abonnement Unibet Coolblue
pi_193987756
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dude, die 60 per uur komt uit dit topic, 40 uur werken in de week is niet raar.
Er gaan gelukkig ook helemaal geen belastingen/verzekeringen etc. van af.
pi_193987776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:15 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Er gaan gelukkig ook helemaal geen belastingen/verzekeringen etc. van af.
Je kan wel leuk netto gaan rekenen maar dat vertroebelt de vergelijking alleen maar.
Het is gewoon 120k omzet in een jaar en dat is tering veel voor semi ongeschoold werk.
Als jij alle uren die je maakt letterlijk kunt factureren en er vallen geen gaten tussen word je stinkend rijk.

Dus ik ben wel benieuwd naar hoeveel uur er daadwerkelijk gefactureerd kan worden etc.

Voor professionals inhuren bij detacheerders wordt vaak 100 euro gerekend, maar dan zit er een complete organisatie achter die zich bezig houdt met alle randzaken + pand + dit + dat.

Een simpele ZZP'er die slechts zijn tijd uithuurt heeft al die kosten niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193988523
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dude, die 60 per uur komt uit dit topic, 40 uur werken in de week is niet raar.
Maar 12 maanden lang 40 uur per week facturabel zijn is wél raar.

[ Bericht 22% gewijzigd door baskick op 08-07-2020 16:13:31 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193988539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:15 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Er gaan gelukkig ook helemaal geen belastingen/verzekeringen etc. van af.
Hij berekende de omzet. Van bruto-omzet zijn over het algemeen nog geen kosten af :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 8 juli 2020 @ 14:53:59 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193990411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar 12 maanden lang 40 uur facturabel zijn is wél raar.
Klopt, dat gebeurt ook echt niet

En een SPW-er die voor ¤45,- per uur 'vangt' mag alleen een paar uurtjes op klotetijden komen werken gok ik.
Knap figuur die zo 40 uur per week op enigszins gezonde tijden kan maken.

Ik geloof het niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193992723
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt, dat gebeurt ook echt niet

En een SPW-er die voor ¤45,- per uur 'vangt' mag alleen een paar uurtjes op klotetijden komen werken gok ik.
Knap figuur die zo 40 uur per week op enigszins gezonde tijden kan maken.

Ik geloof het niet
Daarom, ik ben wel benieuwd naar de kleine lettertjes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194061837
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:08 schreef Pap89 het volgende:
Hier een collega die uit loondienst ging (20¤/u) en zzp’er is geworden en nu werkt voor 30¤/u.

Terwijl wij in loondienst overuren 130% hebben (26¤).

Sprong naar zzp kan leuk zijn als je in loondienst weinig krijgt. Maar met 20,- per uur in loondienst zit je al heel leuk.

Zo'n pickup kunnen kopen is dan wel weer leuk van zzp. Alles is aftrekbaar en een 2dehandsje hoeft geen 60k te kosten. Niet dat ik het zou doen maar ik denk dat er een hoop zijn die dat als gigantisch voordeel zien. Officieel mag je er dan niet prive in rijden tenzij je torenhoge bijtelling gaat betalen maargoed. Schijnt dat daar geen controle op zit.

Voordeel van zzp is wel dat je die mkb winstvrijstelling hebt en zelfstandigenaftrek etc. Dus de eerste euro's van het jaar zijn belastingvrij. Als je dan snel een huis aflost kan het handig zijn. Maargoed, wordt je ziek dan mag je dat huis opvreten.

Al met al zou ik zeggen paar jaartjes zzp'en, lekker cashen en dan zo rond de 40 zorgen dat je in loondienst zit met een vast contract en afbetaald huis. Maargoed, voor mij en vele anderen niet haalbaar.
pi_194075813
Ik ken collega SEH verpleegkundigen die rond de 75 per uur op ZZP basis verdienen. Maar daar hebben we dan ook wel wat jaartjes voor gewerkt en gestudeerd.
pi_194078012
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt, dat gebeurt ook echt niet

En een SPW-er die voor ¤45,- per uur 'vangt' mag alleen een paar uurtjes op klotetijden komen werken gok ik.
Knap figuur die zo 40 uur per week op enigszins gezonde tijden kan maken.

Ik geloof het niet
Gokken staat gelijk aan zonder kennis in de rondte kwaken. De spw-ers die ik ken hebben steeds projecten voor 3 maanden van 24 tot 32 uur. Maandag en Pidz zijn twee voorbeelden van bemiddelingsbureaus waar je 45 uur vangt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')