abonnement Unibet Coolblue
pi_193802595
Beste mensen,

Op dit moment studeer ik fiscale economie. Ik ben bijna klaar met de bachelor. Na het lopen van stages in deze richting, twijfel ik ernstig of dit voor mij wel de juiste richting is. Ik zou toch meer sociaal/ economisch bezig willen zijn denk ik. Nu heeft fiscale economie natuurlijk zeer goede baankansen en ik vraag me af hoe dit voor gedragseconomie/ policy Economics zit. Dit wordt me niet echt duidelijk. De universiteiten zullen hier denk ik niet echt eerlijk in zijn. Weet iemand hoe dit zit? Een educatieve master lijkt me daarna erg interessant.

Dank
pi_193802750
Nou je weet dat de baankansen voor fiscale economie natuurlijk zeer goed zijn. Hoe heb je dat achterhaald? Gebruik datzelfde voor gedragseconomie en je hebt je antwoord. Succes.
pi_193802983
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:31 schreef phoenyx het volgende:
Nou je weet dat de baankansen voor fiscale economie natuurlijk zeer goed zijn. Hoe heb je dat achterhaald? Gebruik datzelfde voor gedragseconomie en je hebt je antwoord. Succes.
Hier heb ik natuurlijk zelf niet aan gedacht :/

Zelfs wanneer je nog studeert, is het vrij makkelijk om aan een (zeer) goedbetaalde bijbaan als fiscalist te komen. Dit heb ik zelf ondervonden. Ik zou toch meer sociaal bezig willen zijn en ik kom er niet helemaal uit. Maar bedankt voor je input
pi_193803062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:46 schreef Hierwoonik het volgende:

[..]

Hier heb ik natuurlijk zelf niet aan gedacht :/

Zelfs wanneer je nog studeert, is het vrij makkelijk om aan een (zeer) goedbetaalde bijbaan als fiscalist te komen. Dit heb ik zelf ondervonden. Ik zou toch meer sociaal bezig willen zijn en ik kom er niet helemaal uit. Maar bedankt voor je input
Nou ja als dat je zo gemakkelijk afgaat dan vast dat ook wel. Zou me er dan niet te druk om maken.
pi_193803263
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:50 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja als dat je zo gemakkelijk afgaat dan vast dat ook wel. Zou me er dan niet te druk om maken.
Dat gaat ‘mij’ niet zo gemakkelijk af hoor. Zo geweldig ben ik niet. Het is meer de markt die daar om vraagt. Voor gedragseconomie vind ik dat wat moeilijker te peilen en daarom vraag ik het hier. Ik dacht: misschien heeft iemand er ervaring mee. That’s it.
  woensdag 8 juli 2020 @ 15:41:34 #6
489932 leon24
Reis verslaafd
pi_193991194
Als ik jou was zou ik kijken of je een buitenlandse stage op dit vlak zou kunnen doen? Een vriend van mij heeft dit dus gedaan ook op een vakgebied waar er weinig banen zijn. Maar door zijn buitenlandse stage wel een baan kunnen krijgen omdat je je hiermee onderscheid van de rest. Misschien kan je daar iets mee?
pi_193993569
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Op mijn uni vertelden docenten weleens dat werkgevers blij zijn dat behavioural economics onderdeel is van het curriculum, maar het lijkt me vooral iets wat nuttig is in de wetenschap
Weet dus niet of je iets aan mijn antwoord hebt :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')