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 06:32 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind “minkukel” nogal meevallen. Dat is gewoon een mening. Gaat wel erg ver om dat te vervolgen. Haast eng.

Opmerkingen mbt Apenheul kunnen niet door de beugel natuurlijk.
Kan niet anders dan eens zijn hierover.

Bizar dat in ieder geval voor de eerste opmerking niet alleen de aangifte is opgenomen, maar ook daadwerkelijk voor vervolgd.

Ik zie zo’n beetje iedere dag veel ergere opmerkingen voorbij komen, zeker op fok.
Danny zou het er maar druk mee hebben met alle verzoeken van politie bij iedere aangifte.
pi_194047995
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar je kan hier voor veel minder al een ban krijgen.
Er staat in dit topic al ongestraft meer. En een deel van de crew draagt openlijk allerlei racistische ranzigheid uit. Dat kan blijkbaar gewoon. De kans op een ban is groter wanneer je er iets van zegt dan wanneer je jezelf misdraagt...
  zondag 12 juli 2020 @ 08:14:52 #79
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194047999
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 02:13 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wacht eens even. Dit gaat me te snel.

Mensen willen demonstreren voor vrijheid van meningsuiting en recht om te demonstreren.

En BLM houdt dan een tegendemonstratie? Willen ze dan zeggen dat ze tegen vrijheid van meningsuiting en het recht om te demonstreren zijn?
nee, gewoon tegelijkertijd 2 demonstraties
  zondag 12 juli 2020 @ 08:17:21 #80
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194048004
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 06:32 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind “minkukel” nogal meevallen. Dat is gewoon een mening. Gaat wel erg ver om dat te vervolgen. Haast eng.

Opmerkingen mbt Apenheul kunnen niet door de beugel natuurlijk.
Eens
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:18:10 #81
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194048006
Zou het trouwens niet ontzettend mooi zijn en goeie reclame voor FOK als 1 van de users hier aangeklaagd wordt voor incorrecte politieke opmerkingen en daar boetes voor krijgt. :P Ik wil mezelf misschien wel opofferen met een paar gepeperde uitspraken over onze exotische landgenoten. Ik heb een lichte voorkeur om Moslims te beledigen en Oost-afrikanen maar als het moet wil ik ook wel West-Afrikanen beledigen. Boete zal dan betaald worden uit crowdfunding
pi_194048008
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:18 schreef Eendenkooi het volgende:
Zou het trouwens niet ontzettend mooi zijn en goeie reclame voor FOK als 1 van de users hier aangeklaagd wordt voor incorrecte politieke opmerkingen en daar boetes voor krijgt. :P Ik wil mezelf misschien wel opofferen met een paar gepeperde uitspraken over onze exotische landgenoten. Ik heb een lichte voorkeur om Moslims te beledigen en Oost-afrikanen maar als het moet wil ik ook wel West-Afrikanen beledigen. Boete zal dan betaald worden uit crowdfunding
Wat is het nut?
  zondag 12 juli 2020 @ 08:20:23 #83
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194048012
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is het nut?
Reclame voor FOK.
pi_194048016
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:20 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Reclame voor FOK.
Ik zie beledigingen posten niet als reclame voor dit forum.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:22:48 #85
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194048019
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik zie beledigingen posten niet als reclame voor dit forum.
Misschien dat er geen carrière in de marketing en reclame voor mij weggelegd is ;(
pi_194048022
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:22 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Misschien dat er geen carrière in de marketing en reclame voor mij weggelegd is ;(
Ik zou er idd tweemaal over nadenken. Zo zet je het forum fout neer.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:24:33 #87
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194048024
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik zou er idd tweemaal over nadenken. Zo zet je het forum fout neer.
Of wij fout zijn is altijd een mening natuurlijk he. In de ogen van de huilers is iedereen een racist en zijn alle blanke mannen fout.
pi_194048025
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:24 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Of wij fout zijn is altijd een mening natuurlijk he. In de ogen van de huilers is iedereen een racist en zijn alle blanke mannen fout.
Het antwoord is juist niet je te verlagen tot beledigen. Laat eerder zien dat hier ruimte is voor een normale discussie.
  zondag 12 juli 2020 @ 08:26:37 #89
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194048028
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het antwoord is juist niet je te verlagen tot beledigen. Laat eerder zien dat hier ruimte is voor een normale discussie.
Mijn post was zelf een beetje als grapje bedoelt hoor, niet te serieus nemen a.u.b.
pi_194048030
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:26 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Mijn post was zelf een beetje als grapje bedoelt hoor, niet te serieus nemen a.u.b.
Okay.
pi_194048134
Menig FOK!er snapt niet dat deze beledigingen zo erg zijn vanwege de context waarin ze worden geplaatst.
Dit soort dingen als comments schrijven tijdens een herdenking is ongelooflijk smakeloos en buitengewoon asociaal. Terecht dat die daders dat in hun portemonnee mogen voelen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194048150
quote:
3s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:52 schreef NgInE het volgende:
Menig FOK!er snapt niet dat deze beledigingen zo erg zijn vanwege de context waarin ze worden geplaatst.
Dit soort dingen als comments schrijven tijdens een herdenking is ongelooflijk smakeloos en buitengewoon asociaal. Terecht dat die daders dat in hun portemonnee mogen voelen.
Mee eens al vielen bepaalde opmerkingen wel mee.
pi_194048181
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Mee eens al vielen bepaalde opmerkingen wel mee.
Het kan altijd erger natuurlijk. En vrijheid van meningsuiting betekent dat er ruimte moet zijn voor controversiële uitspraken. Maar zodra dit systematisch gebeurt, door grote groepen mensen, en dit gericht is naar mensen met een specifieke achtergrond, dan wordt het discriminerend of racistisch.

Vandaar dat ik mij ook erger aan racistische opmerkingen op FOK!. Het is zo grootschalig, vooral op de FP. Die lees ik dan ook al lang niet meer.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194048188
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:00 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het kan altijd erger natuurlijk. En vrijheid van meningsuiting betekent dat er ruimte moet zijn voor controversiële uitspraken. Maar zodra dit systematisch gebeurt, door grote groepen mensen, dan wordt het discriminerend of racistisch.

Vandaar dat ik mij ook erger aan racistische opmerkingen op FOK!. Het is zo grootschalig, vooral op de FP. Die lees ik dan ook al lang niet meer.
Wat is FP? Ik vind het wel meevallen hier. Volgens mij gaat het een stuk beter dan een tijd terug en grijpt beheer eerder in.
pi_194048203
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat is FP? Ik vind het wel meevallen hier. Volgens mij gaat het een stuk beter dan een tijd terug en grijpt beheer eerder in.
De frontpage. Daar kun je comments onder nieuwsberichten plaatsen.
Op het forum gaat dat tegenwoordig wel beter ja. Een paar jaar terug was dat erger. Misschien is het op de frontpage ook verbeterd, maar ik ben daar al jaren niet meer geweest, omdat ik mij zo ergerde aan het gebrek aan moderatie daar.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194048207
quote:
3s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:52 schreef NgInE het volgende:
Menig FOK!er snapt niet dat deze beledigingen zo erg zijn vanwege de context waarin ze worden geplaatst.
Dit soort dingen als comments schrijven tijdens een herdenking is ongelooflijk smakeloos en buitengewoon asociaal. Terecht dat die daders dat in hun portemonnee mogen voelen.
Je zou het allicht kunnen vergelijken met bijvoorbeeld grove opmerkingen richting joden tijdens de dodenherdenking. In geval die echt bewust heel beledigend zouden zijn zou ik het terecht vinden dat er vervolgd wordt (en dat geldt imo ook voor de twee laatste opmerkingen in dit geval), maar die eerste? Als iemand dat zegt of bijvoorbeeld een opmerking maakt over de staat Israel tijdens een stream van 4 mei zou ik denken; ban zo'n vent uit de stream en besteed er verder geen aandacht aan.
pi_194048212
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Je zou het allicht kunnen vergelijken met bijvoorbeeld grove opmerkingen richting joden tijdens de dodenherdenking. In geval die echt bewust heel beledigend zouden zijn zou ik het terecht vinden dat er vervolgd wordt (en dat geldt imo ook voor de twee laatste opmerkingen in dit geval), maar die eerste? Als iemand dat zegt of bijvoorbeeld een opmerking maakt over de staat Israel tijdens een stream van 4 mei zou ik denken; ban zo'n vent uit de stream en besteed er verder geen aandacht aan.
Die eerste twee comments zijn door dezelfde man gedaan, mits ik het bericht goed gelezen heb.

En als die man specifiek een probleem heeft met de bestuurlijke kant van Suriname, dan zou het helpen als hij dat duidelijker aangeeft. Vooral als comment die geplaatst wordt tijdens een herdenking.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194048256
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Het feit dat zulke 'grappen'gemaakt worden zegt genoeg over wat er in mensen hun hart leeft. Vrij walgelijk. En dan zeggen: "ik ben niet rasistisch". Stop gewoon met die onzin..
Kap eens met alles op een bevolkingsgroep projecteren.

Komt je wel bekend voor zeker die opmerking?
pi_194048275
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:42 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Het feit dat zulke 'grappen'gemaakt worden zegt genoeg over wat er in mensen hun hart leeft. Vrij walgelijk. En dan zeggen: "ik ben niet rasistisch". Stop gewoon met die onzin..
Dit 🙏🏾
pi_194048306
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:16 schreef Shanna_ het volgende:

[..]

Dit 🙏🏾
Kap eens met alles op een bevolkingsgroep projecteren.

Komt je wel bekend voor zeker deze opmerking?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')