Succes!quote:Op maandag 22 juni 2020 13:42 schreef Vleuver het volgende:
Goedemiddag allemaal,
Onze nieuwbouwwoning wordt naar verwachting volgend jaar mei/juni opgeleverd. Omdat de standaard badkamer bij deze woning niet bij ons past, zouden wij graag zelf een badkamer uitzoeken en laten plaatsen.
Hebben jullie tips hoe wij dit het beste kunnen doen? Als we naar badkamers kijken, heb je vaak voor ¤5000 wel een mooie badkamer. Het vervelende is, is dat er vervolgens minimaal ¤7000 aan montagekosten bij komt kijken bij de sanitairzaak.
Kunnen jullie ons wellicht juist een zaak aan- of afbevelen? De badkamerwereld is ons nóg meer een waas dan de keukenwereld al is.
Je krijgt toch een bedragje terug als je de standaard er uit laat.quote:Op maandag 22 juni 2020 13:47 schreef Tegan het volgende:
Zonde om een gloednieuww badkamee te slopen. Kan je geen aanpassingen meer aanbrengen in het ontwerp (andere tegels ofzo), of de badkamer casco laten opleveren?
Ik denk ook dat TS dat bedoelt hoor. Casco opleveren, paar honderd euro in de zak en dan op zoek naar een mooie badkamer.quote:Op maandag 22 juni 2020 13:47 schreef Tegan het volgende:
Zonde om een gloednieuwe badkamer te slopen. Kan je geen aanpassingen meer aanbrengen in het ontwerp (andere tegels ofzo), of de badkamer casco laten opleveren?
Wel hed dat doan?quote:Op maandag 22 juni 2020 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik zou doen.
Zelf tegels en sanitair kopen. Een tekening maken.
Een installateur de pijpen op de juiste plek laten leggen. Een bouwvakker muurtjes laten zetten (evt).
Een tegelzetter laten aftegelen, per m2 betaald.
Dan de installateur laten installeren en laten afkitten.
Heb je een geweldige badkamer voor 10K.
Hier een nieuwebouwhuis gekocht, vroeg aan de aannemer wat de meerprijs van een dakkapel was, wilde ze 9k voor hebben. Ik heb het huis laten bouwen zonder dakkapel, alles laten afwerken. Daarna een bedrijf laten komen welke de spanten door heeft gezaagd, isolatie etc verwijderd en was met 4.7k klaar.quote:Op maandag 22 juni 2020 13:47 schreef Tegan het volgende:
Zonde om een gloednieuwe badkamer te slopen. Kan je geen aanpassingen meer aanbrengen in het ontwerp (andere tegels ofzo), of de badkamer casco laten opleveren?
Dan bespaar je dus 2k. Kan je zelf:quote:Op maandag 22 juni 2020 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik zou doen.
Een installateur de pijpen op de juiste plek laten leggen. Een bouwvakker muurtjes laten zetten (evt).
Ja tel daar maar 5k bij op. Tegels en zetten zijn enorm duur. En ik heb mijn tegels uit Duitsland, wat 100en euro's scheelde (meer dan 1000 incl beneden verdieping).quote:Op maandag 22 juni 2020 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik zou doen.
En ik denk niet dat in die 5000 euro ook nog tegels zitten. Althans, bij ons niet.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:28 schreef Ivo1985 het volgende:
Het plaatsen van een badkamer is zeer arbeidsintensief. Zeker wanneer je de indeling ten opzichte van de oplevering ook nog aanpast, waardoor leidingwerk gewijzigd moet worden.
5000 euro is pakweg 100 manuren. Als 1 persoon al het werk zou doen, dan is dat tweeënhalve werkweek. Komen ze met z'n tweeën, dan is het 6 dagen klussen.
Dan komt er nog een partij materiaalkosten bij voor het leidingwerk, tegellijm, kit, elektra etc. Want dat is allemaal niet inbegrepen bij de prijs van de 'complete badkamer', maar hoort bij de montagekosten. En de huur van een afvalcontainer komt er ook nog bij. Zo is het bedrag van 7000 euro montagekosten absoluut realistisch wanneer de indeling niet exact gelijk is aan de standaard badkamer met het leidingenwerk op de plek waar de aannemer het oplevert.
Geen idee. Soms is de 'complete badkamer' inclusief tegels, soms exclusief. Idem voor kranen, design radiator etc.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
En ik denk niet dat in die 5000 euro ook nog tegels zitten. Althans, bij ons niet.
tegels tot plafond of niet, dat maakt ook nogal uitquote:Op maandag 22 juni 2020 16:38 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Geen idee. Soms is de 'complete badkamer' inclusief tegels, soms exclusief. Idem voor kranen, design radiator etc.
Voor onze niet al te grote badkamer die we zelf hebben verbouwd, zat ik totaal ook al op bijna 5000 euro. En dan hebben we nog relatief goedkope tegels en een Ikea wastafelmeubel.
Het gemak en de zekerheid van alles meteen bij de bouw (laten) regelen is voor veel mensen voldoende reden om er een paar duizend euro meer voor over te hebben. Zelfde geld voor badkamers en keukens.quote:Op maandag 22 juni 2020 14:47 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Hier een nieuwebouwhuis gekocht, vroeg aan de aannemer wat de meerprijs van een dakkapel was, wilde ze 9k voor hebben. Ik heb het huis laten bouwen zonder dakkapel, alles laten afwerken. Daarna een bedrijf laten komen welke de spanten door heeft gezaagd, isolatie etc verwijderd en was met 4.7k klaar.
Slaat nergens op, maar soms gaan die zaken zo.
Ik ook. Ook met kans of fouten en/of beschadigingen tijdens de montage.quote:Op maandag 22 juni 2020 15:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan bespaar je dus 2k. Kan je zelf:
- alles regelen met inkoop en die materialen bij je huis krijgen
- afstemmen dat die bouwvakkers op het juist moment na elkaar komen
- het probleem oplossen als een van die mannen toch ineens niet kan
Ik denk dat ik die 2k af zou tikken.
De aannemer zorgt gewoon dat de aansluitingen goed zitten/liggen voor de installateur wanneer je voor de deadline een tekening aanlevert.quote:Op maandag 22 juni 2020 13:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik zou doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |