Er is een : tussen @ en usernaam.quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:14 schreef vosss het volgende:
Offtopic hoezo werken die mentions in de OP niet?
Dat doe ie als je iemand quote, let maar opquote:Op donderdag 18 juni 2020 17:15 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Er is een : tussen @ en usernaam.
quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat doe ie als je iemand quote, let maar op
@:vosss
Enkele regio's gelijk gebleven al hoeft dat niet veel te zeggen. 2.01 naar 3.99 is ook best wat maar zie je nu niet.quote:
Daar is een producent ergens in Azië goed mee binnengelopen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 18:17 schreef slashdotter3 het volgende:
63 miljoen stuks voor jan lul ingeslagen![]()
US Is Stuck With 63M Doses of Hydroxychloroquine
https://www.newser.com/st(...)roxychloroquine.html
================
Deed Nederland niet iets soortgelijks jaren geleden?
Nee hoor, dat wil ik prima uit gaan testen voor jullie angstige vrouwtjes hoor, maak je geen zorgen, nog een paar weekjes en het is zo ver..quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat anderen gaan vliegen en sporten en er dan uitkomt of dat veilig is of niet
Dank, maar ik ben geen angstig vrouwtje en ik heb geen white knight nodig.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee hoor, dat wil ik prima uit gaan testen voor jullie angstige vrouwtjes hoor, maak je geen zorgen, nog een paar weekjes en het is zo ver..
Maar inderdaad, zie hier weer dat getwijfel en dat voorzichtige, nu is de tijd om het te proberen:
https://nos.nl/artikel/23(...)gen-verantwoord.html
Klopt, kijk maar naar Braziliëquote:Op donderdag 18 juni 2020 19:29 schreef Ven1972 het volgende:
Ik weet waarom hoe dan ook de pieken nog uitblijven, dat komt door invloed van het weer waar ook heel mooi en warm was. En onze weerstand is nu sterker geworden door dat wij vitamine D hebben gekregen via warme zon. Dus het blijkt ook dat het coronavirus erg gevoelig is voor de warme weer met veel luchtvochtigheid inzit, waarmee het ook veel kan lijken op dat deze virus ook seizoengebonden is. Daarmee zou het verklaren dat we nu veel lagere cijfers hebben dan 2 maanden geleden, waar we ook in vroege voorjaar verkeerden.
Inderdaad, daar moeten we wel verwachten dat het in najaar wel pieken kunnen krijgen waar het virus weer actief wordt... Want zonder vaccin is het nog wel levensgevaarlijk dat het ook in najaar wel ernstiger wordt onder anderen oudere mensen besmet worden. Ik denk dat we op moeten rekenen dat tegen september of oktober langzamerhand weer problemen krijgen als het coronavirus weer opduikt.quote:
Ze hebben advies gevraagd aan het RIVM, daar is uit gekomen dat het risico niet 0 is maar wel acceptabel blijkbaar.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank, maar ik ben geen angstig vrouwtje en ik heb geen white knight nodig.
Grappig dat je die link dan post. Ik zie daarin geen angst, wel twijfel. En twijfel lijkt me zo gek nog niet als er gewoon nog veel onbekend is. Ook over vliegen. Ik vind het veel gekker dat van Nieuwenhuizen overtuigd kan zijn van het feit dat vliegen veilig is. Op welke basis is ze daarvan overtuigd?
En vast even een disclaimer: nee, ik ben niet bang. Nee, ik vind het geen killervirus. Nee, ik vind niet dat we nog steeds niets moeten mogen en dat we weer in lockdown moeten. Nee, ik ben niet bang voor een vreselijke tweede golf. Ja, ik denk dat een overvol vliegtuig misschien wat veel van het goede is. Niet overtuigd,, zoals ik van heel weinig overtuigd ben.
Opvallend dat het percentage rond Haarlem, Amsterdam, Hilversum en Utrecht relatief hoog is. Ik heb geen verhalen over grote uitbraken gehoord uit deze regio's. Ik vraag mij wel een beetje af hoe betrouwbaar de percentages zijn. In mijn directe omgeving ken ik 1 iemand die bloed geeft en die werkt in de zorg. Ik denk dat het daadwerkelijke percentage iets lager ligt.quote:
Okay, dat is op zich wel mooi. Maar in andere provincies wonen er ook mensen die ook immuun z zijn, dus overal in Nederland ligt het percentage veel minder dan verwachte 60% van Nederlandse bevolking.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Opvallend dat het percentage rond Haarlem, Amsterdam, Hilversum en Utrecht relatief hoog is. Ik heb geen verhalen over grote uitbraken gehoord uit deze regio's. Ik vraag mij wel een beetje af hoe betrouwbaar de percentages zijn. In mijn directe omgeving ken ik 1 iemand die bloed geeft en die werkt in de zorg. Ik denk dat het daadwerkelijke percentage iets lager ligt.
Het is gewoon wachten tot er een vaccin is. Nu kunnen we even van de zomer genieten. In de herfst krijgen we weer een intelligente lockdown en hopelijk krijgt iedereen een vaccin in het volgende voorjaar. Nu hadden we de intelligente lockdown van maart tot mei, maar als je tussen oktober en mei in een lockdown zit dan ben je het rond mei wel goed zatquote:Op donderdag 18 juni 2020 20:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, dat is op zich wel mooi. Maar in andere provincies wonen er ook mensen die ook immuun z zijn, dus overal in Nederland ligt het percentage veel minder dan verwachte 60% van Nederlandse bevolking.
Er had niemand verwacht dat we op zestig procent zouden zitten. Gehoopt misschien.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, dat is op zich wel mooi. Maar in andere provincies wonen er ook mensen die ook immuun z zijn, dus overal in Nederland ligt het percentage veel minder dan verwachte 60% van Nederlandse bevolking.
RIVM heeft wel adviezen, zoals de gezindheidscheck. Daarvan is natuurlijk al bekend dat het een beetje een wassen neus is. Als mensen heel graag op vakantie willen en anders hun geld kwijt zijn, zullen ze zeker zeggen dat ze gezond zijn en geen klachten hebben. Bovendien zegt RIVM dat de passagierslijsten contactonderzoek gemakkelijker maken. Met andere woorden: als het toch niet zo veilig blijkt, zijn mensen gemakkelijker terug te vinden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 19:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ze hebben advies gevraagd aan het RIVM, daar is uit gekomen dat het risico niet 0 is maar wel acceptabel blijkbaar.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)niet-nodig-mondkapje
Niemand weet op dit moment iets zeker, vandaar dat ik aan wil geven dat er soms (ook om economische redenen) wat geprobeerd moet worden.
Okay, maar zeker weten we het nooit hoe het met immuniteit zal gaan. Er wordt ook gezegd dat de immuniteit altijd tijdelijk kan zijn van bijvoorbeeld een jaar of een half jaar, na die tijd ben je gewoon weer vatbaar voor een nieuwe virus.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er had niemand verwacht dat we op zestig procent zouden zitten. Gehoopt misschien.
Of het virus zwakt af naar een simpele verkoudheid. En een lockdown zoals eerst gaat niet meer gebeuren, het gaat niet meer uit de klauwen lopen omdat iedereen er boven op zit.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is gewoon wachten tot er een vaccin is. Nu kunnen we even van de zomer genieten. In de herfst krijgen we weer een intelligente lockdown en hopelijk krijgt iedereen een vaccin in het volgende voorjaar. Nu hadden we de intelligente lockdown van maart tot mei, maar als je tussen oktober en mei in een lockdown zit dan ben je het rond mei wel goed zat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |