De politie had hier altijd een handje van:quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:03 schreef Bos81 het volgende:
Ik kan me ook ergeren aan het verkeerd gebruik van aanwijzende voornaamwoorden...
Dat ook, maar ik doelde vooral op die, dat, deze en dit..quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De politie had hier altijd een handje van:
"De man welke gisteren is aangehouden."
Welkequote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
De politie had hier altijd een handje van:
"De man welke gisteren is aangehouden."
Begrijp ik nog altijd niks vanquote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Om over Duits nog maar te zwijgen. Naamvallen
Die ben ik gelukkig allemaal vergeten, wat ik nooit heb begrepen van de Nederlandse taal is koppelwerkwoorden, ik kan het rijtje zo nog op noemen, maar wat het nut er van is.. geen idee...quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Om over Duits nog maar te zwijgen. Naamvallen
Als ik tijd heb om er even over na te denken en die rijtjes af te lopen wel.quote:
OH ik wilde je boos maken ipv verdrietig...quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:13 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Die ben ik gelukkig allemaal vergeten, wat ik nooit heb begrepen van de Nederlandse taal is koppelwerkwoorden, ik kan het rijtje zo nog op noemen, maar wat het nut er van is.. geen idee...
Je bent goed op weg bosquote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:13 schreef Bos81 het volgende:
[..]
OH ik wilde je boos maken ipv verdrietig...![]()
Zijnquote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:17 schreef Budapestenaar het volgende:
O, mijn werkgever stopt met de salarismaatregel en iedereen die meedeed krijgt zijn geld terug,
Zelfs dan weet ik het niet, ik ben te lui om die rijtjes te leren. Je leert het vanzelf wel met spreken denk ik dan maarquote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als ik tijd heb om er even over na te denken en die rijtjes af te lopen wel.
Maar dat is natuurlijk een beetje raar als iemand op antwoord staat te wachten
Komt doordat er een naamwoordelijk gezegde in de zin staat. En dat blijkt met dezelfde werkwoorden te gaan. (Al is "blijkt" hier dan weer geen koppelwerkwoord, om het simpel te houden.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 15:13 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Die ben ik gelukkig allemaal vergeten, wat ik nooit heb begrepen van de Nederlandse taal is koppelwerkwoorden, ik kan het rijtje zo nog op noemen, maar wat het nut er van is.. geen idee...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |