abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193806061
Ik zoek een schuurmachine om de houten kozijnen buitenom te schuren en dan verven. Zijn de goedkope schuurmachines bij de Action hiervoor geschikt. Is het te doen of krijg je dan een belabberd resultaat? Het gaat om de handheld schuurmachines van Varo of Ferm. Ik heb er een gezien voor 17,95 en hij is blauw met een stofzakje achter. Het is echter niet deze



Gaarne wat advies vokr een goede schuurmachine. Anders is het ook weer 2 tientjes vergooid :)
gs0bkfBl..
pi_193806351
Doe jezelf een plezier, en koop iets dat net wat meer kwaliteit is. Een excentrische Makita schuurmachine kost ongeveer 125,-. Voordeel? Geen frustratie en geen lamme armen van het trillen van zo'n goedkoop ding. De schilder spaar je al uit, een beetje goed gereedschap is dan wel fijn.
pi_193806402
Altijd heel verleidelijk, dat spotgoedkope gereedschap bij Lidl en Action. Ik zou denken dat het voor eenmalig gebruik wel werkt. :P

Zal wel laag vermogen hebben waardoor je je alsnog in het zweet moet werken.
-nee-
pi_193806590
Geen ervaring, maar mijn vooroordelen zijn:

Behuizing trilt harder dan de schuurvel waardoor je arm alsnog lam is na 2 kozijnen.

Maakt veel lawaai

Klittenband houd geen vel meer vast na enkele keren gebruiken.

Een blokje en losse schuurvellen is net zo snel, of ga je ze helemaal blank schuren?
.
pi_193806662
Ik ben fan van action/lidl/budget gereedschap. Maar neem aub voor 'trillende' gereedschappen de goede merken.
Je armen/handen trillen kapot.
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 21:47:17 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193807471
Als je er kozijnen en dergelijke mee wilt opschuren dan is zoiets als dit https://www.coolblue.nl/p(...)sEAQYAyABEgJxdPD_BwE natuurlijk veel handiger dan zo'n ronde schuurmachine. ;)
pi_193807613
Ga je ze helemaal kaal schuren? Anders gewoon met de hand nog sneller ook ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_193807629
Zelfs een Black&Decker leent zich nog beter voor schuurwerk dan het Action & Lidl prullaria:


Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 22:00:28 #9
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_193807678
Zal wel zo een ding zijn wat oververhit raakt na een half uurtje gebruik (dat denk ik).
🙈 🙉 🙊
pi_193807687
Die b&d van hierboven is heel erg fijn en niet heel veel duurder dan die van de action. Ik heb hem voor 25 euro gekocht ooit.
pi_193809025
Het merk Parkside, verkocht op de webshop van lidl, is wel redelijk voor zijn prijsklasse.
pi_193809784
Goed gereedschap is het halve werk maar we moeten niet vergeten dan de meeste van ons hobbyisten zijn.
Bijvoorbeeld een sleutel- of schroevendraaierset van de Action zal voor professioneel dagelijks gebruik misschien niet de beste optie zijn maar voor die paar keer per maand een prima optie. En dat geldt naar mijn idee ook voor sommig elektrisch gereedschap van de Lidl.
pi_193811450
Voor geregeld en intensief gebruik...niet doen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193811607
Wij hadden een schuurmachine bij de Action gekocht. Wat een kloteding. Je armen, polsen en handen trillen kapot. Zo'n pijn na een half uurtje schuren...

Daarna een DeWalt gekocht. Wat een verschil... Trilt veel minder en hij zuigt het stof daadwerkelijk op!
pi_193812134
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:13 schreef Peunage het volgende:
Het merk Parkside, verkocht op de webshop van lidl, is wel redelijk voor zijn prijsklasse.
Lidl is wel prima. Trilt wel aardig dus zere handen armen wel.

Action echt links laten liggen voor het meeste gereedschap.

Kwasten en dingen zijn daar wel prima!
Laat die handjes wapperen!
pi_194058829
Kijk ook wat je met afbijtmiddel en/of een verfbrander kan bereiken. Met schuren komt een hoop stof vrij.
pi_194066453
ik heb een excentrische van het gamma huis merk. echt een top ding! natuurlijk niet te vegelijken met makitia o.i.d maar kwa trillingen weinig last. ook gaat hij nu al ruim 3 jaar mee en word intensief gebruikt.

Action gereedschap geen ervaring mee.
pi_194094330
Wat is je doel (opschuren of kaal schuren) en wat is je budget?

Een excentrische schuurmachine lijkt me voor kozijnen overigens niet de meest handige keuze; je kunt lastig langs de gevel en ramen (om over de hoeken nog maar te zwijgen).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194096988
Ik heb zelf deze
https://www.toolmax.nl/bo(...)qikEWzcaAuZ8EALw_wcB

Met stofzuiger en die doet het prima. Ik heb geen ervaring met prutsspul, dus ik kan weinig zeggen over dat ding van de action. Maar ik heb helaas wel ervaring met action spullen, omdat sommige mensen deze zooi als kado geven voor een verjaardag. Ik heb alles nog diezelfde dag moeten weggooien omdat het stuk ging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194097608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb zelf deze
https://www.toolmax.nl/bo(...)qikEWzcaAuZ8EALw_wcB

Met stofzuiger en die doet het prima. Ik heb geen ervaring met prutsspul, dus ik kan weinig zeggen over dat ding van de action. Maar ik heb helaas wel ervaring met action spullen, omdat sommige mensen deze zooi als kado geven voor een verjaardag. Ik heb alles nog diezelfde dag moeten weggooien omdat het stuk ging.
Deze (GSS160) heeft geen regelbaar toerental, ik las dat je met deze daardoor soms té hard schuurt. Wat is jouw ervaring daarmee?
pi_194102806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:29 schreef Impry het volgende:

[..]

Deze (GSS160) heeft geen regelbaar toerental, ik las dat je met deze daardoor soms té hard schuurt. Wat is jouw ervaring daarmee?
Ik heb nog nooit een regelbare toerental gehad op een schuurmachine. Als ik fijn wil schuren dan pak ik een korrel 240 of 300 en ik heb zelfs een keer korrel 600 gepakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194110767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een regelbare toerental gehad op een schuurmachine. Als ik fijn wil schuren dan pak ik een korrel 240 of 300 en ik heb zelfs een keer korrel 600 gepakt.
Ahja tuurlijk, dat is ook een optie. Dankje!
pi_194127538
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 06:50 schreef Angelfrouk het volgende:
Wij hadden een schuurmachine bij de Action gekocht. Wat een kloteding. Je armen, polsen en handen trillen kapot. Zo'n pijn na een half uurtje schuren...

Daarna een DeWalt gekocht. Wat een verschil... Trilt veel minder en hij zuigt het stof daadwerkelijk op!
DeWalt is dan ook wel het andere uiterste. Er zit vaak nog veel tussen. Bleck en Decker en Bosch groen bijvoorbeeld. Betaalbaar en voor niet professioneel/veelvuldig gebruik prima
pi_194128956
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 12:52 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

DeWalt is dan ook wel het andere uiterste. Er zit vaak nog veel tussen. Bleck en Decker en Bosch groen bijvoorbeeld. Betaalbaar en voor niet professioneel/veelvuldig gebruik prima
Klopt, maar die DeWalt is vierkant en daarin kunnen normale stukken schuurpapier die je in 4en knipt/scheurt. Erg handig.
pi_194130789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een regelbare toerental gehad op een schuurmachine. Als ik fijn wil schuren dan pak ik een korrel 240 of 300 en ik heb zelfs een keer korrel 600 gepakt.
Bestaat dat ja? Dat klinkt alsof je er gewoon een stuk glad karton op zet :T
-nee-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')