abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193873215
januari 2019 heb ik een auto ongeluk gehad waardoor mijn schadevrije jaren toen van 0 naar -5 zijn gegaan. ( mijn premie ging van 100 naar 210 euro ) Aan het eind van die maand werkte mijn auto ook niet meer mee, dus heb ik hem toen naar de sloop gebracht en mijn verzekering opgezegd.

Nu 1,5 jaar later wil ik weer een auto nemen, alleen zit ik nu met die schadevrije jaren. 225 euro is te hoog voor mij. Zou het mogelijk zijn dat mijn - schadejaren nu het het Roy data systeem zouden zijn ? Of hoelang zou dat evt duren. Hebben jullie anders evt. andere suggesties hoe ik hier onderuit kan komen ?
pi_193873224
Daar kun je niet onderuit komen, gewoon betalen, aftikken met oe mars, en anders geen auto rijden.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2020 13:43:39 ]
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 13:44:49 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193873250
dat je schadejaren UIT Roydata data zijn? Die kans is 0 want dat is gewoon je historie. Als 225 euro te hoog is voor je dan neem je dus geen auto.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193873320
Dus het is ook niet zo dat het na een aantal jaar uit het systeem gehaald word ?
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 13:50:45 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193873356
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:48 schreef Migtybussia het volgende:
Dus het is ook niet zo dat het na een aantal jaar uit het systeem gehaald word ?
Nee, want je schadevrije jaren zijn je schadevrije jaren. Als jij een ongeluk hebt gebouwd dan lopen je schadevrije jaren terug. Het is niet zo dat die realiteit ineens verandert, of dat dat uit het systeem gehaald wordt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193875249
Een basispremie van 100 euro per maand??
  woensdag 1 juli 2020 @ 16:11:18 #7
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_193875497
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:44 schreef CoolGuy het volgende:
dat je schadejaren UIT Roydata data zijn? Die kans is 0 want dat is gewoon je historie. Als 225 euro te hoog is voor je dan neem je dus geen auto.
Of je koopt een kleinere auto met alleen een WA-verzekering. Dan hoef je ook echt geen 225 euro te gaan betalen.
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 16:13:15 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193875525
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Of je koopt een kleinere auto met alleen een WA-verzekering. Dan hoef je ook echt geen 225 euro te gaan betalen.
Dat kan uiteraard ook.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 16:47:37 #9
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_193875989
Wel echt amazing wat een verschil dat kan maken.
Als ik mijn kenteken check op Independer en -5 aan schadevrije jaren invoer betaal ik echt ruim drie keer zoveel premie als ik nu doe :{
En dan rijd ik niet eens een dikke auto met veel peekaas...
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 16:50:38 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193876057
Hm, TS, je hebt geluk, maar ja, dan moet je wel nog even wachten:

quote:
Wanneer vervallen negatieve schadevrije jaren? Negatieve schadevrije jaren blijven doorgaans drie jaar staan. Er zijn enkele verzekeraars die ze vier of vijf jaar mee laten wegen.
https://www.diks.nl/autov(...)0mee%20laten%20wegen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193880089
Verzekeraars kijken meestal 3 jaar terug, dat betekend dat je 3 jaar lang geen verzekering moet hebben.
pi_193915455
Negatieve jaren blijven 5 jaar staan.

Waarschijnlijk kán je niet eens een verzekering afsluiten bij de reguliere maatschappijen, want die zullen je niet accepteren. Dan moet je iets afsluiten bij zo'n speciale verzekeringsmaatschappij die mensen met negatieve schadevrije jaren verzekeren en dat zal niet goedkoop zijn, waarschijnlijk meer dan je eerder betaalde voor een vergelijkbare auto. Het had beter geweest om gewoon verzekerd te blijven.

Opties:
1. Je schade afkopen, dus alsnog de schade van je ongeluk betalen aan de verzekeringsmaatschappij, dan begin je weer op 0.
2. De zeer hoge premie van je speciale probleemverzekering accepteren voor de komende 4 jaar.
3. De komende 4 jaar geen auto nemen
pi_193919577
Hoe oud is de auto die je kopen wil? Overweeg alleen WA te verzekeren, stuk goedkoper.
pi_193931944
Bel eens met PMA collectief. Leg ze uit dat je hebt geleerd van het verleden en voortaan een voorbeeldige automobilist wilt zijn. Wie weet kunnen ze wat voor je doen. Er werken daar hele aardige dames die niet te beroerd zijn om een goede polis te vinden als ze maar weten dat je geen brokken meer gaat maken.
pi_193938452
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 00:02 schreef Schuifpui het volgende:
Negatieve jaren blijven 5 jaar staan.

Waarschijnlijk kán je niet eens een verzekering afsluiten bij de reguliere maatschappijen, want die zullen je niet accepteren. Dan moet je iets afsluiten bij zo'n speciale verzekeringsmaatschappij die mensen met negatieve schadevrije jaren verzekeren en dat zal niet goedkoop zijn, waarschijnlijk meer dan je eerder betaalde voor een vergelijkbare auto. Het had beter geweest om gewoon verzekerd te blijven.

Opties:
1. Je schade afkopen, dus alsnog de schade van je ongeluk betalen aan de verzekeringsmaatschappij, dan begin je weer op 0.
2. De zeer hoge premie van je speciale probleemverzekering accepteren voor de komende 4 jaar.
3. De komende 4 jaar geen auto nemen
Mijn ervaring is anders.

Medio 2016 schade gereden, waardoor ik in de min ben gekomen.
Begin 2017 auto verkocht en sindsdien geen verzekering.
Begin 2020 auto gekocht, verzekerd bij een regulier maatschappij met 0 schadevrije jaren.

Ik moet er wel bij zeggen. De auto en polis stond op mijn naam, maar schade is gemaakt door mijn vrouw.
  zondag 5 juli 2020 @ 11:48:48 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193938490
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:51 schreef tstile het volgende:
Bel eens met PMA collectief. Leg ze uit dat je hebt geleerd van het verleden en voortaan een voorbeeldige automobilist wilt zijn. Wie weet kunnen ze wat voor je doen. Er werken daar hele aardige dames die niet te beroerd zijn om een goede polis te vinden als ze maar weten dat je geen brokken meer gaat maken.
Ik zeg ook altijd dat ik van plan ben geen botsingen meer te gaan maken en krijg ook de vetste kortingen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193938709
quote:
12s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:48 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik zeg ook altijd dat ik van plan ben geen botsingen meer te gaan maken en krijg ook de vetste kortingen. :)
Ja je kan ook gelijk je bij de Vereende melden en jarenlang een hoop geld aftikken.

De tip die ik geef zuig ik niet uit m'n duim. Ik zeg dat omdat ik weet hoe iemand dik gematst is door die lui. Ze zullen niet iedereen gaan matsen, maar uitgesloten is het dus niet.

Weet ook van iemand die met een zakelijk onverzekerbare zaak zat. Die is na verschillende afwijzingen gewoon langsgegaan. Toen ging de deur letterlijk en figuurlijk voor 'm open en had hij toch de gewenste polis. Zo'n polis waar verzekeraars normaal hun handen niet aan willen branden, zeker niet bij een kleine startende ondernemer.
  maandag 6 juli 2020 @ 08:12:46 #18
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_193954050
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:05 schreef tstile het volgende:

[..]

Ja je kan ook gelijk je bij de Vereende melden en jarenlang een hoop geld aftikken.

De Vereende.. is dat die verzekeraar die vroeger 'Terminus' heette? Fijne naam was dat _O-

Met -5 schadevrije jaren kom ik op 430 euro per maand btw :')

Overigens, stel dat je geen auto koopt kan het nog interessant zijn om te kijken of ze de verzekering van een brommer bijvoorbeeld ook meetellen. Zo ben ik iig met 2 schadevrije jaren gestart toen ik lang geleden m'n eerste auto kocht.
Life's like music, get the rhythm..
pi_193980581
Private lease een optie?
pi_194207115
quote:
11s.gif Op woensdag 1 juli 2020 16:47 schreef dick_laurent het volgende:
Wel echt amazing wat een verschil dat kan maken.
Als ik mijn kenteken check op Independer en -5 aan schadevrije jaren invoer betaal ik echt ruim drie keer zoveel premie als ik nu doe :{
En dan rijd ik niet eens een dikke auto met veel peekaas...
Ik heb zelf door prive omstandigheden een aantal jaren geen auto in bezit gehad en ben zodoende ook mijn opgebouwde schadevrije jaren door verjaring kwijtgeraakt. Ik moest dus weer vanaf 0 beginnen. Mijn verzekeraar ( De Noordhollandsche van 1816) is een van de weinigen die nog de mogelijkheid bood om een no-claim beschermer aan te vinken in het pakket. Aangezien je de eerste jaren amper no-claim bescherming hebt opgebouwd geen overbodige luxe dus, je betaalt wel iets van ruim 10 euro per maand meer dan, maar dat is het me wel waard. Ik heb nog een beetje kunnen onderhandelen over de trede van de bonus-malus ladder waar ik op zou instromen, omdat ik al heel lang bij die verzekeringsmaatschappij zat aangesloten. Ik kreeg ook heel snel een extra schadevrij jaar erbij enkele maanden later. Geen idee of het een ''relikwie'' is uit een vorige polis of een extraatje, want er heeft zeker zeker iets van 7 of 8 jaar tussen gezeten voordat ik weer een auto op naam had staan. Maar ik sta nu in totaal op iets van +4 en heb sowieso die no-claim bescherming daar nog eens overheen zitten mocht het onverhoopt een keer fout gaan.

Verzekeren via een goede tussenpersoon is ook aan te raden, je krijgt daardoor soms méér geregeld dan wanneer je zelf alles regelt en voor de aller goedkoopste gaat. Zo heeft mijn tussen persoon weten te regelen dat ik ondanks de leeftijd van de auto ( toen nét 15 jaar gepasseerd) ik tóch in aanmerking kon komen voor WA+ dekking, omdat het een bijzondere auto betrof. Ze hebben toen bij de maatschappij een zogeheten ''Green pass'' afgegeven. Daardoor ben is alsnog gedekt voor zaken zoals stormschade en zijn mijn ruiten dus ook kostenloos meegenomen in de polis.
pi_194207652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 13:40 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]


Verzekeren via een goede tussenpersoon is ook aan te raden, je krijgt daardoor soms méér geregeld dan wanneer je zelf alles regelt en voor de aller goedkoopste gaat. Zo heeft mijn tussen persoon weten te regelen dat ik ondanks de leeftijd van de auto ( toen nét 15 jaar gepasseerd) ik tóch in aanmerking kon komen voor WA+ dekking, omdat het een bijzondere auto betrof. Ze hebben toen bij de maatschappij een zogeheten ''Green pass'' afgegeven. Daardoor ben is alsnog gedekt voor zaken zoals stormschade en zijn mijn ruiten dus ook kostenloos meegenomen in de polis.
Hoezo zou WA+ niet kunnen bij oudere auto’s? Mijn 26 jaar oude BMW heb ik al jaren WA+ verzekerd (Centraal Beheer). Geldt ook voor mijn broer en ouders.
  woensdag 22 juli 2020 @ 16:15:30 #22
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_194208820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Hoezo zou WA+ niet kunnen bij oudere auto’s? Mijn 26 jaar oude BMW heb ik al jaren WA+ verzekerd (Centraal Beheer). Geldt ook voor mijn broer en ouders.
Ik heb mijn 16 jaar oude Lexus ook gewoon all risk verzekerd (ook bij Centraal Beheer trouwens). Maar bij sommige verzekeraars met zo'n "computer says no" systemen kun je het volgens mij niet eens afsluiten omdat je het ook alleen via de site kan regelen.
Don't let my username fool you...
pi_194211623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 16:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb mijn 16 jaar oude Lexus ook gewoon all risk verzekerd (ook bij Centraal Beheer trouwens). Maar bij sommige verzekeraars met zo'n "computer says no" systemen kun je het volgens mij niet eens afsluiten omdat je het ook alleen via de site kan regelen.
Ik wist niet dat verzekeraars er moeilijk over doen. Dacht altijd: als je betaalt is het prima. WA+ is ook maar een fractie duurder dan WA bij mijn auto dus mooie ‘upgrade’. Als ik ‘m ooit laat taxeren wil ik overstappen naar allrisk.
pi_194213933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Hoezo zou WA+ niet kunnen bij oudere auto’s? Mijn 26 jaar oude BMW heb ik al jaren WA+ verzekerd (Centraal Beheer). Geldt ook voor mijn broer en ouders.
Veel verzekeringsmaatschappijen doen er moeilijk over als een auto 15 jaar of ouder is. Gaat ook op voor pechhulp, afgezien van de ANWB, (die op naam en níet op voertuig verzekeren) kon ik het bij de rest shaken en kreeg ik hem er niet voor verzekerd. Snap de heisa bij die eerste overigens zelf ook niet, want je belt ze immers alleen als je schade hebt of een ongeval hebt en daar heeft de leeftijd van de auto helemaal niks mee van doen.

Dat jullie bij Centraal Beheer wél dekking ervoor kregen vind ik niet zo vreemd, die staan bekend als de verzekeringsmaatschappij die alles verzekerd. Ook als je als 18 jarige snuiter bij wijze van spreken een dikke 3 liter BMW wil rijden, maar die je vanwege de risicogroep waar je de eerste jaren in valt nergens verzekerd krijgt, kun je bij Centraal Beheer gewoon aankloppen. Zolang je maar betaalt uiteraard, alles heeft zijn prijs.
pi_194216222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:47 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Veel verzekeringsmaatschappijen doen er moeilijk over als een auto 15 jaar of ouder is. Gaat ook op voor pechhulp, afgezien van de ANWB, (die op naam en níet op voertuig verzekeren) kon ik het bij de rest shaken en kreeg ik hem er niet voor verzekerd. Snap de heisa bij die eerste overigens zelf ook niet, want je belt ze immers alleen als je schade hebt of een ongeval hebt en daar heeft de leeftijd van de auto helemaal niks mee van doen.

Dat jullie bij Centraal Beheer wél dekking ervoor kregen vind ik niet zo vreemd, die staan bekend als de verzekeringsmaatschappij die alles verzekerd. Ook als je als 18 jarige snuiter bij wijze van spreken een dikke 3 liter BMW wil rijden, maar die je vanwege de risicogroep waar je de eerste jaren in valt nergens verzekerd krijgt, kun je bij Centraal Beheer gewoon aankloppen. Zolang je maar betaalt uiteraard, alles heeft zijn prijs.
Ah ok, nooit wat van meegekregen. Ik zit al vanaf m'n 18e bij Centraal Beheer. Heb net even vergeleken bij Independer en WA+ en Allrisk komen daar bij Centraal Beheer ook als de goedkoopste er uit, bij alleen WA staat Centraal Beheer als 3e, met 3,50 euro per maand verschil met de goedkoopste. Ben erg tevreden over ze, al heb ik er gelukkig niet al te vaak mee te maken gehad. Maar ze zeuren bijvoorbeeld niet dat ik geregeld van auto wissel of een 2e auto er bij heb en vind ze dus goed betaalbaar. Weet niet of dat standaard is, maar ze ronden ook nog weleens schadevrije jaren af. Ik heb er nu 16, terwijl ik m'n rijbewijs pas 15 jaar heb.

Pechhulp heb ik van ANWB, maar kan ook bij Centraal Beheer. Alleen dat is dan wel weer wat duurder volgens mij. En hoewel ik de ANWB ook wel prijzig vind als je vervangend vervoer wilt, heb ik er wel goede ervaringen mee. Het is meer iets waar je geen gebruik van hoopt te maken, maar ALS je het nodig hebt ben je blij dat je het die jaren betaalt hebt. Keertje in Zwitserland pech gekregen en kreeg toen voor de resterende 2 weken gratis een leenauto, mijn auto werd naar NL gebracht en kon de leenauto ook in NL inleveren.
pi_194216442
Een van de reden dat ik meerderen voertuigen heb.
En ja dit is legaal .

Elke voertuig bezit zijn eigen vrij jaren namelijk.
Zo heb ik al jaren een brommer verzekering staan en zit een dikke geen schade jaren op .

Zal ik een ongeluk maken met de auto dan wissel ik dood leuk de verzekering om .

Op die manier heb ik 3 voertuigen zo verzekerd.
De motor
De brommer
De auto .
  zondag 26 juli 2020 @ 19:06:11 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194269853
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:42 schreef Migtybussia het volgende:
januari 2019 heb ik een auto ongeluk gehad waardoor mijn schadevrije jaren toen van 0 naar -5 zijn gegaan.
Dus je veroorzaakt een ongeluk in het eerste jaar dat je zelf rijdt? Hmmm....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194675852
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 00:02 schreef Schuifpui het volgende:
Negatieve jaren blijven 5 jaar staan.

Waarschijnlijk kán je niet eens een verzekering afsluiten bij de reguliere maatschappijen, want die zullen je niet accepteren. Dan moet je iets afsluiten bij zo'n speciale verzekeringsmaatschappij die mensen met negatieve schadevrije jaren verzekeren en dat zal niet goedkoop zijn, waarschijnlijk meer dan je eerder betaalde voor een vergelijkbare auto. Het had beter geweest om gewoon verzekerd te blijven.

Opties:
1. Je schade afkopen, dus alsnog de schade van je ongeluk betalen aan de verzekeringsmaatschappij, dan begin je weer op 0.
2. De zeer hoge premie van je speciale probleemverzekering accepteren voor de komende 4 jaar.
3. De komende 4 jaar geen auto nemen
Wist niet eens dat dat tot de mogelijkheden behoorde :?

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:12 schreef NoComment het volgende:

[..]

De Vereende.. is dat die verzekeraar die vroeger 'Terminus' heette? Fijne naam was dat _O-

Voorheen heette dat Rialto. Geen idee of Terminus de naam was die ze dáárvoor gebruikten.

Edit: Ff GeGoogled, Terminus was de oorspronkelijke naam, daarna over gegaan naar Rialto en nu dus ''de Vereende Verzekeringen''. Oftewel.......de zwarte lijst onder de verzekeringen, waar je niet op moet wíllen staan :') .

Die naam Terminus was wel origineel bedacht inderdaad _O- .

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 19:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik wist niet dat verzekeraars er moeilijk over doen. Dacht altijd: als je betaalt is het prima. WA+ is ook maar een fractie duurder dan WA bij mijn auto dus mooie ‘upgrade’. Als ik ‘m ooit laat taxeren wil ik overstappen naar allrisk.
WA+ is inderdaad maar een fractie meer per maand, daar ga ik zelf ook niet over emmeren en pak ik ook mee. Als je zoiets als bijvoorbeeld een ruit zelf moet dokken kost je zo ongeveer een nier als je er niet voor gedekt bent, no way dat ik dat risico zou willen lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 00:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah ok, nooit wat van meegekregen. Ik zit al vanaf m'n 18e bij Centraal Beheer. Heb net even vergeleken bij Independer en WA+ en Allrisk komen daar bij Centraal Beheer ook als de goedkoopste er uit, bij alleen WA staat Centraal Beheer als 3e, met 3,50 euro per maand verschil met de goedkoopste. Ben erg tevreden over ze, al heb ik er gelukkig niet al te vaak mee te maken gehad. Maar ze zeuren bijvoorbeeld niet dat ik geregeld van auto wissel of een 2e auto er bij heb en vind ze dus goed betaalbaar. Weet niet of dat standaard is, maar ze ronden ook nog weleens schadevrije jaren af. Ik heb er nu 16, terwijl ik m'n rijbewijs pas 15 jaar heb.

Pechhulp heb ik van ANWB, maar kan ook bij Centraal Beheer. Alleen dat is dan wel weer wat duurder volgens mij. En hoewel ik de ANWB ook wel prijzig vind als je vervangend vervoer wilt, heb ik er wel goede ervaringen mee. Het is meer iets waar je geen gebruik van hoopt te maken, maar ALS je het nodig hebt ben je blij dat je het die jaren betaalt hebt. Keertje in Zwitserland pech gekregen en kreeg toen voor de resterende 2 weken gratis een leenauto, mijn auto werd naar NL gebracht en kon de leenauto ook in NL inleveren.
Ik heb het vaak zat overwogen en als ik het online vergelijk zie ik inderdaad dat het nogal wat kan schelen per maand. Echter heeft het gemak van een tussenpersoon ook wel wat en zoals al eerder gezegd kan het je soms wat extra ''perks'' opleveren. Bovendien wil het niet altijd zeggen dat de goedkoopste ook meteen ''goed'' is qua dekking. Vaak kom je er in situatie dat er stront aan de knikker is pas achter wat ze waard zijn en dan blijken die goedkope verzekeringen genadeloos door het ijs te zakken. Centraal Beheer staat echter wel goed aangeschreven though.

Dat afronden zou kunnen verklaren waarom ik al vrij snel vanaf 0 weer naar 1 ben gestegen.

Over de ANWB heb ik ook lang zitten dubben, maar zodra je met pech staat ben je maar wát blij dat je er toch niet op beknibbeld hebt. Ik heb er zelf al een aantal keren gebruik van moeten maken (door eigen stommiteit overigens). Ik overweeg om het aan het eind van het jaar uit te breiden naar Europadekking, ik kom geregeld in Duitsland (en Belgie van tijd tot tijd) en wil volgend jaar écht met de auto door Europa gaan rijden. Het enige wat daar dit jaar roet mee in het eten heeft gegooid is die hele Corona crisis en het feit dat ik de dekking daarvoor nog niet op orde had. Maar volgend jaar is het echt datum prikken, inpakken en hit the road (Jack), je maakt me nergens blijer mee als achter het stuur van een auto kunnen kruipen & rijden O+ . Volgens mij heeft de ANWB trouwens ook een actie nu om in het lopende jaar je pakket uit te breiden, zoiets las ik van de week online.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 01:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
Een van de reden dat ik meerderen voertuigen heb.
En ja dit is legaal .

Elke voertuig bezit zijn eigen vrij jaren namelijk.
Zo heb ik al jaren een brommer verzekering staan en zit een dikke geen schade jaren op .

Zal ik een ongeluk maken met de auto dan wissel ik dood leuk de verzekering om .

Op die manier heb ik 3 voertuigen zo verzekerd.
De motor
De brommer
De auto .
Slim, zo had ik het nog niet bekeken. Die moet ik onthouden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')