Een pandemie is ook niet leuk.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De lol en het spontane is overal af.
Dat bepaal ik zelf wel, mijn mening is anders.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]
De waarheid ligt daar een beetje tussen in, doe alsjeblieft niet zo dramatisch over wat regels in winkel of de horeca.
Die waren allemaal buiten. En gelukkig maar dat dat niet het gevolg is dat er meer besmettingen zijn. De terassen hier houden zich nog netjes aan de regels en bij BLM protesten hielden veel mensen ook afstand en/of droegen een mondkapje. In Amerika is er juist weer een enorme toename sinds anderhalf week in het aantal besmettingen, laat zien dat je toch weer voorzichtig moet zijn en niet geheel terug kan naar het oude normaal. Laten we hopen dat binnen een aantal maanden alles weer gewoon is met een vaccin.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:19 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Protesten op de Dam en het Malieveld hebben tot niks geleid. Ook de terrassen houden zich niet meer aan die regels.
Met wat tot gevolg?
Niets.
De terrassen waar ik ben geweest, houden zich nog wel aan de regels.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:19 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Protesten op de Dam en het Malieveld hebben tot niks geleid. Ook de terrassen houden zich niet meer aan die regels.
Met wat tot gevolg?
Niets.
Amen!quote:Op maandag 29 juni 2020 14:20 schreef Momo het volgende:
[..]
De waarheid ligt daar een beetje tussen in, doe alsjeblieft niet zo dramatisch over wat regels in winkel of de horeca.
quote:
quote:Op zondag 28 juni 2020 22:55 schreef hooibaal het volgende:
Maar met de huidige maatregelen is toch prima te leven? Bijna alles kan weer en is weer geopend.
Dat vaccin gaat nog wel even duren vermoed ik.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Die waren allemaal buiten en gelukkig maar dat dat niet het gevolg is. In Amerika is er juist weer een enorme toename sinds anderhalf week in het aantal besmettingen, laat zien dat je toch weer voorzichtig moet zijn en niet geheel terug kan naar het oude normaal. Laten we hopen dat binnen een aantal maanden alles weer gewoon is met een vaccin.
Dat denk ik ook. Zelfs als het in 2021 al klaar is, zou het snelst ontwikkelde vaccin ooit zijn.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vaccin gaat nog wel even duren vermoed ik.
De "pandemie" in Europa is inmiddels voorbij. Snel weer terug naar normaal.quote:
Sommige instanties hadden het over eind 2020. Weet dat dat heel snel zou zijn.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Zelfs als het in 2021 al klaar is, zou het snelst ontwikkelde vaccin ooit zijn.
De lol en het spontane dat maakte voor mij het leven. Ben benieuwd of ik het plezier kan terug vinden, maar heb er mijn twijfels over met de huidige maatregelen. Gelukkig kan ik mijn vakanties ook zelf plannen en blijf maar zo lang mogelijk doorwerken zodat ik niet compleet gek wordt.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit. De lol en het spontane is overal af. Gelukkig kan ik de hele vakantie gewoon doorwerken.
Dat is gewoon niet waar. Dat virus is niet weg en er is nog steeds geen behandeling of vaccin beschikbaar. De enige reden dat het aantal gevallen nu laag blijft, is omdat er nog maatregelen van kracht zijn. Kijk naar Zweden of de VS om te zien wat er gebeurt als er te lichtzinnig over het virus wordt gedacht. Lijkt me niet bepaald een voorbeeld voor ons.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De "pandemie" in Europa is inmiddels voorbij. Snel weer terug naar normaal.
Dat vaccin neem ik toch niet. Je krijgt onder de 75 alleen een snotneus...quote:Op maandag 29 juni 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Die waren allemaal buiten. En gelukkig maar dat dat niet het gevolg is dat er meer besmettingen zijn. De terassen hier houden zich nog netjes aan de regels en bij BLM protesten hielden veel mensen ook afstand en/of droegen een mondkapje. In Amerika is er juist weer een enorme toename sinds anderhalf week in het aantal besmettingen, laat zien dat je toch weer voorzichtig moet zijn en niet geheel terug kan naar het oude normaal. Laten we hopen dat binnen een aantal maanden alles weer gewoon is met een vaccin.
quote:Op maandag 29 juni 2020 14:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat vaccin neem ik toch niet. Je krijgt onder de 75 alleen een snotneus...
En hoeveel daarvan vallen er onder een risicogroep?quote:
Dit dus.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Dat virus is niet weg en er is nog steeds geen behandeling of vaccin beschikbaar. De enige reden dat het aantal gevallen nu laag blijft, is omdat er nog maatregelen van kracht zijn. Kijk naar Zweden of de VS om te zien wat er gebeurt als er te lichtzinnig over het virus wordt gedacht. Lijkt me niet bepaald een voorbeeld voor ons.
Je kunt dus maar beter blij zijn dat je voorlopig weer even op het terras kán zitten, in plaats van je de godganse tijd kwaad zitten maken omdat de voorwaarden waaronder dat kan je niet bevallen.quote:Volgens immunoloog Ger Rijkers, werkzaam aan het University College Roosevelt in Middelburg, toont dit alles aan dat de verlichting die we nu in Nederland ervaren slechts tijdelijk zal zijn. ,,Het virus houdt nog zodanig huis in de rest van de wereld, dat er hier onherroepelijk ook een tweede golf zal komen. Niemand weet natuurlijk wanneer, maar ik houd het op het najaar. Dit baseer ik op de coronavirussen die we al eeuwen kennen. Ze gaan nooit helemaal weg.”
Gaat-ie lekker met de doelpalen, Hans?quote:Op maandag 29 juni 2020 14:31 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan vallen er onder een risicogroep?
Daar staat toch ‘Bijna’? Dat betekent toch dat niet alles weer helemaal open en normaal is?quote:
Feit is dat als je jonger bent dan 70 en fit bent, je een extreem kleine kans hebt om dood te gaan.quote:
Het is bovendien een post van gisteren. Totaal andere discussie.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar staat toch ‘Bijna’? Dat betekent toch dat niet alles weer helemaal open en normaal is?
Je kan aardig hard getroffen worden als je onder de 75 bent hoor. Gaat veel verder dan een snotneus.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Was dat maar zo. 10% lijkt blijvende schade te houden aan longen of andere organen. Ook onder de 75. Krijgen er veel chronisch zieken bij.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het is gewoon bewezen dat er buiten geen oplevingen ontstaan, keer op keer. Dus laat die 1.5 meter buiten los want het is echt pure onzin.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar. Dat virus is niet weg en er is nog steeds geen behandeling of vaccin beschikbaar. De enige reden dat het aantal gevallen nu laag blijft, is omdat er nog maatregelen van kracht zijn. Kijk naar Zweden of de VS om te zien wat er gebeurt als er te lichtzinnig over het virus wordt gedacht. Lijkt me niet bepaald een voorbeeld voor ons.
Ik weet niet tegen wie je het hebt, maar letterlijk niemand heeft het uberhaupt over het aantal doden. Ook van "de economie slopen" is weinig sprake, want alle maatregelen worden juist weer opgeheven op het moment. Bijna alles is open of gaat binnenkort open, dus waar heb je het over?quote:Op maandag 29 juni 2020 14:34 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Feit is dat als je jonger bent dan 70 en fit bent, je een extreem kleine kans hebt om dood te gaan.
Moeten we daarvoor die hele economie nog verder slopen?
Het is goed geweest zo.
Over het algemeen, en dus ook geldend voor nu met COVID-19, ga ik liever nog niet dood, maar word ik nog veel liever nieternstig ziek met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 29 juni 2020 14:34 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Feit is dat als je jonger bent dan 70 en fit bent, je een extreem kleine kans hebt om dood te gaan.
Moeten we daarvoor die hele economie nog verder slopen?
Het is goed geweest zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |