abonnement Unibet Coolblue
pi_193721913
Aangezien ik deze zomer geen split unit airco meer kan laten installeren heb ik het idee gekregen om een rolluik voor mijn dakkapel te laten aanbrengen. Hopelijk zal dat de hittegolven wat dragelijker maken.

Nu zat ik te kijken op internet en het is een wereld met merken die ik niet ken en veel aanbieders zonder prijstabellen.

Mijn plan om zo snel mogelijk een prijsbewuste en degelijke oplossing te hebben.

Ik zal meerdere offertes aanvragen.
Hebben jullie tips qua merk, prijs, bediening (Google home) en type?
De dakkapel is 380cm breed. Iemand een voorbeeld van een prijs waar hij of zij tevreden mee is?
  zondag 21 juni 2020 @ 11:57:16 #2
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193722058
Hoezo niet gewoon een mobiele met een slang uit het raam? Als je het goed genoeg afdicht werkt 't prima. Kan je gewoon met karton en duct tape doen. En aan de buitenkant van je raam gewoon aluminiumfolie plakken.
pi_193722115
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:57 schreef incel het volgende:
Hoezo niet gewoon een mobiele met een slang uit het raam? Als je het goed genoeg afdicht werkt 't prima. Kan je gewoon met karton en duct tape doen. En aan de buitenkant van je raam gewoon aluminiumfolie plakken.
Je hebt zelfs speciale setjes voor de afdichting tussen buis en raam. Ik heb er over nagedacht maar ik vind degelijke vaste oplossingen mooier. Airco komt waarschijnlijk een jaartje later maar dan wel een split unit dat ook kan verwarmen in de winter.
pi_193722166
En waarom kan je deze zomer geen airco meer laten installeren?

380cm is nog best fors voor een rolluik. Bediening zoiezo elektrisch en somfy heeft mijn voorkeur.
pi_193722368
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:07 schreef Glider76 het volgende:
En waarom kan je deze zomer geen airco meer laten installeren?

380cm is nog best fors voor een rolluik. Bediening zoiezo elektrisch en somfy heeft mijn voorkeur.
Wachttijden zijn langer dan de zomer duurt ;(

Ik zou er natuurlijk ook 2 stuks van kunnen maken. Ik ga zo een rondje door de buurt maken. Kijken naar wat voor oplossingen er allemaal is gekozen.
  zondag 21 juni 2020 @ 12:46:03 #6
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_193722566
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:27 schreef zoz het volgende:

[..]

Wachttijden zijn langer dan de zomer duurt ;(

Ik zou er natuurlijk ook 2 stuks van kunnen maken. Ik ga zo een rondje door de buurt maken. Kijken naar wat voor oplossingen er allemaal is gekozen.
Passen ze in de overstek van je dakkapel? Anders krijg je dat ze je hele dakkapel mogen verbouwen :Y)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_193724260
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:27 schreef zoz het volgende:

[..]

Wachttijden zijn langer dan de zomer duurt ;(

Ik zou er natuurlijk ook 2 stuks van kunnen maken. Ik ga zo een rondje door de buurt maken. Kijken naar wat voor oplossingen er allemaal is gekozen.
Heb je het al geprobeerd dan? Lijkt mij dat er nu nog wel plek is bij installateurs.

Vorig jaar toen het zo bloedheet was ook een airco besteld midden zomer. Werd binnen 2 weken geinstalleerd.

Als je een rolluik neemt zal je hoe dan ook nog wel een airco erbij willen. Uiteindelijk houdt dat rolluik de warmte niet meer tegen.
pi_193729594
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:27 schreef zoz het volgende:

[..]

Wachttijden zijn langer dan de zomer duurt ;(

Ik zou er natuurlijk ook 2 stuks van kunnen maken. Ik ga zo een rondje door de buurt maken. Kijken naar wat voor oplossingen er allemaal is gekozen.
Volgens mij zijn de wachttijden van rolluiken ook redelijk fors. Ik moest bijna 2 maanden op mijne wachten en zijn vorige week geplaatst.
Facts don't care about your feelings
pi_193729863
ik heb mij totaal nog niet in verdiept, maar aan watvoor prijzen moet je denken voor airco op je slaapkamert?
  zondag 21 juni 2020 @ 22:00:16 #10
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_193729866
Airco gaat nog wel lukken hoor. Vele aanbieders met 1-2 weken wachttijd.
Laat die handjes wapperen!
pi_193730078
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:59 schreef lighted het volgende:
ik heb mij totaal nog niet in verdiept, maar aan watvoor prijzen moet je denken voor airco op je slaapkamert?
Zo'n ¤1200?
Facts don't care about your feelings
pi_193730124
Rolluik van dat formaat, denk rond de 7/800 euro van een gerenommeerd merk (Heroal/Alutech) + motor Somfy Oximo io 175 euro + montage half dagje werk 2 man + winstmarge dus denk wel dat je rond de 1500 euro uitkomt.
pi_193742695
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:46 schreef lipje het volgende:

[..]

Passen ze in de overstek van je dakkapel? Anders krijg je dat ze je hele dakkapel mogen verbouwen :Y)
Valt mee hoor. Ik heb gezien hier in de buurt dat dan de omkasting gemonteerd wordt onder de overstek. Het is minder mooi dan in geïntergreerd in de overstek, maar ja daar is het te laat voor.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:57 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Als je een rolluik neemt zal je hoe dan ook nog wel een airco erbij willen. Uiteindelijk houdt dat rolluik de warmte niet meer tegen.
We hebben de dakkapel op het oosten staan. Tot ongeveer 12.00-13.00 staat er nu de zon op. Ik wil eerst ervaren hoe het is met de juiste zonwering. Misschien is er geen airco nodig.
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de wachttijden van rolluiken ook redelijk fors. Ik moest bijna 2 maanden op mijne wachten en zijn vorige week geplaatst.
Klopt, daar kom ik nu ook achter. 1,5 maand. Maar hoe bevalt je rolluik? En wat voor soort heb je?
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:19 schreef RealRS het volgende:
Rolluik van dat formaat, denk rond de 7/800 euro van een gerenommeerd merk (Heroal/Alutech) + motor Somfy Oximo io 175 euro + montage half dagje werk 2 man + winstmarge dus denk wel dat je rond de 1500 euro uitkomt.
Ik heb bij rolluikentotaalshop.nl een berekening gedaan. 979 euro.
Heroal RS54 385 cm bij 120cm
Somfy Oximo IO
situo 5 io pure 5 kanaals handzender
incl. Meten en montage

Dit lijkt mij een prima bedrag, alleen zitten zij in Leeuwarden en zijn zij duidelijk een prijsvechter.
Ik heb volgende week een vrijblijvende afspraak met een aanbieder hier in de buurt met hele goede recensies. Het liefst ga ik daar mee in zee maar het moet dan niet 500 euro meer gaan kosten. Hoeveel wel, daar moet ik komende week eens over nadenken :s)
pi_193743188
Ik heb rolluiken en een airco. Gemonteerd op de dag en dus niet in het kozijn of hoe je dat noemt.

Als je in of op het kozijn neemt kijk je ook tegen een deel van de rolluik bak aan. Van binnenuit dus minder mooi vindt ik. Maar van buiten gezien wel iets mooier.

Ik heb rolluiken van roma. Ben er niet tevreden over. Maken een hoop kabaal als je ze laat zakken in de zomerdag als de hele dag de zon erop heeft gestaan. Verder veel slijtsporen op de lamellen.

Ik heb een hoekwoning wat de hele dag rondom in de zon staat en uiteindelijk wordt het dan nog steeds warm, rolluiken of niet. Dus vorig jaar maar een Daikin laten installeren.

Ik overweeg nu er nog 1 in de woonkamer, maar dan zelf installeren en een collega laten vacumeren.

Verder somfy I/O motoren en tahoma modem voor automatische bediening, ook onderweg vanaf je telefoon.

979 euro klinkt als een goed bedrag. Mijn grootste rolluik is ongeveer 2.80 breed bij 3.0 meter hoog en zat rond de 855 euro, 4 jaar geleden.
pi_193743755
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:53 schreef zoz het volgende:

Klopt, daar kom ik nu ook achter. 1,5 maand. Maar hoe bevalt je rolluik? En wat voor soort heb je?

Weet niet precies, bevallen goed. Zijn gewone elektrische rolluiken ipv m'n oude handbedienden. 4 stuks voor ¤3000 incl. montage en afvoeren oude handbediende rolluiken.
Facts don't care about your feelings
pi_193743757
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:53 schreef zoz het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Ik heb gezien hier in de buurt dat dan de omkasting gemonteerd wordt onder de overstek. Het is minder mooi dan in geïntergreerd in de overstek, maar ja daar is het te laat voor.
[..]

We hebben de dakkapel op het oosten staan. Tot ongeveer 12.00-13.00 staat er nu de zon op. Ik wil eerst ervaren hoe het is met de juiste zonwering. Misschien is er geen airco nodig.
[..]

Klopt, daar kom ik nu ook achter. 1,5 maand. Maar hoe bevalt je rolluik? En wat voor soort heb je?
[..]

Ik heb bij rolluikentotaalshop.nl een berekening gedaan. 979 euro.
Heroal RS54 385 cm bij 120cm
Somfy Oximo IO
situo 5 io pure 5 kanaals handzender
incl. Meten en montage

Dit lijkt mij een prima bedrag, alleen zitten zij in Leeuwarden en zijn zij duidelijk een prijsvechter.
Ik heb volgende week een vrijblijvende afspraak met een aanbieder hier in de buurt met hele goede recensies. Het liefst ga ik daar mee in zee maar het moet dan niet 500 euro meer gaan kosten. Hoeveel wel, daar moet ik komende week eens over nadenken :s)
Die zijn gemiddeld 40% goedkoper dan de lokale rolluikenboer dus zit ik denk ik er niet ver naast. Overigens zou ik er gewoon gelijk vanaf het begin duidelijk over zijn, dan hoor je vanzelf wel of ze het willen doen. Ik heb toevallig de afgelopen periode ook rolluiken besteld maar de offerte's lopen ver uit elkaar. Gaat volgens mij nog niet zo slecht op dit moment in de rolluiken.
pi_193813117
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:06 schreef Glider76 het volgende:

Ik heb rolluiken van roma. Ben er niet tevreden over. Maken een hoop kabaal als je ze laat zakken in de zomerdag als de hele dag de zon erop heeft gestaan. Verder veel slijtsporen op de lamellen.


Bedankt. Ik zal geen Roma halen. Ik zag dat je van somfy ook een motor had met minder geluid. Misschien is alleen de motor vervangen voor jou voldoende.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:24 schreef RealRS het volgende:

[..]

Die zijn gemiddeld 40% goedkoper dan de lokale rolluikenboer dus zit ik denk ik er niet ver naast. Overigens zou ik er gewoon gelijk vanaf het begin duidelijk over zijn, dan hoor je vanzelf wel of ze het willen doen. Ik heb toevallig de afgelopen periode ook rolluiken besteld maar de offerte's lopen ver uit elkaar. Gaat volgens mij nog niet zo slecht op dit moment in de rolluiken.
Als je tips hebt voor een goede kwaliteit/prijs aanbieder dan hoor ik dat graag ;)
pi_193886858
Plaatselijke zonwering meneer is langs geweest gisteren. Hij vond een rolluik voor onze toepassing een mindere keuze. Hij zei dat een rolluik van 3,80m een lelijke dikke kast krijgt voor het raam en dat het de boel hermetisch afsluit waardoor je geen ventilatie hebt in de slaapkamer.
Zijn advies was om screens te nemen. Ik vind dit eigenlijk ook mooier en blijkbaar heb je geritste screens die tegen hoge windsnelheden kunnen. Het probleem is dat je te maken hebt met 2 maanden levertijd :')
De zomer is dan voorbij en dan heb ik er pas volgend jaar wat aan. Daikin heeft ook leverproblemen. Ik bestel straks van die verduisterende plakrolgordijnen en dan laat ik het voor wat het is voorlopig.

Ohja hij vroeg 1850 euro voor de screens of rolluiken incl somfy io motor, connexxoon en afstandsbediening, Incl. montage.
pi_193886913
Tja in de zomer doet iedereen iets aan zonwering. Dus dat lijkt me heel logisch en een beetje naief om te denken dat het sneller kon.

Ik heb in september een airco nodig en deze heb ik al besteld en get is onbekend of ik nog op tijd ben.
In december heb je een airco in 2 weken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193887229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
Tja in de zomer doet iedereen iets aan zonwering. Dus dat lijkt me heel logisch en een beetje naief om te denken dat het sneller kon.

Ik heb in september een airco nodig en deze heb ik al besteld en get is onbekend of ik nog op tijd ben.
In december heb je een airco in 2 weken.
De zonwering guy zei dat het normaal sneller kon maar dat er problemen zijn met toeleveranciers door corona. Ik wist een aantal maanden geleden ook niet dat we deze zomer een werkkamer gingen maken en dat over 3 jaar een slaapkamer wordt.

Maar zo een ramp is het allemaal niet. Airco laat ik installeren wanneer die jongens echt tijd hebben. Dat vind ik een gerustellende gedachte. Eerst langskomen en rustig de montage mogelijkheden bespreken en daarna een keertje komen monteren.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:30:19 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193888711
Gewoon deze doen zelf ff installeren :?
https://www.aircostunt.com/
500 euro en op voorraad :7
Nee geen belang bij
pi_193943889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:31 schreef zoz het volgende:
Plaatselijke zonwering meneer is langs geweest gisteren. Hij vond een rolluik voor onze toepassing een mindere keuze. Hij zei dat een rolluik van 3,80m een lelijke dikke kast krijgt voor het raam en dat het de boel hermetisch afsluit waardoor je geen ventilatie hebt in de slaapkamer.
Zijn advies was om screens te nemen. Ik vind dit eigenlijk ook mooier en blijkbaar heb je geritste screens die tegen hoge windsnelheden kunnen. Het probleem is dat je te maken hebt met 2 maanden levertijd :')
De zomer is dan voorbij en dan heb ik er pas volgend jaar wat aan. Daikin heeft ook leverproblemen. Ik bestel straks van die verduisterende plakrolgordijnen en dan laat ik het voor wat het is voorlopig.

Ohja hij vroeg 1850 euro voor de screens of rolluiken incl somfy io motor, connexxoon en afstandsbediening, Incl. montage.
Zat ik er toch niet ver naast, behoorlijk duur voor 1 rolluik.
pi_193944083
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:41 schreef RealRS het volgende:

[..]

Zat ik er toch niet ver naast, behoorlijk duur voor 1 rolluik.
Je had inderdaad gelijk :D
Ik vind het ook behoorlijk prijzig.
pi_193944185
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gewoon deze doen zelf ff installeren :?
https://www.aircostunt.com/
500 euro en op voorraad :7
Nee geen belang bij
Zelf begin ik er niet aan. Dakdoorvoer en afpersen laat ik liever mensen doen die weten wat ze doen ;)
pi_193944192
Stelt zo weinig voor allemaal, die screens zijn helemaal belachelijk voor de prijs voor een doek met een motortje in een kastje, 1850 euro. Gevoelsmatig is die verhouding er niet helemaal.

Wordt tijd dat het weer wat meer gaat tegenvallen met de opdrachten, dan komt er misschien weer wat verandering in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')