abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193681209
Geen handen schudden, swah... Geen gekus en gedoe. Maar wel bij elkaar op bezoek. Ik vind het eigenlijk prima zo. Het enige wat ik een beetje mis is de hardloop-evenementen. Maar ook daar kan wellicht een mouw aan gepast worden. In de buitenlucht is die 1,50 meter al rennend wellicht ook een rekbaar begrip.
Ik kan wel zonder cafe's. En als het mooi weer is, kun je op een terras gaan zitten.
Dus: Ik kan er mee leven. Wie is het met mij eens? Wie niet?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193681269
Gewoon in je tuin halve liters bier klappen in je witte tuinstoel met BBQ en kut roepen naar de buuf

Halve liter betaal je tegenwoordig 5.40 voor op het terras ja koekoek ...
Middagje tanken kost je 54 euro 8)7 8)7 8)7 8)7
Heb ik 108 halve liters voor
Ik zwaai naar dieren.
pi_193681289
Met de huidige maatregelen kan ik prima nog een tijdje leven. Al mis ik concerten en avondjes in de kroeg met een wat groter gezelschap wel. Scheelt ook dat ik buiten kan sporten.
pi_193681345
Absoluut niet. Ik ben er de laatste weken helemaal klaar mee. Avondjes theater, concerten, naar de kroeg, feestjes, vliegvakantie...

Ik hou me er wel aan, want ik snap waarom. Maar nee, dit mag zo snel mogelijk over zijn.
pi_193681350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 09:59 schreef trustychords het volgende:
Met de huidige maatregelen kan ik prima nog een tijdje leven. Al mis ik concerten en avondjes in de kroeg met een wat groter gezelschap wel.
Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.
Met een bepaalde norm mbt "social distancing" voorkom je ook een Heizel-drama, een Liverpool-drama en wat denk je van het drama in dat Café in Volendam. De Social Distancing heeft ook "colleteral profit".
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 juni 2020 @ 10:04:30 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193681353
Niks mis mee. Hoewel, jammer dat mensen al op 1,51m van je mogen staan, rot op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193681379
Ik kan er prima mee leven, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er helemaal klaar mee zijn. Helaas maakt het voor het Corona virus geen ene fuck uit wat iemand ook denkt of vindt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:08:27 #9
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193681385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:03 schreef Piles het volgende:
Absoluut niet. Ik ben er de laatste weken helemaal klaar mee. Avondjes theater, concerten, naar de kroeg, feestjes, vliegvakantie...

Ik hou me er wel aan, want ik snap waarom. Maar nee, dit mag zo snel mogelijk over zijn.
Dit

Vooral rijzen mis ik. Lekker het vliegtuig pakken
#KICKOUTZP
pi_193681447
Als autist vind ik het heerlijk. Geen drukte, veel minder hectiek en overall is alles gewoon relaxter. Dit griepje is voor mij persoonlijk een zege lol
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:16:19 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193681476
Fokkers zijn van nature bang voor andere mensen.
pi_193681556
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:08 schreef wollah het volgende:

[..]

Dit

"rijzen". Spreek je wel je talen? Beter dan Nederlands hoop ik.
Of ben je een klomp deeg?
pi_193681611
Ik hoor in het verhaal van TS heel veel het woord "ik"
Het kan best zijn dat je er persoonlijk weinig moeite mee hebt, ik kom zelf ook niet zoveel in de horeca
Maar dit is wel een gigantisch egoistisch standpunt, want die infantiele anderhalvemeter samenleving heeft enorme economische en sociologische gevolgen
Dat is de doodsteek voor de horeca, cultuur en recreatiesector
Velen hangen nu in feite aan het staatsinfuus, wat natuurlijk niet alle verliezen dekt
Ook met die staatssteun zal het faillissementen gaan regenen, met massaontslagen als gevolg

En wat wel bestaan blijft zal uiteindelijk genoodzaakt zijn om de prijzen te verhogen, anders is het niet economisch rendabel met de mindere bezetting

En de foute agenten en BOA`s die maar wat graag die anderhalvemeter regel handhaven komen aan alle kanten boven drijven om burgers te treiteren
Dit weer bijvoorbeeld
https://www.parool.nl/ams(...)en-sleutel~bc7cdfb3/
quote:
De politie is zaterdagnacht na een melding van geluidsoverlast een woning van studentencomplex Uilenstede binnengetreden met een eigen elektronische sleutel, zonder toestemming van de studenten. Er werd van tevoren ook niet aangebeld.

“Ik zat met een huisgenoot op de bank toen ik opeens gestommel hoorde op de gang,” vertelt een van de bewoners. “Toen ik ging kijken stonden er twee agenten voor mijn neus.” De agenten kwamen af op een melding van geluidsoverlast, en liepen de gangen af. “Ik zei nog: je mag hier niet zomaar naar binnenlopen met een eigen sleutel, dit is onze woning. Maar volgens hen zijn de gang en woonkamer openbare ruimtes.”

Vervolgens stapte een agent echter ook een van de slaapkamers binnen, aldus de bewoner. Ook die mocht hij gewoon betreden, vond hij, omdat hij had aangeklopt en vervolgens werd uitgenodigd binnen te komen. “Maar dat is helemaal niet waar,” zegt de bewoner. “De deur stond op een kier en tijdens het aankloppen liep hij al naar binnen. Er was helemaal geen tijd om te reageren.”

Op het balkon van de slaapkamer zat een aantal huisgenoten met elkaar te praten. De agent sprak hen aan op het geluid en het niet in acht nemen van 1,5 meter afstand. “Naar hun idee zijn wij geen huisgenoten en moeten we afstand houden, terwijl we in dezelfde ruimte wonen.”
quote:
Verhuurder Stichting Duwo laat in een reactie weten dat hulpdiensten, waaronder de politie, in het belang van de veiligheid inderdaad door middel van een sleutel toegang kunnen krijgen tot de algemene ruimtes. “Maar dit is alleen in het geval van levensbedreigende calamiteiten. Deze actie van de politie valt hier niet onder.”

De tag, een elektrische sleutel, is inmiddels geblokkeerd. Duwo erkent dat de politie haar boekje te buiten is gegaan, en onderzoekt hoe dit heeft kunnen gebeuren. “We gaan hierover in gesprek en betrekken de bewoners daar nadrukkelijk bij. Of de politie wederom toegang krijgt tot algemene ruimtes, hangt af van de uitkomst van de overleggen.”
En dan kun je later wel weer excuses en uitleg krijgen
Maar het feit is dat die desbetreffende agenten dit blijkbaar doodnormaal vinden en die nieuw verkregen macht en bevoegdheden maar al te mooi vinden
Niemand bij hen die denkt "wacht even, waar ben ik mee bezig ?"
pi_193681672
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef heywoodu het volgende:
Niks mis mee. Hoewel, jammer dat mensen al op 1,51m van je mogen staan, rot op.
:D
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193681709
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Het kan best zijn dat je er persoonlijk weinig moeite mee hebt, ik kom zelf ook niet zoveel in de horeca
Maar dit is wel een gigantisch egoistisch standpunt, want die infantiele anderhalvemeter samenleving heeft enorme economische en sociologische gevolgen

"egoistisch standpunt" ....?
Helemaal niet. Als je niet meer vliegt, ben je ook niet verantwoordelijk voor de CO 2 uitstoot die ons alleen uiteindelijk van het leven beroofd.
Ik hoef mij als consument niet de keuze te laten opleggen om bv sigaretten te gaan roken, omdat anders de werknemers van Philip Morris geen werk meer hebben.
Er zal nieuw werk komen, een nieuwe economie.
Bv: mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt, IT-werknemers die skype, zoom en teams installeren bij bejaardehtehuizen.

Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin).

Als we afzien van te grote mensen massa's zoals in het Heizelstadion, Liverpool, of bv in Duisburg een Love Parade, of in het Café het Hemeltje in Volendam.
Want: Wie weet zijn er ook wel andere voordelen aan een geringere mensenmassa in het Heizelstadion, Liverpool, een Love Parade in Duisburg, of een Oudejaarsbijeenkomst in het Hemeltje in Volendam.

Het hoeft niet egoistisch te zijn om dat af te vragen.
pi_193681724
quote:

Dat is de doodsteek voor de horeca, cultuur en recreatiesector
Velen hangen nu in feite aan het staatsinfuus, wat natuurlijk niet alle verliezen dekt
Ook met die staatssteun zal het faillissementen gaan regenen, met massaontslagen als gevolg

En wat wel bestaan blijft zal uiteindelijk genoodzaakt zijn om de prijzen te verhogen, anders is het niet economisch rendabel met de mindere bezetting
Helemaal met je eens. Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet of ik dit allemaal persoonlijk heel erg ga missen, maar ik ben het helemaal eens met het feit dat er een enorme werkloosheidsgolf ons te wachten staat. En die verantwoordelijkheid zullen we, hoe dan ook, toch met zijn allen moeten gaan dragen. Het gaat allemaal niet goedkoper worden tot we nieuwe mogelijkheden en kansen zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr_Belvedere op 18-06-2020 10:43:17 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:38:39 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193681729
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij 1,50 meter afstand heb je 2,25 m2 nodig. Wellicht kan dat bij jongeren-festivals nog iets minder.
1,8m2 is al voldoende.

Deze crisis laat goed zien wie wel niet heeft opgelet bij wiskunde vroeger ;)

Het maken van rasters met vierkanten van elk 1,5m bij 1,5m is de minst effectieve manier om objecten met 1,5m afstand van elkaar te scheiden. Als je om ieder een denkbeeldige cirkel trekt met een straal van 0,75m kan je meer objecten kwijt met nog steeds tussen elk object 1,5m afstand.
So we just called him Fred
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:41:08 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193681745
quote:
Dit topic gaat er toch over dat TS er geen moeite mee heeft? Hoe moet hij dat anders verwoorden?
So we just called him Fred
pi_193681773
Mwah, ik vind de 1,5 meter heel onnatuurlijk. Zeker in het begin er wel aan gehouden, maar vond het zeer geforceerd.

Mondkapjes in het OV vind ik overigens helemaal prima, mag van mij nog wel even een tijdje zo blijven. Daarnaast nooit meer de 3 kussen op kantoor wanneer je jarig bent juich ik extreem toe *O*
pi_193681782
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:38 schreef Fred het volgende:

[..]

1,8m2 is al voldoende.

Deze crisis laat goed zien wie wel niet heeft opgelet bij wiskunde vroeger ;)

Het maken van rasters met vierkanten van elk 1,5m bij 1,5m is de minst effectieve manier om objecten met 1,5m afstand van elkaar te scheiden. Als je om ieder een denkbeeldige cirkel trekt met een straal van 0,75m kan je meer objecten kwijt met nog steeds tussen elk object 1,5m afstand.
Ik heb wiskunde laten vallen op de middelbare school....
Thanks any way!

Ik kan natuurlijk flauw doen en zeggen dat ik een marge had ingebouwd die rekening houdt met "rondlopen", en dat die heel toevallig overeenkwam met het verschil 2,25 en 1,8.
1,8 zal je wellicht bereiken als je muntjes schuin tegen elkaar op een tafel legt.
Bedankt voor je les!
pi_193681795
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:08 schreef wollah het volgende:

[..]

Dit

Het vliegtuig pakken mag gewoon, hoor. Daarin hoef je zelfs geen 1,5 meter afstand te houden!
pi_193681800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
"egoistisch standpunt" ....?
Helemaal niet. Als je niet meer vliegt, ben je ook niet verantwoordelijk voor de CO 2 uitstoot die ons alleen uiteindelijk van het leven beroofd.

Er zal nieuw werk komen, een nieuwe economie.
Bv: mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt, IT-werknemers die skype, zoom en teams installeren bij bejaardehtehuizen
Kerel doe niet zo naief |:(
Een nieuwe economie waarin we massaal mondkapjes, handschoenen, desinfecterend materiaal, ductape, stoepkrijt gaan maken ???

Dat is net als de sprookjes over de energietransitie wat zoveel banen zal opleveren dat het eigenlijk geld oplevert in plaats van dat het geld kost
Realiteit is echter dat die windturbines veelal uit het buitenland komen en dat de monteurs daarvoor ook veelal buitenlanders zijn (Duitsers, Denen, Engelsen)
Die massale zonneparken aanleggen is ook geen rocketscience, dat wordt nu ook steeds meer door arbeidsmigranten gedaan
quote:
Het is net zoiets als de doodstraf in standhouden omdat anders de beul geen werk heeft.
Ik pleit voor een andere economie, meer gericht op welzijn (in kwalitatieve zin) ipv "welvaart" (in kwantitatieve zin).
Nou, je wordt op je wenken bediend met een economie met minder welvaart
Want dat is exact wat je krijgt met een economische crisis en een transferunie met ZuidEuropa...
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:45:51 #23
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193681817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:45 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Het vliegtuig pakken mag gewoon, hoor. Daarin hoef je zelfs geen 1,5 meter afstand te houden!
Ja maar je kan niet overal heen en niet alles is overal open
#KICKOUTZP
pi_193681848
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:41 schreef Fred het volgende:
Dit topic gaat er toch over dat TS er geen moeite mee heeft? Hoe moet hij dat anders verwoorden?
Hij denkt alleen aan zijn persoonlijke leven, en dat wat verder van elkaar af lopen en zitten niet zo`n ramp is
Dat die 1,5m desastreus is voor veel bedrijfstakken met een golf van faillissementen en massaontslagen als gevolg, dat interesseert hem blijkbaar niet, of hij beseft het nog niet
pi_193681866
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:45 schreef wollah het volgende:

[..]

Ja maar je kan niet overal heen en niet alles is overal open
Nee, maar je deed het voorkomen alsof je helemaal niet meer mag vliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')