of dit aantal was er altijd al geweest en betekent het dus eigenlijk niks.....quote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er veel testen worden gedaan en het aandeel kinderen dat positief rest stijgt aanzienlijk, is het handig te bekijken waar dat door komt. Of er sprake is van haardjes of een landelijke tendens. Of het iets te maken heeft met open scholen of niet. De kennis op zich heeft weinig betekenis, de kennis in verhouding tot andere zaken weer wel.
Lijkt mij.
Dat kan ook, maar ook dat kun je uit enkel de grafiek niet opmaken. Dus heb je meer info nodig om er informatie van te maken waar je iets mee kan. Simpelweg zeggen dat het niks is lijkt me te eenvoudig.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of dit aantal was er altijd al geweest en betekent het dus eigenlijk niks.....
mooi dat we het eens kunnen worden dan je er dus geen geldige conclusies uit kunt trekken, zoals ik schreef.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ook, maar ook dat kun je uit enkel de grafiek niet opmaken. Dus heb je meer info nodig om er informatie van te maken waar je iets mee kan. Simpelweg zeggen dat het niks is lijkt me te eenvoudig.
als je alle andere factoren die van invloed kunnen zijn hier constant houdt dan kan dat....quote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:53 schreef miss_sly het volgende:
Sterker nog: eigenlijk wil je wegennet leeftijdscategorie hoeveel mensen er getest zijn en hoeveel positief waren. Dan kun je zien of er een stijging in de bewuste categorie plaatsvinden of dat het alleen een andere verdeling is over het gedeel.
Dat zeg ik in mijn allereerste post al hierover. Maar als jij je graag wil wentelen in ‘gelijk krijgen’ ook al is dat niet het geval, by all means, ga je gangquote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mooi dat we het eens kunnen worden dan je er dus geen geldige conclusies uit kunt trekken, zoals ik schreef.
oh, die heb ik over het hoofd gezienquote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik in mijn allereerste post al hierover. Maar als jij je graag wil wentelen in ‘gelijk krijgen’ ook al is dat niet het geval, by all means, ga je gang
Hahaha, ik begreep al echt niet waar het over gingquote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh, die heb ik over het hoofd gezien
Ik werk op een Brabantse universiteit dus zodoende. Het zou kunnen dat ook allemaal 20 jarigen het gehad hebben zonder het te weten, maar ik ben wat sceptisch erover als je dan naar antistoffentesten kijkt.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 14:01 schreef DonDruiper het volgende:
Ik ken helemaal niemand van 20-25 die het gehad hebben. Laat staan iemand met klachten
Kinderen kunnen alleen besmet worden door volwassenen, maar ze kunnen het virus niet overdragen aan andere volwassenen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Bovendien is nergens gezegd dat kinderen niet besmet kunnen worden (c.q. een positieve test). Er staat in die grafiek niets over besmettelijkheid.
Dat is helemaal niet bewezen. Het is wel aannemelijk dat die kans kleiner is dan bij volwassenen onderling, en dat afgezet tegen de maatschappelijke impact heeft geleid tot het geleidelijk heropenen van de scholen.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Kinderen kunnen alleen besmet worden door volwassenen, maar ze kunnen het virus niet overdragen aan andere volwassenen.
Dit is bewezen anders waren de scholen en kinderopvang niet open.
En er zijn tot op heden geen besmettingen voorgekomen op kinderopvang en school.
Daarom mogen kinderen nu ook met verkoudsheidklachten komen.
Volgens mij is zelfs het tegenovergestelde bewezen. Kinderen kunnen het waarschijnlijk gewoon overdragen, maar de praktische lat daarvoor ligt veel hoger.quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet bewezen. Het is wel aannemelijk dat die kans kleiner is dan bij volwassenen onderling, en dat afgezet tegen de maatschappelijke impact heeft geleid tot het geleidelijk heropenen van de scholen.
Ik ken 4 mensen begin dertig die ca. 4 weken ziek zijn geweest en nu, 5 weken daar nog weer na, nog steeds niet de oude zijn. Verder zijn 3 gezonde maar oude (78 tot 82) broertjes en zusjes van mijn opa en oma overleden aan corona en heeft de ca. 50 jarige vader van een vriend van me in het ziekenhuis gelegen met corona. Ook hij was gezond en fit en is er nog steeds niet bovenop. Waarom delen we dit allemaal eigenlijk?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ken uberhaupt niemand, van welke leeftijd dan ook, die het gehad heeft.
Je woont in brabant of limburg?quote:Op zondag 28 juni 2020 13:09 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik ken 4 mensen begin dertig die ca. 4 weken ziek zijn geweest en nu, 5 weken daar nog weer na, nog steeds niet de oude zijn. Verder zijn 3 gezonde maar oude (78 tot 82) broertjes en zusjes van mijn opa en oma overleden aan corona en heeft de ca. 50 jarige vader van een vriend van me in het ziekenhuis gelegen met corona. Ook hij was gezond en fit en is er nog steeds niet bovenop. Waarom delen we dit allemaal eigenlijk?
Waar heb je dit vandaab? Van maurice de hond?quote:Op zaterdag 27 juni 2020 19:06 schreef quirina het volgende:
[..]
Kinderen kunnen alleen besmet worden door volwassenen, maar ze kunnen het virus niet overdragen aan andere volwassenen.
Dit is bewezen anders waren de scholen en kinderopvang niet open.
En er zijn tot op heden geen besmettingen voorgekomen op kinderopvang en school.
Daarom mogen kinderen nu ook met verkoudsheidklachten komen.
Klinkt mooi, voor tweede keer is er dan geen doden meer vermeld.quote:Op zondag 28 juni 2020 13:54 schreef Mike het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 28 juni 2020
Positief geteste personen 50.147* (+74)
Ziekenhuisopnames 11.871 (+3)
Overleden personen 6.105** (+0)
Tja de PIEKEN na het weekend voor Pasen, opening IKEA, Pasen, heropening scholen, Hemelvaart, Pinksteren, heropening horeca, blm demonstraties hebben toch laten zien dat dit soort demonstraties een gevaar zijn voor de volksgezondheidquote:Op zondag 28 juni 2020 13:49 schreef ondeugend het volgende:
En het #malieveld is weer trending. Stoepkrijt wordt in beslag genomen en bejaarden gearresteerd. Iedereen woedend.
is allemaal buiten geweest, totaal geen probleem.......binnen is het wel gewoon een probleem, en daar is nu ook gewoon bewijs van ( nachtclubs, restaurants, slachthuizen )quote:Op zondag 28 juni 2020 13:55 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Tja de PIEKEN na het weekend voor Pasen, opening IKEA, Pasen, heropening scholen, Hemelvaart, Pinksteren, heropening horeca, blm demonstraties hebben toch laten zien dat dit soort demonstraties een gevaar zijn voor de volksgezondheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |