abonnement Unibet Coolblue
pi_193777836
Hey allemaal,

Ik zit met een vraagje. Ik heb drie maanden geleden een tweede oorbel gaatje laten schieten.
Nu voelde mijn rechteroorbel pijnlijk aan. Ik nam het slotje eraf en voelde meteen een bultje aan de achterzijde van mijn oor, vlak naast mijn gaatje.

Nu dacht ik 'dat is vast vuil', want dat heb ik heel af en toe, dus ik probeer het eraf te krabben. Toen merkte ik dat het eigenlijk een soort onderhuidse pukkel was. Het slotje kwam hier steeds tegen dus dat deed pijn. Op zich deed het niet extreem pijn, gewoon wat gevoelig, maar toen ik erna naar mijn vingers keek, zag ik dat ik aan het bloeden was. Ik weet niet echt wat er bloedt, maar ik vermoed mijn gaatje.

Natuurlijk vind ik juist nu mijn oorontsmetting nergens 🙄😅 weten jullie wat dat kon geweest zijn? En hoe zorg ik ervoor dat mijn oorbel niet vast groeit in een eventueel korstje? Ik draai er af en toe aan, maar zo meteen ga ik slapen, dus dan kan ik een tijdje niet draaien.

Vond het gewoon wat vreemd, en ik hoor graag of jullie dit ook kennen/wat jullie gedaan hebben.

Alvast bedankt!
  donderdag 25 juni 2020 @ 06:20:10 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193777843
Sowieso de oorbel er even uit laten.
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:10:32 #3
473298 Kaascardje
Come as you are
pi_193777914
Ik draag zelf geen oorbellen maar ik heb ook wel eens iets van een bulltje/pukkel op m’n oor gehad.

Ik zou sowieso wachten met het indoen van oorbellen totdat het helemaal genezen is, want je wilt natuurlijk niet dat het een open wond wordt. De eerste paar dagen zou ik het ontsmetten met dat spul maar daarna moet je stoppen want de kans is groot dat het de wondje aantast. Zorg er wel voor dat je het eerst goed schoonmaakt met water voordat je het ontsmet. En ook als je stopt met het ontsmettings spul moet je het blijven schoonmaken met water.
Soms serieus, soms niet.
  Eindredactie Games donderdag 25 juni 2020 @ 07:17:11 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_193777935
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 06:20 schreef kwiwi het volgende:
Sowieso de oorbel er even uit laten.
Juist niet bij een net gezette oorbel. Deze moet je er namelijk zo lang mogelijk erin laten zetten, het liefst 6 tot 12 maanden. Als je het eruit haalt, begint direct het genezingsproces en die verstoor je dan weer als je piercing weer erin duwt.

Het beste wat je kan doen is het schoonmaken met dettol, maar dat prikt en gaat behoorlijk pijn doen. Liever maak je het elke dag schoon met gekookt water en zout, zodat je een zoutoplossing maakt. Hierin doop je een wattenschijfje en leg je op je oor en druk je goed op je piercing aan. Laat het zo lang mogelijk zitten, zodat je piercinggaatje en het gebied erom goed vochtig blijft! Na een paar dagen zal het niet meer bloeden en is de zwelling verdwenen.

https://piercingmania.nl/zoutbad-voor-piercings-maken/
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_193777962
-> LIF
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:49:05 #6
473298 Kaascardje
Come as you are
pi_193778079
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Juist niet bij een net gezette oorbel. Deze moet je er namelijk zo lang mogelijk erin laten zetten, het liefst 6 tot 12 maanden. Als je het eruit haalt, begint direct het genezingsproces en die verstoor je dan weer als je piercing weer erin duwt.

Het beste wat je kan doen is het schoonmaken met dettol, maar dat prikt en gaat behoorlijk pijn doen. Liever maak je het elke dag schoon met gekookt water en zout, zodat je een zoutoplossing maakt. Hierin doop je een wattenschijfje en leg je op je oor en druk je goed op je piercing aan. Laat het zo lang mogelijk zitten, zodat je piercinggaatje en het gebied erom goed vochtig blijft! Na een paar dagen zal het niet meer bloeden en is de zwelling verdwenen.

https://piercingmania.nl/zoutbad-voor-piercings-maken/
Je hebt liever dat de oorbel eruit is dan dat hij erin zit en de (kwetsbare) wond beschadigd. Het is wel jammer van het gaatje maar liever een goed genezen oor dan een half afgerot oor.

Maar ik weet het ook niet precies. Dus ik zou de huisarts gewoon bellen en vragen wat je het beste kan doen.
Soms serieus, soms niet.
  donderdag 25 juni 2020 @ 07:52:49 #7
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193778105
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:49 schreef Kaascardje het volgende:

[..]

Je hebt liever dat de oorbel eruit is dan dat hij erin zit en de (kwetsbare) wond beschadigd. Het is wel jammer van het gaatje maar liever een goed genezen oor dan een half afgerot oor.

Maar ik weet het ook niet precies. Dus ik zou de huisarts gewoon bellen en vragen wat je het beste kan doen.
Serieus, de huisarts bellen? :')
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:07:41 #8
473298 Kaascardje
Come as you are
pi_193778197
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:52 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Serieus, de huisarts bellen? :')
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:52 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Serieus, de huisarts bellen? :')
Weet jij soms wat je moet doen wijsneus? Denk het niet, dus hou gewoon je mond. Een huisarts kan haar zo zeggen of ze haar oorbel in kan laten of niet, terwijl wij uren staan te discussiėren waardoor ze door de bomen het bos niet meer ziet.
Soms serieus, soms niet.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:15:59 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193778247
Oor ontsmetten, oorbel ontsmetten, er weer in en regelmatig even draaien. Dat zou ik doen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:36:31 #10
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193778398
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:07 schreef Kaascardje het volgende:

[..]


[..]

Weet jij soms wat je moet doen wijsneus? Denk het niet, dus hou gewoon je mond. Een huisarts kan haar zo zeggen of ze haar oorbel in kan laten of niet, terwijl wij uren staan te discussiėren waardoor ze door de bomen het bos niet meer ziet.
Bel jij ook de cardiothoracaal chirurg als je een keer hebt gehoest? De huisarts heeft nu wel iets beters te doen, met je wijsneus.
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:36:43 #11
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193778402
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:15 schreef Lienekien het volgende:
Oor ontsmetten, oorbel ontsmetten, er weer in en regelmatig even draaien. Dat zou ik doen.
En dit.
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_193778479
Ontsmetten en de oorbel in houden. Ik zou ook voor de zoutoplossing gaan.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:47:03 #13
473298 Kaascardje
Come as you are
pi_193778483
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:36 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Bel jij ook de cardiothoracaal chirurg als je een keer hebt gehoest? De huisarts heeft nu wel iets beters te doen, met je wijsneus.
Nee ik bel de cardiothorcaal chirurg niet voor een hoestje. Maar als ik iets echt niet weet en het serieus is dan vraag ik om hulp bij een expert en niet bij een stelletje prutsers van het fok. Dus stop met het belachelijk maken van andermans advies en ga ergens anders trollen.
Soms serieus, soms niet.
pi_193779056
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:15 schreef Lienekien het volgende:
Oor ontsmetten, oorbel ontsmetten, er weer in en regelmatig even draaien. Dat zou ik doen.
Dit deed ik vroeger toen ik nog oorbellen droeg ontsmette de boel ook met zon flesje 70% alcohol. Maar alleen als de huid dicht was. En ik deed ook dagelijks ff met m'n oorbel draaien.

Ik weet dat er ondertussen 't een en ander veranderd is met piercen/schieten enzo.
De piercer/juwelier die je oorbel gezet heeft kan je ook om raad vragen. Die kan je adviseren en die heeft een betere blik op wat nodig is en of het nodig is om een (huis)arts te bezoeken.
  Eindredactie Games donderdag 25 juni 2020 @ 17:56:27 #15
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_193786363
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:50 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Dit deed ik vroeger toen ik nog oorbellen droeg ontsmette de boel ook met zon flesje 70% alcohol. Maar alleen als de huid dicht was. En ik deed ook dagelijks ff met m'n oorbel draaien.

Ik weet dat er ondertussen 't een en ander veranderd is met piercen/schieten enzo.
De piercer/juwelier die je oorbel gezet heeft kan je ook om raad vragen. Die kan je adviseren en die heeft een betere blik op wat nodig is en of het nodig is om een (huis)arts te bezoeken.
Schieten doen ze al jaren niet meer.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:02:40 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193787281
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Juist niet bij een net gezette oorbel. Deze moet je er namelijk zo lang mogelijk erin laten zetten, het liefst 6 tot 12 maanden. Als je het eruit haalt, begint direct het genezingsproces en die verstoor je dan weer als je piercing weer erin duwt.

Het beste wat je kan doen is het schoonmaken met dettol, maar dat prikt en gaat behoorlijk pijn doen. Liever maak je het elke dag schoon met gekookt water en zout, zodat je een zoutoplossing maakt. Hierin doop je een wattenschijfje en leg je op je oor en druk je goed op je piercing aan. Laat het zo lang mogelijk zitten, zodat je piercinggaatje en het gebied erom goed vochtig blijft! Na een paar dagen zal het niet meer bloeden en is de zwelling verdwenen.

https://piercingmania.nl/zoutbad-voor-piercings-maken/
Ik heb dat toen wel met m'n net gezette oorbel gedaan, gaatje zat er gewoon nog in toen het over was. En anders laat je 'm opnieuw zetten.
pi_193788066
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 17:56 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Schieten doen ze al jaren niet meer.
Oh jawel hoor, bij kinderen, en dan liefst met 2 tegelijk. Die gaan niet braaf stil zitten bij een piercer :P
  Eindredactie Games vrijdag 26 juni 2020 @ 08:02:15 #18
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_193795904
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik heb dat toen wel met m'n net gezette oorbel gedaan, gaatje zat er gewoon nog in toen het over was. En anders laat je 'm opnieuw zetten.
mwa, een gat maken door littekenweefsel is niet zo verstandig. Dan kun je beter een jaar wachten totdat het goed geheeld is.

[ Bericht 11% gewijzigd door Oscar. op 26-06-2020 08:08:19 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games vrijdag 26 juni 2020 @ 08:03:21 #19
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_193795911
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:01 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, bij kinderen, en dan liefst met 2 tegelijk. Die gaan niet braaf stil zitten bij een piercer :P
Ik snap nog steeds niet waarom het nog niet verboden is om kinderen onder de 16 te mogen piercen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')