abonnement Unibet Coolblue
pi_194516469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:23 schreef BlaZ het volgende:
Precies wat Nostra zegt, dat lijkt me overal al ingeprijsd te zijn. Zeker in het geval van PostNL en Ahold. Ik had nog wat Ahold wat ik op 25 euro van de hand heb gedaan.
PostNL maakt 150 miljoen+ winst in een jaar. Lijkt totaal niet conjunctuur gevoelig, volgens mij moet je dan gewoon een market cap hebben van 1500-2500 als er nog een beetje groei in zit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194518558
Weet iemand misschien of je ook orderkosten moet betalen bij de ING als je een order plaatst voor verkoop met een eindlimiet, die - niet - wordt uitgevoerd..? En ook als je de order intrekt en wijzigt? Of betaal je alleen kosten zodra je order definitief wordt uitgevoerd?

Ik ben een newbie hiermee, maar de aandelen gaan weer als een raket dus ik wilde ze maar eens verkopen. Had ik laatst al moeten doen maar toen zat ik niet op te letten :N totdat m'n vader zei dat ik eens op m'n app moest kijken. 9500 winst kunnen maken, maar nu zo'n 7500 vandaag dus ik dacht: verkopen die zooi en dan opnieuw kopen als ze weer laag staan.
pi_194521329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:40 schreef Tuned22 het volgende:
Weet iemand misschien of je ook orderkosten moet betalen bij de ING als je een order plaatst voor verkoop met een eindlimiet, die - niet - wordt uitgevoerd..? En ook als je de order intrekt en wijzigt? Of betaal je alleen kosten zodra je order definitief wordt uitgevoerd?

Ik ben een newbie hiermee, maar de aandelen gaan weer als een raket dus ik wilde ze maar eens verkopen. Had ik laatst al moeten doen maar toen zat ik niet op te letten :N totdat m'n vader zei dat ik eens op m'n app moest kijken. 9500 winst kunnen maken, maar nu zo'n 7500 vandaag dus ik dacht: verkopen die zooi en dan opnieuw kopen als ze weer laag staan.
Wat is laag.

Straks gaan de prijzen van goederen * 30 omdat er weinig wordt geproduceerd maar iedereen wel geld in het handje heeft, vers van de pers van de ECB en de FED.

Beetje slim bedrijf dat het moeilijk heeft en toch wel klanditie heeft voor de beperkte output gooit de prijs omhoog. Tada, inflatie. Dan de lonen maar ns omhoog gooien... Rente lekker laag houden als ECB en FED, weinig tegengas tegen inflatie i.i.g. om de economie wat te laten herstellen...

Geen idee hoe dit spelletje zich gaat uitspelen maar ik zie het risico op inflatie nu eigenlijk wel hoger dan het risico op stijgende rentes. In de mate dat het gelijktijdig zou kunnen optreden.

Maareh antwoord op je vraag, volgens mij rekenen ze pas kosten als ze een transactie voor je doen, zo werkt dat i.i.g. bij Degiro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194521537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is laag.

Straks gaan de prijzen van goederen * 30 omdat er weinig wordt geproduceerd maar iedereen wel geld in het handje heeft, vers van de pers van de ECB en de FED.

Beetje slim bedrijf dat het moeilijk heeft en toch wel klanditie heeft voor de beperkte output gooit de prijs omhoog. Tada, inflatie. Dan de lonen maar ns omhoog gooien... Rente lekker laag houden als ECB en FED, weinig tegengas tegen inflatie i.i.g. om de economie wat te laten herstellen...

Geen idee hoe dit spelletje zich gaat uitspelen maar ik zie het risico op inflatie nu eigenlijk wel hoger dan het risico op stijgende rentes. In de mate dat het gelijktijdig zou kunnen optreden.

Maareh antwoord op je vraag, volgens mij rekenen ze pas kosten als ze een transactie voor je doen, zo werkt dat i.i.g. bij Degiro.
Tja, wat is laag. Vorige week stond 'mijn portefeuille' 1500 of 2000 euro in de min en nu staat ie op 7500 in de plus. Als ik zo handig was geweest om ze vorige keer te verkopen op 9500 euro en ze dan vorige week opnieuw had gekocht, had 'je' constant kunnen cashen.

Zit een beetje te twijfelen of ik m'n transactie dan nog met 10 cent ga verlagen. Ik heb nu een verkoopprijs opgegeven, hij kruipt daar wel heen in elk geval.
pi_194521623
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:06 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Tja, wat is laag. Vorige week stond 'mijn portefeuille' 1500 of 2000 euro in de min en nu staat ie op 7500 in de plus. Als ik zo handig was geweest om ze vorige keer te verkopen op 9500 euro en ze dan vorige week opnieuw had gekocht, had 'je' constant kunnen cashen.

Zit een beetje te twijfelen of ik m'n transactie dan nog met 10 cent ga verlagen. Ik heb nu een verkoopprijs opgegeven, hij kruipt daar wel heen in elk geval.
De reden waarom particulieren keihard falen in beleggen is omdat ze veeeel te veel transactiekosten maken.
De markt timen gaat je niet lukken, gewoon niet.

De redelijke bandbreedte van waardering van aandelen liggen ook - naar mijn idee - in de bandbreedte van 50% down en 100% up. De AEX ging ook van 700 naar 200 o.i.d. Jij praat wss over 10% verschil, dus van 700 naar 630 en visa versa, long term zegt zo een kleine speling gewoon echt weinig.

Uiteindelijk altijd doen wat je zelf wilt hoor, maar onderzoek toont gewoon aan dat particulieren massaal geld verliezen op de beurs vanwege tevele transacties.

En daar ben ik er zelf wss ook eentje van, het is een constante oefening om gewoon op je handen te gaan zitten....

Ik heb aandeeltjes PostNL en die is gezakt tot 1 euro, het is tamelijk verleidelijk om wat winst te pakken nu het op 2.5 staat. Maar naar mijn mening zou de market cap van dit bedrijf tussen de 1500 en 2500 moeten liggen. Dus waarom verkopen als de market cap op 1.2 staat? En ik zeker geen betere alternatieven op de beurs zie, eigenlijk is dat maar gek, heb voor mezelf koersdoel 3.3 gezet... om mijn handelen i.i.g. minder impulsief te maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194521736
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

De reden waarom particulieren keihard falen in beleggen is omdat ze veeeel te veel transactiekosten maken.
De markt timen gaat je niet lukken, gewoon niet.

De redelijke bandbreedte van waardering van aandelen liggen ook - naar mijn idee - in de bandbreedte van 50% down en 100% up. De AEX ging ook van 700 naar 200 o.i.d. Jij praat wss over 10% verschil, dus van 700 naar 630 en visa versa, long term zegt zo een kleine speling gewoon echt weinig.

Uiteindelijk altijd doen wat je zelf wilt hoor, maar onderzoek toont gewoon aan dat particulieren massaal geld verliezen op de beurs vanwege tevele transacties.

En daar ben ik er zelf wss ook eentje van, het is een constante oefening om gewoon op je handen te gaan zitten....

Ik heb aandeeltjes PostNL en die is gezakt tot 1 euro, het is tamelijk verleidelijk om wat winst te pakken nu het op 2.5 staat. Maar naar mijn mening zou de market cap van dit bedrijf tussen de 1500 en 2500 moeten liggen. Dus waarom verkopen als de market cap op 1.2 staat? En ik zeker geen betere alternatieven op de beurs zie, eigenlijk is dat maar gek, heb voor mezelf koersdoel 3.3 gezet... om mijn handelen i.i.g. minder impulsief te maken.
Snap ik :)

Daarom zit ik er ook niet aan en zit dus idd gewoon op m'n handen. Ik had alleen op die 9500 van m'n handen af moeten komen _O- maar dat schaar ik maar onder beginnersfouten. Te weinig aandacht aan besteed.

Gewoon voor de leuk een beetje aanklooien vind ik oké, maar daar zal het wel bij blijven. Ik ga / wil in elk geval niet de fouten maken van onnodige transactiekosten en ga ook zeker niet verkopen bij verlies.

Vroeg me alleen ff af of je een order kunt intrekken en 'm dan bijv. 2 minuten later opnieuw kunt ingeven maar dan met bijv. 10 cent minder dan je vroeg zeg maar. Of ze daar dan ook al kosten voor rekenen.
pi_194521825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:19 schreef Tuned22 het volgende:
Daarom zit ik er ook niet aan en zit dus idd gewoon op m'n handen. Ik had alleen op die 9500 van m'n handen af moeten komen maar dat schaar ik maar onder beginnersfouten. Te weinig aandacht aan besteed.
Waarom den je dat het fout was om daar op je handen te zitten?

Achteraf kijk je een koe in de bek, of paard, weet ik veel, raar spreekwoord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194521839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:19 schreef Tuned22 het volgende:
Gewoon voor de leuk een beetje aanklooien vind ik oké, maar daar zal het wel bij blijven. Ik ga / wil in elk geval niet de fouten maken van onnodige transactiekosten en ga ook zeker niet verkopen bij verlies.
Dan kan je misschien ook beter lekker index beleggen? Nog steeds aandelen risico maar wel een flink stuk minder op de lange termijn bijna zeker met winst te verkopen. Timing ook een stuk minder belangrijk...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194521846
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:19 schreef Tuned22 het volgende:
Vroeg me alleen ff af of je een order kunt intrekken en 'm dan bijv. 2 minuten later opnieuw kunt ingeven maar dan met bijv. 10 cent minder dan je vroeg zeg maar. Of ze daar dan ook al kosten voor rekenen.
Denk het niet, Degiro i.i.g. niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194522061
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom den je dat het fout was om daar op je handen te zitten?

Achteraf kijk je een koe in de bek, of paard, weet ik veel, raar spreekwoord.
Zou snel verdiend zijn, ik had ze nog maar kort. En daarna werden ze dus fors minder waard.
Voor de duidelijkheid heb ik eigenlijk alleen ING aandelen hoor.

Als je, zoals ik, er geen bal verstand van hebt, lijkt het me handiger om steeds op korte termijn te verkopen bij (fikse) winst en dan weer opnieuw kopen zodra ze weer op (bijna) de helft staan. Zoiets had ik bedacht...
pi_194522154
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:40 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Zou snel verdiend zijn, ik had ze nog maar kort. En daarna werden ze dus fors minder waard.
Voor de duidelijkheid heb ik eigenlijk alleen ING aandelen hoor.

Als je, zoals ik, er geen bal verstand van hebt, lijkt het me handiger om steeds op korte termijn te verkopen bij (fikse) winst en dan weer opnieuw kopen zodra ze weer op (bijna) de helft staan. Zoiets had ik bedacht...
Nah, kopen en niet meer naar omkijken. Als je niks weet van individuele aandelen / beetje fundamentele analyse, koop dan gewoon een ETF met een mandje aandelen.... Dan is je gokfactor gelijk een stuk lager.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194522315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:19 schreef Tuned22 het volgende:
Daarom zit ik er ook niet aan en zit dus idd gewoon op m'n handen. Ik had alleen op die 9500 van m'n handen af moeten komen maar dat schaar ik maar onder beginnersfouten. Te weinig aandacht aan besteed.
Het mooiste is juist om er geen tijd aan te besteden... Idealiter had je de AEX op 21 juli voor 588 punten verkocht eventueel zelfs geshort en op 31 juli voor 541 punten weer gekocht. Staat inmiddels weer op 571 punten

Als je al die tijd de AEX buy and hold hebt zit je toch op -17 punten, goed/perfect getimed zit je op +30 punten of inclusief short op 47 + 30 = +77 punten.
Maarja achteraf is dat makkelijk gezegd... weet je het een beetje te voorspellen kan je leuk geld verdienen.
pi_194534431
Rabo certificaten stijgen snel en houden rekening met een dividenduitkering in de vorm van Rabo-certificaten:

quote:
Rabobank houdt wel de mogelijkheid open tot een dividenduitkering in de vorm van Rabo-certificaten. Volgens de bank zou dat in lijn zijn met de aanbevelingen van de ECB. 'We willen benadrukken dat we veel waarde blijven hechten aan onze langdurige relatie met particuliere beleggers en institutionele investeerders', aldus de bank in een verklaring.
Iemand die weet hoe zo'n uitkering er in de praktijk uit ziet? Krijg je dan er 'gratis' 1000 euro (of wat voor bedrag dan ook) aan Rabo-certificaten bij?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2020 11:38:49 ]
pi_194534528
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:38 schreef Generationalpha het volgende:
Rabo certificaten stijgen snel en houden rekening met een dividenduitkering in de vorm van Rabo-certificaten:
[..]

Iemand die weet hoe zo'n uitkering er in de praktijk uit ziet? Krijg je dan er 'gratis' 1000 euro (of wat voor bedrag dan ook) aan Rabo-certificaten bij?
Dat zou wel wel heel makkelijk zijn. Dan koop je die dingen, trek je dividend, en verkoop je ze meteen weer: gratis geld. In werkelijkheid zakt een fonds in waarde op het moment dat het dividend uitkeert.
pi_194534889
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:44 schreef thabit het volgende:
Dat zou wel wel heel makkelijk zijn. Dan koop je die dingen, trek je dividend, en verkoop je ze meteen weer: gratis geld. In werkelijkheid zakt een fonds in waarde op het moment dat het dividend uitkeert.
Rabo Certificaten zijn op de beurs als obligatie genoteerd, dus uitgekeerde rente beïnvloedt de koers niet (je koopt of verkoopt de opgelopen rente mee bij aan- of verkoop van de obligatie). Als Rabo die rente in certificaten zou gaan uitkeren, dan verwater je ook niet (zoals normaal bij stockdividend) en krijg je zoals @Generationalpha zegt inderdaad "gratis" 1000 euro. Of nou ja, gratis: ter vervanging van wat je normaal bijgeschreven zou hebben gekregen op je bankrekening.

Wel benieuwd hoe zie die opgelopen rente bij aan- of verkoop dan in godsnaam gaan berekenen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194535307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:00 schreef namliam het volgende:

[..]

Het mooiste is juist om er geen tijd aan te besteden... Idealiter had je de AEX op 21 juli voor 588 punten verkocht eventueel zelfs geshort en op 31 juli voor 541 punten weer gekocht. Staat inmiddels weer op 571 punten

Als je al die tijd de AEX buy and hold hebt zit je toch op -17 punten, goed/perfect getimed zit je op +30 punten of inclusief short op 47 + 30 = +77 punten.
Maarja achteraf is dat makkelijk gezegd... weet je het een beetje te voorspellen kan je leuk geld verdienen.
Maar dan praat je over een mix van aandelen zeg maar? Ik begrijp idd dat het 't 'handigst' is om te kopen en er dan niet meer naar om te kijken. Ik heb er in de tussentijd ook slechts een paar keer naar omgekeken.

Wat ik eigenlijk wilde doen en nu ook deed, was slechts 1 of 2 soorten kopen. Ik heb dus ING en wat Shell aandelen.

Enige wat ik fout deed was kijken naar rendement per maand :|W .... hoe blont kun je zijn. Nu keek ik op 'jaar' en staat de winst op ruim 12 duizend euro. De ING aandelen had ik voor iets van 4,70 of 4,80 gekocht en nu zijn ze zo'n 7 euro a 7,20 waard. Dus ik ga ze verkopen... en cash dan 12K.

Op die manier wilde ik het eigenlijk gaan doen, is wel op 1 paard wedden maar als je 2 a 3 euro per aandeel winst kunt maken en je koopt er 5000 van dan is dat op z'n zachtst gezegd leuk :)
pi_194535844
Zo'n strategie kan heel erg goed gaan, maar ook heel erg fout.
pi_194536715
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:39 schreef Tuned22 het volgende:

[..]
Op die manier wilde ik het eigenlijk gaan doen, is wel op 1 paard wedden maar als je 2 a 3 euro per aandeel winst kunt maken en je koopt er 5000 van dan is dat op z'n zachtst gezegd leuk :)
Precies het probleem, wedden op een paard kan ook de andere kant op vallen. Koop Shell 8 juni @ 17 euro, vandaag 13,70 euro is op zijn zachtst gezegd minder leuk.
pi_194538288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 14:15 schreef namliam het volgende:

[..]

Precies het probleem, wedden op een paard kan ook de andere kant op vallen. Koop Shell 8 juni @ 17 euro, vandaag 13,70 euro is op zijn zachtst gezegd minder leuk.
Dat is waar :Y
Maar ik heb vandaag de boel toch maar verkocht en mooi 12K verdiend met niks doen *O*
pi_194538302
Aegon gaat lekker
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194538313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 16:02 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Dat is waar :Y
Maar ik heb vandaag de boel toch maar verkocht en mooi 12K verdiend met niks doen *O*
Met gokken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194538325
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 16:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met gokken.
:P
pi_194538387
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 16:04 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

:P
Ik vind mijn zooitje al gokken, maar met 2 aandeeltjes ist nog erger.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194538413
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 16:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind mijn zooitje al gokken, maar met 2 aandeeltjes ist nog erger.
Is ook zo. Maar wel lekker overzichtelijk. Zodra ING weer op 4,70 staat ofzo, koop ik ze weer :D
pi_194540759
Ik verdien al enige tijd netto 200 euro per dag op deze manier, maar dan onderbouwd met statistieken en cijfers.
Beter veilig en iets minder per dag, dan 500 euro per dag met allerlei risico's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')