Om de zoveel tijd proberen we het allemaal weg te boenen met een schuursponsje, maar binnen no time zit het er weer...
Volgens mij zijn wij ook de enige bewoners die dat ooit heeft gedaan, want tis echt een puinhoop..!
Ik vind het echt super goor!!
Maar hoe kan je het voorkomen..
Ik douche al met deur open, zodat het een beetje ventileert... alleen dat helpt niet echt...
Iemand tips?
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 18-01-2003 18:33]
quote:goed ventileren is de enige goede oplossing, als het niet lukt met de deur open zetten met je eens een soort ventilator overwegen, die je op je lucht afvoer aansluit.
Op zaterdag 18 januari 2003 18:32 schreef Qarinx het volgende:
Ik heb dus een redelijk oude flat, met een badkamer waar geen raam in zit... Het is een erg vochtige ruimte, de muren bij de douche zijn dan ook beschimmeld.. althans ik denk dat het een soort schimmel is.. (het zit overigens ook op de wandtegels)...Om de zoveel tijd proberen we het allemaal weg te boenen met een schuursponsje, maar binnen no time zit het er weer...
Volgens mij zijn wij ook de enige bewoners die dat ooit heeft gedaan, want tis echt een puinhoop..!Ik vind het echt super goor!!
Maar hoe kan je het voorkomen..
Ik douch al met deur open, zodat het een beetje ventileert... alleen dat helpt niet echt...Iemand tips?
quote:Maar is die muur rot ofzo?
Op zaterdag 18 januari 2003 18:33 schreef julekes het volgende:[..]
goed ventileren is de enige goede oplossing, als het niet lukt met de deur open zetten met je eens een soort ventilator overwegen, die je op je lucht afvoer aansluit.
Enne misschien een stomme gedachte, maar kan je er voetschimmels ofzo van krijgen?
quote:Speciale coating ofzo toch??
Op zaterdag 18 januari 2003 18:34 schreef -roys- het volgende:
er zijn van die middeltjes voor om de schimmel tegen te gaan, daaarna over verfen en je bent ervan af
quote:Dat weet ik niet (ik studeer bouwkunde, geen medicijnen
Op zaterdag 18 januari 2003 18:34 schreef Qarinx het volgende:[..]
Maar is die muur rot ofzo?
Enne misschien een stomme gedachte, maar kan je er voetschimmels ofzo van krijgen?
quote:Hmm.. goed plan..
Op zaterdag 18 januari 2003 18:34 schreef -roys- het volgende:
er zijn van die middeltjes voor om de schimmel tegen te gaan, daaarna over verfen en je bent ervan af
Kep wel eens die tegels opnieuw met voetwitsel geprobeerd schoon te maken, maar binnen de kortste keren was het weer vies..
quote:Hehe, nee mij ook niet... Ik durf die muur ook voor geen goud aan te raken (
Op zaterdag 18 januari 2003 18:36 schreef julekes het volgende:
maar erg hygienisch lijkt het me niet.
quote:ik denk dat je beter meteen kan voorkomen, maar als betere ventilatie niet mogelijk is, klinkt dit inderdaad wel goed.
Op zaterdag 18 januari 2003 18:39 schreef Conflict het volgende:
Je moet je badkamer schilderen met vinyllatex, dat kan je goed schoonschrobben met water.
quote:Dat kan ook. Goedkopere oplossing is om de douche niet uit zichzelf te laten drogen, maar elke keer na het douchen de muren ed. droog te maken met een doek. Bij m'n ouders is het ongeveer dezelfde situatie (douche zonder raam), maar daar heb ik nog nooit iets van schimmel gezien. Eventueel is het misschien een keer goed om eens met lysol of een ander chemisch goedje de hele douche goed bacterievrij te maken. Zo dood je ook gelijk alle 'sluimerende' bacteriën. Daarna aanwennen om de douche zelf droog te maken.
Op zaterdag 18 januari 2003 18:36 schreef schatje het volgende:
Speciale coating ofzo toch??
En de andere tips zijn nog beter maar de bouwmarkten zijn pas maandag weer open.
quote:Jah het is particulier, maar ik heb net in de badkamer gekeken.. enne ik zie nergens de mogelijkheid tot ventilatie...
Op zaterdag 18 januari 2003 18:40 schreef Adfundum het volgende:
Vraag ook eens aan de woningbouwvereniging of ze extra ventilatie willen plaatsen, dat is tenslotte ook in hun belang....
Maar het begint ook al op het plafond..
quote:Kep helaas geen ventilatie
Op zaterdag 18 januari 2003 18:51 schreef Wozzy het volgende:
Heej.. dat heb ik ook een keer gehad.. gebrek aan onderhoud tegen het einde m'n afstuderen. Ik had een fles glorix gekocht en dat onverdunt op de muur gespoten. Deur dicht, ventialtie aan en na een uur eens gaan kijken.. alle schimmel was verdwenen.. Heb de muren weer helemaal glorix vrijgemaakt en de vloer ook maar even grondig gereinigd. Het schoonmaakmiddel lag al op de grond
quote:Wordt er in ieder geval in je huis geleefd
Op zaterdag 18 januari 2003 18:54 schreef Qarinx het volgende:
Maar het begint ook al op het plafond..
quote:Alabastine - Voorstrijk.
Op zaterdag 18 januari 2003 18:46 schreef X-Ray het volgende:
Special witsel voor vochtige ruimtes helpt al heel veel.
Voor vochtige muren!
quote:Ik denk dat Qarinx liever iets tegen vochtige muren heeft
Op zaterdag 18 januari 2003 18:58 schreef Knuffie het volgende:
Voor vochtige muren!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |