Ohnee! Wat zonde. Heb je er nog iets van kunnen redden? Ik zal het regelmatig checken. En ik heb nog genoeg tijd om fouten te maken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:49 schreef SV-tje het volgende:
Ik zou het regelmatig checken tijdens het drogen. Wij hadden mijn bruidsboeket opzij gezet om te drogen volgens een methode van internet terwijl we op huwelijksreis waren. Toen we terugkwamen was hij beschimmeld
De corsage van mijn man had ik gewoon opzij gelegd zonder er iets mee te doen en die was mooi gedroogd.
True.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:55 schreef Candaasje het volgende:
EDIT: En Myraela, details maken een bruiloft af/eigen. Dus dat is excuus genoeg toch?
Wat een tof bedankje! Oeh ja, de Action in de gaten houden is ook wel een goede. Ik vind het ook wel mooi om het juist een beetje beperkt te houden met de decoratie. Juist als je al veel planten hebt, is dat alleen maar tof.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:51 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ga ook vanalles zelf maken en bestellen.
Ik heb een deel van de tafeldecoratie voor het avondeten al gekocht bij de action (hebben ze hele leuke plankjes met glaasjes erop voor waxinelichtjes) en ga een deel in China bestellen qua led-verlichting en zo. Als decoratie moet ik overigens nog wel wat meer bedenken ... Bij onze locatie is niks behalve planten dus moet veel zelf doen. Nu willen wij niet te veel tierelantijntjes, dus dat scheelt wel
Verder ga ik de bedankjes zelf maken. Ik heb er al wat spullen voor gekocht (we gaan buisjes met bloemzaadjes erin maken zodat mensen die kunnen uitstrooien zodat ze wilde bloemen krijgen). Die gaan we een paar weken voor de bruiloft in elkaar zetten.
Dat is het idee bij ons ook inderdaad. Ik begreep ook dat mijn tante, die chique feestjes voor grote bedrijven organiseert, nog een heleboel in de kelder heeft liggen, dus daar ga ik ook nog even een rondje "shoppen".quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:11 schreef Myraela het volgende:
En ik vind het stiekem ook tof als ik dingen haal die ik nog vaker kan gebruiken. Die fotolijstjes zijn bijvoorbeeld tof voor de bruiloft, maar neem ik daarna gewoon mee naar huis. Een loper oid speciaal kopen zou ik dan weer eerder zonde van m'n geld vinden.
Ik heb een DIY locatie toevallig (was geen criterium of zo), dus dan moet je welquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:15 schreef Barreltje het volgende:
Wat doen jullie allemaal veel zelf!
Onze diner lokatie verzorgt de extra aankleding (lampionen in de kleur die wij willen en de bloemen op de tafels in vaasjes worden aangepast naar wat wij willen, gelukkig ligt dat volledig in lijn met wat de sfeer daar al is) en mijn zusje gaat voor daar nog wat tafelstukken/decoraties maken die bij mn boeket passen (ze maakt ook mn boeket)
Voor de trouwlokatie gebruiken we die tafelstukken dan ook..beetje hergebruiken, moet alleen nog even bedenken hoe dat moet qua logistiek
![]()
Als bedankje doen wij iets eetbaars, zoals een mini-muffin ofzo. We hebben een hoop bedankjes gehad in de loop van de jaren en die liggen nu ergens in een o deste laatje weg te kwijnen.. al vind ik de zaadjes wel ook echt een super leuk idee, dus wellicht doen we daar toch nog een combi mee
Zoiets wil ik ook gaan maken. Maar dan dus weer met de gedroogde bloemen. Ik probeer in ieder geval de mooire potten die ik heb te bewaren. Beetje dit idee:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:16 schreef Candaasje het volgende:
Een lading glazen conserven-potjes, wat mos en wat touw en/of jute, kan ook al een hoop doen. Als dat een beetje de stijl is die je zoekt dan natuurlijkDie vriendin trouwde op een landgoed en wilde het iets meer...natuurlijk/feëriek', maar niet té. De jute maakte het al snel wat minder truttig. In combinatie met mooie lichte, al dan niet ietwat doorschijnende stoffen, werd het dan toch best chique.
Welke mensen moeten wat terug sjouwen? Zoveel ruimte zal het allemaal niet innemen. En anders gaat m'n moeder toch met een busje vanwege haar scootmobiel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:27 schreef Barreltje het volgende:
En dan moeten mensen dst dus allemaal weer mee terug sjouwen vanaf je destination wedding?
Ik neem aan dat jullie zelf met een enorme auto daar heen reizen?
Je gasten.. geen idee hoe groot die fles is waar jij dat in wil doen..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Welke mensen moeten wat terug sjouwen? Zoveel ruimte zal het allemaal niet innemen. En anders gaat m'n moeder toch met een busje vanwege haar scootmobiel.
Mijn gasten hoeven dat toch niet mee naar huis te nemen? Dat is decoratie. Het bedankje is eetbaar, zodat ook de mensen die vliegen geen onnodige troep in hun koffer hoeven mee te nemen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:32 schreef Barreltje het volgende:
Je gasten.. geen idee hoe groot die fles is waar jij dat in wil doen..
Ohquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn gasten hoeven dat toch niet mee naar huis te nemen? Dat is decoratie. Het bedankje is eetbaar, zodat ook de mensen die vliegen geen onnodige troep in hun koffer hoeven mee te nemen.
Oh!quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Myraela het volgende:
Oh haha, neejoh, dat is wat enthousiast.Al is het prima als mensen achteraf wel iets mee naar huis willen nemen, maar daar is het niet voor bedacht.
Bestaat trouwens wel, zoals MeisPluis in een reageerbuisje. Zijn zaadjes en droogbloemen. Ziet er wel erg schattig uit zo.De webshop vraagt overigens 8,50 euro per buisje. Dat is dan wel weer belachelijk.
![]()
[ afbeelding ]
Ik had als bedankje een koekje per persoon gebakken en gedecoreerd, met dezelfde gedachte Idd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:15 schreef Barreltje het volgende:
Wat doen jullie allemaal veel zelf!
Onze diner lokatie verzorgt de extra aankleding (lampionen in de kleur die wij willen en de bloemen op de tafels in vaasjes worden aangepast naar wat wij willen, gelukkig ligt dat volledig in lijn met wat de sfeer daar al is) en mijn zusje gaat voor daar nog wat tafelstukken/decoraties maken die bij mn boeket passen (ze maakt ook mn boeket)
Voor de trouwlokatie gebruiken we die tafelstukken dan ook..beetje hergebruiken, moet alleen nog even bedenken hoe dat moet qua logistiek
![]()
Als bedankje doen wij iets eetbaars, zoals een mini-muffin ofzo. We hebben een hoop bedankjes gehad in de loop van de jaren en die liggen nu ergens in een o deste laatje weg te kwijnen.. al vind ik de zaadjes wel ook echt een super leuk idee, dus wellicht doen we daar toch nog een combi mee
https://www.mooipapier.co(...)as-buisjes-15cm.htmlquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:10 schreef Myraela het volgende:
Oh haha, neejoh, dat is wat enthousiast.Al is het prima als mensen achteraf wel iets mee naar huis willen nemen, maar daar is het niet voor bedacht.
Bestaat trouwens wel, zoals MeisPluis in een reageerbuisje. Zijn zaadjes en droogbloemen. Ziet er wel erg schattig uit zo.De webshop vraagt overigens 8,50 euro per buisje. Dat is dan wel weer belachelijk.
![]()
[ afbeelding ]
Ja wij willenndat laten doen door de bakker die ook onze bruidstaart maakt.. wewaren bij de proeverij wild van een bepaald hapje en dat willen we dan als bedankje.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik had als bedankje een koekje per persoon gebakken en gedecoreerd, met dezelfde gedachte Idd.
Ik heb geloof ik ¤1,- voor 6 miniflesjes (maar denk 30 ml per stuk) betaald bij de SoLow. Heb mini lieveheersbeestjes erbij gekocht, dat kon er wel vanaf 😉 die wil ik bovenop het kurken dopje plakken. Ik moet alleen nog iets van stickers / labels met stempel hebben en de zaadjes zelf (maar daar koop ik gewoon een grote doos voor die ik zelf verdeel over de potjes).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
https://www.mooipapier.co(...)as-buisjes-15cm.html
50 cent per flesje.. kan je het zelf doen..
En omdat ik ooit in een ver verleden scheikunde studeerde wordt dit bij deze ook geïntroduceerd op de bruiloft![]()
Tnx voor de goede ideeen
Ow spannend! Wij moeten nog wat mensen vragen...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:39 schreef Debsterr het volgende:
Ik lees hier nog steeds uitgebreid mee, maar merk dat we momenteel even stil zijn qua plannen en doen omdat we eerst zekerheid willen hebben of het wel kan doorgaan wanneer we willen... zet de rem er een beetje op.
Heb laatst dus wel mijn getuigen gevraagd en volgend weekend gaan we de ceremoniemeester vragen, dan hebben we ons trouwteam compleet.
Volgens mij mag je nog steeds (afhankelijk van de grootte van de (horeca) gelegenheid) met een groep van max 30? mensen samenkomen..quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 17:36 schreef Helsinki het volgende:
Hoe zit dat met een diner na de ceremonie met de huidige regels? Gezelschap boven 4 kan niet?
Nee, je mag echt maar met 4 mensen samenkomen. Dus je mag in een restaurant wel met 26 vreemde mensen zitten, maar je mag niet zelf voor 30 mensen reserveren. Alleen voor het huwelijk zelf is de uitzondering, dan mag je wel met 30 man. Maar receptie, feest, eten en alles is allemaal met maximaal 4 mensen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 17:46 schreef Barreltje het volgende:
Volgens mij mag je nog steeds (afhankelijk van de grootte van de (horeca) gelegenheid) met een groep van max 30? mensen samenkomen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |