ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik neem aan ook aanpassingen aan sporen, wissels, bovenleiding, etc. De (nu doodlopende) tunnel moet verlengd worden naar het nieuwe eilandperron, en er moeten liften komen voor de toegankelijkheid
Oh en voor hen die met enige regelmaat blijven roepen dat aan iedere grens het ding opnieuw ontworpen moet worden: https://www.spoorpro.nl/s(...)erde-spoorwegpakket/ Er wordt dus wel degelijk hard gewerkt aan standaardisering. Mooi aantal voertuigen wat gekeurd is ook al in het eerste jaar voor slechts dit beperkte aantal landen dat het al ingevoerd heeft.
Op woensdag 17 juni 2020 stonden de eerste testritten van de Refit GTW's op het programma. Doel van deze ritten was het testen van het Energie Spaar Systeem (ESS) en een nieuw reisinformatiesysteem (IVU).
De treinstellen 10231 en 10327 in de nieuwe frisse groene huisstijl maakten eerst een rit naar Stavoren en konden hier net buiten Leeuwarden in een waterig zonnetje worden vastgelegd. Voor de plaatsbepaling: links is hét herkenbare gebouw van de Friese hoofdstad te zien: de Achmeatoren.
dat rood was een bedenksel van een toenmalig Groninger gedeputeerde. De kleur verlepte nogal snel en ondanks dat de stellen opnieuw gelakt zijn ziet het er nu weer niet uit.
Dat klopt. Bij alle FLIRTs met een verbrandingsmotor wordt deze in een aparte powerpack gestopt, waarmee vervolgens de tractieapparatuur in de kopbakken wordt gevoed.
En dat is bij de WINK anders, want die heeft gewoon zitplaatsen achter de cabine. De tractieapparatuur zit ook in het powerpack.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De zesdelige Flirt 4 die aan BLS geleverd wordt heeft het wel, een aangedreven Jakobsdraaistel. Alle Flirts daarvoor en de daarvan afgeleide Wink hebben alleen één of beide einddraaistellen aangedreven.
Op vrijdag 19 juni 2020 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik denk dat 2021 haalbaar is. Maar ik heb geen idee binnen wat voor tijd we 17 miljoen vaccins kunnen klaarhebben.
1 miljoen is ook genoeg, veel meer OV reizigers zijn er niet