Klinkt als een topverjaardag! Wat leuk dat hij zo blij is met de treinbaan.quote:Op zondag 5 juli 2020 13:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de felicitaties. Simon heeft een erg leuke dag gehad en is gruwelijk verwend. Hij heeft een houten treinbaan + uitbreiding gekregen en allerlei Duplo en boeken. Van ons ook nog een dekbed met overtrek, maar die gooide hij meteen uit zijn bed
Vanochtend hingen de slingers er nog, dus hij concludeerde dat hij nog steeds jarig was en dat hij daarom weer taart wilde etenDe hele ochtend is hij in de weer geweest met zijn treinbaan.
@:Nanuke, dat klinkt wel heel erg leuk. Fijn ook zo'n uitgebreide reactie
Handige tip ook voor die app voor de show en eten.
@:Malteser, fijne vakantie gewenst! Zijn jullie in Nederland? Ik hoop dat het weer nog beter wordt, hier regent het al bijna 2 dagen.
Ik denk het wel. Dat was na de wintersport ook zo. Hij sliep direct weer prima. Mars is sowieso een hele goede slaper dus ik verwacht geen problemen. En we hebben nu dus een 2,30 m bed kunnen maken door te schuiven dus nu slaapt hij fijn naast mij op vakantie. En eerlijk: ik vind dat heerlijk!quote:Op zondag 5 juli 2020 13:53 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd nog, Tolstoi!
Jammer is dat, Malteser. Hopelijk maar tijdelijk en slaapt hij thuis weer als vanouds.
Gisteren hadden we een barbecue van mijn harmonie. Mijn kinderen bleken de enige te zijn, maar ze hebben zich top vermaakt, er kwamen nog mensen zeggen tegen me dat onze jongens zo leuk en lief waren![]()
Het werd wel een beetje laat (half 10 gingen de jongens met papa naar huis), dus vandaag joggingbroeken, Paw Patrol, puzzelen en vanavond pizza
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die tractatie hebben ik ergens uit mijn tenen gehaald, we hebben 'm zelfs samen gemaaktWant verder gaat het matigjes. Ik was een weekendje weg met mijn zus om er even lekker uit te zijn, maar van uitrusten was ook geen sprake (want kamperen en STORM!). De afgelopen weken zaten vol met veel mantelzorg, verdriet om het laten gaan van een huisdier en veel werken. Ik kon afgelopen week geen enkele avond Max met droge ogen naar bed brengen. Heb me even ziekgemeld. Tijd voor wat quality time, met Max en voor mezelf.
/Einde epistel.Deels. We hebben hier een hele periode achter de rug waarin we zagen dat hij moest, maar hij glashard ontkende. Enerzijds probeerden we dan soms maar weer vaste toiletmomenten in te bouwen (hij moest), anderzijds (mijn voorkeur) wilde ik het aan hem zelf overlaten en laten merken wat er dus gebeurde als hij niet ging. Ineens gaat het nu beter, ik heb geen concrete tips, maar ik herken het dus wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 21:22 schreef Nazil het volgende:
Heeft iemand hier tips misschien.
L is ruim een half jaar zindelijk, maar poepen gaat op en af. Nu heel slecht. Als hij aan het spelen is poept hij vaak een veeg in zijn onderbroek, soms heeft hij het door, soms niet. We vragen regelmatig of hij moet, hij zegt altijd nee. Als hij een veeg in z'n onderbroek heeft zetten we hem op het potje of de wc maar dan komt er niks. Vandaag hadden we 4 vieze onderbroeken. Ik probeer niet boos te worden maar dat lukt mij niet altijd meer. Als ik om de 10 minuten vraag of hij moet, of gewoon zie dat hij moet en hij zegt nee, en dat er dan weeer wat in zit en hij weeeer niks op de wc doet, je wordt er moedeloos van. Ik heb niet het idee dat hij verstopt zit, gisteren heeft hij nog goed gepoept en vlak daarna ging het weer mis.
Ervaringen?
Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:17 schreef exode het volgende:
Wij zijn team kamperen maar wel in een vouwwagen met lattenbodem, extra goed matras en bonenmalerB was al een echte kampeerder vanaf 14 maanden, Juul is geen slaapwonder helaas. Maar ze vinden het allebei fantastisch! En het scheelt nogal wat geld in het hoogseizoen met een simpel huisje.
Nazil, er zijn aardig wat kleuters die niet zelf hun billen afvegen. Believe me....daarom probeer ik speeldates met 4 jarigen te voorkomen. B is 6 en poept pas sinds een jaar op school, daarvoor hield ie het gewoon op totdat hij thuis was.
En als je hem op de wc zet met een krukje onder zijn benen? Met bungelende benen kan je ook niet goed persen inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:26 schreef Nazil het volgende:
[..]
Hij poept op de opvang ook bijna nooit en gaat vrijwel altijd goed, maar 2e wendag basisschool was het al raak en kregen we de preek over zelf zijn billen afvegen. Kind kan er nauwelijks bij maar we oefenen wel komende tijd.
@:pkm zonder broek... Hmmm geen idee eigenlijk, best eens de moeite van het proberen waard.
We zijn nu op vakantie en ik hoop heel erg dat het daar aan ligt, want we hebben zelden thuis 4 vieze onderbroeken op een dag gehad. Thuis poept hij op het potje, want daar is zijn houding goed. Op de wc bungelen de benen te veel. Maar in een poging hem op de wc ipv het potje te krijgen heb ik die niet meegenomen. Ik vind het vooral bizar dat het echt alleen tijdens het spelen gebeurt. Niet als hij voor de tv zit, niet als we onderweg zijn, echt alleen tijdens het spelen.
En laten we het niet over het weer en vandaag hebben. Ik ben blij dat ik zo naar bed kan. Doe geen monkeytown op woensdagmiddag in de schoolvakantie als het regent en je een moe kind hebt. Het is een hele beleving. Niet in positieve zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |