abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7973495
Hallo,

Ik denk dat ik een nieuwe manier van leven voor mezelf ontdekt hebt. Na heeeel lang zoeken heb ik een levensinstelling gevonden die bij me past en waar ik tevreden mee ben.

Het lijkt wel alsof ik aan het mediteren ben zonder er moeite voor te hoeven doen. Ik bekijk iedere situatie positief en benader het ook zo. Iedere situatie en moment ga ik apart te lijf en ik probeer dan zo positief mogelijk ertegen over te staan. Ik merk het ook aan mijn hartslag en ademhaling en beweging en nachtrust.

Een gevoel van zweven ervaar ik. Problemen ga ik veel makkelijker te lijf omdat ik het luchtig inzie. Ik bekijk bij moeilijke situaties ook de situatie apart.

Zal misschien onduidelijk overkomen. Maar ik doe het dus rustig aan allemaal. Ik merk dat ik nu meer opensta voor verandering ook. Vandaag sprak iemand me aan op straat zomaar en ik stelde me heel open op en minder gestressed en dat ging super vlot.

Ik ben dus optimist ineens. Na lang werken heb ik een andere levensvisie aangenomen. Alles zie ik positief in. En alles doe ik op een relaxte manier. Zonder mezelf op te fokken en na te jagen.

Dit gevoel heb ik al meer dan een maand en het wordt steeds sterker.

Zou het dan toch eindelijk goed gaan en kan ik eindelijk met mij onrust en mezelf omgaan.

Ik hoop het maar.

zaterdag 18 januari 2003 @ 18:06:20 #2
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_7973546
bedankt voor de tip
pi_7973601
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:06 schreef SirPsycho het volgende:
bedankt voor de tip
Kan je hier dan wat mee

Zo ja dan is dat mooi meegenomen natuurlijk

pi_7973607
En hoe ben je achter deze manier van leven gekomen? Via Internet? Tijdschrift? Vrienden/kennissen? Want het klinkt erg goed.
[url=http://www.tcarzforum.cjb.net]TCarz Forum[/url]
pi_7973614
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:09 schreef yingyang het volgende:

[..]

Kan je hier dan wat mee

Zo ja dan is dat mooi meegenomen natuurlijk

Ik wou dat ik er wat mee kon
  zaterdag 18 januari 2003 @ 18:10:14 #6
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_7973615
Tja..die onrust..die ken ik....niet weten hoe, wat, waar, waarom,wanneer, maar als, stel dat, of, en toch ? of niet ?

Je leeft maar "een" keer ..dus geniet...

pi_7973662
Malibu reclame
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_7973687
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:03 schreef yingyang het volgende:

-----Introductie nieuwe levensinstelling-----

Dat had ik net even nodig.
Thnx.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zaterdag 18 januari 2003 @ 18:16:45 #9
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7973719
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:12 schreef VendoR het volgende:
Malibu reclame
Idd, alleen rechten, geen plichten.
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
pi_7973733
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:10 schreef Needler het volgende:
En hoe ben je achter deze manier van leven gekomen? Via Internet? Tijdschrift? Vrienden/kennissen? Want het klinkt erg goed.
inderdaad tell me
  zaterdag 18 januari 2003 @ 18:19:32 #11
34400 PietF
Captain Obvious
pi_7973760
met andere woorden, altijd rustig blijven?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_7973797
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:10 schreef Needler het volgende:
Ik ben zelf op zoek gegaan. Bij mezelf te rade geslagen of het wel zo verstandig was hoe ik tegen het leven en tegen mezelf aankeek. Ik heb zowat mijn hele leven in stress geleefd. En daar wilde ik dus erg graag van af omdat ik gewoon een goed leven wil leven dat leefbaar is.

Door dat willen van een relaxed leven ben ik gaan experimenteren hoe ik het leven het beste kan benaderen. De laatste jaren dus erg veel bezig geweest ben ik ermee.

En voor mij is het het beste om de situatie op me af te laten komen zonder me druk erom te maken. Gewoon de situatie ontvangen en niet opzuigen of nemen. Rustig ontvangen en dan bekijken wat ik ermee doe.

Ik ontvang het leven nu meer en ben niet meer bezig om het te nemen of op te zuigen.

Ik word er zelfs spraakzaam van en dat is iets dat ik niet van mezelf gewend ben.

Vroeger kreeg ik vaker de opmerkingen van :" Je komt gestressed over". En dat zette me ook aan het denken.

Vaag zal dit wel zijn.

pi_7973949
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:21 schreef yingyang het volgende:

[..]

Ik ben zelf op zoek gegaan. Bij mezelf te rade geslagen of het wel zo verstandig was hoe ik tegen het leven en tegen mezelf aankeek. Ik heb zowat mijn hele leven in stress geleefd. En daar wilde ik dus erg graag van af omdat ik gewoon een goed leven wil leven dat leefbaar is.

Door dat willen van een relaxed leven ben ik gaan experimenteren hoe ik het leven het beste kan benaderen. De laatste jaren dus erg veel bezig geweest ben ik ermee.

En voor mij is het het beste om de situatie op me af te laten komen zonder me druk erom te maken. Gewoon de situatie ontvangen en niet opzuigen of nemen. Rustig ontvangen en dan bekijken wat ik ermee doe.

Ik ontvang het leven nu meer en ben niet meer bezig om het te nemen of op te zuigen.

Ik word er zelfs spraakzaam van en dat is iets dat ik niet van mezelf gewend ben.

Vroeger kreeg ik vaker de opmerkingen van :" Je komt gestressed over". En dat zette me ook aan het denken.

Vaag zal dit wel zijn.

je bedoelt dus bhoedisten die in de 'dhamma' stand zijn geraakt
pi_7973995
Een voorbeeldje dan maar.

Iemand zegt iets tegen mij dat mij niet bevalt. Vroeger zou mijn eerste reactie boosheid zijn en zou ik me aangesproken voelen.

Nu laat ik dat op me af komen en denk ik er eerst over na en als ik er echt iets van wil zeggen doe ik dat op een rustige manier. Vind ik het niet belangrijk dan stop ik het lekker weg.

Ik laat het tot me doordringen eerst dus.

Voel me gewoon relaxt. Maar ik denk dat het moeilijk uit te leggen is hoe ik het nu precies doe.

Net een sigaret gerookt en normaal doe ik dat nogal snel. Maar nu nam ik de tijd en deed ik het rustig aan. En ook met drinken en lopen en praten en eten. Met alles zowat.

Alles rustig aan.

pi_7974056
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:30 schreef Jorn_Z het volgende:

[..]

of het ook iets is dat bhoedisten doen weet ik niet. Ik heb nog nooit gelezen over hoe bhoedisten in het leven staan enzo.

Dat ik het zo beter vind dat weet ik wel.

Enige nadeel is dat de tijd verrekte snel voorbij gaat nu. Lijkt wel alsof het 10 keer zo snel gaat allemaal.

zaterdag 18 januari 2003 @ 18:44:43 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7974195
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:30 schreef Jorn_Z het volgende:

[..]

Ik wil ook Dhamma!
En daar ga ik deze zomer vakantie mee beginnen... 10 dagen je mond houden gaat niet echt werken op een school bij een project vrees ik.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 18 januari 2003 @ 18:45:46 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7974212
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:33 schreef yingyang het volgende:

Net een sigaret gerookt en normaal doe ik dat nogal snel. Maar nu nam ik de tijd en deed ik het rustig aan. En ook met drinken en lopen en praten en eten. Met alles zowat.

Weet je zeker dat je niet gewoon een slome zak bent?
pi_7974247
En dan krijg je de werksituatie. Vroeger was ik zo dat wanneer een hogere mij een opdracht gaf dat ik in 1 seconde opstond. Dat doe ik dus ook niet meer. Ik ga lekker mijn tijd nemen en sta rustig op. Niet te rustig maar wel rustiger.

Werken ga ik ook anders benaderen. Het teveel presteren ga ik minderen omdat je toch niet meer krijgt uitbetaald als je meer werk aflevert. Tenzij je stukloon doet natuurlijk.

En zo ga ik door en door.

pi_7974325
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:45 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je niet gewoon een slome zak bent?

Hahha

Beter een slomere zak dan een gestresste altijd te snelle maniak. Doet me denken aan de brand reclame waar een man met een biertje een slakkenwedstrijd aan het volgen is.

Mijn loop tempo vroeger was echt absurd. Ik jaagde overal naar toe. Mijn hele gedachtes stonden op tilt. Ik bleef maar denken en denken.

Dan liever iets slomer. Maar echt sloom zijn is het niet. Ik kan goed handelen maar dan wel op mijn gewenste tempo.

Een beetje slomer ben ik wel geworden maar dat is maar goed ook.

pi_7974337
Herkenbaar verhaal. Heeft wellicht te maken met de druk die je op jezelf legt als je te veel wil of te snel wil of overal over nadenkt, continu....heeft mij ook een hele tijd gekost om dingen los te kunnen laten (ikzelf zette zoveel druk op mezelf dat ik er hyperventilatie van kreeg...en nog steeds ben ik er niet vanaf..bepaalde situaties die dat oproepen).

Ken je voor de rest niet, maar leuk te lezen dat het steeds beter gaat!

pi_7974819
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:44 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ik wil ook Dhamma!
En daar ga ik deze zomer vakantie mee beginnen... 10 dagen je mond houden gaat niet echt werken op een school bij een project vrees ik.

woeij it rulez!!!!!!
pi_7974868
In ieder geval lekker voor je!

ik hou zule "buien"meestal mar een paar dagen vol ...

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 18 januari 2003 @ 19:41:48 #23
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7975115
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 19:26 schreef Jorn_Z het volgende:

[..]

woeij it rulez!!!!!!

Ik ga er es voor op internet zoeken.. benieuwd hoe dat precies zit.
pi_7976094
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 18:54 schreef CptTripps het volgende:
Herkenbaar verhaal. Heeft wellicht te maken met de druk die je op jezelf legt als je te veel wil of te snel wil of overal over nadenkt, continu....heeft mij ook een hele tijd gekost om dingen los te kunnen laten (ikzelf zette zoveel druk op mezelf dat ik er hyperventilatie van kreeg...en nog steeds ben ik er niet vanaf..bepaalde situaties die dat oproepen).

Ken je voor de rest niet, maar leuk te lezen dat het steeds beter gaat!

Die druk die ik op mezelf legde was slopend. Ik wilde perfect zijn en perfect overkomen op anderen. Ik wilde als het ideale mens gezien worden.

Nu pas laat ik mezelf zien en durf ik ook mijn zwakheden te laten zien. Niemand is perfect.

Bedankt voor je leuke reactie.

pi_7976143
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:43 schreef yingyang het volgende:

[..]

Die druk die ik op mezelf legde was slopend. Ik wilde perfect zijn en perfect overkomen op anderen. Ik wilde als het ideale mens gezien worden.

Nu pas laat ik mezelf zien en durf ik ook mijn zwakheden te laten zien. Niemand is perfect.

Het zijn juist de imperfecties die een mens interessant maken,
en karakter geven.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7976175
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 19:30 schreef Cheiron het volgende:
In ieder geval lekker voor je!

ik hou zule "buien"meestal mar een paar dagen vol ...

Hoe oud ben je als ik vragen mag???

Toen ik 20 was kon ik het ook niet aan allemaal. Nu ik bijna 26 ben lukt het beter. Ik denk dat wanneer ik 30 of 40 ben nog beter met mezelf kan omgaan.

Hou ouder ik word des te beter het gaat. Oud worden hoeft niet altijd negatief te zijn.

pi_7977666
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:48 schreef yingyang het volgende:

[..]

Hoe oud ben je als ik vragen mag???

Toen ik 20 was kon ik het ook niet aan allemaal. Nu ik bijna 26 ben lukt het beter. Ik denk dat wanneer ik 30 of 40 ben nog beter met mezelf kan omgaan.

Hou ouder ik word des te beter het gaat. Oud worden hoeft niet altijd negatief te zijn.

het dit topic niet echt gevolgd, maar ik ben ook 26 en na lange periodes van onzekerheid heb ik mezelf wat dat betreft ook wel gevonden.. bleek dat heel veel mensen mijn totaal niet als onzeker zagen en het eigenlijk alleen maar in je hoofd zit..

is ook wel een beetje mijn levensmotto geworden: ''je bent wie je bent''
probeer dit ook zoveel mogelijk ik mijn omgeving te ''zaaien'' (als je begrijpt wat ik bedoel). Veel mensen (vooral vrouwen) zijn, ook op latere, leeftijd onzeker over gewicht, uiterlijk.. fok dat..''goede mensen'' nemen je zoals je bent.. de rest is de moeite gewoon niet waard om aandacht aan te besteden... ieder mens is mooi..

pi_7983023
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 20:46 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Het zijn juist de imperfecties die een mens interessant maken,
en karakter geven.

NU pas zie ik het allemaal in

Ik vind mensen die twijfelen ook interessant. Dat geeft ze wat vind ik

Ik voel me mens gewoon. En niet meer een robot die niet zichzelf is.

Op deze manier kan ik ook beter met vrouwen omgaan geloof ik. Met vrouwen praten zonder die onzekerheid en de vraag steeds of ik wel leuk gevonden ga worden. Steeds maar jezelf anders voordoen dan je bent, forceren dat je beter bent dan je werkelijk bent. Dat klopt niet gewoon.

Voel me goed

0500 wakker vandaag en helemaal fit. Toen ik opstond had ik het gevoel van, dit wordt een mooie dag. Zonder dat ik er zelf iets voor hoef te doen. Het gaat vanzelf allemaal.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')