Lijkt me ook.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:09 schreef noodgang het volgende:
Het lijkt me heel vreemd als dit op de verkopende partij te verhalen valt. Is de verkoper niet alleen aansprakelijk als er verborgen gebreken zijn die bewust achtergehouden zijn bij de verkoop?
Het voorbehoud van technische keuring zegt eigenlijk alleen dat je van de koop af kan zien wanneer er voor meer dan ¤5000,- directe noodzakelijke kosten zijn
1) In principe zit je ook vast aan een mondelinge overeenkomst,quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
1) Er is door ons een bod gedaan (222.500), wat geaccepteerd is.
2) Alles onder voorbehoud van financiering en ook gekozen voor onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring waarbij de directe noodzakelijke kosten niet hoger mogen liggen dan 5000 euro; dat was het gemiddelde wat we overal tegen kwamen.
Wij dachten eerst ook dat hij het had over verborgen gebreken, want dat stukje staat inderdaad wel in het contract (dat we dat kunnen verhalen), maar hij drong toch ook echt aan dat die kosten binnen die 5000 euro ook op hun te verhalen zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:19 schreef Fer het volgende:
Denk dat familie in de war is met verborgen gebreken. Als uit de keuring bijvoorbeeld komt dat de wasmachine aansluiting onbruikbaar is, zullen ze dat wel moeten vergoeden.
Staat in het koopcontract een ouderdomsclausule? Dan verklaar je dat je weet dat de kans op gebreken groter is en dat je dat risico aanvaardt. Met deze tekst is de verkoper minder snel aansprakelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij dachten eerst ook dat hij het had over verborgen gebreken, want dat stukje staat inderdaad wel in het contract (dat we dat kunnen verhalen), maar hij drong toch ook echt aan dat die kosten binnen die 5000 euro ook op hun te verhalen zijn.
Zal ik even moeten checken, maar zo uit m’n hoofd niet. Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Staat in het koopcontract een ouderdomsclausule? Dan verklaar je dat je weet dat de kans op gebreken groter is en dat je dat risico aanvaardt. Met deze tekst is de verkoper minder snel aansprakelijk.
Is u het bouwjaar woning bekend?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal ik even moeten checken, maar zo uit m’n hoofd niet. Bedankt voor de tip!
Schiet de familie ook advocaatkosten voor? Die verkoper gaat niet vanzelf betalen namelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij dachten eerst ook dat hij het had over verborgen gebreken, want dat stukje staat inderdaad wel in het contract (dat we dat kunnen verhalen), maar hij drong toch ook echt aan dat die kosten binnen die 5000 euro ook op hun te verhalen zijn.
Leek me al niet heel netjes en nogal raar en ik zie aan de reacties dat dat niet heel raar gedacht is. Bedankt voor alle reacties!
Ouderdom is dan niet echt van toepassing.quote:
Over wat voor punten hebben we het dan? Aardig bedrag namelijk, of je moet het al hebben over nieuw dak of fundering issuesquote:Op zaterdag 20 juni 2020 12:36 schreef Gieliovd het volgende:
Er valt niets te verhalen, hoogstens een verkoper die graag alsnog wil verkopen zodat hij niet van de koop afziet en dus eea oppakt.
Hier ook 20k aan punten uit de keuring, 15k is opgepakt door verkoper. De rest is voor ons, daarom is het feest doorgegaan.
Normaliter wel, mits de overeenkomst vormvrij is. Vastgoed (in elk geval woningen) kunnen alleen schriftelijk verkocht worden, is het niet?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 10:18 schreef blomke het volgende:
[..]
1) In principe zit je ook vast aan een mondelinge overeenkomst,
Denk dt je gelijk hebt, bij nader inzien was ons vorige huis mondeling verkocht, maar ging toch niet door.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:28 schreef baskick het volgende:
Vastgoed (in elk geval woningen) kunnen alleen schriftelijk verkocht worden, is het niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |