abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:27:05 #1
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193905380
Ik heb een Miele wasmachine en twijfel over welke extra stand ik moet gebruiken.
Ik heb nu een paar theedoeken waar ook vetvlekken in zitten toegevoegd aan mijn 60 graden was. Daarnaast zijn mijn sokken viezer dan normaal.
Nu vind ik het idee dat die viezigheid zich verpreid over de rest van de was niet zo fijn, maar een aparte was voor die paar dingen doen vind ik ook onnodig.

Ik overweeg een voorwas te doen, zodat het ergste vuil weggepompt wordt voordat er echt gewassen wordt. Ik vraag me af of er na de voorwas ook gespoeld wordt, of alleen weggepompt, waardoor er een beetje wasmiddel van de voorwas in de was blijft zitten. Ik vraag me ook af of een voorwas zonder wasmiddel misschien voldoende zou kunnen zijn in mijn geval. Heeft dat überhaupt zin bij vlekken of werkt dat alleen bij los vuil?
Verder heb ik de optie om extra water te gebruiken. Dan wordt het vuil meer verdund doordat er meer water wordt gebruikt bij de hoofdwas en bij het spoelen wordt ook meer water gebruikt. Dit lijkt echter anders te zijn dan de optie 'extra spoelen', die mijn wasmachine niet heeft en wat, voor zover ik kan opmaken uit wat ik lees op internet, inhoudt dat er een extra spoelbeurt is. Dus extra spoelen is twee aparte spoelbeurten en extra water is één spoelbeurt met extra water.

Ik kan nu niet kiezen wat de beste optie is. Voorwas of extra water, of beide?
En kloppen mijn ideeën over het verschil tussen extra water en extra spoelen?
Als ik voor voorwas kies, moet ik dan ook wasmiddel gebruiken? Zo ja, moet ik dan minder hoofdwasmiddel gebruiken omdat er restanten wasmiddel van de voorwas in het textiel blijven zitten (dat lijkt me het geval als er niet gespoeld wordt)?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193905418
zet je was even in een sopje voordat het de wasmachine in gaat.
al vraag ik mij af hoe vies sokken kunnen zijn dat dit nodig is.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:31:17 #3
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193905444
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:29 schreef fespo het volgende:
zet je was even in een sopje voordat het de wasmachine in gaat.
al vraag ik mij af hoe vies sokken kunnen zijn dat dit nodig is.
Het is veel was, ik zou niet weten waar ik dat in moet doen. En ik heb niet voor niets een wasmachine.

Mijn sokken zijn viezer doordat ik in huis op mijn sokken loop, terwijl ik dat vroeger nooit deed. Ik zuig twee keer per week, dweil een keer per week, woon alleen en heb geen huisdieren, maar ze worden toch best vies.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193905494
Gewoon normaal draaien, als ze niet schoon worden nieuwe kopen
pi_193905554
"Nu vind ik het idee dat die viezigheid zich verpreid over de rest van de was niet zo fijn, maar een aparte was voor die paar dingen doen vind ik ook onnodig."

zet die "paar dingen" even in een emmertje, dat lukt toch wel.
dan is voorwas niet nodig en kan je kiezen voor extra water. of als je allebei kan kiezen dan doe je dat.

of je wast alles 2x. kost je 40 cent?
of over een week zit weer alles in de wasmachine.

ik zou er niet te moeilijk over doen.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:42:04 #6
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193905670
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:33 schreef Leonos het volgende:
Gewoon normaal draaien, als ze niet schoon worden nieuwe kopen
Ik verwacht wel dat de zichtbare vlekken zullen verdwijnen, dat gaat eigenlijk altijd goed op een standaard programma. Het gaat me meer om het niet zichtbare vuil dat zich verspreidt en achterblijft als de hele tijd met hetzelfde vieze water gewassen wordt of als het vuil niet meer verdund wordt door meer water te gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 03-07-2020 14:04:32 (spelfout) ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:42:46 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_193905682
Zwarte sokken kopen, dan worden ze minder vies ;)

Nee maar even serieus, dit soort rigoureuze maatregelen zijn echt niet nodig voor vieze sokken hoor. Zo'n wasprogramma duurt al gauw 2 uur en spoelt het vuil prima weg. Er is echt geen sprake van vuil wat zich over andere spullen verspreidt. En daarbij... alles in de wasmachine gaat er toch vuil in?

Kijk als het nou kleding vol modder of poep was, allez, maar das gewoon een kwestie vaag even uitspoelen onder de kraan.
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:49:39 #8
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193905778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:36 schreef fespo het volgende:
"Nu vind ik het idee dat die viezigheid zich verpreid over de rest van de was niet zo fijn, maar een aparte was voor die paar dingen doen vind ik ook onnodig."

zet die "paar dingen" even in een emmertje, dat lukt toch wel.
dan is voorwas niet nodig en kan je kiezen voor extra water. of als je allebei kan kiezen dan doe je dat.

of je wast alles 2x. kost je 40 cent?
of over een week zit weer alles in de wasmachine.

ik zou er niet te moeilijk over doen.
Ik zou inderdaad de meest bevuilde dingen eruit kunnen halen.
Maar dan ben ik dus een handwas aan het doen met niet-kwetsbaar textiel, terwijl ik een wasmachine heb.
Twee keer wassen is ook niet goed i.v.m. slijtage.
Maar mijn vraag is dus eigenlijk welke optie op de wasmachine ik het best kan kiezen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:42 schreef SQ het volgende:
Zwarte sokken kopen, dan worden ze minder vies ;)

Nee maar even serieus, dit soort rigoureuze maatregelen zijn echt niet nodig voor vieze sokken hoor. Zo'n wasprogramma duurt al gauw 2 uur en spoelt het vuil prima weg. Er is echt geen sprake van vuil wat zich over andere spullen verspreidt. En daarbij... alles in de wasmachine gaat er toch vuil in?

Kijk als het nou kleding vol modder of poep was, allez, maar das gewoon een kwestie vaag even uitspoelen onder de kraan.
Bij mijn wasmachine duurt het ongeveer 2,5 uur zonder extra opties. Dat maakt de kans groter dat vlekken verdwijnen, maar al het vuil dat daarbij los komt uit de stoffen verspreid zich via het water naar de andere stoffen. Het is niet zo dat het compleet verdwijnt. Er blijft altijd iets achter.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:50:35 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_193905795
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:49 schreef kuolema het volgende:

[..]

Maar dan ben ik dus een handwas aan het doen met niet-kwetsbaar textiel, terwijl ik een wasmachine heb.
Twee keer wassen is ook niet goed i.v.m. slijtage.
Ik voor de zekerheid natuurlijk beide opties kiezen op mijn wasmachine maar vraag is dus eigenlijk watn
[..]

Bij mijn wasmachine duurt het ongeveer 2,5 uur zonder extra opties. Dat maakt de kans groter dat vlekken verdwijnen, maar al het vuil dat daarbij los komt uit de stoffen verspreid zich via het water naar de andere stoffen. Het is niet zo dat het compleet verdwijnt. Er blijft altijd iets achter.
Ja, maar dat is dan toch met ALLE was zo die je er in gooit? En dat is toch ook niet zo erg? Of is er een speciale reden dat het hypersteriel moet zijn?
disclaimer
pi_193905933
Ik neem aan dat je wasmiddel gebruikt? De eigenschap van zeep en schoonmaakmiddelen is dat ze vuil aan zich binden in het water en bij zich houden en meenemen tijdens het afvoeren/uitspoelen.

Voorwassen met water is vrij zinloos. Gebruik dan zeep. Maar in feite is een goed wasmiddel voldoende om alles in de hoofdwas te reinigen.

Extra water gebruik je om het wasmiddel beter zijn werk te laten doen. Extra spoelen is voor als je last hebt van zeeprestjes of wasverzachter.
.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 13:58:15 #11
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193905935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dan toch met ALLE was zo die je er in gooit? En dat is toch ook niet zo erg? Of is er een speciale reden dat het hypersteriel moet zijn?
Klopt, ik zou dan ook het liefst alles apart willen wassen. Een sokkenwas, een ondergoedwas, een handdoekenwas, etc. Ik heb dat ook overwogen. Maar dat gaat me toch te ver omdat ik dan of iemiemieniewasjes heb en dus heel veel wasrondes, of ik alles heel lang moet opsparen, wat ik niet hygiënisch vind en ook niet praktisch. Het is hoe dan ook niet goed. Ik moet ergens een grens trekken.
Maar door het vaak op deze manier te doen ben ik aan het idee gewend geraakt dat mijn sokken, ondergoed en beddengoed elkaar besmetten. Nu vind ik het niet écht erg meer, hoewel ik er wel vaak bij stilsta en er niet zo blij van word. Maar ik heb deze keuze gemaakt.
Nu woon ik sinds kort op mezelf en heb ik nieuwe categorieën was. Ik ben er nog niet uit hoe ik dit wil gaan doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:02:48 #12
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193906004
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:58 schreef Fer het volgende:
Ik neem aan dat je wasmiddel gebruikt? De eigenschap van zeep en schoonmaakmiddelen is dat ze vuil aan zich binden in het water en bij zich houden en meenemen tijdens het afvoeren/uitspoelen.

Voorwassen met water is vrij zinloos. Gebruik dan zeep. Maar in feite is een goed wasmiddel voldoende om alles in de hoofdwas te reinigen.

Extra water gebruik je om het wasmiddel beter zijn werk te laten doen. Extra spoelen is voor als je last hebt van zeeprestjes of wasverzachter.
Uiteraard gebruik ik wasmiddel.
Maar ik had een keer gelezen dat ondergoedbacteriën na het wassen over de hele was verspreid waren.
Ik denk dat ik dan, voor nu, kies voor enkel extra water. Ik vind het jammer dat ik de optie 'extra spoelen' niet heb.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:05:59 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_193906059
Heb je gediagnosticeerde smetvrees of ocd? :@ want ik heb nog nooit op die manier over de was nagedacht eigenlijk, tenzij de poep er echt aan zit maar goed, dat is gelukkig niet al te vaak :')
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:10:35 #14
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193906120
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:05 schreef SQ het volgende:
Heb je gediagnosticeerde smetvrees of ocd? :@ want ik heb nog nooit op die manier over de was nagedacht eigenlijk, tenzij de poep er echt aan zit maar goed, dat is gelukkig niet al te vaak :')
Ja, OCD met smetvrees. Maar het is niet extreem en vrij selectief.
Ik begrijp dus niet dat anderen ervan uitgaan dat als iets gewassen is en lekker ruikt dat het helemaal schoon is.
Het hoeft natuurlijk niet steriel te zijn (naja het liefst wel natuurlijk :@) en het kan ook geen kwaad waarschijnlijk, maar als ik een beetje verschil kan maken dan wil ik dat.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193906124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:02 schreef kuolema het volgende:

[..]

Uiteraard gebruik ik wasmiddel.
Maar ik had een keer gelezen dat ondergoedbacteriën na het wassen over de hele was verspreid waren.
Ik denk dat ik dan, voor nu, kies voor enkel extra water. Ik vind het jammer dat ik de optie 'extra spoelen' niet heb.
Extra water is eigenlijk bedacht omdat ze standaard te zuinig staan afgesteld. Dit om het A+++++++ label te kunnen verkrijgen. Dit zou ik altijd aanzetten.

Extra stoelgang kan ook, maar dan moet je even in de handleiding lezen hoe je dat aanzet. Miele kan dit wel namelijk.
.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:40 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193906155
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, OCD met smetvrees. Maar het is niet extreem en vrij selectief.
Ik begrijp dus niet dat anderen ervan uitgaan dat als iets gewassen is en lekker ruikt dat het helemaal schoon is.
Helemaal schoon is overbodig. Bacteriën vallen meestal wel mee in schadelijkheid. Van een handdoek of onderbroek die na de was niet bacterievrij is, word je niet ziek.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:43 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_193906157
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, OCD met smetvrees.
Ik begrijp dus niet dat anderen ervan uitgaan dat als iets gewassen is en lekker ruikt dat het helemaal schoon is.
Dat verklaart dan inderdaad wel een en ander ;)
Ik zou je dan toch adviseren om wasjes per soort te sparen, duurt dan wel iets langer voor je de machine vol hebt, maar zo heb je iig geen "vermenging" van soorten vuil (want ik begrijp dat dat je grootste zorg is?)
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:14:46 #18
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193906183
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Extra water is eigenlijk bedacht omdat ze standaard te zuinig staan afgesteld. Dit om het A+++++++ label te kunnen verkrijgen. Dit zou ik altijd aanzetten.

Extra stoelgang kan ook, maar dan moet je even in de handleiding lezen hoe je dat aanzet. Miele kan dit wel namelijk.
Ja, dat idee heb ik ook.

Ik wist niet dat wasmachines poepen :o
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193906206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, OCD met smetvrees. Maar het is niet extreem en vrij selectief.
Ik begrijp dus niet dat anderen ervan uitgaan dat als iets gewassen is en lekker ruikt dat het helemaal schoon is.
nee dat begrijp ik ook wel. vaatwassers vind ik nog erger.
of een douchematje met haren en schoonmaakdoekjes op 60 graden.

gewoon goed opletten maar niet overdrijven, uiteindelijk is niks helemaal schoon en is dat ook niet nodig.
  Spellchecker vrijdag 3 juli 2020 @ 14:20:38 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:20:55 #21
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193906259
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Helemaal schoon is overbodig. Bacteriën vallen meestal wel mee in schadelijkheid. Van een handdoek of onderbroek die na de was niet bacterievrij is, word je niet ziek.
Ik weet dat ik er waarschijnlijk niet ziek van wordt, maar het idee dat er (onnodig) veel bacteriën op krioelen vind ik gewoon naar.
Je wordt op zich ook niet ziek als je twee maanden niet gaat stofzuigen, maar dat doet wel iedereen regelmatig. Wat je niet met het blote oog kunt zien doet meestal meer kwaad dan wat je wel kunt zien.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat verklaart dan inderdaad wel een en ander ;)
Ik zou je dan toch adviseren om wasjes per soort te sparen, duurt dan wel iets langer voor je de machine vol hebt, maar zo heb je iig geen "vermenging" van soorten vuil (want ik begrijp dat dat je grootste zorg is?)
Ik ga er wel over nadenken, welke categorieën ik dan kan maken en hoe ik dat in mijn planning kan aanpassen. Maar dan gaan dus alle wasroutines overhoop.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:22:37 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_193906278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:20 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik weet dat ik er waarschijnlijk niet ziek van wordt, maar het idee dat er (onnodig) veel bacteriën op krioelen vind ik gewoon naar.
Je wordt op zich ook niet ziek als je twee maanden niet gaat stofzuigen, maar dat doet wel iedereen regelmatig.
[..]

Ik ga er wel over nadenken, welke categorieën ik dan kan maken en hoe ik dat in mijn planning kan aanpassen. Maar dan gaan dus alle wasroutines overhoop.
Dan is het dus een beetje the battle of the neuroses, welke wint er, de smetvrees of de ocd? :9 :D
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:23:42 #23
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193906298
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan is het dus een beetje the battle of the neuroses, welke wint er, de smetvrees of de ocd? :9 :D
Story of my life.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:25:47 #24
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193906329
Maar goed, het wordt dus alleen de 'extra water' optie.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 14:58:55 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_193906860
hou es op met dat gekloot.
disclaimer
pi_193906987
Oh wauw je bent nog erger dan ik :D

Witte sokken met vlekken eerst even in de wasbak of een emmertje met biotex en daarna bij de handdoeken kookwas of vind je dat ook vies? Schoon wordt het wel, ze gaan alleen wat minder lang mee. :@ Maar gooi sokken sowieso best snel weg.

Het is heel stoffig buiten de afgelopen tijd. Denk wegens de droogte. Dat waait naar binnen en dan wordt het sneller vies.
  Spellchecker vrijdag 3 juli 2020 @ 15:06:30 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193907024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 13:31 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het is veel was, ik zou niet weten waar ik dat in moet doen. En ik heb niet voor niets een wasmachine.

Mijn sokken zijn viezer doordat ik in huis op mijn sokken loop, terwijl ik dat vroeger nooit deed. Ik zuig twee keer per week, dweil een keer per week, woon alleen en heb geen huisdieren, maar ze worden toch best vies.
Nogmaals; koop pantoffels.
pi_193909179
Alsof vieze sokken zo smerig zijn.

Hoe denk je dat een broek eruit ziet als iemand dagelijks in een werkplaats of op een bouwplaats op grond zit of ligt te werken. Met je handen in smerige machines en dan aan je broek afvegen.
.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:24:00 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193910039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:20 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik weet dat ik er waarschijnlijk niet ziek van wordt, maar het idee dat er (onnodig) veel bacteriën op krioelen vind ik gewoon naar.
Je wordt op zich ook niet ziek als je twee maanden niet gaat stofzuigen, maar dat doet wel iedereen regelmatig. Wat je niet met het blote oog kunt zien doet meestal meer kwaad dan wat je wel kunt zien.
[..]

-O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:43:42 #30
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193910331
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:04 schreef Azula het volgende:
Oh wauw je bent nog erger dan ik :D

Witte sokken met vlekken eerst even in de wasbak of een emmertje met biotex en daarna bij de handdoeken kookwas of vind je dat ook vies? Schoon wordt het wel, ze gaan alleen wat minder lang mee. :@ Maar gooi sokken sowieso best snel weg.

Het is heel stoffig buiten de afgelopen tijd. Denk wegens de droogte. Dat waait naar binnen en dan wordt het sneller vies.
Ik heb nog nooit biotex gebruikt. Omdat de vlekken er altijd uitgaan in de was met normaal waspoeder (Ariël). Ik heb voornamelijk sokken met heel veel kleurtjes en printjes. Vind het wel zonde als die heel snel slijten.

Ik heb de hele dag alles openstaan hier, ook de balkondeur, en het waait behoorlijk, dus het zou kunnen dat het daardoor viezer is in huis. Maar ik maak ook wel veel troep.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 15:06 schreef maily het volgende:

[..]

Nogmaals; koop pantoffels.
Ik heb sloffen, maar die draag ik alleen in de winter. Maar nu ik niet meer met een huisdier woon zal ik voor huissokken of gewone sokken kiezen tegen die tijd. Het is hier 26/27 graden in huis dus te warm voor iets extra's aan mijn voeten, bovendien vind ik het lekkerder lopen op sokken en is dat beter voor mijn voeten.
Schoenachtige pantoffels zijn ook een optie, maar ik vind het dus juist fijner om op sokken te lopen. Dat is ook hygiënischer want hoe vaak was je pantoffels/sloffen nou? Die worden aan de binnenkant ook vies. En wat er op de zool zit verspreid je weer over je vloer als je gedweild hebt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

-O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht iedereen maar zo. Dan had ik nu waarschijnlijk veel meer objectieve informatie over washygiëne tot mijn beschikking.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:44:57 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_193910345
die objectieve informatie heb je hoor. Dat die informatie jou niet bevredigt is natuurlijk wat anders :P
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:46:57 #32
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193910381
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:44 schreef SQ het volgende:
die objectieve informatie heb je hoor. Dat die informatie jou niet bevredigt is natuurlijk wat anders :P
Ik doel op vergelijkingen van bacteriënaantallen - en soorten tussen verschillende wasprogramma's en zo.

Ik weet gewoon helemaal niks.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 03-07-2020 18:52:27 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193910395
Oké. Ik denk ongeveer hetzelfde over veel dingen, ook qua wat wel en niet bij elkaar in de was mag e.d. Of iets aangeraakt hebben wat me dan de hele dag achtervolgt (ook al was ik m’n handen veel) tot ik onder de douche heb gestaan want ieh bacillen :r ben koning adem inhouden op openbare toiletten en weet ik het.

Kan je zeggen, zeker op een lang programma, het wordt echt vaak zat gespoeld, afgepompt en daarna gecentrifugeerd per keer wassen dat het echt wel schoon is daarna.

Key voor de schoonste was is ook vooral dat je beter poeder kunt gebruiken dan vloeibaar (dan blijft je machine schoner) en vaak je machine op kookwas zet. Als er al viezigheid achterblijft in je was komt dat niet door je sokken. Daar moet je echt even rationeel over proberen te denken. ☺
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:00:04 #34
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193910580
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:48 schreef Azula het volgende:
Oké. Ik denk ongeveer hetzelfde over veel dingen, ook qua wat wel en niet bij elkaar in de was mag e.d. Of iets aangeraakt hebben wat me dan de hele dag achtervolgt (ook al was ik m’n handen veel) tot ik onder de douche heb gestaan want ieh bacillen :r ben koning adem inhouden op openbare toiletten en weet ik het.
Zal ik maar niet beginnen over de bacteriën die zich ophopen in je douchekop en meekomen met het douchewater dat op je komt? De kranen waar je met je handen aan zit? De bacteriën in je 'schone' handdoek die je weer lekker over jezelf smeert? De vieze lucht die op je komt en stofjes die op je blijven plakken?
quote:
Kan je zeggen, zeker op een lang programma, het wordt echt vaak zat gespoeld, afgepompt en daarna gecentrifugeerd per keer wassen dat het echt wel schoon is daarna.
Ja, nou, dat weet ik dus niet. Ik weet niet wat er precies gebeurt en wat het verschil is in eindresultaat tussen de extra opties
quote:
Key voor de schoonste was is ook vooral dat je beter poeder kunt gebruiken dan vloeibaar (dan blijft je machine schoner) en vaak je machine op kookwas zet. Als er al viezigheid achterblijft in je was komt dat niet door je sokken. Daar moet je echt even rationeel over proberen te denken. ☺
Dat weet ik, ik gebruik poeder voor 40/60/90 graden en vloeibaar alleen voor de 30 graden fijne was of wolwas (dat lost beter op bij lage temperaturen). Van poeder schijnt je kleding wel sneller te slijten omdat het schuurt en er blijft meer op je textiel achter na het wassen.

Ik ga denk ik nooit meer de wolwasstand gebruiken trouwens. Heb laatst eens gekeken wat die doet. Conclusie: niets. Het was heel saai om te zien, ik vond het helemaal spannend als de trommel zo heel af en toe een schommelbewegingkje maakte. Er zat zo weinig water in dat het heel lang duurde voordat alles in contact was gekomen met het water. Een handwas lijkt me dan effectiever.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 03-07-2020 19:09:11 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193910692
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

Zal ik maar niet beginnen over de bacteriën die zich ophopen in je douchekop en meekomen met het douchewater dat op je komt? De kranen waar je met je handen aan zit? De bacteriën in je 'schone' handdoek die je weer lekker over jezelf smeert? De vieze lucht die op je komt en stofjes die op je blijven plakken?
[..]

Ja, nou, dat weet ik dus niet. Ik weet niet wat er precies gebeurt en wat het verschil is in eindresultaat tussen de extra opties
[..]

Dat weet ik, ik gebruik poeder voor 40/60/90 graden en vloeibaar alleen voor de 30 graden fijne was of wolwas (dat lost beter op bij lage temperaturen). Van poeder schijnt je kleding wel sneller te slijten omdat het schuurt en er blijft meer op je textiel achter na het wassen.

Ik ga denk ik nooit meer de wolwasstand gebruiken trouwens. Heb laatst eens gekeken wat die doet. Conclusie: niets. Het was heel saai om te zien, ik vond het helemaal spannend als de trommel weer eens begon te bewegen. Een handwas lijkt me dan effectiever.
Hoef je me niet te vertellen hoor dat zijn dingen waar ik zelf allang over nadenk. _O-

Kranen aanraken... lol.

Nee ik heb manieren om zo min mogelijk aan te hoeven raken buiten m’n huis. :+ Ben ook semi blij met covid omdat iedereen nu wat meer op hygiëne let. Echt een opluchting.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:10:41 #36
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193910738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:07 schreef Azula het volgende:

[..]

Hoef je me niet te vertellen hoor dat zijn dingen waar ik zelf allang over nadenk. _O-
Goed zo ^O^
Nou ja, het belangrijkste is dat douchen en wassen over het algemeen (veel) beter is dan dat niet doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193910750
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:10 schreef kuolema het volgende:

[..]

Goed zo ^O^
Nou ja, het belangrijkste is dat douchen en wassen over het algemeen (veel) beter is dan dat niet doen.
Ja wolwas slaat ook nergens op.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:13:56 #38
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193910787
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:07 schreef Azula het volgende:

[..]

Hoef je me niet te vertellen hoor dat zijn dingen waar ik zelf allang over nadenk. _O-

Kranen aanraken... lol.

Nee ik heb manieren om zo min mogelijk aan te hoeven raken buiten m’n huis. :+ Ben ook semi blij met covid omdat iedereen nu wat meer op hygiëne let. Echt een opluchting.
Haha, jup. Nu heb ik ook een excuus om mensen erop te wijzen dat ze antibacteriële handgel verkeerd gebruiken. En het ze überhaupt aan te bieden. Onder het mom van vriendelijkheid, maar eigenlijk wil ik ze gewoon onder controle hebben.

Maar dit gaat een beetje offtopic. Eventueel verder in het OCD-topic?
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:17:28 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_193910859
Misschien moeten we een apart smetvrees topic openen? :P
disclaimer
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:18:24 #40
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193910884
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:17 schreef SQ het volgende:
Misschien moeten we een apart smetvrees topic openen? :P
Er was al een OCD-topic. Maar dat is heel oud.

Of bedoel je in SOP? 'Het ultieme schoonmaaktopic voor mensen met smetvrees deel 1- alcohol, formaldehyde, or KILL IT WITH FIRE'. Zoiets?

[ Bericht 2% gewijzigd door kuolema op 03-07-2020 19:39:54 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:19:34 #41
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193910903
Why are you wearing that stupid man suit?
  Spellchecker zaterdag 4 juli 2020 @ 18:04:13 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193926808
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:43 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit biotex gebruikt. Omdat de vlekken er altijd uitgaan in de was met normaal waspoeder (Ariël). Ik heb voornamelijk sokken met heel veel kleurtjes en printjes. Vind het wel zonde als die heel snel slijten.

Ik heb de hele dag alles openstaan hier, ook de balkondeur, en het waait behoorlijk, dus het zou kunnen dat het daardoor viezer is in huis. Maar ik maak ook wel veel troep.
[..]

Ik heb sloffen, maar die draag ik alleen in de winter. Maar nu ik niet meer met een huisdier woon zal ik voor huissokken of gewone sokken kiezen tegen die tijd. Het is hier 26/27 graden in huis dus te warm voor iets extra's aan mijn voeten, bovendien vind ik het lekkerder lopen op sokken en is dat beter voor mijn voeten.
Schoenachtige pantoffels zijn ook een optie, maar ik vind het dus juist fijner om op sokken te lopen. Dat is ook hygiënischer want hoe vaak was je pantoffels/sloffen nou? Die worden aan de binnenkant ook vies. En wat er op de zool zit verspreid je weer over je vloer als je gedweild hebt.
Ik denk ineens aan crocs ... die kunnen vast wel op 30 °C. in de wasmachine.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')