Komt op een drukke, zonnige dag dus neer op een wassen neus. Ik neem het de mensen van de Efteling ook niet kwalijk.. hoe ga je er in godsnaam voor zorgen dat zo'n gigantische meute afstand van elkaar houdt?quote:Op maandag 22 juni 2020 17:12 schreef Remco het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)ling-proef-op-de-som
Deze man weetquote:Op maandag 22 juni 2020 17:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is ook zo truttig als wat die maatregelen. Lekker als een homootje de voetgangersrotonde volgen. Op een lijntje staan en dat soort onzin. Pleur toch een eind op joh.
quote:Op maandag 22 juni 2020 17:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankbaarheid? Omdat je bedrijf naar de donder gaat?
Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:22 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Komt op een drukke, zonnige dag dus neer op een wassen neus. Ik neem het de mensen van de Efteling ook niet kwalijk.. hoe ga je er in godsnaam voor zorgen dat zo'n gigantische meute afstand van elkaar houdt?
Die maatschappij is er helemaal nietquote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, omdat de regering alles in het werk stelt om dat te voorkomen. Binnen de mogelijkheden van de anderhalvemeter maatschappij wordt goed gezocht naar de versoepelingen die verantwoord mogelijk zijn, ze sluiten echt niet langer dan ze dat nodig vinden. En dan gaat er ook nog miljarden aan steun naar het bedrijfsleven.
Nee hoorquote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.
Precies dit. Dat stickertje hier en daar is niets anders dan doen alsof. In de praktijk is er geen anderhalve meter. Mondkapjes zijn volledig voor de vormquote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die 1.5 maatregel is slechts voor de buhne, schijn. Bedrijven houden het puur in stand om boetes te voorkomen. Niemand houdt zich er nog aan, op een enkeling na, maar ik snap ook niet dat die dan buiten komen.
Yup. Al zal iedereen andere dingen zien natuurlijk. Naar mijn idee zijn er steeds meer plekken waar die 1,5 niet echt nageleefd word. Als het echt zo gevaarlijk zou zijn dan hadden we al wel nieuwe stijgingen gezien imo.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die maatschappij is er helemaal nietbordjes en looplijnen wekken die schijn, maar de theorie pakt zoals altijd anders uit. En de cijfers dalen alleen maar, allemaal onzin dus, en onnodige gevolgen voor de economie doordat de capactiteit niet benut kan worden.
Of ze er alles aan doen...zijn de meningen over verdeeld. Ze maken het veel bedrijven alleen maar extra moeilijk imo. Helpt dan niet mee dat er sprake is van willekeur. Dat valt gewoon niet meer uit te leggen richting bepaalde sectoren.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, omdat de regering alles in het werk stelt om dat te voorkomen. Binnen de mogelijkheden van de anderhalvemeter maatschappij wordt goed gezocht naar de versoepelingen die verantwoord mogelijk zijn, ze sluiten echt niet langer dan ze dat nodig vinden. En dan gaat er ook nog miljarden aan steun naar het bedrijfsleven.
Eens! Ik snap dat het nog niet de ideale wereld is maar het is toch al goed te doen zo. Bij 2 mensen 'gedogen' ze of je wel of niet samen woont. Dat scheelt gewoon enorm. Dan kan je eens met twee op date, wat je toch niet doet als je ziek bent. Of met je beste maat een biertje drinken terwijl de rest gewoon wat meer afstand heeft. En zoals hier in het dorp. Gemeente was jaren lang moeilijk aan het doen over ruimte en parkeerplekken, terwijl het nu ineens mag om ruimte te maken. Op een goede zomerdag heeft mijn stamkroeg dat gewoon dezelfde bezetting als normaal daardoor.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. De versoepelingen zoals ze nu zijn, zijn perfect. Waar mogelijk houden mensen die wel een IQ van boven de 100 hebben afstand, maar niet zo strikt meer als in het begin. Het is zo moeilijk niet.
Een winkel hier in de buurt heeft ook na 3 maanden flesjes desinfectiemiddel bij de ingang staan op een tafeltje sinds deze week. Puur voor de eventuele controle denk ik. Allemaal papieren wereld en schijnmaatregelen.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies dit. Dat stickertje hier en daar is niets anders dan doen alsof. In de praktijk is er geen anderhalve meter. Mondkapjes zijn volledig voor de vorm
Grote kans dat daar gewoon water inzitquote:Op maandag 22 juni 2020 17:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een winkel hier in de buurt heeft ook na 3 maanden flesjes desinfectiemiddel bij de ingang staan op een tafeltje sinds deze week. Puur voor de eventuele controle denk ik. Allemaal papieren wereld en schijnmaatregelen.
Hier kan ik mij prima in vinden 👌quote:Op maandag 22 juni 2020 17:40 schreef Kyran het volgende:
Misschien was ik wel één van de grootste voorstanders hier van verregaande maatregelen en ik sta daar nog steeds achter. Zonder de genomen maatregelen was het zeker uit de hand gelopen. want wij zaten constant tegen ons limiet aan qua IC-capaciteit.
Echter ben ik wel van mening dat de 1.5 meter regel in heel veel gevallen afgeschaft kan worden.
De kans dat je buiten op een terras besmet kan worden door iemand die een tafeltje verderop zit is echt heel klein. Het is absoluut niet nul, maar wel klein. Denk dat men dat echt los kan gaan laten.
Het is niet alsof voor maart iedereen bij elkaar op de nek zat in een supermarkt, bouwmarkt of een willekeurig andere winkel. De winkels worden er al steeds soepeler mee, dus van mij mag dat afgeschaft worden. Was laatst een keer in de Hornbach in Nieuwegein. Daar hebben ze nu allerlei vage looproutes, hekken, containers etc. etc. waardoor er juist opstoppingen ontstaan en je met z'n allen op een vierkante meter staat te hijgen .... Ik werd er zwaar gefrusteerd van in ieder geval
• Mondmasker op in OV.
• Geen grote (indoor)evenementen.
• Geen overvolle bioscopen, theaters, concertzalen etc.
• Zoveel mogelijk thuiswerken.
• Binnenblijven bij (lichte) klachten.
• Snel testen (en snel uitslag aub.) Wacht nu al ruim 32 uur op mijn uitslag bijvoorbeeld. Dat zou gewoon binnen 24h moeten kunnen.
Als je die dingen doet kan je de rest zo goed als los laten volgens mij.
Idem. Ik zou ook echt niet willen dat alles versoepeld word, maar vooral buiten is er wel meer mogelijk imo.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier kan ik mij prima in vinden 👌
Tuurlijk weten wij niet alles.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:54 schreef Monolith het volgende:
Ik denk vooral die iedereen die hier heel goed lijkt te weten welke maatregelen wel of niet effectief zijn een beetje voorbarig oordeelt.
Het gaat er niet om of "jullie" alles weten, het gaat me om de vraag of er überhaupt met voldoende zekerheid iets valt te zeggen over de effectiviteit van zaken als 1,5 meter afstand houden.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk weten wij niet alles.
Waar men eerst relatief laat wilde ingrijpen lijken ze nu weer relatief lang te willen blijven vasthouden aan bepaalde maatregelen. Ja, tuurlijk hebben wij makkelijk praten, maar dat wil niet zeggen dat wij geen mening mogen hebben.
Volgend schooljaar zijn de middelbare scholen ook weer gewoon open las ik, prima zaak ook.quote:Op maandag 22 juni 2020 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem. Ik zou ook echt niet willen dat alles versoepeld word, maar vooral buiten is er wel meer mogelijk imo.
Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:07 schreef miss_sly het volgende:
Een van de dingen waar je dan wel tegenaan loopt, is dat er wel meer getest kan worden, maar dat een hele grote groep mensen het niet doet. Ook niet als ze klachten hebben die bij COVID-19 kunnen passen. https://www.google.nl/amp(...)niet-aan-corona.html
Dat vind ik dan toch niet heel erg handig.
Met het nogal grote verschil dat Rutte een heel land te managen heeft en voorstanders van het afschaffen doorgaans enkel voor eigen parochie preken.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of "jullie" alles weten, het gaat me om de vraag of er überhaupt met voldoende zekerheid iets valt te zeggen over de effectiviteit van zaken als 1,5 meter afstand houden.
Uiteindelijk wordt er gewoon heel gefaseerd afgebouwd om die kennis te vergaren.
Overigens zie ik net de uitspraken van Rutte en die zijn eveneens veel te stellig.
Dat is inderdaad een groot probleem.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:07 schreef miss_sly het volgende:
Een van de dingen waar je dan wel tegenaan loopt, is dat er wel meer getest kan worden, maar dat een hele grote groep mensen het niet doet. Ook niet als ze klachten hebben die bij COVID-19 kunnen passen. https://www.google.nl/amp(...)niet-aan-corona.html
Dat vind ik dan toch niet heel erg handig.
Waar komt die fabel over dezelfde symptomen hooikoorts/corona de laatste dagen ineens vandaan?quote:Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.
Geen wonder dat niet iedereen die test aflegd, er lopen al een miljoen mensen rond die door hooikoorts dezelfde symptomen krijgen.
Mja, maar dat geldt niet voor iedereen. Werk in de zorg en ik moet woensdag gewoon weer aan het werk als ik geen koorts heb. Wil dus echt wel weten of ik het heb. Hele kleine kans dat ik een positief uitslag krijg, maar laatste wat ik wil is inderdaad besmet zijn en dat doorgeven aan al behoorlijk zwakke patiënten op mijn werk.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die klachten zijn zo uitgebreid van niks, kuchje, beetje koorts tot dubbele longontsteking.
Geen wonder dat niet iedereen die test aflegd, er lopen al een miljoen mensen rond die door hooikoorts dezelfde symptomen krijgen.
Als je echt ziek bent kan je ook gewoon t beste thuis blijven, testen stopt namelijk geen virus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |