Dit. Helaas.quote:Op zondag 12 juli 2020 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Egoïsme viert hoogtij, maar dat bleek al uit eerdere posts. Al die 50+-ers en zieke medemensen moeten maar opbokken voor zijn pleziertje.
En hoe denk jij dat het die huishoudens binnenkomt?quote:Op zondag 12 juli 2020 11:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het heeft gewoon niet voor een opleving gezorgd. Punt. Dus kun je deze zaken gewoon openhouden met de gespaste afstand in acht nemende. Er is geen bewijs dat een lockdown met sluiting van alles zorgt voor een daling. De meeste besmettingen vinden plaats in huishoudens en niet buiten de deur.
Waar zijn dan brandhaarden ontstaan in restaurants? Café's? Sportscholen? Kappers?. Ik lees alleen oplevingen als gevolg van nachtclubs. En die zijn hier nog niet open, en dus heb ik het daar helemaal niet over.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Steek je hoofd wat dieper in het zand en lees maar geen buitenlandse media over nieuwe brandhaarden. Je zou eens een intellectueel worden, dat wil je toch niet al student.
De incubatietijd is tot twee weken dus dat zegt nog helemaal niets. Als blijkt dat sportscholen zorgen voor een opleving, wat in meerdere landen al is gebeurd, gaan ze gewoon weer dicht. Vooral omdat vele sportscholen schijt lijken te hebben aan de veiligheidsmaatregelen. Zijn even druk als altijd, dus afstand houden is nauwelijks mogelijk. Schoonmaken wordt niet dan wel matig gedaan en aan de ventilatie is niets gedaan.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niks hoeft te sluiten. Bijna twee weken verder en sportscholen hebben ook niet voor een opleving gezorgd. Net als dat er meer mensen in een horecazaak mogen zitten. Het kan dus gewoon openblijven en weer zaken sluiten hoeft dus niet.
In Spanje en Italië is genocide gepleegd door maandenlang mensen op de sluiten in hun huis. Met als gevolg heel veel besmettingen en doden. Hadden die mensen de buitenlucht in gekund hadden daar dus minder besmettingen en doden geweest. Maar nee, lekker laten stofhappen in Covid-19 deeltjes.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:45 schreef Jazeg het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat het die huishoudens binnenkomt?
Natuurlijk vinden de meeste besmettingen plaats binnen het huishouden.
1 mensen buiten het huishouden houden afstand van elkaar
2 mensen binnen het huishouden houden geen afstand van elkaar
En jij vindt het feit dat in gebieden waar een lockdown is de besmettingen afnemen en in de gebieden waar geen lockdown is de besmettingen toenemen geen bewijs?
het gaat in eerste instantie om het aantal besmette personen, als dat zo laag is zoals momenteel dan is de kans op besmetting van anderen ook superlaag. Als er wat gaat gebeuren hier zal het eerder in het najaar zijn omdat je dan qua ventilatie van binnenruimtes een probleem gaat krijgen.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De incubatietijd is tot twee weken dus dat zegt nog helemaal niets. Als blijkt dat sportscholen zorgen voor een opleving, wat in meerdere landen al is gebeurd, gaan ze gewoon weer dicht. Vooral omdat vele sportscholen schijt lijken te hebben aan de veiligheidsmaatregelen. Zijn even druk als altijd, dus afstand houden is nauwelijks mogelijk. Schoonmaken wordt niet dan wel matig gedaan en aan de ventilatie is niets gedaan.
lol, wat?quote:Op zondag 12 juli 2020 11:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het heeft gewoon niet voor een opleving gezorgd. Punt. Dus kun je deze zaken gewoon openhouden met de gespaste afstand in acht nemende. Er is geen bewijs dat een lockdown met sluiting van alles zorgt voor een daling.
Wat precies.. Niets zegt natuurlijk. Die rekensom kan je zelf ook nog wel maken toch? Want als dat het meest relevante is wat jij eruit kan halen dan het het virus in de eerste plaats nooit uit kunnen groeien tot een epidemie, laat staan een pandemie.quote:De meeste besmettingen vinden plaats in huishoudens en niet buiten de deur.
Klopt dat speelt natuurlijk ook mee. Ik wilde alleen zeggen dat dingen als de sportschool al eerste weer dicht zouden moeten bij een nieuwe opleving. Dat zie je ook gebeuren in landen waar wel sprake is van een opleving.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat in eerste instantie om het aantal besmette personen, als dat zo laag is zoals momenteel dan is de kans op besmetting van anderen ook superlaag. Als er wat gaat gebeuren hier zal het eerder in het najaar zijn omdat je dan qua ventilatie van binnenruimtes een probleem gaat krijgen.
Hoe groter het aantal besmettingen hoe gemakkelijker.op andere plekken ook besmettingen zullen voorvallen. Daarom dat al die maatregelen ook in stappen worden genomen. En daarom dat het evengoed weer in die volgorde terugkeert wanneer er zich problemen voordoen. Het is allemaal geen hogere wiskunde.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar zijn dan brandhaarden ontstaan in restaurants? Café's? Sportscholen? Kappers?. Ik lees alleen oplevingen als gevolg van nachtclubs. En die zijn hier nog niet open, en dus heb ik het daar helemaal niet over.
quote:Op zondag 12 juli 2020 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In Spanje en Italië is genocide gepleegd door maandenlang mensen op de sluiten in hun huis. Met als gevolg heel veel besmettingen en doden. Hadden die mensen de buitenlucht in gekund hadden daar dus minder besmettingen en doden geweest. Maar nee, lekker laten stofhappen in Covid-19 deeltjes.
De vraag is niet of, de vraag is hoe heftig.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:57 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat het weer terug komt van het najaar?
Oke, en waar zijn dan de besmettingen in supermarkten geweest, toen het virus nog meer aanwezig was hier. Geen ventilatie, afstand houden nauwelijks mogelijk. Iedereen zit met zijn handen overal aan. Je zou toch zeggen dat dat ook voor veel besmettingen had moeten zorgen? Winkelpersoneel ook niet besmet die 8 uur lang daar werken en zich tussen de mensen bevinden.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De incubatietijd is tot twee weken dus dat zegt nog helemaal niets. Als blijkt dat sportscholen zorgen voor een opleving, wat in meerdere landen al is gebeurd, gaan ze gewoon weer dicht. Vooral omdat vele sportscholen schijt lijken te hebben aan de veiligheidsmaatregelen. Zijn even druk als altijd, dus afstand houden is nauwelijks mogelijk. Schoonmaken wordt niet dan wel matig gedaan en aan de ventilatie is niets gedaan.
Vast wel. Op veel plekken is het hartje zomer al aan het terugkeren dus ik zie geen reden waarom het in het ophokseizoen met veel meer optimale weersomstandigheden het opeens magischerwijs zou moeten verdwijnen.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:57 schreef capricia het volgende:
Zitten mensen in supermarkten ook al zwaar te hijgen om zo aerosolen te verspreiden dan? Of met een groepsles massaal in een kleine gesloten ruimte te hijgen?quote:Op zondag 12 juli 2020 11:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke, en waar zijn dan de besmettingen in supermarkten geweest, toen het virus nog meer aanwezig was hier. Geen ventilatie, afstand houden nauwelijks mogelijk. Iedereen zit met zijn handen overal aan. Je zou toch zeggen dat dat ook voor veel besmettingen had moeten zorgen? Winkelpersoneel ook niet besmet die 8 uur lang daar werken en zich tussen de mensen bevinden.
als je naar andere landen kijkt ook die enorm voorzichtig zijn kan ik me haast niet voorstellen dat het hier weg gaat blijvenquote:Op zondag 12 juli 2020 11:57 schreef capricia het volgende:
Mensen zijn over het algemeen maar 15-20 minuten in de supermarkt en daarbij niet op dezelfde plek, geloof dat dit het grootste probleem is bij besmettingen. Langdurig op dezelfde plek in een slecht geventileerde ruimte.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke, en waar zijn dan de besmettingen in supermarkten geweest, toen het virus nog meer aanwezig was hier. Geen ventilatie, afstand houden nauwelijks mogelijk. Iedereen zit met zijn handen overal aan. Je zou toch zeggen dat dat ook voor veel besmettingen had moeten zorgen? Winkelpersoneel ook niet besmet die 8 uur lang daar werken en zich tussen de mensen bevinden.
Hopelijk blijven het kleine haarden. Die meteen bestreden kunnen worden.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je naar andere landen kijkt ook die enorm voorzichtig zijn kan ik me haast niet voorstellen dat het hier weg gaat blijven
Lol, toen de VS 800.000 gevallen had waren er daarvan ruim 11.0000 supermarktmedewerkers. Waar heb je het allemaal toch over joh.quote:Op zondag 12 juli 2020 11:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mensen zijn over het algemeen maar 15-20 minuten in de supermarkt en daarbij niet op dezelfde plek, geloof dat dit het grootste probleem is bij besmettingen. Langdurig op dezelfde plek in een slecht geventileerde ruimte.
Er wordt van alles over heel de wereld getest maar goed, de resultaten zullen even op zich moeten laten wachten.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:06 schreef Aventura het volgende:
Wat is eigenlijk de status van de in ontwikkeling zijnde vaccins?
Daar hoef je alleen maar de laatste topics voor te lezenquote:Op zondag 12 juli 2020 11:57 schreef capricia het volgende:
Ik vermoed dat we daar als nl een te laks beleid voor hebben om het klein te houden. Als we lezen dat in belgie toeristen bij terugkomst uit onveilige landen verplicht 2 weken in quarantaine moeten dan heb ik het idee ik dat onze maatregelen soms een wassen neus zijn.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk blijven het kleine haarden. Die meteen bestreden kunnen worden.
Eind augustus wordt besloten of verdere versoepelingen mogelijk zijn. Ik verwacht niet dat hier veel uit zal komen uit angst voor een tweede golf in de herfst.quote:Op zondag 12 juli 2020 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar hoef je alleen maar de laatste topics voor te lezen
Dat bewijst op zich dat de huidige maatregelen genoeg moeten zijn. Weet zo uit m'n hoofd niet wanneer er weer dingen versoepeld worden, maar als de nummers daarna wel weer stijgen zou ik dus beginnen met het terugdraaien van die laatste verandering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |