abonnement Unibet Coolblue
pi_193991605
quote:
Waterstoftrucks van Hyundai gaan Europa veroveren

Hyundai ziet een grote toekomst weggelegd voor waterstof-elektrische aandrijflijnen in zwaar transport, zoals vrachtwagens en schepen. Waterstof wordt al volop gebruikt door de industrie en de verwachting is dat dat alleen maar zal toenemen. Nadat Hyundai in 2012 de allereerste in serie geproduceerde personenauto op waterstof – de Hyundai ix35 Fuel Cell – presenteerde, gaat het nu ook als eerste automerk ter wereld op grote schaal vrachtwagens op waterstof fabriceren: de Hyundai H2 Xcient. De eerste 1.600 vrachtwagens met brandstofcel zullen aan Zwitserland worden geleverd en de verwachting is dat de eerste exemplaren binnen enkele jaren ook in Nederland – het vrachtwagenland bij uitstek – zullen rijden.

Nice to know:

Waterstof-elektrisch aangedreven truck zorgt voor 65 ton minder CO2-uitstoot per jaar
Hyundai H2 Xcient heeft indrukwekkend rijbereik van 400 km
https://www.villadarte.nl(...)an-europa-veroveren/


Goede zaak. Heb waterstof altijd als een waardig alternatief gezien voor de verbrandingsmotor, maar helaas ligt de focus....tja eigenlijk nergens.

Hyundai doet het wel eventjes voor.
Don't follow me, I'm just a man.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 8 juli 2020 @ 16:29:51 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193992027
Ik zie meer in de Tesla Semi

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:30:14 #3
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193992032
Waterstof *O* Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt! :{
pi_193992041
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:29 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie meer in de Tesla Semi

[ afbeelding ]
Jij bent ook altijd degene met de ondergeschikte mening, dus het weet weinig verbazing te wekken.
Don't follow me, I'm just a man.
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:31:59 #5
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193992059
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:29 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie meer in de Tesla Semi

[ afbeelding ]
Hij is wel mooi!
  woensdag 8 juli 2020 @ 16:43:00 #6
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193992260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof *O* Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt! :{
Totaal onhandige bende inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193993417
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:05 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

https://www.villadarte.nl(...)an-europa-veroveren/

Goede zaak. Heb waterstof altijd als een waardig alternatief gezien voor de verbrandingsmotor, maar helaas ligt de focus....tja eigenlijk nergens.

Hyundai doet het wel eventjes voor.
er wordt anders heel veel geinvesteerd in waterstof in NL omdat wij de gasleidingen hebben daarvoor.
Er is een idee om met windmolens op zee waterstof in de windmolen te maken en dat via leidingen naar het vaste land te transporteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193993439
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof *O* Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt! :{
Lekkertjes _O_
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193993455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof *O* Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt! :{
voor personenauto's zie ik waterstof niet zitten, maar voor de andere toepassingen is waterstof wel degelijk een goed alternatief.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193993515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof *O* Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt! :{
Ja beter is het om de meest inefficiënte brandstof mogelijk te gebruiken! Wat betreft dat eindeloos laden: de meeste mensen met een elektrische auto zijn minder tijd kwijt dan mensen met benzine. Elektrische auto's gaan tegenwoordig ver genoeg voor woon werk verkeer en je hoeft nooit meer naar een tankstation te rijden voor iets goedkopere peut. Die keer dat je op vakantie gaat met de auto kun je ook mooi even lunchen tijdens het snelladen.
pi_193993568
Nu heb ik niet genoeg kennis van waterstof, maar soms heb ik het idee dat sommigen hun mening gewoon aanpassen aan de status quo. Met andere woorden: als waterstof nu de norm was, was men voor elektrische auto's geweest.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193993773
Los van opslag problemen zoals accu's en waterstof tanks is er nog iets waar je op moet letten, het doel.

Waterstof = Huidige infrastructuur van de tankstations en oliemaatschappijen.

Elektrisch = Onafhankelijk kunnen zijn van locatie dmv zonnepanelen, netstroom, aggregaat e.d.

Tenzij ze een veilige, betrouwbare waterstof generator leveren die je in je schuur kunt zetten, is waterstof gewoon méér van het oude in een nieuw jasje.
pi_193993792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Los van opslag problemen zoals accu's en waterstof tanks is er nog iets waar je op moet letten, het doel.

Waterstof = Huidige infrastructuur van de tankstations en oliemaatschappijen.

Elektrisch = Onafhankelijk kunnen zijn van locatie dmv zonnepanelen, netstroom, aggregaat e.d.

Tenzij ze een veilige, betrouwbare waterstof generator leveren die je in je schuur kunt zetten, is waterstof gewoon méér van het oude in een nieuw jasje.
klopt, waterstof is alleen goed bruikbaar in de juiste situatie....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193994439
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Nu heb ik niet genoeg kennis van waterstof, maar soms heb ik het idee dat sommigen hun mening gewoon aanpassen aan de status quo. Met andere woorden: als waterstof nu de norm was, was men voor elektrische auto's geweest.
Ik was al #teamwaterstof voordat het cool was.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193996737
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 18:54 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Ik was al #teamwaterstof voordat het cool was.
was het ooit niet cool dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193996869
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

was het ooit niet cool dan?
Ja nog steeds in principe.
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193996873
Vrachtwagens op inductie _O_
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193997203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Nu heb ik niet genoeg kennis van waterstof, maar soms heb ik het idee dat sommigen hun mening gewoon aanpassen aan de status quo. Met andere woorden: als waterstof nu de norm was, was men voor elektrische auto's geweest.
Ik zou zeggen: zie de post boven je. Waterstof zoals wij dat nu kennen, en kunnen opwekken gaat gepaard met enorme verliezen in de keten. Men denkt dat waterstof gebruikt wordt als benzine, n.l. dat het verbrand wordt. Dat is niet zo. Voor een brandstofcel zijn enorm veel zeldzame en dure metalen nodig met alle nadelen van dien. Wij zien de enorme ravage en ellende niet die er aangericht wordt elders zodat wij maar onze vaak zinloze vervoerskilometers kunnen blijven maken,
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_194002770
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: zie de post boven je. Waterstof zoals wij dat nu kennen, en kunnen opwekken gaat gepaard met enorme verliezen in de keten. Men denkt dat waterstof gebruikt wordt als benzine, n.l. dat het verbrand wordt. Dat is niet zo. Voor een brandstofcel zijn enorm veel zeldzame en dure metalen nodig met alle nadelen van dien. Wij zien de enorme ravage en ellende niet die er aangericht wordt elders zodat wij maar onze vaak zinloze vervoerskilometers kunnen blijven maken,
Voor de accu geldt dit toch ook?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:31:00 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_194005145


https://link.marktplaats.nl/m1509276898

Jammer dat dit nooit iets geworden is. hadden in 89 al tesla technologie (niet de motor)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')