Griepseizoen hebben we ook niet midden in de zomer.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:40 schreef Ven1972 het volgende:
Of we gaan meer risico nemen met het coronavirus... dat we weer gewoon gaan leven zoals het van voor corona?
Dat kunnen we nooit van te voren weten of de Zweedse aanpak bij ons goed kon werken of niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Griepseizoen hebben we ook niet midden in de zomer.
Iedereen is extra bedachtzaam bij griepverschijnselen.
Contact onderzoek kan doorgaan...
We hadden de Zweedse aanpak moeten nemen en bij een beetje groepsimmuniteit dat virus de kop in drukken.
Zijn zij een ander diersoort ofzo?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kunnen we nooit van te voren weten of de Zweedse aanpak bij ons goed kon werken of niet.
Hoeveel % is daar immuun nu? En kunnen ze wel al op vakantie naar het buitenland?quote:
Net zoiets als hier waarschijnlijk aangezien geen enkel land er echt in is geslaagd specifieke groepen te isoleren.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel % is daar immuun nu? En kunnen ze wel al op vakantie naar het buitenland?
Schiet dus niet echt op.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Net zoiets als hier waarschijnlijk aangezien geen enkel land er echt in is geslaagd specifieke groepen te isoleren.
Dus het percentage besmet zal recht evenredig lopen met aantal doden.
Ik snap jullie zo slecht, als je immuniteit wilt zul je mensen moeten blootstellen aan het virus.quote:
Bij ons in Nederland is maar ongeveer 10% van onze bevolking immuun.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel % is daar immuun nu? En kunnen ze wel al op vakantie naar het buitenland?
Zweden? Ik zag net dramatische cijfers voorbijkomen, in stedelijk gebiedquote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
We hadden de Zweedse aanpak moeten nemen en bij een beetje groepsimmuniteit dat virus de kop in drukken.
Jullie vinden alles dramatisch. Zoveel verschilt het allemaal niet met NL.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zweden? Ik zag net dramatische cijfers voorbijkomen, in stedelijk gebied
Nee, ze hebben (nu) antistoffen. Of ze immuun zijn moet nog maar blijken.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bij ons in Nederland is maar ongeveer 10% van onze bevolking immuun.
Jullie?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jullie vinden alles dramatisch. Zoveel verschilt het allemaal niet met NL.
Schiet op, slachtoffermans.quote:
Je hebt gelijk maar hebben ze dat ook afgestaan aan een bloedbank voor een nieuw te ontwikkelen medicijn?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Nee, ze hebben (nu) antistoffen. Of ze immuun zijn moet nog maar blijken.
Afgezien van je woordkeuze ben ik wel met je eens. Dit krijgen deze bejaarden er dan als extraatje bij, en dat is dan de druppel.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap jullie zo slecht, als je immuniteit wilt zul je mensen moeten blootstellen aan het virus.
Als je slecht risicogroepen isoleert van het virus, zal het aantal doden recht evenredig toenemen met meer besmettingen.
Cq, dan moet je meer doden toelaten om een hogere immuniteitsgraad te bewerkstelligen.
En goed, die oudjes die kapot gaan, zouden ook kapot zijn gegaan bij influenza. In dat optiek vind ik het niet super bijzonder allemaal dit.
Doe eens niet.quote:
Hier in Zwitserland draagt niemand mondkapjes (misschien 1 op 1000), alleen bij de kapper waar t dan wel verplicht is.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Men riep maar vanwege welgeteld 1(!!) reden dat mondkapjes niet werken en dat is dat er een chronisch tekort aan was.
Dat snapt iedereen toch wel neem ik aan?
Natuurlijk werken die dingen wel. Misschien niet 100% en misschien niet eens 50%, maar werken doen ze.
Hajoh, iedere keer huilen over "over één kam scheren" terwijl ieder weldenkend mens snapt dat je in stereotypes praat en je dat niet 100% letterlijk moet nemen.quote:
De schade die dit virus achterlaat bij de mensen die er van genezen zijn is ook iets dat meetelt. En dan heb ik het niet alleen over de bejaarden. In het ziekenhuis hebben mensen van alle leeftijden gelegen. De meeste daarvan zijn voorlopig uit de roulatie.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Afgezien van je woordkeuze ben ik wel met je eens. Dit krijgen deze bejaarden er dan als extraatje bij, en dat is dan de druppel.
Nuance wordt wél op prijs gesteld hierquote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hajoh, iedere keer huilen over "over één kam scheren" terwijl ieder weldenkend mens snapt dat je in stereotypes praat en je dat niet 100% letterlijk moet nemen.
Ik zit hier niet om mezelf constant te nuanceren.
Dan praat je over mensen onder de 40 zonder gekke gezondheidsklachten die na 6 maanden nog niet op 95%+ niveau zitten?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
De schade die dit virus achterlaat bij de mensen die er van genezen zijn is ook iets dat meetelt. En dan heb ik het niet alleen over de bejaarden. In het ziekenhuis hebben mensen van alle leeftijden gelegen. De meeste daarvan zijn voorlopig uit de roulatie.
Daar heb ik jou voor.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nuance wordt wél op prijs gesteld hier.
Er lagen helemaal geen 80plussers op de IC.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
De schade die dit virus achterlaat bij de mensen die er van genezen zijn is ook iets dat meetelt. En dan heb ik het niet alleen over de bejaarden. In het ziekenhuis hebben mensen van alle leeftijden gelegen. De meeste daarvan zijn voorlopig uit de roulatie.
Een sok voor je mond helpt niet, is ook slecht voor je ademhaling.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 19:13 schreef Nia het volgende:
Ook al waren mondkapjes niet voorradig, dan hadden zelfgemaakte mondkapjes van 2 lagen dicht katoen op elkaar (bijvoorbeeld van kussenslopen) altijd nog geholpen. Beter iets dan helemaal niets. Ik heb dergelijke mondkapjes zelf gemaakt en uitgetest heel dicht voor een spiegel. Met het mondkapje op flink hoesten en blazen en vervolgens keek ik of er iets zichtbaars op de spiegel achterbleef. De spiegel bleef helemaal schoon en geen condens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |