"Omdat de persoon op het moment van de demonstratie geen klachten had"quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe kan die wethouder nou zeggen dat er geen besmettingsgevaar is?
Dat is ook het hele probleem met het uitgaansleven momenteel, geen wonder dat er meteen 100 besmettingen in Zuid Korea waren toen de clubs opengingen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
zie je normaliter toch wel vrij veel bij een avondje stappen
Het is een voorbeeld van iets waar heel veel mensen vraagtekens bij hebben.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat opgepropt in vliegtuig zitten met airco en mondkapjes op heel anders is dan op willekeurige plek de maatregelen afschaffen en opgepropt zitten of staan zonder die maatregelen.
Dus wijzen naar ‘ja maar in het vliegtuig hoef je geen afstand te houden’ is nogal selectief?
Lijkt me dat die hier de analyse van de GGD deelt.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Overdag wethouder maar in de donkere uurtjes is hij viroloog. Vast een FOK!ker.
Dat zijn er heel veel, en nog meer mensen denken dat besmetting sowieso niet uitmaakt omdat alleen oma van 80+ er dood aan gaatquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
"Omdat de persoon op het moment van de demonstratie geen klachten had"
De wethouder hoort dus bij het kamp dat vindt dat asymptomatische besmettingen niet voorkomen.
Die logica snap ik niet dus. Alsof je het raar vind dat je van seks zonder voorbehoedsmiddel wel zwanger kan wordenquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld van iets waar heel veel mensen vraagtekens bij hebben.
Ondanks HEPA-filters en mondkapjes.
Ik denk dat dit een tijdelijke situatie is, en zodra er weer op normale bezetting gewerkt mag worden, en het OV normaal gebruikt mag worden, dit effect snel voorbij is. Mensen die normaal het OV pakken, nu min of meer gedwongen worden de auto te pakken, dus ja, je krijgt nu meer autokilometers, maar er werken nog steeds heel heel veel mensen thuis.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:12 schreef OProg het volgende:
Wat ik al jaren roep, het probleem is niet dat we te weinig wegen hebben, maar dat we er allemaal tegelijk overheen willen rijden. Ik hoop dat we dat ook niet opnieuw gaan doen. Gewoon alleen naar kantoor omdat het relevant is om daar te zijn en niet omdat het om 8 uur binnen komen een doel an sich is.
Die vergelijking kan ik niet volgen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Die logica snap ik niet dus. Alsof je het raar vind dat je van seks zonder voorbehoedsmiddel wel zwanger kan worden
Het bewustzijn binnen bedrijven moet ook veranderen. Wat heb je aan een werknemer die elke ochtend 1,5 uur bezig is om op werk te komen en elke dag ook laat thuis is. Zoveel verspilde energie die je anders in het werk had kunnen stoppen. Ik ben nu oprecht echt een stuk fitter tijdens het werken omdat ik niet meer elke dag die sleur beleef van het reizen en haasten in de ochtend.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een tijdelijke situatie is, en zodra er weer op normale bezetting gewerkt mag worden, en het OV normaal gebruikt mag worden, dit effect snel voorbij is. Mensen die normaal het OV pakken, nu min of meer gedwongen worden de auto te pakken, dus ja, je krijgt nu meer autokilometers, maar er werken nog steeds heel heel veel mensen thuis.
Eens dat het nog steeds waanzinnig is dat veel bedrijven alleen tussen 9:00 - 17:00 werken, en we daar best lering uit kunnen trekken omdat beter te spreiden over de dag
Ik vrees dat oude gewoonten heel moeilijk slijten, zelfs nu...quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het bewustzijn binnen bedrijven moet ook veranderen. Wat heb je aan een werknemer die elke ochtend 1,5 uur bezig is om op werk te komen en elke dag ook laat thuis is. Zoveel verspilde energie die je anders in het werk had kunnen stoppen. Ik ben nu oprecht echt een stuk fitter tijdens het werken omdat ik niet meer elke dag die sleur beleef van het reizen en haasten in de ochtend.
Kan het mij voorstellen dat het twijfelachtig klinkt, alleen denk ik wel dat sommige dingen gewoon "uitgeprobeerd" moeten worden. Luchtvaart is niet rendabel als je bv. de middelste stoelen vrij moet laten en dit zal zeker een rol hebben gespeeld in het zeggen van dat de risico's beperkt zijn, economische belangen spelen ook een grote rol.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vorige week niet gezien omdat je maar in je eentje in het toilet bent dus geen idee hoe het er nu mee gesteld is in de horecaquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is ook het hele probleem met het uitgaansleven momenteel, geen wonder dat er meteen 100 besmettingen in Zuid Korea waren toen de clubs opengingen.
Een situatie met voorzorgsmaatregelen vergelijken met een situatie zonder voorzorgsmaatregelenquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die vergelijking kan ik niet volgen.
Zal ongetwijfeld aan mij liggen
In Amsterdam houden ze er sowieso hun eigen gedachtegang op na.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:34 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
Overdag wethouder maar in de donkere uurtjes is hij viroloog. Vast een FOK!ker.
Want waarmee vergelijk ik het volgens jou?quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Een situatie met voorzorgsmaatregelen vergelijken met een situatie zonder voorzorgsmaatregelen
Wellicht.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kan het mij voorstellen dat het twijfelachtig klinkt, alleen denk ik wel dat sommige dingen gewoon "uitgeprobeerd" moeten worden. Luchtvaart is niet rendabel als je bv. de middelste stoelen vrij moet laten en dit zal zeker een rol hebben gespeeld in het zeggen van dat de risico's beperkt zijn, economische belangen spelen ook een grote rol.
Eens.quote:Als je bv. toestemming had gevraagd voor een demonstratie op de Dam met 10.000 mensen zonder afstand te houden maar met mondkapjes was dat resoluut afgewezen omdat dat te gevaarlijk is. Nu hebben ze het toch gedaan en lijkt er helemaal niets te zijn gebeurd daar.
Geen klachten dus allemaal primaquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:42 schreef Ven1972 het volgende:
Een persoon die de demonstratie op de Dam in Amsterdam op 1 juni heeft bijgewoond, is besmet met het coronavirus, aldus de GGD. Volgens een woordvoerster had de betoger op het moment dat hij of zij bij het protest was nog geen klachten en dus geen anderen kunnen besmetten. Ook is niet duidelijk of de bron van de besmetting op de Dam ligt, aldus de zegsvrouw.
Dat de demonstrant het coronavirus heeft, kwam naar voren in een bron- en contactonderzoek van een ander persoon. Omdat er veel meer mensen op de antiracismedemonstratie afkwamen dan was ingeschat, was het houden van afstand vrijwel niet mogelijk. De drukte bij de demonstratie zorgde voor woede en het risico op besmetting was volgens deskundigen hoog.
Deze week bleek echter dat de demonstraties in Amsterdam en later in Rotterdam geen 'superspreading event' zijn geweest voor het coronavirus. Twee weken nadien, aan het eind van de uiterlijke incubatietijd, zijn er geen aanwijzingen dat het coronavirus daar flink is verspreid, melden de GGD’s. In Amsterdam werden twee protestgangers getest die zich met klachten meldden. Een van hen testte naar nu blijkt positief.
Bron: AD,bl
Je trekt het erg persoonlijk, maar ik snap niet waarom sommige mensen alle maatregelen opeens nutteloos vinden omdat je in een vliegtuig op elkaar mag zitten. Terwijl daar dus maatregelen zijn die je niet in café of op de werkplek hebtquote:Op donderdag 18 juni 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want waarmee vergelijk ik het volgens jou?
quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Hier weer terug naar de oude situatie. Allemaal op kantoor. Nauwelijks maatregelen getroffen op hier en daar een desinfectie zeepje na. Maar he! We zitten 1,60 meter bij elkaar vandaan, dus primaquote:Op donderdag 18 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vrees dat oude gewoonten heel moeilijk slijten, zelfs nu...
Maar dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je trekt het erg persoonlijk, maar ik snap niet waarom sommige mensen alle maatregelen opeens nutteloos vinden omdat je in een vliegtuig op elkaar mag zitten. Terwijl daar dus maatregelen zijn die je niet in café of op de werkplek hebt
[..]
Ja, die hebben niet voor niets een kantoorpand en inventaris aangeschaft toch?quote:Op donderdag 18 juni 2020 12:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Hier weer terug naar de oude situatie. Allemaal op kantoor. Nauwelijks maatregelen getroffen op hier en daar een desinfectie zeepje na. Maar he! We zitten 1,60 meter bij elkaar vandaan, dus prima![]()
Het thuiswerken beviel me prima en ik kreeg daar 2x zoveel werk verzet dan op de zaak zelf.
Daarnaast willen veel mense helemaal niet op andere tijden werken, dit hoorde ik laatst pp de radio.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vrees dat oude gewoonten heel moeilijk slijten, zelfs nu...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |