abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2020 @ 23:09:41 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193999430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wellicht helpt het om wat dieper te gaan zitten?
Zoiets? :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194001774
Haha quoi!

Thuis heeft hij een krukje onder de wc maar zelfs het hoogste krukje is nog te laag, vandaar dat potje voor ergonomisch poepen.
Ergens anders gaat hij wel gewoon op de wc plassen en is geen probleem. Thuis hadden we het potje ook weg totdat het poepen zo slecht ging.
pi_194004485
@PKM :D Grappig om te lezen, fijn dat het niet alleen bij ons zo gaat :P
Ook wel vermoeiend en helaas ook één van de redenen dat ik Simon nog steeds niet graag meeneem naar een winkel :@

Simon heeft van de week met manlief helemaal zelf een dino gekocht van zijn eigen verjaardagsgeld. Hij had de dino gezien in een foldertje en wilde die wel kopen. Manlief had wat fotootjes gemaakt, dat trotse koppie O+

@Nazil, kan me voorstellen dat je helemaal klaar bent met de poep in de onderbroeken. Doet me ook vrezen voor de tijd dat het bij ons zo ver is :{

@Quoi, 60 dagen tot aan Max zijn verjaardag duurt idd nog lang. En volgende week al komen wennen op school, leuk! Ik denk dat dat inderdaad wel diep genoeg zitten is :P

@FlyingFish }:| voor je poep- en plasparade. Pfff, dat is echt nog wel een gedoe dat zindelijk worden, helemaal als je 2 peuters en een kleuter hebt rondlopen. :*

Simon plast hier meerdere keren per dag op het potje of op de wc, maar in 80% van de gevallen is dat omdat wij hem erop zetten en niet omdat hij het aangeeft, alleen soms op zijn aangeven.
We hebben ook niet echt een plan hoe het aan te pakken :@
Hij heeft nu 1 keer op de wc gepoept, verder wil hij alleen maar in de luier poepen. Hij geeft wel aan dat ie moet poepen, maar doet het liever nog in de luier.

Voor de mama's met een jongenspeuter: wanneer zijn jullie begonnen met de piemeltjes schoonmaken en het voorhuidje naar achteren doen? Ik lees overal verschillende leeftijden om er mee te beginnen. Wij doen er nog niks aan, maar wellicht dat wij op dit gebied loederouders :? ?
Manlief opperde dat het vanaf 3 jaar misschien toch tijd was om ermee te beginnen.
pi_194005168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 22:49 schreef Quoi het volgende:
Over die bungelende benen nooit nagedacht eigenlijk. Ondanks dat floepen er hier soms olifanten-, nee soms dinosaurusdrollen uit :o

Ik heb pas met 2 vriendinnen op een terras het bijna 1 uur gehad over onze poepende (net-zindelijke) kinderen, tot we doorhadden hoe bizar dat eigenlijk was :D
Ja, maar Max weet hoe hij moet persen :D
Ik heb daar wel over nagedacht, omdat toen Willem peuter was hij de perstechniek helemaal niet door had. En dit soort dingen als goede houding en steun onder de voeten wel echt werken om goed te leren persen. Nu zit ie ook zonder voetensteun op de wc zijn olifantendrollen er uit te persen, want nu weet ie hoe het moet.

Ohhh @FlyingFish I feel you. Ik ben de poep ook helemaal zat en ik heb maar 1 peuter.
  donderdag 9 juli 2020 @ 13:02:18 #105
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194005506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:33 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ja, maar Max weet hoe hij moet persen :D
Ik heb daar wel over nagedacht, omdat toen Willem peuter was hij de perstechniek helemaal niet door had. En dit soort dingen als goede houding en steun onder de voeten wel echt werken om goed te leren persen. Nu zit ie ook zonder voetensteun op de wc zijn olifantendrollen er uit te persen, want nu weet ie hoe het moet.

Ohhh @:FlyingFish I feel you. Ik ben de poep ook helemaal zat en ik heb maar 1 peuter.
Da's waar. Die is kampioen poephoofden trekken.

Succes met de (niet-) poeperds!

@TolstoiFan ik heb dat een half jaar geleden een keertje uitgelegd aan Max toen we samen onder de douche stonden en soms doen we het - niet met regelmaat. Mijn vriend stond me overigens wazig aan te kijken toen ik erover begon. Ik had er zelf ook niet aan gedacht tot een vriendin met 2 oudere zoons erover begon.
pi_194005884
Ha, ik kies een goed moment om hier ook weer eens mee te schrijven zie ik :+

:W tijd geleden dat ik actief was op Fok, maar ik heb dus ook een peuter van 2,5 en moet nu al weer lachen om de herkenning hier :D
Voor degenen die me nog 'kennen': Pitbull is inmiddels ook een hele stoere peuter (nog net zo rood als eerst O+ ), met een aardig sterke wil ;)

Het potje was hier 2 maanden terug helemaal geweldig en toen heeft-ie er welgeteld 2x op geplast en gepoept en nu is het oud nieuws geloof ik :') ach, tijd genoeg nog natuurlijk.

Verder gaat-ie eind augustus starten bij de peuteropvang, voor 2 ochtenden per week; ben zó benieuwd hoe dat gaat! :D Hij gaat al wel 2 volle dagen per week naar de gastouder, maar dat is toch allemaal wat bekender en hij is daar nu al één van de oudsten (hij heeft een harem van 1-1,5 jarige meisjes O+ ).
pi_194006128
Hee twist :W Ik vroeg me laatst nog af hoe het met je ging, leuk om weer van je te lezen! Hoe gaat het met je oudste?

Hier poept C al 3 avonden op een rij op de wc, echt heel knap vinden we het, vooral omdat ze het zelf heel goed aangeeft. Ik vergeet soms nog om het te vragen :@ En jongens, wat zien die drollen er enorm uit tov de geplette variant in de luier _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194006276
Wij kregen net een berichtje van de opvang. Ze gaan de komende weken toch proberen Juul zoveel mogelijk bij de 2-4 groep te zetten. Daar is tot eind augustus eigenlijk geen plek. Maar ze is er nogal klaar mee tussen de baby's blijkbaar. Ze uit dat ook steeds vaker negatief, duwen, knijpen etc.
pi_194007246
Dat gaat vast schelen, exode. Phi zit al sinds februari in de 2-4-groep en die heeft enorme sprongen gemaakt sindsdien. Ze ontsnapt wel nog steeds af en toe naar de baby’s (ze kan alle hekjes en sloten openmaken :') ) om te kroelen met haar lievelingsjuf daar. Goed dat ze bij Juul zo proberen mee te gaan!

Wat knap van C, Rena! (En idd, dat besef: hóe komt dit allemaal uit mijn baby?! :o )
pi_194007611
Ah da's fijn dat ze zo meedenken, exode! :)

Ha rena! :W Wat knap van C. zeg! O+
Pitbull had het zelf ook één keer, dat-ie zich omdraaide en in het potje keek: "Ohhh, grote poep! :o "
_O-

Gaat goed hier, hoor :) 5 en 2,5 inmiddels al weer, dus de babytijd zijn we gelukkig wel echt voorbij nu ;)
Oudste is een beetje een uitdaging op het moment, qua school, maar dat komt wel goed :)
  donderdag 9 juli 2020 @ 16:30:07 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194007999
Hoi @twist02!

Ik heb een keer het grapje gemaakt over zo'n grote drol: "zo hey, past ie wel door de wc?" en nu maakt Max dat grapje elke keer als hij doortrekt. "Even kijken of hij er wel door past" :+

Had net Max' toekomstige juf aan de lijn. Hij mag komende woensdag een uurtje komen wennen. Na de vakantie is hij vanaf 31 aug gewoon meteen volle bak welkom :o Wow! Dat wordt een aardverschuiving voor onze kleine man. Toen hij het hoorde had hij er wel meteen veel zin in! Laten we maar geen leeuwen en beren zien en ervan uitgaan dat hij weinig wennen nodig heeft ofzo.
pi_194008433
Haha grapjas Max :D benieuwd hoe ie het gaat vinden straks bij de kleuters!

Fijn dat ze haar zoveel mogelijk bij de peuters gaan zetten exode! Daar is ze zo te horen wel aan toe.

Jip zit op een verticale groep, dus die laten we nog even zitten. Op maandag en dinsdag zijn er ook veel kindjes op zijn groep in dezelfde leeftijd of ouder. Alleen vrijdag is hij één van de oudsten. Ik heb wel gevraagd of ze in de gaten willen houden dat hij het gewoon nog naar zijn zin heeft, anders wil ik hem toch op de peutergroep laten plaatsen. Maar vooralsnog gaat het hartstikke goed.
pi_194008742
Ik denk dat het bij de opvang eigenlijk ook wel wat schuldgevoel is. Er is wat misgegaan met de planning waardoor ze in augustus pas overgaat. Daar kwamen ze pas achter toen wij erover 'klaagden' ook omdat de overdacht middenin de vakantie is waardoor ze nog later overgaat.
Toen was de reactie: ach ze vindt het nog erg leuk in de babygroep dus dat komt wel goed.

Als ze buiten spelen, speelt ze sowieso al bij de peutergroep, maar binnen is daar letterlijk de ruimte niet voor. Maar met de komende vakanties kan ze wsl al wat vaker bij de peutergroep terecht. Inderdaad fijn dat ze dat zo gaan doen en mee proberen te denken.
Het is ook gewoon echt een peuter met peuterbuien.

Oh en dat kletsen, zo gezellig. Ze herhaalt alles, onthoud heel veel en vertelt de hele dag verhalen.

Als ze B weer eens gemept heeft, moet ze van ons sorry zeggen, eigenlijk vooral voor B. Maar als wij dan zeggen 'Juul niet slaan, dat doet pijn. Nu is B verdrietig, wat zeg je tegen B?' Dan gaat ze raden en moeten wij stiekem lachen....'hou van je!' nee Juul, wat zeg je dan? 'B pelen?' Nee Juul je moet iets anders zeggen. 'B kusje?' en uiteindelijk komt er een soort van sorry uit.
pi_194011286
Oh Quoi, Max al naar de basisschool joh :o Hoe voel jij je er zelf bij :) ?

Exode, slim dat ze inderdaad al vaker naar de peuters mag, ze mist denk ik gewoon uitdaging bij de bankgroep. En herkenbaar gedrag van het meppen, hier begint ze langzamerhand soms uit zichzelf sorry te zeggen.

Wij gaan morgen voor het eerst naar de Efteling met onze dame, het wordt hondenweer maar we gaan ons vast best vermaken O+ Heb van de week nog even snel zo’n softshelljasje gescoord, had niet echt een regenbestendig jasje. Ik vind het meest spannende nog hoe ze functioneert zonder middagdut :P En ik kijk het meest uit naar in de Droomvlucht gaan met haar *;
And you know I might
pi_194011509
Ooooh leuk Rena! Wij zijn 20 juni geweest. Tip van flip: zo vroeg mogelijk naar binnen en meteen naar Droomvlucht lopen. We zijn er 2x achter elkaar in geweest. Daarna zijn we meteen naar Carnavalsfestival geweest en daar zelfs 3x achter elkaar. Die hele hoek werd pas om 11 uur druk.
pi_194025304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:49 schreef exode het volgende:
Ooooh leuk Rena! Wij zijn 20 juni geweest. Tip van flip: zo vroeg mogelijk naar binnen en meteen naar Droomvlucht lopen. We zijn er 2x achter elkaar in geweest. Daarna zijn we meteen naar Carnavalsfestival geweest en daar zelfs 3x achter elkaar. Die hele hoek werd pas om 11 uur druk.
Ja we waren er mooi op tijd, rijen bij attracties vielen mee, precies lang genoeg met een peuter _O- We hebben een superleuke dag gehad en C deed het fantastisch ondanks geen dutje, we hebben onwijs genoten van haar en het zien hoe leuk ze de attracties vond. Symbolica en de Droomvlucht vond ze volgens mij het leukste :)

En hét Efteling plaatje hè, ze bleef zitten :7
And you know I might
pi_194028032
Moet je een peuterbed/dekbed ook nog kort opmaken zoals bij baby's?
:]
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:20:12 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194028205
Dat is vet zielig, de meeste peuters vleien immers hun hoofd tegen de bovenkant aan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:57:13 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194028681
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:49 schreef exode het volgende:
Tegen sluitingstijd worden de wachtrijen ook weer korter, rond 17.30 uur kan je bijna overal doorlopen.
KuikenGuppy
pi_194028692
Mijn tot voor kort niet pratende peuter vroeg gisteren of hij iets met dinosaurussen mocht kijken op de televisie. Ik vroeg of hij een film leuk zou vinden. 'Neh, doe maar dokkieterrie (documentaire). Ik wil leren!'

WTF _O-
pi_194029609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Dat is vet zielig, de meeste peuters vleien immers hun hoofd tegen de bovenkant aan.
Inderdaad, Juul gaat altijd helemaal bovenin liggen met haar hoofd tussen al haar knuffels.
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 23:00:34 #122
269689 crew  Viv
pi_194029792
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:58 schreef Cygne het volgende:
Mijn tot voor kort niet pratende peuter vroeg gisteren of hij iets met dinosaurussen mocht kijken op de televisie. Ik vroeg of hij een film leuk zou vinden. 'Neh, doe maar dokkieterrie (documentaire). Ik wil leren!'

WTF _O-
:o Kun je nagaan wat hij toch allemaal opgepikt heeft. O+
pi_194029950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:o Kun je nagaan wat hij toch allemaal opgepikt heeft. O+
Ik ben echt trots. Het is nog niet op het niveau wat het zou moeten qua zinsbouw maar hij gaat zo hard! Zijn logopedist belde gisteren even en die was ook heel tevreden over zijn vooruitgang.
pi_194033266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:20 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht dus dat dit een reactie was op de Efteling paddenstoel-foto van rena _O- :+
pi_194033443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:50 schreef exode het volgende:

[..]

Inderdaad, Juul gaat altijd helemaal bovenin liggen met haar hoofd tussen al haar knuffels.
Ja hier ligt ze ook zo, of over dwars. Maar dacht misschien zijn er nog veiligheidsadviezen. Eerste nacht zonder slaapzak ging in iedergeval goed :)
:]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')