abonnement Unibet Coolblue
pi_193974228
Ik ga straks mijn verzekering bellen, maar graag ook input van hier.

Wij wonen in een eengezinswoning, met op zolder een douchecel (lees: betegelde kamer met stenen drempel, geen douchebak of zo). Mijn dochter was hier vanochtend met twee vriendinnetjes in de douchecel aan het spelen. Ik was niet thuis, dus weet niet precies wat ze gedaan hebben, maar weet wel dat ze op een of andere manier een opblaasboot mee hebben genomen en daar water in hadden gedaan. Ook verder met de douche gespeeld. In elk geval is het water over de drempel heen gegaan. Gevolg: flink wat water op de gang + washok dat tegenover de douchecel is. Bovendien is er flink wat water via de trappen naar beneden gegaan, dus er lag ook een flinke plas op de gang op de begane grond. En vandaar is er ook water onder het laminaat in de woonkamer gekomen.

Vraag is nu: hoe moet dit afgehandeld worden? Moeten we afwachten of en hoe het laminaat opdroogt? En hoe gaat dit met verzekeringen? Iemand enig idee?
pi_193974238
Je kan het alvast melden, maar je moet sowieso wachten met claimen tot alles weer droog is voordat je weet wat wel en niet beschadigd is

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2020 14:04:04 ]
  Spellchecker dinsdag 7 juli 2020 @ 14:06:57 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193974359
Verzekering bellen en probleem voorleggen.
pi_193974433
Ik zou beginnen met je dochter flink te straffen en de schade op haar twee vriendinnetjes verhalen, die zijn gewoon via hun ouders meeverzekerd dus die lijken me je eerste aanspreekpunt.
pi_193974594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:16 schreef r3gi3boy het volgende:
die zijn gewoon via hun ouders meeverzekerd dus die lijken me je eerste aanspreekpunt.
Ken jij deze vriendinnetjes toevallig dat je dit weet?
pi_193974621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ken jij deze vriendinnetjes toevallig dat je dit weet?
Dat is verplicht sjaak.
pi_193974688
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:30 schreef Leonos het volgende:
Dat is verplicht sjaak.
Klets niet uit je nek sjaak.
pi_193974780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:36 schreef The_End het volgende:

[..]

Klets niet uit je nek sjaak.
https://www.diks.nl/aansprakelijkheidsverzekering/kind/
pi_193974789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:36 schreef The_End het volgende:

[..]

Klets niet uit je nek sjaak.
Misschien heb je gelijk sjaak :P
pi_193974829
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:46 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk sjaak :P
Niet misschien, geef nou maar gewoon toe :D
Die site neem ik overigens niet serieus, als je als verzekeraar óók WA en AVP door elkaar gebruikt :|W

OT: bij waterschade in het huis van m'n ouders is meteen de verzekering ingelicht en binnen een paar uur stond er een bouwdroger in huis om de boel snel droog te krijgen. Maar dat verschilt wellicht per verzekeraar/geval.
pi_193974835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:02 schreef Bleie het volgende:

Vraag is nu: hoe moet dit afgehandeld worden? Moeten we afwachten of en hoe het laminaat opdroogt? En hoe gaat dit met verzekeringen? Iemand enig idee?
Neem contact op met je verzekeringsmaatschappij en ga na wat de WA hierin kan betekenen.

Afhankelijk van hoe het materiaal omgaat met zo'n hoeveelheid water is het maar de vraag of het gewoon opdroogt of onherstelbaar beschadigd. Verantwoordelijkheid zal bij de gezaghebbende liggen die op dat moment in het huis was vermoed ik.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_193974938
Als er echt water op het laminaat is gekomen, is de kans gewoon heel groot dat je ondervloer gaat schimmelen. Dat gebeurt al met relatief kleine waterschades, dus ik zou voor je eigen gezondheid wel een paar plankjes omhoog tillen. Straks woon je tussen de schimmel.

De schade (proberen) te verhalen is een idee, maar betrek de tegenpartij wel netjes en leg uit waarom. Doe het in overeenstemming zou ik zeggen. Te vaak zijn ouders wel heel makkelijk door eventjes de ander aansprakelijk te stellen, en de schuld van eigen kinderen onder het tapijt te vegen.

En ik kan het fout hebben, maar aansprakelijkheid is alleen succesvol als jij geen vezekeringen hebt voor je inboedel, ook al zou het voor jou gunstiger zijn een ander aansprakelijk te stellen. Eerst gaan je eigen verzekeringen voor, ook al betaal je daar bijvoorbeeld eigen risico over.
pi_193974996
Er is natuurlijk al contact met de andere ouders geweest, en die werken allemaal mee. Even een paar plankjes laminaat optillen is niet zo makkelijk, zit natuurlijk allemaal vastgeklikt. Maar goed,
ik heb nu tijd om eerst eens even mijn eigen verzekering te bellen.
pi_193975496
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat is verplicht sjaak.
Ja joh? Dat is nieuwe informatie. Welke verzekering is dat dan en waar staat dit in de wet?
pi_193975934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja joh? Dat is nieuwe informatie. Welke verzekering is dat dan en waar staat dit in de wet?
Avp is ook niet verplicht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193975955
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:46 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk sjaak :P
Dat heeft hij niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 16:31:46 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193975981
AVP is niet verplicht wettelijk maar op grond van hetgeen dat 'gewoon' is wel. Goed. Verzekering bellen en schadeexpert laten komen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:36:26 #19
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_193976068
Dit gaat gewoon onder je eigen inboedelverzekering vallen. Tenzij je die niet hebt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_193976103
Leuk!
pi_193976730
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:31 schreef Rene het volgende:
AVP is niet verplicht wettelijk maar op grond van hetgeen dat 'gewoon' is wel. Goed. Verzekering bellen en schadeexpert laten komen.
ik ken mensen, en meerdere, die er geen 1 hebben. Ik zou niet zeggen dat het gewoon is....
er is 1 verzekering verplicht, en dat is de zorgverzekering, hoewel je daar ook onderuit kan, maar je toch moet betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193976758
Verzekering gebeld. Die dekken het niet. Ook niet erg behulpzaam verder.

We hebben nu maar het laminaat deels weggehaald om het te laten drogen. Het viel mee hoeveel er nat was, maar je moet altijd een behoorlijk stuk weghalen. Nou nog hopen dat het een beetje opdroogt, en dat het mogelijk is om het laminaat daarna weer terug te krijgen...
pi_193976817
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:18 schreef Bleie het volgende:
Verzekering gebeld. Die dekken het niet. Ook niet erg behulpzaam verder.

We hebben nu maar het laminaat deels weggehaald om het te laten drogen. Het viel mee hoeveel er nat was, maar je moet altijd een behoorlijk stuk weghalen. Nou nog hopen dat het een beetje opdroogt, en dat het mogelijk is om het laminaat daarna weer terug te krijgen...
Heb je dan geen inboedel verzekering?
Stuur ff linkje, kunnen we door voorwaarden lezen :)
(Of lees het zelf ;) )
pi_193977060
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:21 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heb je dan geen inboedel verzekering?
Stuur ff linkje, kunnen we door voorwaarden lezen :)
(Of lees het zelf ;) )
Ja, ik heb een inboedelverzekering, maar geen uitgebreide. Volgens de pipo aan de telefoon dekt die waterschade door een ongelukje niet. En als ik goed lees, klopt dat.

Polisvoorwaarden (ik heb dus alleen basisdekking, geen all risk - al maakt dat in dit geval niet zo veel uit geloof ik.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:44:47 #25
51385 baskick
Juist ja!
pi_193979945
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat is verplicht sjaak.
Sinds wanneer is een AVP verplicht voor wie dan ook?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ken mensen, en meerdere, die er geen 1 hebben. Ik zou niet zeggen dat het gewoon is....
er is 1 verzekering verplicht, en dat is de zorgverzekering, hoewel je daar ook onderuit kan, maar je toch moet betalen.
Onder weldenkende mensen (met of zonder kinderen) zou dit - een AVP - gewoon moeten zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:35 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ja, ik heb een inboedelverzekering, maar geen uitgebreide. Volgens de pipo aan de telefoon dekt die waterschade door een ongelukje niet. En als ik goed lees, klopt dat.

Polisvoorwaarden (ik heb dus alleen basisdekking, geen all risk - al maakt dat in dit geval niet zo veel uit geloof ik.
Ze hadden met de boot het putje moeten verstoppen (8>

[ Bericht 31% gewijzigd door baskick op 07-07-2020 20:51:35 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193979989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat heeft hij niet.
Dat heeft hij wel. Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. Punt klaar uit.

Zorgverzekering, tenzij gemoedsbezwaar, is verplicht. Een auto dient verzekerd te zijn als hij deel neemt aan het verkeer.

Dat zijn verplichtingen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:50:55 #27
51385 baskick
Juist ja!
pi_193980049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:47 schreef Freakie1 het volgende:

[..]

Dat heeft hij wel. Een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. Punt klaar uit.

Zorgverzekering, tenzij gemoedsbezwaar, is verplicht. Een auto dient verzekerd te zijn als hij deel neemt aan het verkeer.

Dat zijn verplichtingen.
Volgens mij is dat precies wat @sjorsie1982 zegt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193981143
Kan de discussie over of een AVP wel of niet verplicht of verstandig is stoppen? Is niet van belang, want De betrokken ouders hebben er een, en zijn bereid die aan te spreken.

Waar het om gaat is:
1. Mijn verzekering dekt in elk geval niet, en volgens mij klopt dat met de polis, zie boven.
2. Hoe werkt verhalen op verzekering van andere ouders?

Als de vloer droog is, gaan we kijken of we het losgehaalde laminaat terugkrijgen en of het nog toonbaar is. Zelfs met gedeeltelijke vergoeding zitten we financieel niet echt op een hele nieuwe vloer te wachten.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:01:48 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193981350
2. Aansprakelijk stellen. :)

En hierna zelf een betere, kinderbestendige, inboedelverzekering nemen.:)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193981582
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:01 schreef Hyperdude het volgende:
2. Aansprakelijk stellen. :)

En hierna zelf een betere, kinderbestendige, inboedelverzekering nemen.:)
Ja maar hoe doe ik dat?

En deze schade zou dus ook niet gedekt zijn met de uitgebreide polis, dus dat maakt niet zo veel uit. Maar goed, ik kan weleens rondkijken naar andere aanbieders.
pi_193982899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:14 schreef Bleie het volgende:

Ja maar hoe doe ik dat?
Gewoon een brief opstellen waar in jij uitlegt dat en waarom je de ouders van deze kinderen aansprakelijk stelt. Ik heb geen idee of het veel kans maakt, want dat hangt van heel veel factoren af, maar een brief is zo gemaakt. Verwacht wel alvast heel veel vragen van deze verzekeringsmaatschappijen voordat ze ook maar een cent uitkeren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')