abonnement Unibet Coolblue
pi_193884521
Zijn er hier eigenlijk mensen met een groen dak? Als je weleens stukken erover leest klinkt het alsof er alleen maar voordelen zijn, zowel voor isolatie, levensduur dak als het milieu. Als je dan toch je dak al moet vervangen is het misschien wel leuk om te doen. Maar ik zie het eigenlijk niet echt vaak...
Facts don't care about your feelings
pi_193884530
Jep.
Heb 12 zonnepanelen.
pi_193884557
Zelf niet, maar net buiten het dorp ligt een grote bungalow met gras op het dak waar schapen vanaf de zijkanten op kunnen lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193884587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:07 schreef hoechst het volgende:
Jep.
Heb 12 zonnepanelen.
Wat heeft dat er mee te maken? Die kan je er wel op doen, maar ook bij een normaal dak.
Facts don't care about your feelings
pi_193884766
k heb enkel op een schuurtje matten met substraat nav advies webshop meer ruimte voor groei en gebalanceerde isotoop uiteindelijk heel blij ermee want er is idd een heel divers bodem leven veel lieveheersbeestjes en slapende hommels . Er waren kale plekken die snel opgevuld werden met nabijgelegen sedum. Houdt ook goed vocht vast . Ik had het water van een zwembad 2m2 erin gepompt en de buffer werking bleek heel goed
Jaarlijks wat mest soms wat onkruid weghalen ( schuurtje is -1,m50 hooge) rond deze droge tijden wat sproeien toch wel aan te raden. Bloeit ook heel goed nu sproeien doe ik vanaf dakterras als ik de moestuinbak wat water geef. Tuinslang kan net schuur dak bereiken met volle straal. Herfst bladeren laat ik gewoon liggen wordt gewoon compost

Het ziet er zo goed uit dat ik van plan was om het afdakje bij de voordeur ook van een groen dak te voorzien hij stortbuien ging die overlopen namelijk.
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2020 @ 09:02:56 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193885023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:22 schreef hoechst het volgende:

[..]

Groene stroom g
Onzin is een deurtje verder.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193885073
De buren van mijn ouders hebben dat, op hun aanbouw. Zijn er wel blij mee. Meer weet ik er niet van.
Somebody that I used to know
pi_193885686
Je zult het actief moeten onderhouden, gras en ander groen groeit. Inclusief ongewenst groen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:02:35 #9
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193885739
Ik neem aan dat je het hebt over zo'n sedumdak, die zijn best prijzig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193886010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:34 schreef athlonkmf het volgende:
k heb enkel op een schuurtje matten met substraat nav advies webshop meer ruimte voor groei en gebalanceerde isotoop uiteindelijk heel blij ermee want er is idd een heel divers bodem leven veel lieveheersbeestjes en slapende hommels . Er waren kale plekken die snel opgevuld werden met nabijgelegen sedum. Houdt ook goed vocht vast . Ik had het water van een zwembad 2m2 erin gepompt en de buffer werking bleek heel goed
Jaarlijks wat mest soms wat onkruid weghalen ( schuurtje is -1,m50 hooge) rond deze droge tijden wat sproeien toch wel aan te raden. Bloeit ook heel goed nu sproeien doe ik vanaf dakterras als ik de moestuinbak wat water geef. Tuinslang kan net schuur dak bereiken met volle straal. Herfst bladeren laat ik gewoon liggen wordt gewoon compost

Het ziet er zo goed uit dat ik van plan was om het afdakje bij de voordeur ook van een groen dak te voorzien hij stortbuien ging die overlopen namelijk.
Cool. Zal inderdaad wel onderhoud opleveren ja. Nou is het bij een schuurtje wat minder relevant lijkt me, maar vraag me af wat het op m'n woning doet. Ik heb bijvoorbeeld ook vaak dat ik vogels hoor lopen op m'n dak, dat zal ook wel stukken minder zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:02 schreef PzKpfw het volgende:
Ik neem aan dat je het hebt over zo'n sedumdak, die zijn best prijzig.
Ja die. Zijn toch gewoon van die rollen net als bijv. gras?
Facts don't care about your feelings
pi_193886125
De AH in ons gemeente heeft er 1. Eerste jaren zag het er niet uit, maar is nu heel aardig geworden!

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193886265
Ze zijn ook zwaar, je dak moet dat gewicht wel aankunnen. Helemaal als het heeft geregend
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:59:02 #13
130803 Gripper
Get a grip
pi_193886381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen met een groen dak? Als je weleens stukken erover leest klinkt het alsof er alleen maar voordelen zijn, zowel voor isolatie, levensduur dak als het milieu. Als je dan toch je dak al moet vervangen is het misschien wel leuk om te doen. Maar ik zie het eigenlijk niet echt vaak...
Als de foto's in mijn klustopic K&W / De parel van Vreeswijk het nog doen (want ik ga natuurlijk niet betalen voor photobucket) dan kan je er daar een paar vinden. Ik heb ruim 30 m2 sedummatten op 3 platte daken en nog wat op onze veranda. Alle voordelen noem jij al, ik heb tijdens een recente hoosbui ontdekt dat er ook nadelen zijn.... De planten houden soms iets te goed het water vast, waardoor we wat kleine lekkage binnen hadden omdat het hemelwater ergens tussen boeiboord en muur in gesijpeld is. Een goede afvoer is dus wel heel belangrijk :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193886771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:59 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als de foto's in mijn klustopic K&W / De parel van Vreeswijk het nog doen (want ik ga natuurlijk niet betalen voor photobucket) dan kan je er daar een paar vinden. Ik heb ruim 30 m2 sedummatten op 3 platte daken en nog wat op onze veranda. Alle voordelen noem jij al, ik heb tijdens een recente hoosbui ontdekt dat er ook nadelen zijn.... De planten houden soms iets te goed het water vast, waardoor we wat kleine lekkage binnen hadden omdat het hemelwater ergens tussen boeiboord en muur in gesijpeld is. Een goede afvoer is dus wel heel belangrijk :)
Nice. Maar dat is wel een belangrijk punt ja, heb een hekel aan lekkages. Maar wat voor bedragen moet ik ongeveer aan denken bij 30 m2?
Facts don't care about your feelings
pi_193886957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:02 schreef PzKpfw het volgende:
Ik neem aan dat je het hebt over zo'n sedumdak, die zijn best prijzig.
Heb laatst een concept uitgedacht voor iemand met kratten. Die heeft ze uiteindelijk zelf gezaaid. Daarna ze op de EPDM gezet en de randen aangevuld met grof grind. Om het EPDM te beschermen zijn er voeg rubbertjes onder de hoeken gelegd.

Jeroentje.
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:11:28 #16
130803 Gripper
Get a grip
pi_193887572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nice. Maar dat is wel een belangrijk punt ja, heb een hekel aan lekkages. Maar wat voor bedragen moet ik ongeveer aan denken bij 30 m2?
Ik heb werkelijk geen flauw idee meer, ik zie online prijzen vanaf 30¤ de vierkante meter ofzo?
Ik kreeg destijds ook subsidie in mijn gemeente, 1/3 van de kosten ongeveer.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')