abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193674047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:53 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Klopt - dat advies mag dus ingetrokken worden...
Hoe heb jij last van thuiswerken?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-06-2020 19:10:55 ]
pi_193674053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:55 schreef Cynicio het volgende:
Ik zit veel op Amerika-georiënteerde fora en ik vind het contrast wel interessant. Op die plekken spreken mensen er schande van dat specifieke winkels of andere gelegenheden geen maskerverplichting hebben en dat er SURELY een nieuwe brandhaard zal ontstaan. Het kutte is dat je het nog ziet gebeuren ook.
Tja is er reden om te denken dat het daar minder gaat worden in Amerika? Dat een paar gekkies hier in Nederland denken dat het virus helemaal uitgedoofd is zegt niets over de rest van de wereld.
pi_193674070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Tja is er reden om te denken dat het daar minder gaat worden in Amerika? Dat een paar gekkies hier in Nederland denken dat het virus helemaal uitgedoofd is zegt niets over de rest van de wereld.
Klopt, maar ook in het holst van de strijd hebben maskers hier eigenlijk geen rol gespeeld.
pi_193674094
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:06 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Klopt, maar ook in het holst van de strijd hebben maskers hier eigenlijk geen rol gespeeld.
Heb dat inderdaad van het begin al raar gevonden, zeker de reden waarom, omdat het geen 100% geen garantie geeft. Al geeft het 80 a 90% garantie, het helpt wel.
pi_193674125
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:07 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Heb dat inderdaad van het begin al raar gevonden, zeker de reden waarom, omdat het geen 100% geen garantie geeft. Al geeft het 80 a 90% garantie, het helpt wel.
In een aantal van de technische briefings van het RIVM is dat aangehaald. De redenatie was dat men wilde dat mensen met klachten thuis zouden blijven, en niet zouden denken "ik zet een masker op, want dan kan ik wel naar buiten"
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:10:17 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_193674131
Zullen we nu eerst eens blij zijn met 0 sterfgevallen? Of moeten we maar angstig blijven voor die tweede golf? IK denk altijd maar: hoe weten ze dat? Een virus is ongrijpbaar en kondigt zich niet aan dus niemand kan dat voorspellen.
pi_193674196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
Zullen we nu eerst eens blij zijn met 0 sterfgevallen? Of moeten we maar angstig blijven voor die tweede golf? IK denk altijd maar: hoe weten ze dat? Een virus is ongrijpbaar en kondigt zich niet aan dus niemand kan dat voorspellen.
1 zwaluw maakt nog geen zomer....
pi_193674206
quote:
Het is pure speculatie gebaseerd op het feit dat mensen in het najaar meer niezen dan in het voorjaar. Zit wat in, maar om daar nou gelijk een tweede golf aan op te hangen. Aan de andere kant lopen mensen nu massaal met hooikoorts rond die wel naar hun werk gaan want het is toch geen corona.
pi_193674246
quote:
Zullen we nu eerst eens blij zijn met 0 sterfgevallen?
Natuurlijk.
quote:
Of moeten we maar angstig blijven voor die tweede golf?
Angstig niet, realistisch blijven wel.
quote:
IK denk altijd maar: hoe weten ze dat? Een virus is ongrijpbaar en kondigt zich niet aan dus niemand kan dat voorspellen.
Nee klopt, maar epidemiologie bestudeert op wetenschappeljike wijze het onstaan, verspreiden en beperken/voorkomen van epidemieen. Verder is het niet zo'n hele gekke gedachte als je nagaat dat het virus wereldwijd nog in meer dan voldoende mate voorkomt. Je weet ook dat het besmettelijk is, dat er nog maar weinig immuniteit in de populatie aanwezig is, dus de kans is zeer aannemelijk dat er, bij afschaffen van maatregelen, gewoon weer een opleving in het aantal besmettingen kan komen.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:16:08 #60
14505 OProg
A Life in Music
pi_193674249
Ik vraag me wel af waarom op RIVM dashboard andere cijfers staan voor de ziekenhuisopnames per dag dan het RIVM waar ze naar verwijzen? :? Is daar iets bekend over?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:17:18 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_193674285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:13 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Het is pure speculatie gebaseerd op het feit dat mensen in het najaar meer niezen dan in het voorjaar. Zit wat in, maar om daar nou gelijk een tweede golf aan op te hangen. Aan de andere kant lopen mensen nu massaal met hooikoorts rond die wel naar hun werk gaan want het is toch geen corona.
Juist!
pi_193674316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:13 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ja, vast... Decennia virologisch en epidemiologisch onderzoek reduceren tot "speculatie omdat mensen in de herfst meer niezeen"..
pi_193674320
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist!
nee..
pi_193674341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:56 schreef Ven1972 het volgende:

Volgens de dashboard van de overheid is reproductiegetal nu: 0.56!
5 dagen geleden:
Het reproductiegetal groeit langzaam boven de één uit. Dat zegt Jacco Wallinga , de belangrijkste modellenmaker van het RIVM, in een interview met Trouw. Hij vreest daarom voor een opleving van het coronavirus.

https://www.lc.nl/binnenl(...)-1-uit-25750234.html
pi_193674371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:18 schreef JFlip het volgende:

[..]

Ja, vast... Decennia virologisch en epidemiologisch onderzoek reduceren tot "speculatie omdat mensen in de herfst meer niezeen"..
Hoe zit het met de onderzoekers die niet zo geloven in de tweede golf? Hebben die alleen de kaft gelezen van het onderzoek? Je kan nog zo veel onderzoek hebben gedaan, maar dit is improviseren, improviseren, improviseren.
pi_193674381
quote:
Is dit echt geen nep filmpje? Geef mij maar een autoritaite regering die dit soort lieden neerknuppelt. Dat ze dit tegen een minister mogen zeggen zonder te verdwijnen..
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:21:44 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_193674408
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:18 schreef JFlip het volgende:

[..]

nee..
Ja, het is wel mijn mening en dat mag. Ik hou niet van dat doemdenken. Wees gewoon blij dat het nu op 0 staat. Nee, nu al angstig zijn voor wat misschien nog een keer komt. Dat weet je nooit met een virus. Nooit.
En dan kunnen nu zo snel mogelijk de patienten die nu thuis zitten te wachten ook weer naar hun arts in het ziekenhuis en behoorlijk behandeld worden. Want die worden echt vaak vergeten in deze corona-ellende.
pi_193674440
Ik heb oprecht medelijden met De Jonge in dat filmpje. Hij denkt aan het begin nog dat iemand met iets positiefs of in ieder geval constructiefs komt, niet wetende met wat voor schreeuwlelijk hij te maken zou krijgen.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:24:58 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_193674474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:20 schreef Confetti het volgende:

[..]

Is dit echt geen nep filmpje? Geef mij maar een autoritaite regering die dit soort lieden neerknuppelt. Dat ze dit tegen een minister mogen zeggen zonder te verdwijnen..
Reageert hij nog ergens op?

Ik ga het verder niet kijken. Dit is iets om zo compleet treurig van de worden. En dan vind ik de noodwet ook een schande. Door de lengte maar vooral omdat het parlement compleet buiten spel gaat.

Maar goed, dan probeer je daar via democratische weg uiteindelijk iets aan te doen. En niet door het debiele broertje van Jair uit te hangen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_193674497
Kabinet werkt aan simpelere coronaregels, maar 1,5 meter afstand blijft

https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-eenvoudig-15-meter

quote:
"Gedacht wordt aan een versimpeling voor de regels binnen en buiten. Binnen vereenvoudig je de regels tot 1,5 meter en een maximumaantal mensen per ruimte. Wellicht kun je het buiten zelfs versoepelen tot het advies 'hanteer de 1,5 meter'. Dat geeft ruimte voor kermissen of andere bedrijven die nu nog met belemmeringen zitten", zegt Lambie. "Maar of het echt lukt om de regels dusdanig te versimpelen en te versoepelen, dat zijn ze nu aan het bekijken."

Waarschijnlijk zijn in de vereenvoudigde aanpak wel nog strikte regels nodig voor bijvoorbeeld discotheken en activiteiten waar mensen schreeuwen of zingen, zeggen ingewijden.

Aanstaande woensdag is de voorlopig laatste bijeenkomst van de ministeriële crisiscommissie. Dan wil het kabinet officieel besluiten over de versimpeling van de coronaregels en de eerder aangekondigde versoepelingen per 1 juli.
pi_193674519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:20 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Hoe zit het met de onderzoekers die niet zo geloven in de tweede golf? Hebben die alleen de kaft gelezen van het onderzoek? Je kan nog zo veel onderzoek hebben gedaan, maar dit is improviseren, improviseren, improviseren.
Wetenschappers "geloven" niet... Er zijn ook geen wetenschappers die met 100% zekerheid stellen of er wel of geen tweede golf komt, maar wetenschappers baseren hun standpunt niet op "pure speculatie dat mensen in de herfst meer niezen".

En het is inderdaad improviseren, op basis van wetenschappelijk inzichten, niet op basis van "pure speculatie".
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:27:57 #73
249559 crew  Lavenderr
pi_193674520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:23 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb oprecht medelijden met De Jonge in dat filmpje. Hij denkt aan het begin nog dat iemand met iets positiefs of in ieder geval constructiefs komt, niet wetende met wat voor schreeuwlelijk hij te maken zou krijgen.
Plaatsvervangende schaamte krijg je er van.
pi_193674549
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:27 schreef JFlip het volgende:

[..]

Wetenschappers "geloven" niet... Er zijn ook geen wetenschappers die met 100% zekerheid stellen of er wel of geen tweede golf komt, maar wetenschappers baseren hun standpunt niet op "pure speculatie dat mensen in de herfst meer niezen".

En het is inderdaad improviseren, op basis van wetenschappelijk inzichten, niet op basis van "pure speculatie".
Oké, als je het semantisch wil aanpakken.. sommigen DENKEN niet dat er een tweede golf zal zijn.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:30:29 #75
14505 OProg
A Life in Music
pi_193674558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:26 schreef Cynicio het volgende:
Kabinet werkt aan simpelere coronaregels, maar 1,5 meter afstand blijft

https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-eenvoudig-15-meter
[..]
Och. Qua regels valt het verder ook allemaal wel weer mee. Of je het er dan mee eens bent is een ander verhaal.

Maar België heeft een PowerPoint van 70 pagina’s met regels waar echt geen touw aan vast te knopen is. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')