Ik denk dat het niet klopt. Ik las dat alle andere samples negatief waren behalve deze. Het is logischer dat het een fout is dan dat dit virus er al in maart was.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:26 schreef zoost het volgende:
Wat moeten we hier nu weer van vinden:
Researchers at the University of Barcelona said they detected the novel coronavirus in a frozen Barcelona wastewater sample from March 12, 2019.
The analysis detected the new coronavirus, named SARS-CoV-2, in Barcelona sewage as early as January 15 -- 41 days before the first official case was confirmed in Barcelona.
https://www.aa.com.tr/en/(...)in-barcelona/1891441
Kleine arm om de slag:
[..]
Dat zet de boel dan wel op de kop. Het was iig al in januari in Europa. Dan was mijn griepje in
januari misschien toch...
En dan ook nog alleen in maart, kennelijk, als de andere samples negatief waren.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet klopt. Ik las dat alle andere samples negatief waren behalve deze. Het is logischer dat het een fout is dan dat dit virus er al in maart was.
Is al eerder geopperd. In Frankrijk meen ik. En ook in NL was de 2e of 3e officiële patiënte al ziek sinds feb. Vermoedelijk al rond jan besmet. Veel eerder dan het eerste positieve geval. Nooit getest daarvoor want niet nodig geacht.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:26 schreef zoost het volgende:
Dat zet de boel dan wel op de kop. Het was iig al in januari in Europa. Dan was mijn griepje in
januari misschien toch...
Ja zeker, nu is alles weer te genieten... Terrassen, horeca open, sauna open en veel meer zijn open gegaan. Maar goed wie wil nog meer leuks doen moet het ook kunnen. Het mooie warme weer heeft ook gezorgd dat we veel meer naar buiten konden gaan bijvoorbeeld naar het strand of de pretparken. We zijn ook iets vrolijker geworden de laatste tijd omdat we nu veel meer kunnen dan in afgelopen 3 maanden, maart, april en mei.quote:Op zondag 28 juni 2020 22:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zowel economisch als financieel? Precies hetzelfde, toch?
Nee, we zijn niet gek gemaakt door een of andere actiegroepen; mensen denken over het algemeen zelf na. Ondertussen vrij duidelijk dat de kans op besmetting vooral buiten enorm mee valt. Veel meer mogelijk buiten dus. We zijn wel goed op weg, dat is sowieso fijn.
Het is alleen maar goed dat we niet op slot blijven totdat er een vaccin is. Nu valt er nog iets te maken van de economie. Zoveel mogelijk mensen houden hun baan. Zoveel mogelijk mensen kunnen nog omgaan met hun contacten zodat eenzaamheid een wat minder groot probleem word (al speelt dat helaas nog steeds bij velen - vooral ouderen). Wie weet komt er nooit een werkend vaccin. Die kans is klein, maar de kans bestaat. Ooit moet je dan weer wat meer terug naar het oude normaal. Met maatregelen waarmee er te leven valt.
Hou op man, het is sinds half maart prachtig weer. Daar zit het verschil niet inquote:Op maandag 29 juni 2020 10:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja zeker, nu is alles weer te genieten... Terrassen, horeca open, sauna open en veel meer zijn open gegaan. Maar goed wie wil nog meer leuks doen moet het ook kunnen. Het mooie warme weer heeft ook gezorgd dat we veel meer naar buiten konden gaan bijvoorbeeld naar het strand of de pretparken. We zijn ook iets vrolijker geworden de laatste tijd omdat we nu veel meer kunnen dan in afgelopen 3 maanden, maart, april en mei.
Ik maak me minder zorgen. Vooral buiten en doe daarom meer. Denk ook veel minder aan corona dan in feb-mei. Ik hou mezelf nu voor dat de kans klein is dat ik een besmet persoon tegen kom.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:48 schreef Molo het volgende:
Ik geniet nu extra van samenzijn met vrienden en familie, horecabezoek en vakantieplannen.
Herkenbaar?
Extra waardering voor wat voorheen toch stuk gewoner was
Vanaf deze week week mondjesmaat af en toe naar kantoor. Ook enorm veel zin in
Veel vrijetijdsbesteding kan niet of nauwelijks plaatsvinden, het uitgaansleven ligt plat, de culturele sector ligt op z'n gat en heel veel mensen mogen maandenlang niet op kantoor werken.quote:Op maandag 29 juni 2020 07:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh ja, je moet voortaan je tafeltje in het café reserveren. Niet te doen inderdaad.
Herken ik heel erg. Vooral horeca/vakanties. Komend weekend weekje naar Berlijn, daar kijken we echt enorm naar uit. En we gaan ook wel echt vaker uit eten dan anders in deze tijd. Familie weer kunnen zien is ook erg fijn.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:48 schreef Molo het volgende:
Ik geniet nu extra van samenzijn met vrienden en familie, horecabezoek en vakantieplannen.
Herkenbaar?
Extra waardering voor wat voorheen toch stuk gewoner was
Vanaf deze week week mondjesmaat af en toe naar kantoor. Ook enorm veel zin in
First world problems.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:53 schreef Waffle het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde. Terras is veel saaier dan voorheen. Geen interacties met mensen die je niet kent. Niemand die interessante verhalen heeft, doordat niemand iets mee maakt. Uiteindelijk alleen maar drankjes weg tikken.
Vakantie.. Heb nog 6 weken te plannen, maar heb geen idee wat te doen. Was van plan meerdere festivals en F1 races te bezoeken, vriend die in Nieuw-Zeeland woont op te zoeken, oostblok bezoeken. Alles is gewoon niet meer mogelijk.
Ben zelfs blij als het weer maandag is, zodat je toch nog het gevoel hebt dat je iets doet. Wel vanaf thuis dan, omdat je niet eens met een andere collega in het kantoor mag zitten.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)strie-risico-dervingquote:De economische krimp die Nederland dit jaar om de oren krijgt door de coronacrisis, zorgt de komende maanden en ook volgend jaar voor een toenemend aantal faillissementen. Ondanks dat de horeca zwaar getroffen wordt, zullen in die sector niet opeens honderden bedrijven bankroet gaan.
Die verwachting spreken de economen van ING uit in een nieuwe raming. Voor 2021 verwacht het ING Economisch Bureau dat 1,5 tot 2,5 procent van de Nederlandse bedrijven op de fles gaat. Dat komt neer op 6500 tot 10.000 faillissementen.
Het gros daarvan valt naar alle waarschijnlijkheid niet in door corona zwaar getroffen sectoren als de horeca en de non-food detailhandel, is de verwachting.
Ons zonnetje in huis is er ook weerquote:
Wereldwijd zijn miljoenen mensen aan het vechten voor hun eigen leven of voor dat van anderen, en hier zit iemand te klagen dat hij niet naar Nieuw-Zeeland kan reizen en niet naar de Formule 1 kan. Nee, daar heb ik inderdaad geen goed woord voor over. Helaas.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ons zonnetje in huis is er ook weer
Heel erg, maar daarom moeten we maar binnen zitten huilen? Lig jij ook wakker om de vele doden die elk jaar vallen door honger in Afrika? Het neigt er meer naar dat je anderen hun pleziertjes niet gunt. Met je "alles is al weer normaal"quote:Op maandag 29 juni 2020 13:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wereldwijd zijn miljoenen mensen aan het vechten voor hun eigen leven of voor dat van anderen, en hier zit iemand te klagen dat hij niet naar Nieuw-Zeeland kan reizen en niet naar de Formule 1 kan. Nee, daar heb ik inderdaad geen goed woord voor over. Helaas.
Dus als deze pandemie voorbij is mogen we alsnog nergens over mopperen want de kindjes in Afrika?quote:Op maandag 29 juni 2020 13:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wereldwijd zijn miljoenen mensen aan het vechten voor hun eigen leven of voor dat van anderen, en hier zit iemand te klagen dat hij niet naar Nieuw-Zeeland kan reizen en niet naar de Formule 1 kan. Nee, daar heb ik inderdaad geen goed woord voor over. Helaas.
quote:Op maandag 29 juni 2020 13:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er vechten inderdaad wereldwijd miljoenen mensen voor hun leven of dat van anderen. Niet zozeer vanwege Covid-19, dat is maar een klein deel van die miljoenen.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 juni 2020 13:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat zal jij een vervelend leven hebben....quote:Op maandag 29 juni 2020 13:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Fijnquote:Op maandag 29 juni 2020 13:56 schreef Mike het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 29 juni 2020
Positief geteste personen 50.223* (+78)
Ziekenhuisopnames 11.874 (+3) (27 juni, 3 april, 7 april)
Overleden personen 6.107** (+2) (28 juni, 6 april)
Volgens mij zegt-ie juist dat je niet zo moet janken over dit soort luxeproblemen. Dan ga je een jaartje niet op vakantie, erg hoor.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Heel erg, maar daarom moeten we maar binnen zitten huilen?
Gelukkig bepaalt Mr. Hooibaal niet waar anderen over mogen klagen/jankenquote:Op maandag 29 juni 2020 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zegt-ie juist dat je niet zo moet janken over dit soort luxeproblemen. Dan ga je een jaartje niet op vakantie, erg hoor.
Amen.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig bepaalt Mr. Hooibaal niet waar anderen over mogen klagen/jankenLaat iedereen lekker zelf bepalen waar hij/zij niet blij mee is.
En net zo goed mag hij natuurlijk vinden dat er niks te klagen valt en dat het FWP zijn.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig bepaalt Mr. Hooibaal niet waar anderen over mogen klagen/jankenLaat iedereen lekker zelf bepalen waar hij/zij niet blij mee is.
En dan haalt Rutte het nog in z'n hoofd om over die anderhalve meter te beginnen. Schei toch uit man.quote:Op maandag 29 juni 2020 13:56 schreef Mike het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 29 juni 2020
Positief geteste personen 50.223* (+78)
Ziekenhuisopnames 11.874 (+3) (27 juni, 3 april, 7 april)
Overleden personen 6.107** (+2) (28 juni, 6 april)
Beetje jammer van alleen de focus op mijn weg gevallen vakantieplannen. Vakantie kan me gestolen worden, maar ik wordt verplicht om 6 weken vrij te nemen.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij zegt-ie juist dat je niet zo moet janken over dit soort luxeproblemen. Dan ga je een jaartje niet op vakantie, erg hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |