abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194011317


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @onlogisch @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
blablablabla
pi_194011347
Even een nieuw deel geopend.
Hoeveel jonge gezonde mensen zouden jaarlijks nou op de IC belanden door griep, laat staan overlijden?

Volgens mij is dat wel echt op een hand te tellen.

https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
blablablabla
  donderdag 9 juli 2020 @ 19:57:18 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194011627
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:41 schreef Elan het volgende:
Even een nieuw deel geopend.
Hoeveel jonge gezonde mensen zouden jaarlijks nou op de IC belanden door griep, laat staan overlijden?

Volgens mij is dat wel echt op een hand te tellen.

https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
Procentueel gezien erg weinig inderdaad. Zelfde met COVID, ook dan is de kans gewoon heel klein (maar niet onmogelijk; we weten allemaal dat er ook jonge patiënten zijn) dat je echt zwaar geraakt word tot een bepaalde leeftijd. Die groep is gewoon kleiner.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194012449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Procentueel gezien erg weinig inderdaad. Zelfde met COVID, ook dan is de kans gewoon heel klein (maar niet onmogelijk; we weten allemaal dat er ook jonge patiënten zijn) dat je echt zwaar geraakt word tot een bepaalde leeftijd. Die groep is gewoon kleiner.
Covid tov griep heeft toch wel veel meer jonge mensen in het ziekenhuis.
pi_194012457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:58 schreef Snowpea het volgende:
Iemand plaatste hier een tijd geleden een video van Bald and Bankrupt in Wit-Rusland.

Hier is zijn meest recente video na een maand stilte:

Wtf, hij is er nog vanwege een telefoontje van de Russische ambassade? Je zou bijna hopen dat er enkele gaten in zijn geheugen zitten. 8)7

[ Bericht 5% gewijzigd door showtimer op 09-07-2020 21:09:58 ]
  donderdag 9 juli 2020 @ 20:41:34 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194012564
interessant. 15% van de mensen in New Delhi zou antistoffen hebben.

https://www.thehindu.com/(...)/article32025471.ece

Dat is ontzettend hoog. Zeker als je kijkt naar dat andere bericht van Korea vandaag waarin maar 0,03% van de mensen in Korea antistoffen hebben.

New Delhi is een stad met 20 miljoen mensen dus dat zouden er al 2 miljoen infecties moeten zijn geweest.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 09-07-2020 20:47:43 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 9 juli 2020 @ 20:55:27 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194012846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Covid tov griep heeft toch wel veel meer jonge mensen in het ziekenhuis.
Ja. Dat ontken ik ook niet :). Ik zeg enkel dat het bij zowel de griep als bij COVID gaat om een minderheid. Maar bij COVID wel een grotere minderheid ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194014160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 20:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Covid tov griep heeft toch wel veel meer jonge mensen in het ziekenhuis.
Is dat zo verhoudingsgewijs? Ik weet het niet hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_194014282
quote:
Ruim 1.200 sterfgevallen door influenza in 2018
In 2018 zijn volgens de CBS Doodsoorzakenstatistiek 1.207 mensen (513 mannen en 694 vrouwen) overleden met influenza als onderliggende doodsoorzaak (ICD-10-codes J09-J11). Veruit het grootste deel van deze sterfgevallen (96%) betrof mensen boven de 60 jaar. Deze cijfers geven echter een onderschatting, omdat influenza niet altijd wordt gemeld als onderliggende doodsoorzaak. Modelberekeningen schatten een gemiddeld aantal sterfgevallen door influenza van bijna 2.000 per jaar in de periode 1999-2010 (Wijngaard et al., 2012; van Asten et al., 2012).
Zo'n 50 sterfgevallen dus aan influenza onder de 60 jaar in 2018. Voor COVID zo'n 200 als ik even snel in de wekelijkse RIVM update kijk, maar nu weet ik nog niet hoe veel het er verhoudingsgewijs zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_194014550
22:00
In België is het vanaf zaterdag verplicht om mondmaskers te dragen in winkels en winkelcentra. Dat meldt het kabinet van premier Sophie Wilmès. Ook in bioscopen, theater-, concert- en conferentiezalen, auditoria, gebedshuizen, musea en bibliotheken worden mondkapjes verplicht.

de Nationale Veiligheidsraad zou zich eigenlijk pas woensdag over de zaak buigen, maar dat is dus vervroegd. Het was al verplicht een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en bij contactberoepen zoals kappers.
pi_194014720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:16 schreef mijntjexx het volgende:
22:00
In België is het vanaf zaterdag verplicht om mondmaskers te dragen in winkels en winkelcentra. Dat meldt het kabinet van premier Sophie Wilmès. Ook in bioscopen, theater-, concert- en conferentiezalen, auditoria, gebedshuizen, musea en bibliotheken worden mondkapjes verplicht.

de Nationale Veiligheidsraad zou zich eigenlijk pas woensdag over de zaak buigen, maar dat is dus vervroegd. Het was al verplicht een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en bij contactberoepen zoals kappers.
Het laatste zetje richting de afgrond voor deze branches.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:28:29 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194014779
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het laatste zetje richting de afgrond voor deze branches.
Komen ze nu nog mee aanzetten ook terwijl het aantal cases daar net zo laag is als hier.
pi_194014820
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Komen ze nu nog mee aanzetten ook terwijl het aantal cases daar net zo laag is als hier.
Ja beetje mosterd na de maaltijd, prima maatregel in top van crisistijd, maar nu even niet logisch
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 22:30:51 #14
236264 crew  capricia
pi_194014826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:16 schreef mijntjexx het volgende:
22:00
In België is het vanaf zaterdag verplicht om mondmaskers te dragen in winkels en winkelcentra. Dat meldt het kabinet van premier Sophie Wilmès. Ook in bioscopen, theater-, concert- en conferentiezalen, auditoria, gebedshuizen, musea en bibliotheken worden mondkapjes verplicht.

de Nationale Veiligheidsraad zou zich eigenlijk pas woensdag over de zaak buigen, maar dat is dus vervroegd. Het was al verplicht een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en bij contactberoepen zoals kappers.
Wàt?? Het virus is daar zo goed als weg.
Wat een overdreven maatregelen.
#viruswaanzin zou daar beter op zijn plek zijn.
Definitely not CIA
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:32:45 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194014876
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja beetje mosterd na de maaltijd, prima maatregel in top van crisistijd, maar nu even niet logisch
Inderdaad. Zolang de ziekenhuizen niet uitpuilen en de boel onder controle is - zie Nederland - kun je zoveel soepeler met de situatie omgaan, ook met het oog op je economie.

Wat is nu het doel dan van die Belgen? Ook met mondkappen krijg je het aantal besmettingen zeer waarschijnlijk niet naar 0 en nogmaals, als de situatie verder onder controle is dan heb je die maatregel helemaal niet nodig.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:36:17 #16
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194014931
Op de intensive cares liggen nu 21 coronapatiënten, eentje meer dan op woensdag. Nederland is daarmee terug op het niveau van begin maart, toen de eerste besmettingen waren vastgesteld en de eerste patiënten stierven. Volgens cijfers van de Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE) behandelden de ic’s op 7 maart negentien coronapatiënten. Een week later waren het er al ongeveer honderd.
Bron:Metronieuws
Link: https://www.metronieuws.n(...)eerste-besmettingen/
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 22:54:46 #17
236264 crew  capricia
pi_194015348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad. Zolang de ziekenhuizen niet uitpuilen en de boel onder controle is - zie Nederland - kun je zoveel soepeler met de situatie omgaan, ook met het oog op je economie.

Wat is nu het doel dan van die Belgen? Ook met mondkappen krijg je het aantal besmettingen zeer waarschijnlijk niet naar 0 en nogmaals, als de situatie verder onder controle is dan heb je die maatregel helemaal niet nodig.
Zuidelijke landen gaan er echt anders mee om.
Ik ben blij dat we boven de aardappelgrens wonen. ;)
Wijn/bier.
Definitely not CIA
pi_194015885
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:16 schreef mijntjexx het volgende:
22:00
In België is het vanaf zaterdag verplicht om mondmaskers te dragen in winkels en winkelcentra. Dat meldt het kabinet van premier Sophie Wilmès. Ook in bioscopen, theater-, concert- en conferentiezalen, auditoria, gebedshuizen, musea en bibliotheken worden mondkapjes verplicht.

de Nationale Veiligheidsraad zou zich eigenlijk pas woensdag over de zaak buigen, maar dat is dus vervroegd. Het was al verplicht een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en bij contactberoepen zoals kappers.
BAH. HEEL HEEL benieuwd of het hier ook gaat komen.

Bol.com zit nu al te lobby'en voor dit waarschijnlijk :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:19:28 #19
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194015940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:17 schreef RipCity het volgende:

[..]

BAH. HEEL HEEL benieuwd of het hier ook gaat komen.

Bol.com zit nu al te lobby'en voor dit waarschijnlijk :P
Wat is daar zo bah aan? Als t ook maar iets helpt is t prima toch?
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:19:38 #20
236264 crew  capricia
pi_194015946
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:17 schreef RipCity het volgende:

[..]

BAH. HEEL HEEL benieuwd of het hier ook gaat komen.

Bol.com zit nu al te lobby'en voor dit waarschijnlijk :P
Laat het gaan. Dat komt hier niet.
Niemand zou dat accepteren, met 0 doden. De bios etc is al lang open zonder mondkapjes hier. België is gewoon belgie.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:20:12 #21
236264 crew  capricia
pi_194015963
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:19 schreef noodgang het volgende:

[..]

Wat is daar zo bah aan? Als t ook maar iets helpt is t prima toch?
Ze hebben geen andere cijfers dan wij momenteel. Toch?
Definitely not CIA
pi_194016002
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:19 schreef noodgang het volgende:

[..]

Wat is daar zo bah aan? Als t ook maar iets helpt is t prima toch?
Omdat het zorgt voor complete ineenstorting van winkelbezoek. En ook toerisme. Mensen gaan op zoek naar plekken waar het niet hoeft. En zeker in zomermaanden zo ongemakkelijk dat mensen dan maar online gaan shoppen met alle gevolgen voor de binnensteden.

Had het volkomen begrepen 2 maanden geleden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:25:27 #23
236264 crew  capricia
pi_194016082
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:21 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat het zorgt voor complete ineenstorting van winkelbezoek. En ook toerisme. Mensen gaan op zoek naar plekken waar het niet hoeft. En zeker in zomermaanden zo ongemakkelijk dat mensen dan maar online gaan shoppen met alle gevolgen voor de binnensteden.

Had het volkomen begrepen 2 maanden geleden.
Maar de bibliotheken en bioscopen zijn hier al lang open zonder mondkapje.

Winkels en winkelcentra zijn nooit dicht geweest. Ook niet op het hoogtepunt van het virus.
We zijn in Nederland! Relax. :D

Ik wens België een actiegroep anderhalve meter toe.
Ze hebben het meer nodig dan wij.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:26:21 #24
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194016099
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:21 schreef RipCity het volgende:

[..]

Omdat het zorgt voor complete ineenstorting van winkelbezoek. En ook toerisme. Mensen gaan op zoek naar plekken waar het niet hoeft. En zeker in zomermaanden zo ongemakkelijk dat mensen dan maar online gaan shoppen met alle gevolgen voor de binnensteden.

Had het volkomen begrepen 2 maanden geleden.
Denk dat dat wel meevalt. Als je t eenmaal gewend bent is t echt niet zo'n drempel lijkt me
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:27:33 #25
236264 crew  capricia
pi_194016128
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:26 schreef noodgang het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt. Als je t eenmaal gewend bent is t echt niet zo'n drempel lijkt me
Afhankelijk van welke situatie je vandaan komt, natuurlijk.
Die is daar anders dan hier.
Definitely not CIA
pi_194016181
Belgie Dashboard (als je ogen het aankunnen)

https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.html
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:37:58 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194016320
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:19 schreef noodgang het volgende:

[..]

Wat is daar zo bah aan? Als t ook maar iets helpt is t prima toch?
Wat win je nu nog met mondkappen overal verplichten dan? Tien besmettingen per dag minder? Lood om oud ijzer, daarvoor zou ik niet allerlei branches en ondernemers weer gaan opofferen. Wat dat betreft sta ik volkomen achter het Nederlandse beleid.
pi_194016384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat win je nu nog met mondkappen overal verplichten dan? Tien besmettingen per dag minder? Lood om oud ijzer, daarvoor zou ik niet allerlei branches en ondernemers weer gaan opofferen. Wat dat betreft sta ik volkomen achter het Nederlandse beleid.
Precies ik wil wel eens de mening horen van de winkeleigenaren, na verplichte sluiting, nu dit er nog overheen, de online winkels zijn de lachende derde denk ik, net zoals de winkelstraten net over de grens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:43:26 #29
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194016400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat win je nu nog met mondkappen overal verplichten dan? Tien besmettingen per dag minder? Lood om oud ijzer, daarvoor zou ik niet allerlei branches en ondernemers weer gaan opofferen. Wat dat betreft sta ik volkomen achter het Nederlandse beleid.
Geen idee, zoveel verschillende onderzoeken en nog meer verschillende conclusies. Niemand die het echt weet volgens mij. Maar als er een kans is dat je met mondkapjes in situaties binnen, zoals winkels en theaters, besmettingen en dus een eventuele tweede golf als het leven zich weer meer naar binnen gaat verplaatsen kunt beperken dan is dat beter dan het risico nemen wat mij betreft. Zo erg is zo'n mondkapje nu ook weer niet als je t eenmaal gewend bent
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:43:42 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194016401
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies ik wil wel eens de mening horen van de winkeleigenaren, na verplichte sluiting, nu dit er nog overheen, de online winkels zijn de lachende derde denk ik, net zoals de winkelstraten net over de grens.
Het is simpelweg 'kosten' afzetten tegen 'baten', bij gemiddeld nog 80 besmettingen per dag is er nog amper marge te behalen, met welke maatregel dan ook.
pi_194016428
Heuj volgens Corona dashboard is R0 hoger dan 0 (1,06)

Zijn er nog consequenties verbonden aan een bepaalde waarde?
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:46:02 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194016435
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:43 schreef noodgang het volgende:

[..]

Geen idee, zoveel verschillende onderzoeken en nog meer verschillende conclusies. Niemand die het echt weet volgens mij. Maar als er een kans is dat je met mondkapjes in situaties binnen, zoals winkels en theaters, besmettingen en dus een eventuele tweede golf als het leven zich weer meer naar binnen gaat verplaatsen kunt beperken dan is dat beter dan het risico nemen wat mij betreft. Zo erg is zo'n mondkapje nu ook weer niet als je t eenmaal gewend bent
Er is nog helemaal geen tweede golf in België en een mondkap is wel degelijk voor veel mensen een zware belemmering om erop uit te gaan als ze daarmee een hele middag door een museum moeten lopen of in een theater moeten zitten.

In Nederland zijn zelfs de bouwmarkten gewoon constant open gebleven, het was daar in de voorjaarsmaanden behoorlijk druk en de cijfers in Nederland bleven elke week dalen. En de meeste mensen droegen daar geen mondkapjes.
  Moderator donderdag 9 juli 2020 @ 23:49:59 #33
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194016493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er is nog helemaal geen tweede golf in België en een mondkap is wel degelijk voor veel mensen een zware belemmering om erop uit te gaan als ze daarmee een hele middag door een museum moeten lopen of in een theater moeten zitten.
Vooral omdat we dat helemaal niet gewend zijn. Het is wat ongemakkelijk, maar als het eenmaal wat meer normaal is, valt dat ook wel mee volgens mij. En ik zeg ook niet dat er een tweede golf is, dat wil ik juist ook graag zo houden :)
pi_194016521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:16 schreef mijntjexx het volgende:
22:00
In België is het vanaf zaterdag verplicht om mondmaskers te dragen in winkels en winkelcentra. Dat meldt het kabinet van premier Sophie Wilmès. Ook in bioscopen, theater-, concert- en conferentiezalen, auditoria, gebedshuizen, musea en bibliotheken worden mondkapjes verplicht.

de Nationale Veiligheidsraad zou zich eigenlijk pas woensdag over de zaak buigen, maar dat is dus vervroegd. Het was al verplicht een mondkapje te dragen in het openbaar vervoer en bij contactberoepen zoals kappers.
Klopt, ik woon in Belgie en het wordt weer aangescherpt.

https://www.gva.be/cnt/dm(...)okNViwwR2VEwVJOM6aZM
pi_194016677
Ook ik woon in België en ik snap vrij weinig van de beslissingen die hier gemaakt worden.

Hier worden zo ongelooflijk veel fouten gemaakt. De maskers die door de overheid verspreid worden mogen bijvoorbeeld op maximaal 30 graden gewassen worden. Daarnaast heb ik ze bijvoorbeeld nog steeds niet ontvangen, terwijl ze volgens mij in april al beloofd waren... Hoe ze met de bejaardenhuizen om gingen was ook niet goed.

Ook de detailhandel had het volgens mij al goed lastig. Ik zie winkelstraten nog steeds veelal leeg. Kroegen klagen dat ze veel minder inkomsten hebben. En dan nu ook dit nog extra terwijl er geen groei van cases is. Ik verbaas me altijd over dat mensen in Nederland klagen en mijn vrienden doen het ook. Ik snap het ook wel dat er limitaties zijn, maar mensen hebben geen idee wat sociale isolement van meer dan een maand is. Hier mocht je niemand ontmoeten en zelfs nu officieel mag je een bubbel van maximaal 15 mensen hebben die je mag ontmoeten privé en het moeten altijd dezelfde zijn.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:12:55 #36
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194016705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:52 schreef praadje het volgende:

[..]

Klopt, ik woon in Belgie en het wordt weer aangescherpt.

https://www.gva.be/cnt/dm(...)okNViwwR2VEwVJOM6aZM
Maar die dingen werken niet toch?
pi_194016832
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:08 schreef Waffle het volgende:
Ook ik woon in België en ik snap vrij weinig van de beslissingen die hier gemaakt worden.

Hier worden zo ongelooflijk veel fouten gemaakt. De maskers die door de overheid verspreid worden mogen bijvoorbeeld op maximaal 30 graden gewassen worden. Daarnaast heb ik ze bijvoorbeeld nog steeds niet ontvangen, terwijl ze volgens mij in april al beloofd waren... Hoe ze met de bejaardenhuizen om gingen was ook niet goed.

Ook de detailhandel had het volgens mij al goed lastig. Ik zie winkelstraten nog steeds veelal leeg. Kroegen klagen dat ze veel minder inkomsten hebben. En dan nu ook dit nog extra terwijl er geen groei van cases is. Ik verbaas me altijd over dat mensen in Nederland klagen en mijn vrienden doen het ook. Ik snap het ook wel dat er limitaties zijn, maar mensen hebben geen idee wat sociale isolement van meer dan een maand is. Hier mocht je niemand ontmoeten en zelfs nu officieel mag je een bubbel van maximaal 15 mensen hebben die je mag ontmoeten privé en het moeten altijd dezelfde zijn.
Die bubble onzin hebben we in Engeland ook en is echt de grootste nonsens ooit. 0 controle daarop dus pure wassen neus.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:33:28 #38
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194016845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:30 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die bubble onzin hebben we in Engeland ook en is echt de grootste nonsens ooit. 0 controle daarop dus pure wassen neus.
Is het dat niet al die tijd al?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:34:38 #39
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194016852
Als ik er goed over nadenk is er op dit moment niet zoveel meer anders dan voor dit hele geintje,

Weer lekker vrijuit voetballen én gewoon douchen daarna. Niemand houdt zich echt aan de 1.5 meter.

Net als in de supermarkt houdt bijna niemand zich meer aan de 1.5 meter en worden de karretjes door de mensen zelden nog schoongemaakt.

Als ik heel eerlijk ben denk ik er ook nog amper aan. Meer dat het iets is wat geweest is.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:39:14 #40
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194016885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:34 schreef DonDruiper het volgende:
Als ik er goed over nadenk is er op dit moment niet zoveel meer anders dan voor dit hele geintje,

Weer lekker vrijuit voetballen én gewoon douchen daarna. Niemand houdt zich echt aan de 1.5 meter.

Net als in de supermarkt houdt bijna niemand zich meer aan de 1.5 meter en worden de karretjes door de mensen zelden nog schoongemaakt.

Als ik heel eerlijk ben denk ik er ook nog amper aan. Meer dat het iets is wat geweest is.
Stem tegen de spoedwet, kan nog steeds ^O^

https://petities.nl/petitions/nee-tegen-de-spoedwet?locale=nl
pi_194016892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:30 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die bubble onzin hebben we in Engeland ook en is echt de grootste nonsens ooit. 0 controle daarop dus pure wassen neus.
Het 'bubble' beleid is gekopieerd van het Nieuwzeelandse beleid in Maart/April, waarschijnlijk omdat het daar wel heeft gewerkt om het virus compleet uit te roeien. Maar het werkt inderdaad wel alleen als het overgrote deel van de bevolking zich er vrijwillig aan houdt, omdat het niet te controleren is.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:42:32 #42
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194016913
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Stem tegen de spoedwet, kan nog steeds ^O^

https://petities.nl/petitions/nee-tegen-de-spoedwet?locale=nl
Denken dat we nou wel in absolute vrijheid leven :')

Als ik godverrudomme met een maat over de nieuwste BMW loop te lullen krijg ik daarna allemaal autoscout advertenties met BMW's.

Dat hele privacy gebeuren heb ik allang opgegeven. :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:46:11 #43
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194016943
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:42 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Denken dat we nou wel in absolute vrijheid leven :')

Als ik godverrudomme met een maat over de nieuwste BMW loop te lullen krijg ik daarna allemaal autoscout advertenties met BMW's.

Dat hele privacy gebeuren heb ik allang opgegeven. :')
Denk jij nou echt dat ik dat denk, maar hoop opgeven is hetzelfde als niks doen. Man up
pi_194016948
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:34 schreef DonDruiper het volgende:
Als ik er goed over nadenk is er op dit moment niet zoveel meer anders dan voor dit hele geintje,

Weer lekker vrijuit voetballen én gewoon douchen daarna. Niemand houdt zich echt aan de 1.5 meter.

Net als in de supermarkt houdt bijna niemand zich meer aan de 1.5 meter en worden de karretjes door de mensen zelden nog schoongemaakt.

Als ik heel eerlijk ben denk ik er ook nog amper aan. Meer dat het iets is wat geweest is.
Het rare is waar ik in België woon, zie ik iedereen de 1.5 meter respecteren en worden karren nog steeds altijd schoongemaakt. Natuurlijk in gangpaden van supermarkten is het niet echt mogelijk, maar over het algemeen wordt er echt goed afstand gehouden. Verplichte karretjes helpen daar ook wel mee.

Daarnaast heb ik vanuit Nederland gehoord dat van een bepaalde keten in de detailhandel geen enkele ondernemer ziek is geworden. Dat zijn allemaal kleine winkels met ondernemers die meer dan 40 uren per week in de winkel staan en er zijn meer dan 300 winkels van die franchise in Nederland.

Wat is het doel van zulke maatregelen. Ik zie nu al de mondmaskers op straat rond zwerven, mensen ze onder de neus dragen, op en afzetten, continu aanraken, etc. Het vreemdste was zelfs dat ik twee mensen elkaar een kus zag geven op het treinstation. Mensen gaan nooit continu nieuwe kappen opzetten, dus het heeft vrij weinig zin. Afstand houden en handen schoonmaken begrijp ik nog.

Maar dan op hetzelfde moment gratis treinkaartjes weggeven aan elke inwoner, continu blijven zeggen dat vliegen veilig is, zonder risico's, dat klinkt voor mij niet logisch.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:47:59 #45
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194016955
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Denk jij nou echt dat ik dat denk, maar hoop opgeven is hetzelfde als niks doen. Man up
Nee, ik denk niet dat jij dat denkt. Sorry. Ik maakte gewoon even een punt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194016978
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar de bibliotheken en bioscopen zijn hier al lang open zonder mondkapje.

Winkels en winkelcentra zijn nooit dicht geweest. Ook niet op het hoogtepunt van het virus.
We zijn in Nederland! Relax. :D

Ik wens België een actiegroep anderhalve meter toe.
Ze hebben het meer nodig dan wij.
Vraagje: als de bioscopen open zijn, wat wordt daar dan gedraaid, want de filmindustrie ligt bijna compleet op zijn gat. Hier in NZ zijn de bioscopen ook open, maar er zijn alleen maar animatie kinderfilms en oudere films te zien. Dus ook al zijn de bioscopen open, ik denk dat ze toch een financiele strop krijgen, want er is niks te zien en het gaat ook echt nog wel even duren voordat er weer nieuwe films uitkomen.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:51:15 #47
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194016980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 00:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat jij dat denkt. Sorry. Ik maakte gewoon even een punt.
Gekkie *; Gewoon jouw mening, laten we in jezusnaam dat altijd (!!!!!!) in ere houden
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:52:02 #48
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194016988
Klootzakken
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:53:31 #49
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194017001
quote:
Buitenland gruwelt van ‘losgeslagen’ pubers: ‘Het is altijd hetzelfde met die Nederlanders’
Nederlandse jongeren op vakantie in het buitenland halen de afgelopen dagen de internationale media. Ze lappen coronaregels aan hun laars, tot groot ongenoegen van de lokale bevolking.

Corona leek even heel ver weg in de Portugese badplaats Albufeira eerder deze week. Honderden Nederlandse jongeren, voornamelijk eindexamenleerlingen, kwamen massaal bijeen in de Rua da Oura, een straat met veel cafés en clubs. Uitzinnig zingend en drinkend: tot ontsteltenis van de Portugezen hielden ze onderling geen afstand - er werd zelfs geknuffeld - en droegen ze geen mondkapjes. Uiteindelijk kwam de militaire politie eraan te pas om de jongeren uit elkaar te drijven.

Ook in de Belgische kustplaats Knokke was het de afgelopen dagen bal. Honderden jongeren, vooral Nederlanders, wilden er na sluiting van de cafés nog niet naar huis. De politie moest er dinsdag- en woensdagnacht aan te pas komen om de veelal 16- tot 18-jarige ‘Hollanders’ - België is populair onder de 18-minners, want daar mogen ze wel aan de alcohol - uit het uitgaansgebied te dirigeren. Vooral dinsdagnacht liep dat uit op problemen: jongeren waren volgens de korpschef verbaal grof tegen agenten en ze deelden trappen uit nadat ze weigerden te vertrekken.

De burgemeester van Knokke, Leopold Lippens, is de Nederlandse vertierzoekers ontzettend beu, zegt hij tegen Het Nieuwsblad. ,,Het is altijd hetzelfde met de Nederlanders. Iedereen houdt zich hier min of meer correct aan de regels in de uitgaansbuurt, maar de Hollanders niet. Het is altijd zo geweest.” Niet voor niets patrouilleert sinds vorig jaar ook Nederlandse politie te paard bij de uitgaansplekken in de badplaats bij de zuiderburen.
https://www.gelderlander.(...)erlanders~a21f95957/

:r

Hou je verdorie aan de regels als je ergens te gast bent.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 10 juli 2020 @ 00:55:22 #50
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194017015
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:45 schreef VacaLoca het volgende:
Heuj volgens Corona dashboard is R0 hoger dan 0 (1,06)

Zijn er nog consequenties verbonden aan een bepaalde waarde?
Alleen als er nog een van de indicatoren op rood staat, maar dit getal is op zichzelf al zorgwekkend. Het betekent dat het aantal besmettingen weer gaat toenemen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')