abonnement Unibet Coolblue
pi_193828620
Corendon gaat vanaf begin Juli weer vliegen op Turkije

Stel dat je eind Juli iets geboekt had (bv in Januari al geboekt en aanbetaald)
https://www.corendon.nl/k(...)0/02/26/coronavirus/

quote:
Welke vakanties heeft Corendon geannuleerd?

Als gevolg van de maatregelen die door overheden zijn genomen vanwege het coronavirus heeft Corendon bepaalde vluchten en vakanties naar verschillende vakantiebestemmingen moeten annuleren. Wanneer dit een vlucht of vakantie is die u geboekt heeft, ontvangt de hoofdboeker van de reis hierover een brief van ons met meer uitleg. De volgende vakanties hebben wij helaas moeten annuleren:

Turkije is geannuleerd tot en met 9 juli 2020;
quote:
Ik heb een vakantie geboekt met vertrekdatum later dit jaar maar ik wil liever niet op vakantie; kan ik een reisvoucher krijgen?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. U kunt altijd uw vakantie zelf annuleren maar wij hanteren in dat geval de reguliere annuleringsvoorwaarden. Voor de vraag wanneer u uw restbetaling moet voldoen, verwijzen wij u naar de betreffende vraag in deze FAQ.
Normale annuleringsregeling:
quote:
- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 30% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 29ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 22ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 15de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 6de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief) tot en met de vertrekdag: 100% van de reissom;
Corendon heeft dus zelf niet die reis naar Turkije geannuleerd en gaat ondanks code oranje gewoon door met vliegen. Als je zelf in Maart de conclusie had getrokken was je zelf 30% van de reissom kwijt geweest aan annuleringskosten. Het lijkt er op dat als je niet wil gaan omdat de overheid code oranje voor Turkije heeft uitstaan je je geld gewoon kwijt bent.

note: verplichten... je bent natuurlijk niet verplicht om dat vliegtuig te pakken, maar ze kunnen je wel verplichten de reissom te betalen.

klopt dit?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2020 12:45:41 ]
  Redactie Frontpage zondag 28 juni 2020 @ 12:57:46 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_193828827
Ja, dat klopt. Dat zijn voorwaarden die zij stellen, en waar je akkoord mee bent gegaan tijdens het boeken.
Tenzij Turkije de boel tegenhoudt, kom je hier niet onder uit.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 28 juni 2020 @ 13:08:28 #3
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_193828974
Ik vind het wel raar als dit zou kunnen. Een oranje reisadvies geldt samen met een rood reisadvies als een negatief advies. Je reisverzekering dekt dan (in de meeste gevallen...) ook niets. Lijkt me dat het wel op een of andere manier mogelijk moet zijn je gelijk hier in te krijgen. (Geen idee welke manier :p)
pi_193829169
Neem ook contact op met je verzekering want volgens mij keren die niet uit in geval van schade/hulp/kosten als je naar een land met code oranje reist. Heb ik vernomen via de NPO radio1 maar ik heb maar met een half oor geluisterd. Maar het zou zomaar kunnen.
pi_193829173
ja, dit was gebeurt met iemand die ik ken. Die ging op vakantie naar italie Eigenlijk wouden ze niet, maar er was geen geldige reden voor annulering met geldteruggave. Toen ze eenmaal landde werd 1 dag later code rood afgegeven en konden ze amper terug komen.
Er wordt geen geld teruggegeven. Als ze 1 dag later hadden geboekt ging de reis niet door vanwege code rood en zouden ze hun geld wel terugkrijgen.

Veel mensen gingen begin maart gewoon nog naar italie op vakantie, omdat bij annulering ze hun geld niet terug kregen. Het zal me niks verbazen als dit ook de verspreiding heeft beinvloed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193829185
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:20 schreef praadje het volgende:
Neem ook contact op met je verzekering want volgens mij keren die niet uit in geval van schade/hulp/kosten als je naar een land met code oranje reist. Heb ik vernomen via de NPO radio1 maar ik heb maar met een half oor geluisterd. Maar het zou zomaar kunnen.
veel reisverzekeringen dekken corona maatregelen niet meer inderdaad, en terecht.

Als je deze zomer gaat vliegen voor vakantie, dan heb je boter op je hoofd....
Als je gaat, doe dan via een pakket, want anders word je terecht niet meer geholpen bij de terugreis, indien nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 28-06-2020 13:26:43 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193829274
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

veel reisverzekeringen dekken corona maatregelen niet meer inderdaad, en terecht.
Uiteraard is dat terecht. Maar je wordt wel voor het blok gezet. De reisorganisatie wil dat je gaat maar je verzekering dekt niets. Dan sta je mooi in dubio. En Rutte en consorten halen je ook niet terug mocht de pandemie weer oplaaien. Die denkt ook, zo min mogelijk doen, dan blijven de mensen in Nederland en kunnen hier de economie steunen.

Ik vraag me trouwens af of de ANWB alarmcentrale wel stappen zal ondernemen als de nood aan de man is en je een beroep op hun doet of valt dat ook onder verzekeringen? (sorry, ben daar niet van op de hoogte want ik woon in BE)
pi_193829288
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:26 schreef praadje het volgende:

[..]

Uiteraard is dat terecht. Maar je wordt wel voor het blok gezet. De reisorganisatie wil dat je gaat maar je verzekering dekt niets. Dan sta je mooi in dubio. En Rutte en consorten halen je ook niet terug mocht de pandemie weer oplaaien. Die denkt ook, zo min mogelijk doen, dan blijven de mensen in Nederland en kunnen hier de economie steunen.

Ik vraag me trouwens af of de ANWB alarmcentrale wel stappen zal ondernemen als de nood aan de man is en je een beroep op hun doet of valt dat ook onder verzekeringen? (sorry, ben daar niet van op de hoogte want ik woon in BE)
je kan ook gewoon niet gaan.... het lijkt wel alsof mensen die keuze overslaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193829314
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je kan ook gewoon niet gaan.... het lijkt wel alsof mensen die keuze overslaan.
Dat kan ook natuurlijk. Maar stel dat je jaren elk dubbeltje hebt gespaard voor je vakantie dan is dat best een beetje zuur natuurlijk en kan ik me voorstellen dat mensen twijfelen.

Edit; ik zou voor niet gaan kiezen trouwens.
  zondag 28 juni 2020 @ 13:29:37 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193829331
Corendon heeft toch terughaalgarantie oid.?
Vond dat sowieso wel een aardig bizarre garantie om reclame mee te maken, maar na dit topic begrijp ik het ergens wel.
pi_193829337
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:28 schreef praadje het volgende:

[..]

Dat kan ook natuurlijk. Maar stel dat je jaren elk dubbeltje hebt gespaard voor je vakantie dan is dat best een beetje zuur natuurlijk en kan ik me voorstellen dat mensen twijfelen.
ik kan me het heel goed voorstellen... maar het lijkt wel alsof de keuze om niet te gaan niet gemaakt mag worden.... terwijl die keuze er gewoon is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193829340
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

veel reisverzekeringen dekken corona maatregelen niet meer inderdaad, en terecht.

Als je deze zomer gaat vliegen voor vakantie, dan heb je boter op je hoofd....
Als je gaat, doe dan via een pakket, want anders word je terecht niet meer geholpen bij de terugreis, indien nodig.
LUISTER VRIEND< CORENDON IS EEN INSTANTIE OPZICH< ALS DIE ZEGT DAT JE KAN GAAN DAN GAAN WE
https://www.dumpert.nl/item/7939525_5b1efec3

:'(
pi_193829353
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:30 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

LUISTER VRIEND< CORENDON IS EEN INSTANTIE OPZICH< ALS DIE ZEGT DAT JE KAN GAAN DAN GAAN WE
https://www.dumpert.nl/item/7939525_5b1efec3

:'(
desnoods met geweld, maar je zal instappen.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193829357
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:29 schreef bleiblei het volgende:
Corendon heeft toch terughaalgarantie oid.?
Vond dat sowieso wel een aardig bizarre garantie om reclame mee te maken, maar na dit topic begrijp ik het ergens wel.
Hoe willen ze dat doen als je hoestend en proestend van de corona op je all-inclusive resort ligt?
pi_193829358
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

desnoods met geweld, maar je zal instappen.....
:Y
pi_193829373
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:29 schreef bleiblei het volgende:
Corendon heeft toch terughaalgarantie oid.?
Vond dat sowieso wel een aardig bizarre garantie om reclame mee te maken, maar na dit topic begrijp ik het ergens wel.
ze moeten iets, want anders wordt er zowiezo niet geboekt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193829374
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

desnoods met geweld, maar je zal instappen.....
Als Rutte ons tegen houd trek ik zijn kop er af, zegt die vrouw op het laatst in dat filmpje :')
pi_193829387
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:31 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Als Rutte ons tegen houd trek ik zijn kop er af, zegt die vrouw op het laatst in dat filmpje :')
ik zie het al voor me dat Rutte bij schiphol alle mensen tegenhoudt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 28 juni 2020 @ 13:41:19 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193829539
Nee, ze kunnen je niet verplichten om te gaan.

Maar je bent wel verplicht om ze te betalen voor de vakantie, tenzij je een annuleringsverzekering hebt die dit soort gevallen dekt.
So we just called him Fred
  zondag 28 juni 2020 @ 13:43:08 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193829575
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:28 schreef praadje het volgende:
Dat kan ook natuurlijk. Maar stel dat je jaren elk dubbeltje hebt gespaard voor je vakantie dan is dat best een beetje zuur natuurlijk en kan ik me voorstellen dat mensen twijfelen.
Dood gaan aan Corona of je baan verliezen in de crisis die op stapel staat is een stuk zuurder dan nu een keertje niet op vakantie gaan en daardoor wat geld te verliezen.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:26 schreef praadje het volgende:
Uiteraard is dat terecht. Maar je wordt wel voor het blok gezet. De reisorganisatie wil dat je gaat maar je verzekering dekt niets.
Dan dit keer maar extra goed op je bagage en zonnebril letten. Medische kosten e.d. die je zorgverzekering niet betaald omdat "code oranje" kan je verhalen op Corendon, die vonden het immers veilig genoeg voor je vakantie.
So we just called him Fred
  zondag 28 juni 2020 @ 13:49:14 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193829679
Maar het groene licht voor vakantielanden zoals Spanje zegt ook niet alles.

Mensen uit NL mogen niet naar de UK, want gevaarlijk
Mensen uit NL mogen wel naar Spanje
Mensen uit UK mogen ook naar Spanje

Zou het dan in Spanje minder gevaarlijk zijn als je een Brit tegen komt?
So we just called him Fred
pi_193829781
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:41 schreef Fred het volgende:
Nee, ze kunnen je niet verplichten om te gaan.

Maar je bent wel verplicht om ze te betalen voor de vakantie,
Heb je de OP wel gelezen, daar staat dit letterlijk in.
  zondag 28 juni 2020 @ 14:01:52 #23
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193829892
Nee je bent niet verplicht om te gaan en nee je hoeft niet te betalen. Sla de ANVR voorwaarden er maar op na. Wat je kan doen is dus zelf kosteloos annuleren en je beroepen op onvermijdbare en buitengewone omstandigheden volgens artikel 9.9 uit de ANVR reisvoorwaarden

Zie ook: https://www.anvr.nl/lists/anvrnieuws/artikel.aspx?ID=689

Wat zegt bijvoorbeeld Europese wetgeving
quote:
Dit art. in de ANVR voorwaarden komt rechtstreeks uit de Europese richtlijn pakketreizen waarin staat in art. 12(2) dat als er zich op de plaats van bestemming of in de onmiddellijke omgeving daarvan onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de pakketreis, of die aanzienlijke gevolgen hebben voor het personenvervoer naar de bestemming, [de reiziger] de pakketreisovereenkomst kan beëindigen voor het begin van de pakketreis zonder betaling van een schadevergoeding.

Als voorbeeld van dergelijke onvermijdbare en buitengewone omstandigheden geeft de wetgever als voorbeeld grote gevaren voor de menselijke gezondheid zoals de uitbraak van een ernstige ziekte op de reisbestemming.
In dat geval speelt het reisadvies

quote:
Het ministerie van BuZa geeft een 'oranje' reisadvies voor een bestemming (in verband met Covid19).
En: de reisorganisator kan de reisdiensten wel uitvoeren conform de reisovereenkomst.
Reisadvies: alleen noodzakelijke reizen.
Bij een oranje reisadvies kan de organisator de reis soms wel de pakketreis uitvoeren conform de reisovereenkomst. Echter: mogelijk mag de klant de pakketreisovereenkomst kosteloos annuleren, omdat er op de reisbestemming onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen (lees: grote gevaren voor de menselijke gezondheid zoals de uitbraak van een ernstige ziekte op de reisbestemming). De klant heeft in dat geval recht op terugbetaling van alle betaalde bedragen, maar geen recht op aanvullende schadevergoeding.
Er staat inderdaad mogelijk. Kun je aannemelijk maken dat er onvermijdbare en buitengewone omstandigheden gelden voor het gebied waar je heen gaat? Gezien het reisadvies, code oranje, denk ik wel dat je dit aannemelijk kunt maken.

Je zult alleen wel moeten wachten met annuleren totdat bekent is dat het reisadvies code oranje nog geldig is op de dag dat jij zou afreizen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Lariekoek op 28-06-2020 14:07:27 ]
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193830235
Mensen die dit soort vakanties boeken. :')
pi_193830391
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:49 schreef Fred het volgende:
Maar het groene licht voor vakantielanden zoals Spanje zegt ook niet alles.

Mensen uit NL mogen niet naar de UK, want gevaarlijk
Mensen uit NL mogen wel naar Spanje
Mensen uit UK mogen ook naar Spanje

Zou het dan in Spanje minder gevaarlijk zijn als je een Brit tegen komt?
:X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')