abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:11:17 #1
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_193890893
Radiopresentator voor NPO1, Mischa Blok, heeft racisme tegen Aziatische Nederlanders aan de kaak gesteld op Twitter, ’vooral door mensen met een migratie-achtergrond’. Dat maakt een hoop los.

Volgens Mischa wordt ze haar hele leven al uitgescholden voor ’k*tchinees, loempia, of sambalbij’. „En vele Aziatische Nederlanders met mij. Dit gebeurt vooral door mensen met een migratie-achtergrond. Onbegrijpelijk, maar helaas de realiteit.” Ze laat weten dat ze dit niet doet om medelijden te krijgen, maar wel om te laten merken dat de scheldwoorden als kwetsend worden ervaren.

Actrice Miryanna van Reeden noemt het ’afschuwelijk’ en uit haar onbegrip. Anderen delen hun eigen ervaringen. Mischa waardeert de bijval, al was er ook ’onenigheid en boosheid’. „Variërend van: ’Eindelijk iemand die het hardop zegt’, tot ’K*tchinees naar iemand roepen is gewoon humor’ en alles ertussen in.” Ze bedankt dan ook voor alle reacties. Ze is blij met de discussie die haar opmerking heeft opgeleverd. „Zolang er discussie is, is er beweging.”

https://www.telegraaf.nl/(...)migratie-achtergrond

Maar als een migrant zoiets doet dan is het toch geen racisme?
pi_193890918
Nou het is allemaal wat. Tijd voor een gekwetstenwet en een woordenhebbengevoelwet.
pi_193890976
Hadden we alle soorten mensen maar nooit toegelaten tot Nederland!
Multiculturele samenleving compleet mislukt! :Y
quote:
Dit gebeurt vooral door mensen met een migratie-achtergrond.
Nou, dat zijn dan weer de usual suspects... ;)
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:18:20 #4
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193890985
Ik ben totaal niet verbaasd. Op de Antillen worden Chinese restauranthouders en medewerkers laatdunkend en vernederend behandeld. Daar is het van: Hee chino! Nami un cerbes!
Het leest leuk, maar het klinkt onsympathiek.
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:22:12 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193891035
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:13 schreef Nober het volgende:
Nou het is allemaal wat. Tijd voor een gekwetstenwet en een woordenhebbengevoelwet.
Het toont eigenlijk meer aan dat een mens van nature in hokjes denkt en racistisch is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193891056
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:18 schreef Scheepskok het volgende:
Ik ben totaal niet verbaasd. Op de Antillen worden Chinese restauranthouders en medewerkers laatdunkend en vernederend behandeld. Daar is het van: Hee chino! Nami un cerbes!
Het leest leuk, maar het klinkt onsympathiek.
Allemaal de schuld van blanken.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 2 juli 2020 @ 16:23:54 #7
491163 Viesdik
pi_193891078
Wat is je doel nu precies met dit topic TS? Aantonen dat racisme niet bestaat omdat niet-blanken zich er ook aan schuldig maken?
pi_193891094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:25 schreef Tocadisco het volgende:
Wat is je doel nu precies met dit topic TS? Aantonen dat racisme niet bestaat omdat niet-blanken zich er ook aan schuldig maken?
Wat is jouw doel nou weer met deze opmerking?
pi_193891126
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:25 schreef Tocadisco het volgende:
Wat is je doel nu precies met dit topic TS? Aantonen dat racisme niet bestaat omdat niet-blanken zich er ook aan schuldig maken?
Nee, maar wel dat blanken niet uitsluitend dader zijn en niet-blanken uitsluitend slachtoffer.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_193891163
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:18 schreef Scheepskok het volgende:
Ik ben totaal niet verbaasd. Op de Antillen worden Chinese restauranthouders en medewerkers laatdunkend en vernederend behandeld. Daar is het van: Hee chino! Nami un cerbes!
Het leest leuk, maar het klinkt onsympathiek.
Daar noemen ze alle blanken ook macambas
pi_193891185
Dus we hebben ondertussen al een heuse racismehiërarchie? Voedselketens dit dat zus zo
Don't follow me, I'm just a man.
pi_193891190
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:30 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Nee, maar wel dat blanken niet uitsluitend dader zijn en niet-blanken uitsluitend slachtoffer.
Jij liep net zeker in Nieuwegein _O-
Don't follow me, I'm just a man.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:36:27 #14
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_193891193
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:34 schreef julius123 het volgende:

[..]

Daar noemen ze alle blanken ook macambas
Nee hoor
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_193891217
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
2020 is echt een bizar zwaar jaar voor de sneeuwvlokken.
Juist een bizar mooi jaar. Er word naar elke jankbal geluisterd.
Vakman pur sang
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:39:11 #16
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193891229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:34 schreef julius123 het volgende:

[..]

Daar noemen ze alle blanken ook macambas
Papiamento?!
quote:
pap. Scheldnaam voor volbloed Hollanders; beteekent modderpoot of moddervoet.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:49:01 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_193891324
Wel opletten Mischa, dit kan namelijk helemaal niet. Onmogelijk.
Alleen autochtone blanke mensen kunnen racist zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:49:06 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193891327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:42 schreef LXIV het volgende:
Als de blanken straks ‘verdwenen’ zijn wordt alles beter jongens.
Als blanken uit multiculturele buurten vertrekken dan noemen ze dat white flight en dat is racistisch.

Als blanken in multiculturele buurten komen wonen dan noemen ze dat gentrificatie en dat is racistisch.

Blanken moeten gewoon dood. Dan is er geen racisme meer.
pi_193891365
Iemand kut Chinees/Marokkaan/Turk/Hollander/Surinamer/Antiliaan/Spanjaard/Duitser/etc/etc..... noemen is natuurlijk niet goed.
meestal gebeurt dit tijdens een woordenwisseling en bijna nooit zomaar.
ook straffen natuurlijk
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193891399
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Iemand kut Chinees/Marokkaan/Turk/Hollander/Surinamer/Antiliaan/Spanjaard/Duitser/etc/etc..... noemen is natuurlijk niet goed.
meestal gebeurt dit tijdens een woordenwisseling en bijna nooit zomaar.
ook straffen natuurlijk
Dat klopt niet. Aziaten worden vaak op straat zomaar racistisch bejegend, meestal door moslims. Heb een schoonzus uit Maleisië en die heeft er helaas mee te maken. Begrijp niet waarom die paupers menen zich beter te moeten voelen dan Chinezen eigenlijk, maar goed.
pi_193891491
Nou, die zal wel gecancelled worden. Aziaten zijn in de hoofden van het sjw deugvolk nou eenmaal minder zielig dan andere migranten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193891558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Aziaten worden vaak op straat zomaar racistisch bejegend, meestal door moslims. Heb een schoonzus uit Maleisië en die heeft er helaas mee te maken. Begrijp niet waarom die paupers menen zich beter te moeten voelen dan Chinezen eigenlijk, maar goed.
niemand keurt dit goed, dus gewoon straffen. Ze hadden nog geëxperimenteerd met een Joodse man die met een keppel liep, ze volgden hem met een verborgen camera. Deze werd ook zomaar lastig gevallen op straat. Gewoon aanpakken zulke lui.

Ze staan ook her en der en gaan dan op de grond spugen als je langsloopt of langsfietst. Dan denk je dat het toeval is, maar iedere dag als je buiten bent gebeurt dit door hetzelfde soort volk. Gisteren sprak ik nog eentje aan, fietst voor me en spuugt 2 keer tijdens het fietsen. Het is een nieuwe vorm van pesten, op de grond spugen als je langsloopt of langsfietst.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193891567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Aziaten worden vaak op straat zomaar racistisch bejegend, meestal door moslims. Heb een schoonzus uit Maleisië en die heeft er helaas mee te maken. Begrijp niet waarom die paupers menen zich beter te moeten voelen dan Chinezen eigenlijk, maar goed.
Omdat moslims een gigantisch minderwaardigheid complex hebben, aangezien hun religie ze wijsmaakt dat ze het beste zouden moeten zijn. Maar de meeste niet islamitische landen het vele malen beter doen. Dat steekt
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_193891583
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nou, die zal wel gecancelled worden. Aziaten zijn in de hoofden van het sjw deugvolk nou eenmaal minder zielig dan andere migranten.
Waarom is dat eigenlijk? Omdat ze niet in de slachtofferrol kruipen en gewoon hun eigen boontjes doppen .
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 2 juli 2020 @ 17:11:37 #25
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193891588
Einde carriere bij NPO voor Mischa Blok. Mark my words
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')