Ja en? Ts moet het nog leren...quote:
Nee? allerlei vage lui aan de deur en dan gedoe over de prijs en dan claims dat iets verkocht is etc? daar heb ik écht allemaal geen zin in.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je verkoopt heb je toch nergens last van?
het zijn de wat simpelere mensen die op Marktplaats zitten. van die mensen die 'welkom123' als wachtwoord hebben. en maar afvragen waarom ze "gehacked" zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:38 schreef Harry_Turtle het volgende:
[..]
Haha ik ben al 13 jaar "actief op marktplaats " hoor, zeker iets om trots op te zijn
Niets. Nee.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:06 schreef Harry_Turtle het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
Ben ik juridisch gezien iets verplicht aan de koper?
als dat zo is dan weet je heel goed dat er geen garantie is op marktplaats.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:38 schreef Harry_Turtle het volgende:
[..]
Haha ik ben al 13 jaar "actief op marktplaats " hoor, zeker iets om trots op te zijn
Heb je het serienummer nog van die tablet?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:32 schreef Harry_Turtle het volgende:
[..]
Ik heb hem wel als brievenbuspakje verstuurd maar in zo'n officieel kartonnen brievenbusdoos. Tablet zat in een bookcase met bubbelfolie. Om schuiven in de doos te voorkomen was de loze ruimte opgevuld met schuimwokkels. Zo zou ik hem zelf ook wel willen ontvangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar jij als verkoper hoeft niets te doen als de koper voor verzending heeft gekozen.
Dat zou ik, in nette bewoording, duidelijk maken en het daarbij laten.
Als ik duur spul opstuur, zoals lampen, mobieltjes etc.. dat maak ik altijd een foto van het artikel in werkende staat inclusief een geschreven papiertje ernaast met je naam, de naam ver verkoper en de datum.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:06 schreef Harry_Turtle het volgende:
Afgelopen zaterdag een tablet te koop gezet die ik tegen kwam bij opruimen van het huis van een overleden familielid.
Omdat ik de tablet niet uitgebreid getest had heb ik deze voor een matsprijsje weggezet ( 50 euro ipv de 70-75 die je er normaal voor krijgt).
Al snel was de koop gesloten en mocht de tablet verstuurd worden.
Nu krijg ik zojuist een bericht dat de tablet helemaal niets doet. Dat begrijp ik niet want hij deed het 100% zeker toen ik hem verstuurde. De foto bij de advertentie laat ook de tijd en datum van zaterdag zien.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
Ben ik juridisch gezien iets verplicht aan de koper?
Vind het sowieso een nare situatie, maar ik zit er ook dubbel in. Ik weet zeker dat hij het deed toen ik hem verstuurd heb. Voor hetzelfde geld is het een of andere truc van de koper.
Jazeker! Toevallig vroeg de koper naar het type, ik heb een fotootje gestuurd. Daar staat ook het serienummer op.. puur toevalquote:Op dinsdag 30 juni 2020 18:39 schreef descon het volgende:
[..]
Heb je het serienummer nog van die tablet?
Nou niet helemaal...quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:12 schreef karr-1 het volgende:
Niets mee doen, als ze hem hadden willen testen hadden ze maar moeten ophalen. Hij deed het toen hij bij jou was, versturen is eigen risico van de koper.
En inderdaad wat @:mcmlxiv zegt
Tja, is dat dan niet het aanbod en heeft de koper daar dan impliciet mee ingestemd?quote:Op dinsdag 30 juni 2020 20:25 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nou niet helemaal...
Heb je hem ook de keuze gegeven hem op te kunnen komen halen TS? Of adverteerde je alleen met verzenden?
Ik vermoed van niet:quote:Op woensdag 1 juli 2020 05:17 schreef RamboDirk het volgende:
Heb je de tablet wel uitgebreid getest voordat je hem op marktplaats gezet hebt?
Als 'ie aan gaat en gewoon opstart tot het homescreen en inloggen werkt, zou er voor mij ook geen reden zijn voor een uitgebreidere test.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:06 schreef Harry_Turtle het volgende:
Omdat ik de tablet niet uitgebreid getest had heb ik deze voor een matsprijsje weggezet ( 50 euro ipv de 70-75 die je er normaal voor krijgt).
Euh nee. Dat is een misverstand.quote:
quote:Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
Tenzij je het er expliet bij zet. Maar dat vind ik niet zo netjes dus dat soort verkopers negeer ik altijd. Wel de lusten maar niet de lasten.quote:Echter als de verkoper expliciet "op eigen risico van de koper" in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.
Nee, zie uitleg hierboven van Gunnerquote:Op dinsdag 30 juni 2020 22:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Tja, is dat dan niet het aanbod en heeft de koper daar dan impliciet mee ingestemd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |