abonnement Unibet Coolblue
pi_193995029
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 17:18 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wat heeft dit nu weer met vrijheid van meningsuiting te maken?
Niet zoveel, maar 'vrijheid van meningsuiting' is nou eenmaal het nieuwe stokpaardje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193995388
Dennis _O_ _O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193995507
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:13 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Kom op een zonnige dag een keer naar Enschede en je kan hem spotten.
Heb die beste man echt nog nooit gezien in de stad _O-
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 8 juli 2020 @ 19:51:03 #79
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193995528
Dennis Schouten had helemaal geen baan bij Talpa, zijn youtubekanaal was bij Talpa aangesloten en dat stopt nu.
pi_193996094
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 19:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

??? Een mening komt niet zonder consequentie in dat geval dus dat tast de vrijheid van meningsuiting aan.

Niet alles is puur wetteksten. Zaken hoeven niet geinstitutionaliseerd te worden.
Een mening uiten komt zelden (of eigenlijk: nooit) zonder consequentie.

En vrijheid van meningsuiting is nujuist wel geinstitutionaliseerd, simpelweg omdat het anders niet bestaat.

Maar ik zal je nageven, het klinkt natuurlijk wel lekker: Talpa beperkt de vrijheid van meningsuiting!!! 1111!!!11. Kun je mooi fantaseren hoe Talpa grondrechten aantast enzo.
pi_193996330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:23 schreef Degodvader het volgende:
Een mening uiten komt zelden (of eigenlijk: nooit) zonder consequentie.
Het gaat er in die zin misschien om hoe zwaar de consequentie is, hoe vrij het woord dan is.

En op dit moment zie ik het een beetje somber in, het is eng.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:23 schreef Degodvader het volgende:
En vrijheid van meningsuiting is nujuist wel geinstitutionaliseerd, simpelweg omdat het anders niet bestaat.
Is het ook, maar wat de instituties doen zegt niet alles. Er kan prima racisme bestaan zonder dat de instituties racistisch zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:23 schreef Degodvader het volgende:
Maar ik zal je nageven, het klinkt natuurlijk wel lekker: Talpa beperkt de vrijheid van meningsuiting!!! 1111!!!11. Kun je mooi fantaseren hoe Talpa grondrechten aantast enzo.
Ehhhhhhhhhhh. Je snapt hopelijk wel de essentie van mijn betoog. Daarnaast denk ik dat je het, als je taalpurist wilt uithangen, gewoon alsnog fout zit.

Als je vóór het vrije woord bent, dan ga je niet zielige consequenties verbinden aan mensen die het vrije woord prediken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193997353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het gaat er in die zin misschien om hoe zwaar de consequentie is, hoe vrij het woord dan is.

En op dit moment zie ik het een beetje somber in, het is eng.
[..]

Is het ook, maar wat de instituties doen zegt niet alles. Er kan prima racisme bestaan zonder dat de instituties racistisch zijn.
[..]

Ehhhhhhhhhhh. Je snapt hopelijk wel de essentie van mijn betoog. Daarnaast denk ik dat je het, als je taalpurist wilt uithangen, gewoon alsnog fout zit.

Als je vóór het vrije woord bent, dan ga je niet zielige consequenties verbinden aan mensen die het vrije woord prediken.
Allemaal prima, maar met vrijheid van meningsuiting heeft het allemaal niets van doen. Dat heeft niets met taalpurisme te maken.

Als je verwacht dat 'het vrije woord' betekent dat er geen negatieve consequenties zouden moeten hangen aan hetgeen je zegt kom je bedrogen uit. Mensen (en bedrijven) zijn gewoon vrij te reageren op hetgeen jij zegt op een manier die hen goeddunkt. Binnen de kaders van de wet dan wel, maar daar ging het jou dan weer net niet om.
pi_193997389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:30 schreef Degodvader het volgende:
Allemaal prima, maar met vrijheid van meningsuiting heeft het allemaal niets van doen. Dat heeft niets met taalpurisme te maken.
Uiteraard wel, wat je MAG zeggen is niet alleen in juridische context te vatten maar ook gewoon in sociale normen.

Je hebt een té juridische bril op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193998343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard wel, wat je MAG zeggen is niet alleen in juridische context te vatten maar ook gewoon in sociale normen.

Je hebt een té juridische bril op.
Speciaal voor jou had ik daarom een tweede alinea aan mijn post gevoegd. Maar ik zal herformuleren.

Waarom zou iemand niet zelf zijn sociale norm (lees: de manier waarop hij reageert) mogen bepalen als iemand anders iets zegt of doet wat hem niet aanstaat?
pi_193998410
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:21 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Speciaal voor jou had ik daarom een tweede alinea aan mijn post gevoegd. Maar ik zal herformuleren.

Waarom zou iemand niet zelf zijn sociale norm (lees: de manier waarop hij reageert) mogen bepalen als iemand anders iets zegt of doet wat hem niet aanstaat?
Zelfde reactie.

Je kijkt te eng naar dit principe, ik stel: maatschappelijke normen dicteren ook de mate van vrijheden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193998426
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:21 schreef Degodvader het volgende:
Waarom zou iemand niet zelf zijn sociale norm (lees: de manier waarop hij reageert) mogen bepalen als iemand anders iets zegt of doet wat hem niet aanstaat?
Is allemaal prima, maar als je moralistisch gaat zitten doen en aan andermans vrijheden gaat tornen door daar heftig op te reageren dan vind ik dat een heel kwalijk principe.

Want ik ben voor de maatschappij waarin mensen gewoon lekker los kunnen op elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 9 juli 2020 @ 06:01:54 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194001518
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:02 schreef Yreal het volgende:
Wie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194002318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfde reactie.

Je kijkt te eng naar dit principe, ik stel: maatschappelijke normen dicteren ook de mate van vrijheden.
De aanname die je doet, is dat er sprake zou zijn van een vrijheid. Maar waarom zou die uit maatschappelijke normen volgen? Ik denk dat het veilig is om te stellen dat in onze maatschappij (en eigenlijk iedere maatschappij) er grenzen zijn aan wat je kunt zeggen zonder negatieve consequenties (al is het maar dat je buurman jou niet meer op zijn feestje wil) . Maatschappelijke normen wijzen wat mij betreft er nujuist op onvrijheid.


quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Is allemaal prima, maar als je moralistisch gaat zitten doen en aan andermans vrijheden gaat tornen door daar heftig op te reageren dan vind ik dat een heel kwalijk principe.

Want ik ben voor de maatschappij waarin mensen gewoon lekker los kunnen op elkaar.
Maar ook met jouw opvatting torn je aan andermans vrijheden; de vrijheid van Talpa om te reageren zoals hen goeddunkt. Dat is de crux. De een zijn vrijheid conflicteert met de ander zijn vrijheid.

Over het dikgedrukte: dat is toch ook wat hier gebeurt? Eerst gaat Dennis 'lekker los' en daarna doet Talpa dat.
pi_194003868
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 21:59 schreef ludovico het volgende:
Als John de Mol een beetje respect heeft voor vrijheid van meningsuiting, stopt die met deugen en besteed die zijn 1.8 miljard aan vermogen aan het in stand houden van vrijheid van meningsuiting.

Wat doe je nou joh, lampenzak? Dennis is een toffe pik en gewoon open over wat er speelt, alles moet lekker verborgen blijven zeker? :')
? Ja gooi alles onder vrijheid van meningsuiting .... pffff... Als je voor een bedrijf werkt (als medewerker, zzp-er of partner) is het vrij gebruikelijk dat je niet de interne geruchten of wat je bij het koffiezetapparaat hebt gehoord vrolijk online gaat gooien. Of het wellicht eerst met een waarschuwing af had gekund is een vraag, maar zeker als hij vaker is gewaarschuwd snap ik volkomen dat Talpa zegt en nu is het genoeg.
pi_194003896
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 08:40 schreef Degodvader het volgende:

[..]

De aanname die je doet, is dat er sprake zou zijn van een vrijheid. Maar waarom zou die uit maatschappelijke normen volgen? Ik denk dat het veilig is om te stellen dat in onze maatschappij (en eigenlijk iedere maatschappij) er grenzen zijn aan wat je kunt zeggen zonder negatieve consequenties (al is het maar dat je buurman jou niet meer op zijn feestje wil) . Maatschappelijke normen wijzen wat mij betreft er nujuist op onvrijheid.
[..]

Maar ook met jouw opvatting torn je aan andermans vrijheden; de vrijheid van Talpa om te reageren zoals hen goeddunkt. Dat is de crux. De een zijn vrijheid conflicteert met de ander zijn vrijheid.

Over het dikgedrukte: dat is toch ook wat hier gebeurt? Eerst gaat Dennis 'lekker los' en daarna doet Talpa dat.
Kijk ik heb het vrije woord wat hoger zitten, woorden doen geen pijn tenzij je een beroepsgekwetste bent of er iets heel geks gebeurt. Daar moet je dus gewoon voorzichtig mee omgaan.

Ik vind dit maar zwakjes. Dat moge duidelijk zijn.

Vrijheid paradox ken ik wel hoor. Niks mis mee dat vrijheden worden beperkt om vrijheden te vergroten.

Het vrije woord aantasten ga je echter echt compleet menselijke vrijheden verneuken als je het mij vraagt. Dat is echt een enge samenleving.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194003927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:42 schreef roninho het volgende:

[..]

? Ja gooi alles onder vrijheid van meningsuiting .... pffff... Als je voor een bedrijf werkt (als medewerker, zzp-er of partner) is het vrij gebruikelijk dat je niet de interne geruchten of wat je bij het koffiezetapparaat hebt gehoord vrolijk online gaat gooien. Of het wellicht eerst met een waarschuwing af had gekund is een vraag, maar zeker als hij vaker is gewaarschuwd snap ik volkomen dat Talpa zegt en nu is het genoeg.
Ach ik heb nog geen hele kritische dingen gelezen maar okay. Misschien zit ik fout hoor en wordt er giga veel privacy geschaad.

"Jij hebt verteld hoe wij beleid voeren hier en je hebt verteld dat je hier op gesprek moest komen. We vinden het niet leuk dat jij dat allemaal hebt verteld. Dat kan niet, want dat is tegen onze regels’”

Beetje kleinzerig doen dus over informatie dat hij op het matje moest komen. Hij heeft daar gewoon een mening over, en dat snap ik. Grow a fucking pair.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194004995
Ja zo kun je er naar kijken. Andersom geredeneerd, Dennis weet wat de regels bij het bedrijf zijn of hoort ze te weten, kiest er bewust voor om het anders te doen, dan moet je daarna ook niet piepen als het bedrijf je de groeten doet.
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:23:19 #93
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194005750
Dennis Schouten, mijn favoriete Neder-inlander.
  donderdag 9 juli 2020 @ 14:59:41 #94
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194006762
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 01:30 schreef MakkieR het volgende:
Wie wil er nu voor Talpa werken, Derksen vast niet meer :)
Geldwolven. Ambitieuze mensen. Mensen die best hun ziel willen verkopen. Mensen waarbij het elders niet meer ging, en toch willen werken (Giel Beelen). Naïeve mensen die denken dat het best een ticket naar een (toekomstige) sterrenstatus zou kunnen betekenen. Of een combinatie van meerdere van deze dingen.

En connecties van Mollusconi.
pi_194007186
Wel grappig. Ga je in de tussentijd volledig op in de woke gekte, alsnog gecanceld _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2020 17:25:13 ]
pi_194008281
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kijk ik heb het vrije woord wat hoger zitten, woorden doen geen pijn tenzij je een beroepsgekwetste bent of er iets heel geks gebeurt. Daar moet je dus gewoon voorzichtig mee omgaan.

Ik vind dit maar zwakjes. Dat moge duidelijk zijn.

Vrijheid paradox ken ik wel hoor. Niks mis mee dat vrijheden worden beperkt om vrijheden te vergroten.

Het vrije woord aantasten ga je echter echt compleet menselijke vrijheden verneuken als je het mij vraagt. Dat is echt een enge samenleving.

Mijn punt is dat 'het vrije woord' doorlopend wordt ingeperkt. Alles wat je zegt heeft consequenties voor je. Door je vrienden, die niet meer willen afspreken omdat ze je een lul vinden, je familie die jou stiekem een zeikerd vindt, of je werkgever omdat je een hork bent tegen collega's (natuurlijk geldt dit ook voor positieve consequenties). Het vrije woord bestaat simpelweg niet - juist niet door maatschappelijke normen.

Wel hebben we afgesproken dat de overheid je niet mag verneuken om wat je zegt.
pi_194009561
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 16:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Mijn punt is dat 'het vrije woord' doorlopend wordt ingeperkt. Alles wat je zegt heeft consequenties voor je. Door je vrienden, die niet meer willen afspreken omdat ze je een lul vinden, je familie die jou stiekem een zeikerd vindt, of je werkgever omdat je een hork bent tegen collega's (natuurlijk geldt dit ook voor positieve consequenties). Het vrije woord bestaat simpelweg niet - juist niet door maatschappelijke normen.

Wel hebben we afgesproken dat de overheid je niet mag verneuken om wat je zegt.
Je moet zaken eens leren afwegen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194010932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 18:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet zaken eens leren afwegen...
Dat kan ik prima, no worries.
pi_194011219
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:24 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat kan ik prima, no worries.
Tis geen absolute term zoals jij lijkt te insinueren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 9 juli 2020 @ 19:45:17 #100
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194011416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wel grappig. Ga je in de tussentijd volledig op in de woke gekte, alsnog gecanceld _O-
Hij last zijn verhaal ook aan aan degene met wie hij een praat. Dat is niet zo sterk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')