https://www.villadarte.nl(...)an-europa-veroveren/quote:Waterstoftrucks van Hyundai gaan Europa veroveren
Hyundai ziet een grote toekomst weggelegd voor waterstof-elektrische aandrijflijnen in zwaar transport, zoals vrachtwagens en schepen. Waterstof wordt al volop gebruikt door de industrie en de verwachting is dat dat alleen maar zal toenemen. Nadat Hyundai in 2012 de allereerste in serie geproduceerde personenauto op waterstof – de Hyundai ix35 Fuel Cell – presenteerde, gaat het nu ook als eerste automerk ter wereld op grote schaal vrachtwagens op waterstof fabriceren: de Hyundai H2 Xcient. De eerste 1.600 vrachtwagens met brandstofcel zullen aan Zwitserland worden geleverd en de verwachting is dat de eerste exemplaren binnen enkele jaren ook in Nederland – het vrachtwagenland bij uitstek – zullen rijden.
Nice to know:
Waterstof-elektrisch aangedreven truck zorgt voor 65 ton minder CO2-uitstoot per jaar
Hyundai H2 Xcient heeft indrukwekkend rijbereik van 400 km
Jij bent ook altijd degene met de ondergeschikte mening, dus het weet weinig verbazing te wekken.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:29 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie meer in de Tesla Semi
[ afbeelding ]
Hij is wel mooi!quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:29 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie meer in de Tesla Semi
[ afbeelding ]
Totaal onhandige bende inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt!
er wordt anders heel veel geinvesteerd in waterstof in NL omdat wij de gasleidingen hebben daarvoor.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:05 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
https://www.villadarte.nl(...)an-europa-veroveren/
Goede zaak. Heb waterstof altijd als een waardig alternatief gezien voor de verbrandingsmotor, maar helaas ligt de focus....tja eigenlijk nergens.
Hyundai doet het wel eventjes voor.
Lekkertjesquote:Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt!
voor personenauto's zie ik waterstof niet zitten, maar voor de andere toepassingen is waterstof wel degelijk een goed alternatief.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt!
Ja beter is het om de meest inefficiënte brandstof mogelijk te gebruiken! Wat betreft dat eindeloos laden: de meeste mensen met een elektrische auto zijn minder tijd kwijt dan mensen met benzine. Elektrische auto's gaan tegenwoordig ver genoeg voor woon werk verkeer en je hoeft nooit meer naar een tankstation te rijden voor iets goedkopere peut. Die keer dat je op vakantie gaat met de auto kun je ook mooi even lunchen tijdens het snelladen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 16:30 schreef Bocaj het volgende:
Waterstof Weg met die accurommel! Veel te zwaar en laden tot je een ons weegt!
klopt, waterstof is alleen goed bruikbaar in de juiste situatie....quote:Op woensdag 8 juli 2020 18:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Los van opslag problemen zoals accu's en waterstof tanks is er nog iets waar je op moet letten, het doel.
Waterstof = Huidige infrastructuur van de tankstations en oliemaatschappijen.
Elektrisch = Onafhankelijk kunnen zijn van locatie dmv zonnepanelen, netstroom, aggregaat e.d.
Tenzij ze een veilige, betrouwbare waterstof generator leveren die je in je schuur kunt zetten, is waterstof gewoon méér van het oude in een nieuw jasje.
Ik was al #teamwaterstof voordat het cool was.quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Nu heb ik niet genoeg kennis van waterstof, maar soms heb ik het idee dat sommigen hun mening gewoon aanpassen aan de status quo. Met andere woorden: als waterstof nu de norm was, was men voor elektrische auto's geweest.
was het ooit niet cool dan?quote:Op woensdag 8 juli 2020 18:54 schreef SebSwe2.0 het volgende:
[..]
Ik was al #teamwaterstof voordat het cool was.
Ik zou zeggen: zie de post boven je. Waterstof zoals wij dat nu kennen, en kunnen opwekken gaat gepaard met enorme verliezen in de keten. Men denkt dat waterstof gebruikt wordt als benzine, n.l. dat het verbrand wordt. Dat is niet zo. Voor een brandstofcel zijn enorm veel zeldzame en dure metalen nodig met alle nadelen van dien. Wij zien de enorme ravage en ellende niet die er aangericht wordt elders zodat wij maar onze vaak zinloze vervoerskilometers kunnen blijven maken,quote:Op woensdag 8 juli 2020 17:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Nu heb ik niet genoeg kennis van waterstof, maar soms heb ik het idee dat sommigen hun mening gewoon aanpassen aan de status quo. Met andere woorden: als waterstof nu de norm was, was men voor elektrische auto's geweest.
Voor de accu geldt dit toch ook?quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: zie de post boven je. Waterstof zoals wij dat nu kennen, en kunnen opwekken gaat gepaard met enorme verliezen in de keten. Men denkt dat waterstof gebruikt wordt als benzine, n.l. dat het verbrand wordt. Dat is niet zo. Voor een brandstofcel zijn enorm veel zeldzame en dure metalen nodig met alle nadelen van dien. Wij zien de enorme ravage en ellende niet die er aangericht wordt elders zodat wij maar onze vaak zinloze vervoerskilometers kunnen blijven maken,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |