abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:39:40 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193929223
Gefeliciteerd Tolstoifan!!! *O* *O* *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193929744
Klinkt goed Nanuke, gaat op het lijstje voor volgend jaar ofzo. Ik ben vroeger wel bij Ecodrome geweest maar dat is nu dus Dinoland.

TolstoiFan gefeliciteerd *O*
pi_193938262
Gefeliciteerd TolStoiFan! *O*
pi_193939495
Gefeliciteerd TolStoiFan!

Leuk Nanuke!

Wij zijn op vakantie. En mijn altijd en eeuwig voorbeeldig slapende peuter heeft er op vakantie moeite mee. Dat was in februari ook al zo met de wintersport. Eenmaal thuis weer meteen als vanouds prima.
En nu dus ook weer heel onrustig, zo sneu. Maar we hebben een ruim huisje en verbouwden gisteravond de boel en nu kan hij bij ons op de kamer en nu is het goed. Lijkt wel of hij iets vertrouwds mist van thuis als we op vakantie zijn. Hoewel we toch zijn nachtlampje en zijn eigen dekbed en zijn fiep met fiepdoekje mee hebben.

Oh, en voor diezelfde peuter hebben we een afspraak gemaakt bij de logopedist voor na onze vakantie. Om gewoon eens mee te laten kijken/luisteren. Gaat ‘ie hier op vakantie dus ineens meer woordjes zeggen... Ben benieuwd of het nu verder ontwikkelt.
pi_193939912
Dank voor de felicitaties. Simon heeft een erg leuke dag gehad en is gruwelijk verwend. Hij heeft een houten treinbaan + uitbreiding gekregen en allerlei Duplo en boeken. Van ons ook nog een dekbed met overtrek, maar die gooide hij meteen uit zijn bed :)

Vanochtend hingen de slingers er nog, dus hij concludeerde dat hij nog steeds jarig was en dat hij daarom weer taart wilde eten *) De hele ochtend is hij in de weer geweest met zijn treinbaan.

@Nanuke, dat klinkt wel heel erg leuk. Fijn ook zo'n uitgebreide reactie :)
Handige tip ook voor die app voor de show en eten.

@Malteser, fijne vakantie gewenst! Zijn jullie in Nederland? Ik hoop dat het weer nog beter wordt, hier regent het al bijna 2 dagen.
pi_193940128
Gefeliciteerd nog, Tolstoi!

Jammer is dat, Malteser. Hopelijk maar tijdelijk en slaapt hij thuis weer als vanouds.

Gisteren hadden we een barbecue van mijn harmonie. Mijn kinderen bleken de enige te zijn, maar ze hebben zich top vermaakt, er kwamen nog mensen zeggen tegen me dat onze jongens zo leuk en lief waren O+

Het werd wel een beetje laat (half 10 gingen de jongens met papa naar huis :') ), dus vandaag joggingbroeken, Paw Patrol, puzzelen en vanavond pizza :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193940342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de felicitaties. Simon heeft een erg leuke dag gehad en is gruwelijk verwend. Hij heeft een houten treinbaan + uitbreiding gekregen en allerlei Duplo en boeken. Van ons ook nog een dekbed met overtrek, maar die gooide hij meteen uit zijn bed :)

Vanochtend hingen de slingers er nog, dus hij concludeerde dat hij nog steeds jarig was en dat hij daarom weer taart wilde eten *) De hele ochtend is hij in de weer geweest met zijn treinbaan.

@:Nanuke, dat klinkt wel heel erg leuk. Fijn ook zo'n uitgebreide reactie :)
Handige tip ook voor die app voor de show en eten.

@:Malteser, fijne vakantie gewenst! Zijn jullie in Nederland? Ik hoop dat het weer nog beter wordt, hier regent het al bijna 2 dagen.
Klinkt als een topverjaardag! Wat leuk dat hij zo blij is met de treinbaan.

Nope, we zijn in Frankrijk. We twijfelden lang en gingen toch en het is heerlijk! Er zijn goede maatregelen overal maar door de rust en de ruimte lijkt corona verderweg dan ooit. Dus we genieten.
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:53 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd nog, Tolstoi!

Jammer is dat, Malteser. Hopelijk maar tijdelijk en slaapt hij thuis weer als vanouds.

Gisteren hadden we een barbecue van mijn harmonie. Mijn kinderen bleken de enige te zijn, maar ze hebben zich top vermaakt, er kwamen nog mensen zeggen tegen me dat onze jongens zo leuk en lief waren O+

Het werd wel een beetje laat (half 10 gingen de jongens met papa naar huis :') ), dus vandaag joggingbroeken, Paw Patrol, puzzelen en vanavond pizza :D
Ik denk het wel. Dat was na de wintersport ook zo. Hij sliep direct weer prima. Mars is sowieso een hele goede slaper dus ik verwacht geen problemen. En we hebben nu dus een 2,30 m bed kunnen maken door te schuiven dus nu slaapt hij fijn naast mij op vakantie. En eerlijk: ik vind dat heerlijk!

Fijn dat de jongens het goed deden. En geniet van de zondag!
pi_193940358
Zo, vanochtend het zoveelste feestje voor Juul gevierd. Dit keer voor mijn schoonfamilie. Dat kind denkt nu dat ze continu jarig is _O-

Alleen jammer dat ze al een paar nachten matig slaapt, meerdere keren per nacht wakker zonder dat we echt weten wat er is. Meestal slaapt ze weer in als je haar even kriebelt en deken goed legt. Hopelijk geen voorbode voor de vakantie....we gaan pas over 4 weken overigens. Door Corona is ons 'we willen dit jaar nog even niet kamperen met Juul' omgezet in 'we gaan toch maar kamperen aangezien we nogal wat geld hebben uitgegeven aan de vakantie en daar vouchers voor terug hebben gekregen.'
We stellen ons eerlijk gezegd al in op 1 van ons 2 die bij haar ligt 's nachts. Plek genoeg in de vouwwagen gelukkig.

Gefeliciteerd Tolstoifan!

En bedankt voor alle felicitaties en welkom *O*
pi_193940827
Gefeliciteerd Tolstoi met je grote jongen O+ *O*

Malteser een fijne vakantie!

Balen van de slechte nachten exode, wij waren van de week ook weer aan de beurt met ons zieke meisje maar het pufje doet zijn werk goed en ze knapt in snel tempo op gelukkig, ze is weer lekker vrolijk en rochelt en piept nog een klein beetje. Ik hoop dat ze morgen weer lekker naar de psz kan.

Het toedienen van het pufje blijft vreselijk overigens, wat we ook uit de kast trekken :')

Er gaan ook dingen ineens wel goed die ze eerder niet leuk vond; samen douchen vindt ze ineens heel gezellig en zelfs haren wassen gaat ineens goed *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_193948203
@exode, welkom nog @ peuters!
Goede instelling wel met het op vakantie gaan met de vouwwagen en het slapen. Misschien valt het mee en verwerkt ze alle indrukken van haar verjaardag ‘s nachts. Blijven jullie in NL?

@rena, wat fijn van het douchen en haren wassen! Wel rot van de pufjes. Misschien wordt het nog beter als ze er wat langer aan went.
pi_193954173
Welkom met Juul exode, gefeliciteerd nog! Blijft ze de feestjes en aandacht leuk vinden of is het er inmiddels wel af? :D

Tolstoi ook nog gefeliciteerd met je peuter! *O*

Fijne vakantie Malteser!

Rena, wat vervelend van de pufjes, hopelijk accepteert ze ze snel alsnog.

Hier eigenlijk niets te melden. Afgelopen week heeft ze wel geholpen met de stoel en de box in elkaar zetten voor de baby. Dat vindt ze te gek, schroefjes draaien. Inmiddels hebben de poppen ook alles al uit geprobeerd en vertelt ze heel trots aan iedereen dat het klaar staat. O+
pi_193954254
Nolita, Juul geniet van al die aandacht, ze is ook allesbehalve verlegen dus ze vindt het heerlijk al die visite en cadeaus.
Wel wederom een matige nacht....pffff, 2 keer wakker en lastig te troosten, uiteindelijk lukt het wel en valt ze weer in slaap, maar ja dan ben je zelf al wakker.

Juul was tot ze een jaar of 1,5 was een matige tot soms slechte slaper. Ze heeft vaak genoeg tussen ons in geslapen. Dat ging nu dus maanden goed, ze sliep echt goed. Nu zitten we op 7 nachten achter elkaar van matige nachten. Er komt ook aardig wat volume uit haar. Ik hoop op een korte fase.....

Malteser, ja, we gaan eerst 12 dagen met de vouwwagen naar een camping in de achterhoek. Een camping gericht op gezinnen met jonge kinderen maar zonder animatie en schreeuwerig gedoe, heerlijk. Oh en er is veel modder O+
Dan zijn we 3 dagen thuis en gaan we daarna nog een week naar een Farmcamps in Zeeland. Dat laatste hadden we snel geboekt toen we Zweden hadden geannuleerd, zodat we iig een week weg zouden gaan. Eigen sanitair etc. Vouwwagen hebben we er bijgeboekt toen andere plannen niet door konden gaan.
In allebei enorm veel zin, maar zie dus wel een beetje op tegen de nachten....maar goed, ik slaap als het daar ook zo gaat op het tweede 2persoonsbed en Juul bij mijn vriendin. B slaapt sowieso altijd in de zijtent, echt zijn domein.
pi_193980575
Heeft iemand hier tips misschien.
L is ruim een half jaar zindelijk, maar poepen gaat op en af. Nu heel slecht. Als hij aan het spelen is poept hij vaak een veeg in zijn onderbroek, soms heeft hij het door, soms niet. We vragen regelmatig of hij moet, hij zegt altijd nee. Als hij een veeg in z'n onderbroek heeft zetten we hem op het potje of de wc maar dan komt er niks. Vandaag hadden we 4 vieze onderbroeken. Ik probeer niet boos te worden maar dat lukt mij niet altijd meer. Als ik om de 10 minuten vraag of hij moet, of gewoon zie dat hij moet en hij zegt nee, en dat er dan weeer wat in zit en hij weeeer niks op de wc doet, je wordt er moedeloos van. Ik heb niet het idee dat hij verstopt zit, gisteren heeft hij nog goed gepoept en vlak daarna ging het weer mis.

Ervaringen?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:31:06 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193981879
Morgen nemen we afscheid van de psz!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die tractatie hebben ik ergens uit mijn tenen gehaald, we hebben 'm zelfs samen gemaakt O+ Want verder gaat het matigjes. Ik was een weekendje weg met mijn zus om er even lekker uit te zijn, maar van uitrusten was ook geen sprake (want kamperen en STORM!). De afgelopen weken zaten vol met veel mantelzorg, verdriet om het laten gaan van een huisdier en veel werken. Ik kon afgelopen week geen enkele avond Max met droge ogen naar bed brengen. Heb me even ziekgemeld. Tijd voor wat quality time, met Max en voor mezelf.

/Einde epistel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:22 schreef Nazil het volgende:
Heeft iemand hier tips misschien.
L is ruim een half jaar zindelijk, maar poepen gaat op en af. Nu heel slecht. Als hij aan het spelen is poept hij vaak een veeg in zijn onderbroek, soms heeft hij het door, soms niet. We vragen regelmatig of hij moet, hij zegt altijd nee. Als hij een veeg in z'n onderbroek heeft zetten we hem op het potje of de wc maar dan komt er niks. Vandaag hadden we 4 vieze onderbroeken. Ik probeer niet boos te worden maar dat lukt mij niet altijd meer. Als ik om de 10 minuten vraag of hij moet, of gewoon zie dat hij moet en hij zegt nee, en dat er dan weeer wat in zit en hij weeeer niks op de wc doet, je wordt er moedeloos van. Ik heb niet het idee dat hij verstopt zit, gisteren heeft hij nog goed gepoept en vlak daarna ging het weer mis.

Ervaringen?
Deels. We hebben hier een hele periode achter de rug waarin we zagen dat hij moest, maar hij glashard ontkende. Enerzijds probeerden we dan soms maar weer vaste toiletmomenten in te bouwen (hij moest), anderzijds (mijn voorkeur) wilde ik het aan hem zelf overlaten en laten merken wat er dus gebeurde als hij niet ging. Ineens gaat het nu beter, ik heb geen concrete tips, maar ik herken het dus wel.
pi_193982018
Quoi we lieten het altijd aan hemzelf over, maar na zo veel vieze onderbroeken is dat er af. Het is zo vreselijk vermoeiend en er zit ook nu wel haast achter want over 1.5 maand moet hij echt op de basisschool starten en zelfs zijn billen moet kunnen afvegen, dat lukt nu echt nog niet.
pi_193982400
Wat een leuke traktatie Quoi! Ik was blij hier dat trakteren nog steeds niet mag, scheelde me een hoop gedoe, dus respect voor je dat je dit ondanks de tegenslag toch gemaakt hebt! En hopelijk doet een paar dagen echt rust je goed.

Wij waren ook een weekendje kamperen. Helaas teleurstellend weer idd, en het grondzeil van de tent was niet helemaal waterdicht, maar de kinderen vonden het geweldig! Ruzie maken om wie er mocht helpen afdrogen, veel gekwebbel in de tent terwijl het allang slaaptijd was en qualitytime met opa en oma in de camper. Maar wat een volksverhuizing en gedoe, ondanks dat m’n ouders de meeste gebruiksvoorwerpen al mee hadden in de camper en we dus enkel slaapspullen en kleding mee hoefde te nemen en ze zelfs de tent al opgezet hadden. Ondanks jarenlang primitief kamperen, geef ik nu toch echt de voorkeur aan een huisje. Of vooral aan een bed eigenlijk. Maarja, ze vonden het zo leuk...

Nazil, mijn verhaal wil je niet horen denk ik. Kleuter van bijna 5 is sinds 2 weken vanuit het niets ook poepzindelijk (plaszindelijk al 1,5 jaar, poepen deed hij alleen in een luier). Hier hielp het vrachtwagenpoep-filmpje dat in een zindelijkheidstopic hier op het forum genoemd werd, maar dat was omdat hij het vooral op hield. En na dat filmpje duurde het ook nog een tijdje (maar het komt wel daardoor, dat heeft hij zelf gezegd).
pi_193985664
Ff die poepte dus wel in een luier? L wil dat zelfs niet. Verder overdag en 's nachts zindelijk. Ik heb hem vanochtend dat filmpje laten zien, hij snapte het wel volgens mij, ik hoop dat hij er ook wat mee doet.

Kamperen... Ik heb het heel lang gedaan en met kind 1x. Toen was er en hittegolf, we hadden een synthetische tent midden in de zon en ik had een zonnesteek opgelopen met het opzetten er van. Na 3 dagen zijn we 's nachts met het hoognodige naar huis gegaan om te slapen en de volgende dag terug gegaan om op te ruimen. Die ervaring van 3 jaar geleden weerhoudt mij er van om dit nog een keer te doen :+ vorig jaar hebben we een safaritenten op een park gehuurd, dat was wel een succes (toen we eenmaal het hokje van l met slaapzakken hadden bekleed zodat het licht er niet door kwam).voor de rest: huisje. Zitten we nu ook in. Met vaatwasser en wasmachine die we op dag 2 al gebruikten voor de vieze onderbroeken.
pi_193988695
Wij zijn team kamperen maar wel in een vouwwagen met lattenbodem, extra goed matras en bonenmaler :) B was al een echte kampeerder vanaf 14 maanden, Juul is geen slaapwonder helaas. Maar ze vinden het allebei fantastisch! En het scheelt nogal wat geld in het hoogseizoen met een simpel huisje.

Nazil, er zijn aardig wat kleuters die niet zelf hun billen afvegen. Believe me....daarom probeer ik speeldates met 4 jarigen te voorkomen. B is 6 en poept pas sinds een jaar op school, daarvoor hield ie het gewoon op totdat hij thuis was.
pi_193997028
@Nazil met het weer nu zou kamperen in ieder geval al een heel andere beleving zijn. ;)
Hoe gaat het eigenlijk als je hem zonder broek laat lopen? Heel misschien dat het dan wel lukt om de wc te halen?

@exode fijn, die tip over geen vierjarigen als speeldate onthou ik.

@Quoi :*

Bij ons gaat het weer wat beter. Ik probeer Banaan voor te kauwen dat hij soms kan zeggen "okee, ik ga wat anders doen" in plaats van de eeuwige "nee". Nou hoor ik de hele dag door "okee", heel soms zelfs op de moeilijke momenten.

Hij is nou al twee weken klaar op de peuterspeelzaal door vroegtijdige sluiting. We hebben nou ook het evaluatiegesprek gehad. Leuk om te horen hoe hij daar echt wel zichzelf is geweest. :)
Wat ik fijn vond om te horen is dat ook zij er niet kwam met een halve uitleg. Ik heb me echt weleens afgevraagd of ik hem teveel probeer uit te leggen.

Heel vaak stelt hij vragen die je met ja/nee kunt beantwoorden en naar de bekende weg.
Nou begint hij steeds meer te vragen wat iets is, zoals quiche, kopen en oppervlakte.
Of de heel belangrijke vragen "hoe lang is het met het vliegtuig naar de Jumbo?" en "zullen we met het vliegtuig naar de speeltuin?" O+

Vandaag mocht hij mee naar de tuinwinkel. Vooraf hadden we de regel "sommige spullen blijven van de winkel" uitgelegd. Maar toen hij de speelgoedkruiwagens, grasmaaiers en tuingereedschap vond wist hij het niet meer. Op het toppunt zei hij "daahaaag", weg wandelend met drie zakken kinderharkjes, begon de hele verzameling spullen meter voor meter richting uitgang te verplaatsen, en tilde hij twee van die grasmaaiertjes tegelijk. Lees je mee @TolstoiFan ? ;)

Uiteindelijk besloot hij het bij 1 grasmaaier te houden die hij naar de visjes reed. De rest van de spullen hebben we opgeruimd, die ene grasmaaier liet hij los om naar de klokken te kijken. Het hele bos vliegenmepppers die hij te pakken had hielp hij netjes mee opruimen. Al met al is het echt al wel beter dan de vorige keer, toen hij spartelend onder de arm vertrok. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193997271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:17 schreef exode het volgende:
Wij zijn team kamperen maar wel in een vouwwagen met lattenbodem, extra goed matras en bonenmaler :) B was al een echte kampeerder vanaf 14 maanden, Juul is geen slaapwonder helaas. Maar ze vinden het allebei fantastisch! En het scheelt nogal wat geld in het hoogseizoen met een simpel huisje.

Nazil, er zijn aardig wat kleuters die niet zelf hun billen afvegen. Believe me....daarom probeer ik speeldates met 4 jarigen te voorkomen. B is 6 en poept pas sinds een jaar op school, daarvoor hield ie het gewoon op totdat hij thuis was.
Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.

@PKM zonder broek... Hmmm geen idee eigenlijk, best eens de moeite van het proberen waard.

We zijn nu op vakantie en ik hoop heel erg dat het daar aan ligt, want we hebben zelden thuis 4 vieze onderbroeken op een dag gehad. Thuis poept hij op het potje, want daar is zijn houding goed. Op de wc bungelen de benen te veel. Maar in een poging hem op de wc ipv het potje te krijgen heb ik die niet meegenomen. Ik vind het vooral bizar dat het echt alleen tijdens het spelen gebeurt. Niet als hij voor de tv zit, niet als we onderweg zijn, echt alleen tijdens het spelen.

En laten we het niet over het weer en vandaag hebben. Ik ben blij dat ik zo naar bed kan. Doe geen monkeytown op woensdagmiddag in de schoolvakantie als het regent en je een moe kind hebt. Het is een hele beleving. Niet in positieve zin.
pi_193998069
PKM, ik heb heel wat billen van kinderen die niet de mijne zijn afgeveegd....niet bepaald mijn hobby. Doe er je voordeel mee, bij speeldates van 4 jaar en ouder even subtiel de poepvraag stellen.

Juul van net 2 toont vooralsnog geen enkele interesse in de wc of potje. Ze loopt wel standaard mee met grote broer als die naar de wc gaat en we zetten haar wel eens op de wc. Maar de vertaling naar daar zelf iets doen maakt ze niet. B begon ook 'laat' maar was ook snel zindelijk toen.
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:29:58 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193998537
Hier weet ik vrijwel zeker dat hij moest poepen vanavond, maar no way dat hij het deed, kennen jullie dat? Ondanks hem op de wc zetten en tot 30 tellen (voor wat rust). Tijdens spelen vindt hij het lastig om er de tijd voor de nemen.

Hij wordt elke morgen wakker met een nieuw potentieel verjaardagskado in zijn hoofd (vaak een hulpdienst), waar het dan de heeeeeeeele dag over gaat. Wij temperen dus vooral alles mbt zijn verjaardag, want "dat duurt nog ca 60 dagen". En nu nam hij vandaag afscheid op de psz en gingen ze kaarsjes uitblazen voor zijn 4e verjaardag 8)7 Hij dacht ook wel dat we vanmiddag naar de speelgoedwinkel konden om die reden :')

Vanmiddag belde ook zijn toekomstige juf. Hij mag komende woensdag al komen wennen :o

Succes @Nazil ! Dat is ook keihard werken, Monkeytown.

Hier veel zin in kamperen. Nooit meer gedaan sinds mijn 17e geloof ik, maar nu met eigen kampeerbusje lijkt het me (en het is, zo bleek afgelopen weekend) heerlijk O+ Max gaat het helemaal tof vinden, for sure :)
pi_193998677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 21:26 schreef Nazil het volgende:

[..]

Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.

@:pkm zonder broek... Hmmm geen idee eigenlijk, best eens de moeite van het proberen waard.

We zijn nu op vakantie en ik hoop heel erg dat het daar aan ligt, want we hebben zelden thuis 4 vieze onderbroeken op een dag gehad. Thuis poept hij op het potje, want daar is zijn houding goed. Op de wc bungelen de benen te veel. Maar in een poging hem op de wc ipv het potje te krijgen heb ik die niet meegenomen. Ik vind het vooral bizar dat het echt alleen tijdens het spelen gebeurt. Niet als hij voor de tv zit, niet als we onderweg zijn, echt alleen tijdens het spelen.

En laten we het niet over het weer en vandaag hebben. Ik ben blij dat ik zo naar bed kan. Doe geen monkeytown op woensdagmiddag in de schoolvakantie als het regent en je een moe kind hebt. Het is een hele beleving. Niet in positieve zin.
En als je hem op de wc zet met een krukje onder zijn benen? Met bungelende benen kan je ook niet goed persen inderdaad.

Hier ook geen halleluja qua poepen. Willem was ruim 4 toen hij gewoon op de wc kon poepen en niet meer in de broek of luier. (En nog is het drama. Hij poept gemiddeld twee keer in de week. Echte olifant drollen komen er uit). Het komt echt vanzelf denk ik!

Kevin is een ander verhaal. Die zit net zolang te persen op de wc totdat er poep is. En dan enthousiast zwaaien naar die drol zodra die er uit floept. Ook knap. Je hebt er alleen niks aan, want aan voelen komen en dan naar de wc lopen is hier nog ver weg.
  woensdag 8 juli 2020 @ 22:49:27 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193998973
Over die bungelende benen nooit nagedacht eigenlijk. Ondanks dat floepen er hier soms olifanten-, nee soms dinosaurusdrollen uit :o

Ik heb pas met 2 vriendinnen op een terras het bijna 1 uur gehad over onze poepende (net-zindelijke) kinderen, tot we doorhadden hoe bizar dat eigenlijk was :D
pi_193999149
Ik ben wel klaar met poep :( de meiden zijn druk bezig met zindelijk worden en qua plassen gaat het goed, maar poepen is echt drama. Lala had vanmorgen in de keuken in haar onderbroek gepoept en kwam daarmee naar mij toe lopen terwijl ik net mijn schoenen aan trok om kleuter uit school te halen. Heel poepspoor door het huis. Daarna Em die gewoon een beetje in haar broek poepte maar toen direct stopte en dus later nog een keer moest poepen, deels in haar broek, deels op het potje en een klein beetje in het potje. En terwijl ik dat opruimde plaste ze de boel onder -O- Lala had ondertussen een luier aangekregen maar trok dat ding ook direct zelf uit toen ze gepoept had, dus benen en vloer onder de poep. Kortom, ze krijgen de komende dagen alleen een onderbroek aan als ze al gepoept hebben.

@Nazil, kleuter poepte altijd in zijn luier, daar wachtte hij gewoon op. Hij was/is ook nog niet nachtzindelijk, dus die heeft hij sowieso ‘s avonds en ‘s ochtendsvroeg aan. Een andere omgeving kan het ook prima aan liggen, net als aan een andere wc. Maar ik vind het wel slim om geen potje mee te nemen, uiteindelijk moet hij toch zonder, ook op school straks. Wellicht helpt het om wat dieper te gaan zitten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')